Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Eh va sa du nu? De som sysslar med ständigt avfärdande här är MANLIGA användare. Ni upprepar samma floskler konstant så fort någon inte gillar det ni säger. Det är "vänsterfeminist" "infantila kvinnor" "kvinnor är som barn" "kvinnor är avundsjuka på prostituerade".
Ni läser inte ens vad som skrivs innan ni sätter igång med ovanstående bemötande. Det är precis lika illa som att hävda att någon är ett troll. Ännu värre faktiskt.
Sen har jag klistrat in lite inlägg från Babben här ovan. Jag tycker att du ska läsa dem och TÄNKA TILL.
Då ska vi se:
"Skillnaden mellan horor och civila är att civila måste leva med torskarna efter att de har haft sex med dem."
Cyniskt, men en intressant tanke. Jag själv ser som du vet ingen större skillnad mellan hororna på bordellerna och vanliga svenska tjejer, förutom att de på bordellerna inte är hycklare utan säljer det de gör reklam för.
"Hur är det ett faktum att många inte gör det frivilligt?"
Det undrar jag också.
"Det finns ingen efterfrågan på tjejer som inte gör det frivilligt. Män vill ha tjejer som är kåta, glada, och tacksamma oavsett om det är relationer eller horor. "
Vad är så märkligt med det här påståendet? Jag själv vill inte köpa sex av någon som är tvingad till att sälja. Finns gott om de som gör det frivilligt så jag håller mig till dem. Kåta glada och tacksamma, ja, vem vill inte ha det?
"Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:
"han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur"."
Jaha, Babianen har tydligen hört dessa kommentarer från kvinnor. Vet ju inte om det stämmer men skulle inte förvåna mig då jag vet vilken syn många svenska kvinnor har på sina män.
" En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år. "
"Så vem har sex minst frivilligt? ""
Vad är fel med detta påstående menar du? Det är en fråga man kan ställa sig, vem har sex minst frivilligt? Värt att fundera på.
"Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser. "
Vad har du att invända mot här? Att en hora får testa sex med olika killar och dessutom får betalt för det är ju sant, det är ju precis det en hora gör?
" Reality check:horor har mer frihet och roligare liv."
Kan självklart diskuteras och nyanseras men det är ett intressant perspektiv, eftersom det är raka motsatsen till det man fått höra till leda från första gången man som barn ens hörde talas om fenomenet, nämligen att horor alltid lever under tvång och i misär. Och jag tycker själv att många av tjejerna på bordellerna jag sett verkar passa in på Babianens påstående här. De tjänar 7 000 kr per kväll, de struttar omkring nakna på klubben, ler, skrattar, dansar, umgås. De har inga tråkiga 9-5 jobb och tjänar ändå 10 ggr mer än de som har det. En tjej jag träffade jobbade 2 veckor per månad, och övriga 2 veckor per månad reste hon runt i världen. Hur många vanliga människor har den möjligheten och friheten? Nej, allting kanske inte är frid och fröjd och perfekt med att vara prostituerad men det är ändå ett intressant perspektiv som definitivt behövs för att nyansera debatten.
"Alla kvinnor vill testa att hora. Den som säger något annat ljuger."
Kanske är överdrivet, jag vet inte. Skulle inte förvåna mig om det gäller fler än man kan tro dock. Som sagt, du vet vad jag anser om dagens unga svenska tjejer t ex. Vi ser vad som sker nu när kvinnor har fått fullständiga friheter. De spammar sönder sociala medier med bilder på sina rumpor och inte är det bättre när de går ut på stan för då ska hela världen få veta hur konturerna på deras fittor ser ut. De visar upp sig för allt och alla och säljer sig till den med högsta tänkbara status. Så väldigt många beter ju sig som horor i någon mån och en anledning till att många inte arbetar som horor "på riktigt" kanske är för att det fortfarande är väldigt tabu och ses ner på. Vem vet vad som skulle ske om även det blev socialt accepterat?
Citat:
Okej, nu hoppas jag att du tänkt så det knakar. Ringer det några klockor angående varför jag tror att hen är ett troll?
Babianen tillför nya intressanta tankar och perspektiv till debatten. Det är inte min definition av ett troll.