2019-09-17, 19:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaså, så sexarbetare är också "osannolika människor" för dig? Alla som inte tycker och känner som du är "osannolika". Vilket förakt och vilken von oben-attityd. Vad har du egentligen att backa upp den med?

Att sunda argument och vetenskap inte har någon inverkan på dig gör dig bara inskränkt. Egentligen skriver jag inte till dig tråden, utan för de lurkers som kommer här och läser. De får se hur lite ni vänsterfeminister har på fötterna, och hur urbota korkade ni är. Jo, du läste rätt. Vänsterfeminister.

Som sagt, kalla mig vad du vill. Vänstern får du gärna skriva om i negativ klang, det bjuder jag på!
Nej inte alla som inte tycker som jag. Men om du är uppmärksam på vad Babben skriver så hade du märkt att där finns en underton av feminism. Lite roligt att du bara köper vad hen skriver rakt av utan minsta fundering.
Visserligen kan inte alla vara så skarpa som jag. Jag är en jävel på detaljer och att koppla ihop saker och ting. Ingenting undgår mig. Har alltid tänkt att jag skulle bli förundersökningsledare eller liknande
Citera
2019-09-17, 19:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag är 99% säker på att Babianen inte är ett troll. Hon förefaller osannolik i dina ögon eftersom hon inte faller inom ramarna för vad du anser vara normalt.

Och även om hon var ett troll eller inte alls den hon utger sig för att vara, så har hon många bra poänger i det hon skriver.

Prova att vidga dina vyer :

Med sina män ja, inte alla andra män. Påfallande ofta du missar uppenbara poänger alternativt medvetet missförstår.

Kan skriva under på detta.

Ni har ingen koll på nånting. Läs vad jag skrev till WW om babben.
Och nej jag tycker inte att Babben har rätt i särskilt mycket och ej heller några poänger direkt. Det är överdrivet trams som skrivs i princip hela tiden.
Öppna ögonen kära du..
Citera
2019-09-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bärplockare är inte samma sak som en prostituerad.

Kan du ge ett citat där någon har påstått detta?

Däremot ska det förstås vara förbjudet att tvinga folk till handlingar oavsett om det gäller bärplockning eller sex, men båda sakerna ska vara tillåtna när de sker av fri vilja, håller du inte med?
Citera
2019-09-17, 19:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ni har ingen koll på nånting. Läs vad jag skrev till WW om babben.
Och nej jag tycker inte att Babben har rätt i särskilt mycket och ej heller några poänger direkt. Det är överdrivet trams som skrivs i princip hela tiden.
Öppna ögonen kära du..

Ingen koll på någonting? Jag skulle vilja påstå att t ex jag och några till här har väldigt bra koll på det ämne som den här tråden behandlar, till stor del pga att vi till skillnad från dig och vissa andra har vistats på bordeller och träffat prostituerade. Ni övriga sitter bara och gissar samt baserar era åsikter kring detta med utgångspunkt i er själva.

Babianen drar ofta saker till sin spets men det finns ofta ett korn av sanning i det hon skriver och om inte annat är det åtminstone intressanta tankeställare. Väldigt sällan någon kommer med bra och sakliga motargument utan hon avfärdas nästan alltid som "troll" eller liknande. Men det blir väl så, hon är på en nivå som är långt över 99% av det här forumets kvinnor.
Citera
2019-09-17, 19:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ingen koll på någonting? Jag skulle vilja påstå att t ex jag och några till här har väldigt bra koll på det ämne som den här tråden behandlar, till stor del pga att vi till skillnad från dig och vissa andra har vistats på bordeller och träffat prostituerade. Ni övriga sitter bara och gissar samt baserar era åsikter kring detta med utgångspunkt i er själva.

Babianen drar ofta saker till sin spets men det finns ofta ett korn av sanning i det hon skriver och om inte annat är det åtminstone intressanta tankeställare. Väldigt sällan någon kommer med bra och sakliga motargument utan hon avfärdas nästan alltid som "troll" eller liknande. Men det blir väl så, hon är på en nivå som är långt över 99% av det här forumets kvinnor.

Okej, nu tappade du mig fullständigt. Du har väl ändå tillhört den skara som man tyckt att man kan debattera med till viss del, men detta uttalandet från din sida säger allt.
Citera
2019-09-17, 19:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaså, så sexarbetare är också "osannolika människor" för dig? Alla som inte tycker och känner som du är "osannolika".

Verkar inte bättre. Det går liksom inte in att människor kan fungera annorlunda än en själv. Kvinnlig solipsism, något jag ser dagligen hos kvinnliga familjemedlemmar och kollegor.

De utgår alltid från sig själva och om någon gör något de inte själva skulle göra så är det "stört", "äckligt" eller "obegripligt". 100 % instinktiv och känslomässig respons följt av ingen reflektion alls.
Citera
2019-09-17, 19:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Okej, nu tappade du mig fullständigt. Du har väl ändå tillhört den skara som man tyckt att man kan debattera med till viss del, men detta uttalandet från din sida säger allt.

Kan knappast vara en nyhet för dig att jag till stor del tycker ungefär lika som Babianen här. Hur många andra kvinnor har du sett här som iaf någorlunda delar min världsbild?

Jag blir irriterad när folk avfärdas som troll bara för att man inte gillar vad personen säger. Ser den där automatresponsen så ofta hos främst kvinnor så fort man säger något som inte passar in i deras världsbild "TROLL!!!"", "BLOCK!!", osv. Inte smickrande beteende alls.

Jo, hon har en hel del poänger, men du vill inte att hon ska ha det. Du har inte ett öppet sinne, utan reagerar känslomässigt och avfärdar allt det hon säger som du inte gillar som "trams" istället för att fundera över om det faktiskt kan ligga något i det, även om det kan vara överdrifter.
Citera
2019-09-17, 20:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
3) Skillnaden mellan horor och civila är att civila måste leva med torskarna efter att de har haft sex med dem.

Citat:
Babianen|68726004]1) Hur är det ett faktum att många inte gör det frivilligt?

"Det finns ingen efterfrågan på tjejer som inte gör det frivilligt. Män vill ha tjejer som är kåta, glada, och tacksamma oavsett om det är relationer eller horor. "

Citat:
1) Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:

a) "han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur".

" En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år. "
"Så vem har sex minst frivilligt? "

"Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser. "

" Reality check:horor har mer frihet och roligare liv."

Citat:
Alla kvinnor vill testa att hora. Den som säger något annat ljuger.

Citat:
Kan knappast vara en nyhet för dig att jag till stor del tycker ungefär lika som Babianen här. Hur många andra kvinnor har du sett här som iaf någorlunda delar min världsbild?

Jag blir irriterad när folk avfärdas som troll bara för att man inte gillar vad personen säger. Ser den där automatresponsen så ofta hos främst kvinnor så fort man säger något som inte passar in i deras världsbild "TROLL!!!"", "BLOCK!!", osv. Inte smickrande beteende alls.

Jo, hon har en hel del poänger, men du vill inte att hon ska ha det. Du har inte ett öppet sinne, utan reagerar känslomässigt och avfärdar allt det hon säger som du inte gillar som "trams" istället för att fundera över om det faktiskt kan ligga något i det, även om det kan vara överdrifter.

Eh va sa du nu? De som sysslar med ständigt avfärdande här är MANLIGA användare. Ni upprepar samma floskler konstant så fort någon inte gillar det ni säger. Det är "vänsterfeminist" "infantila kvinnor" "kvinnor är som barn" "kvinnor är avundsjuka på prostituerade".
Ni läser inte ens vad som skrivs innan ni sätter igång med ovanstående bemötande. Det är precis lika illa som att hävda att någon är ett troll. Ännu värre faktiskt.

Sen har jag klistrat in lite inlägg från Babben här ovan. Jag tycker att du ska läsa dem och TÄNKA TILL.

Okej, nu hoppas jag att du tänkt så det knakar. Ringer det några klockor angående varför jag tror att hen är ett troll?
Citera
2019-09-17, 20:44
Medlem
De vill inte att du ska ha alternativ så att de kan kontrollera dig med deras kortläsare mellan benen.
Citera
2019-09-17, 21:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Babianen är jag 99% säker på är ett troll. Den osannolika människa som hen föreställer sig själv att vara existerar inte.
Du kan tro precis vad du vill om mig. Jag har den åsikten jag har angående prostitition och dina argument har hittills inte haft några utsikter att ändra på den.

Här har jag gjort en video där jag pratar lite om ämnet, http://sendvid.com/nxfgk3zr

Citat:
Eh va sa du nu? De som sysslar med ständigt avfärdande här är MANLIGA användare. Ni upprepar samma floskler konstant så fort någon inte gillar det ni säger. Det är "vänsterfeminist" "infantila kvinnor" "kvinnor är som barn" "kvinnor är avundsjuka på prostituerade".
Ni läser inte ens vad som skrivs innan ni sätter igång med ovanstående bemötande. Det är precis lika illa som att hävda att någon är ett troll. Ännu värre faktiskt.

Sen har jag klistrat in lite inlägg från Babben här ovan. Jag tycker att du ska läsa dem och TÄNKA TILL.

Okej, nu hoppas jag att du tänkt så det knakar. Ringer det några klockor angående varför jag tror att hen är ett troll?

1) Jag har redan förklarat hur det fungerar:

a) civila kvinnor gifter sig med män för resurser (jobb, bostad, social status, med mera).

b) de upptäcker att männen som de valde antingen är dåliga i sängen eller att de inte gillar dem som personer.

c) det leder till att de slutar ha sex med sina män som tvingas köpa sex om de ska ha ett sexliv överhuvudtaget.

d) det leder också till att de här kvinnorna tror att i) allt sex med män är dåligt och ii) att ingen kvinna kan tycka om sex med män och vilja ha det.

2) Om man som kvinna låter bli att gifta sig för pengar och istället testar sig fram genom att knulla runt lite då hittar man en bättre partner och får mindre hang ups om män och sex.

3) Sen är det så att många kvinnor har sexuella fantasier om att hora. Det i kombination med sexuell frustration gör att det slår slint i skallen på en del och de blir besatta av det. Jag uppmanar er att söka terapi.
Citera
2019-09-17, 21:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Då ska vi se:

"Skillnaden mellan horor och civila är att civila måste leva med torskarna efter att de har haft sex med dem."

Cyniskt, men en intressant tanke. Jag själv ser som du vet ingen större skillnad mellan hororna på bordellerna och vanliga svenska tjejer, förutom att de på bordellerna inte är hycklare utan säljer det de gör reklam för.

"Hur är det ett faktum att många inte gör det frivilligt?"

Det undrar jag också.

"Det finns ingen efterfrågan på tjejer som inte gör det frivilligt. Män vill ha tjejer som är kåta, glada, och tacksamma oavsett om det är relationer eller horor. "

Vad är så märkligt med det här påståendet? Jag själv vill inte köpa sex av någon som är tvingad till att sälja. Finns gott om de som gör det frivilligt så jag håller mig till dem. Kåta glada och tacksamma, ja, vem vill inte ha det?

"Jag har hört från andra kvinnor hur mycket de äcklas av att ha sex med sina män. Kommentarer som:

"han går efter mig och han vill hela tiden, han är som ett djur"."

Jaha, Babianen har tydligen hört dessa kommentarer från kvinnor. Vet ju inte om det stämmer men skulle inte förvåna mig då jag vet vilken syn många svenska kvinnor har på sina män.

" En hora kan antingen tacka nej till killen eller aldrig ha sex med honom igen om han är ett dåligt ligg. En vanlig kvinna måste fortsätta ha sex med samma man år efter år. "
"Så vem har sex minst frivilligt? ""

Vad är fel med detta påstående menar du? Det är en fråga man kan ställa sig, vem har sex minst frivilligt? Värt att fundera på.

"Sen kan vi ta upp det här med olika partners. En hora får testa sex och dejter med olika killar och dessutom få betalt för det. En vanlig kvinna får inte ligga med andra män nånsin och missar en massa bra upplevelser. "

Vad har du att invända mot här? Att en hora får testa sex med olika killar och dessutom får betalt för det är ju sant, det är ju precis det en hora gör?

" Reality check:horor har mer frihet och roligare liv."

Kan självklart diskuteras och nyanseras men det är ett intressant perspektiv, eftersom det är raka motsatsen till det man fått höra till leda från första gången man som barn ens hörde talas om fenomenet, nämligen att horor alltid lever under tvång och i misär. Och jag tycker själv att många av tjejerna på bordellerna jag sett verkar passa in på Babianens påstående här. De tjänar 7 000 kr per kväll, de struttar omkring nakna på klubben, ler, skrattar, dansar, umgås. De har inga tråkiga 9-5 jobb och tjänar ändå 10 ggr mer än de som har det. En tjej jag träffade jobbade 2 veckor per månad, och övriga 2 veckor per månad reste hon runt i världen. Hur många vanliga människor har den möjligheten och friheten? Nej, allting kanske inte är frid och fröjd och perfekt med att vara prostituerad men det är ändå ett intressant perspektiv som definitivt behövs för att nyansera debatten.

"Alla kvinnor vill testa att hora. Den som säger något annat ljuger."

Kanske är överdrivet, jag vet inte. Skulle inte förvåna mig om det gäller fler än man kan tro dock. Som sagt, du vet vad jag anser om dagens unga svenska tjejer t ex. Vi ser vad som sker nu när kvinnor har fått fullständiga friheter. De spammar sönder sociala medier med bilder på sina rumpor och inte är det bättre när de går ut på stan för då ska hela världen få veta hur konturerna på deras fittor ser ut. De visar upp sig för allt och alla och säljer sig till den med högsta tänkbara status. Så väldigt många beter ju sig som horor i någon mån och en anledning till att många inte arbetar som horor "på riktigt" kanske är för att det fortfarande är väldigt tabu och ses ner på. Vem vet vad som skulle ske om även det blev socialt accepterat?

Citat:

Babianen tillför nya intressanta tankar och perspektiv till debatten. Det är inte min definition av ett troll.
Citera
2019-09-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nu gällde det en prostituerad och Arbetsförmedlingen.

Inte hängt med, men din poäng är något i stil med om vi legaliserar sexköp så måste alla arbetslösa acceptera prostutionsjobb, annars riskera de att bli av med a-kassa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in