2019-09-17, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Förstår jag dig korrekt att du anser att det ska vara olagligt men att du rekommenderar de som ändå vill göra det att bryta mot lagen?

Jag väljer att inte bryta mot lagen, men andra gör det hela tiden. En del andra. Såklart vill jag inte att folk mördar varandra eller att småbarnsmammor är ute på gatan och suger kuk dygnet runt, men jag inser också att vissa människors psyken är annorlunda än mitt.
Citera
2019-09-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag väljer att inte bryta mot lagen, men andra gör det hela tiden. En del andra. Såklart vill jag inte att folk mördar varandra eller att småbarnsmammor är ute på gatan och suger kuk dygnet runt, men jag inser också att vissa människors psyken är annorlunda än mitt.

Nu försöker du i vanlig ordning med oseriösa invändningar men det är på den nivån du verkar vilja ligga. Rätt patetiskt,

Om du är för förbud kan du inte komma med att det går bra för dem som vill eftersom den ändå säkert inte åker fast, du gör dig bara löjlig när du lägger dig på den nivån.
Citera
2019-09-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det var jag som skrev att om majoriteten väljer in sådana lagar så skulle jag välja att kämpa mot dessa lagar och för homosex. Sex som sex, kärlek som kärlek.

Det var du som tolkade det som att jag var emot homosex.

Moment22 har inget med detta att göra.

Vet du att homosex var förbjudet väldigt länge och att bögar och flator fängslades? I och med Stonewall upproret började lagar och attityder så sakta att ändras. Jag tror inte att de avstod sex, men till slut blev de trötta på att behöva "gå under jorden" och smyga med allting.

Jag får gå tillbaks och kolla vem av er som skrev vad senare när jag har tid. En av er ansåg i alla fall att dessa lagar skulle respekteras när de finns. Om det var du som sa det är ditt nya svar till Babianen att hon säkert kan sälja sig om hon vill eftersom det går att bryta mot lagen ännu mer patetiskt och oseriöst.
Citera
2019-09-17, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Varför ta upp det då?
Är ju uppenbart att prostituterad skulle vara ett hårt reglerat yrke med medföljande krav.
Precis som AF inte kan säga åt folk att utföra hjärnkirurgi eller förlora bidrag, skulle de inte heller kunna säga sug kuk eller förlora bidrag.
Arbetsgivaren bestämmer som sagt själv om man behöver vara utbildad i hjärnkirurgi eller om det räcker att kunna suga kuk för att få jobbet.
Citera
2019-09-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Arbetsgivaren bestämmer som sagt själv om man behöver vara utbildad i hjärnkirurgi eller om det räcker att kunna suga kuk för att få jobbet.

Nej?
En arbetsgivare får inte anställa en hjärnkirurg som inte är utbildad/kvalificerad, det säger väl sig själv?
Citera
2019-09-17, 17:42
Avslutad
Citat:
Nu försöker du i vanlig ordning med oseriösa invändningar men det är på den nivån du verkar vilja ligga. Rätt patetiskt,

Om du är för förbud kan du inte komma med att det går bra för dem som vill eftersom den ändå säkert inte åker fast, du gör dig bara löjlig när du lägger dig på den nivån.

Ok.

Citat:
Jag får gå tillbaks och kolla vem av er som skrev vad senare när jag har tid. En av er ansåg i alla fall att dessa lagar skulle respekteras när de finns. Om det var du som sa det är ditt nya svar till Babianen att hon säkert kan sälja sig om hon vill eftersom det går att bryta mot lagen ännu mer patetiskt och oseriöst.

Det var din tolkning. Inget jag påstod.
Citera
2019-09-17, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Nej?
En arbetsgivare får inte anställa en hjärnkirurg som inte är utbildad/kvalificerad, det säger väl sig själv?
Nu gällde det en prostituerad och Arbetsförmedlingen.
Citera
2019-09-17, 18:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Näää, det handlaj inte om svartsjuka och konkurrens. Inte alls....

Inte litar på "män". Och du snackar om att inte generalisera... Kvinnor då, fattar de alltid de rätta besluten? Jag tror vi sett facit på detta de senaste decennierna.

Det känns inte lätt att få mothugg i den här frågan från någon som är kvinna? Jag tänker på den eminenta gruppsextjejen Babianen.

Ska sanningen fram tror jag att du är hämmad, bortskämd och har levt i en skyddad verkstad.
Babianen är jag 99% säker på är ett troll. Den osannolika människa som hen föreställer sig själv att vara existerar inte.
Du kan tro precis vad du vill om mig. Jag har den åsikten jag har angående prostitition och dina argument har hittills inte haft några utsikter att ändra på den.
Citera
2019-09-17, 18:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur ska man garantera frivilligheten för bärplockare, snickare eller någon annan?

Brott ska anmälas till polisen helt enkelt som i alla andra fall. Du kan inte garantera att någon inte begår ett brott men när det sker ska det finnas ett rättsväsende som agerar.

Bärplockare är inte samma sak som en prostituerad.
Citera
2019-09-17, 18:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag minns inte att du har varit för förbud av homosex men Moment22 har sagt att sådana lagar ska respekteras. De får helt enkelt avstå från sex tills lagarna ändras anser hon, håller du med?

Vad fan pratar du om människa?
Citera
2019-09-17, 18:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Babianen är jag 99% säker på är ett troll. Den osannolika människa som hen föreställer sig själv att vara existerar inte.
Du kan tro precis vad du vill om mig. Jag har den åsikten jag har angående prostitition och dina argument har hittills inte haft några utsikter att ändra på den.

Jaså, så sexarbetare är också "osannolika människor" för dig? Alla som inte tycker och känner som du är "osannolika". Vilket förakt och vilken von oben-attityd. Vad har du egentligen att backa upp den med?

Att sunda argument och vetenskap inte har någon inverkan på dig gör dig bara inskränkt. Egentligen skriver jag inte till dig tråden, utan för de lurkers som kommer här och läser. De får se hur lite ni vänsterfeminister har på fötterna, och hur urbota korkade ni är. Jo, du läste rätt. Vänsterfeminister.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-17 kl. 18:49.
Citera
2019-09-17, 18:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jag är 99% säker på att Babianen inte är ett troll. Hon förefaller osannolik i dina ögon eftersom hon inte faller inom ramarna för vad du anser vara normalt.

Och även om hon var ett troll eller inte alls den hon utger sig för att vara, så har hon många bra poänger i det hon skriver.

Prova att vidga dina vyer

Citat:
Lite motsägelsefullt inlägg här eftersom du börjar med att deklarera hur kvinnor äcklas av att ha sex med sina män för att övergå till att tala om för oss hur fantastiskt det är för horor som får ha sex med olika män hur mycket de vill. Varför skulle det göra någonting bättre?

Med sina män ja, inte alla andra män. Påfallande ofta du missar uppenbara poänger alternativt medvetet missförstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

2) Dessutom är män on their best behavior med horor för att de vill att tjejen ska gilla dem.

3) Dessutom försöker män tillfredsställa tjejen när de köper sex.

Kan skriva under på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in