2019-09-17, 19:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är du medvetet dum eller medveten om att du är dum?

När HD var sjuk i sin depression så gick SD över gränsen och sökte sexuell kontakt.
När HD åter var i arbete, så arbetade hon utan speciellt många sjukdagar, en handfull på ett antal år.
Du är rätt oklar.
Det verkar som om SD var otrogen i minst 6 år.
Var HD sjuk så länge?
Varför fortsatte SD med sin otrohet när HD blev frisk?
Enligt dig låter det som att hon blev frisk medan andra skriver om att hon från och till sjukskrev sig hela tiden fram till nu.

Det där med sjukdomen låter som en dålig bortförklaring från SD.
Citera
2019-09-17, 19:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Intressant att SD inte kommer motsätta sig en eventuell åtalsförlängning. Han fortsätter neka till mord, men kanske erkänner sig ha befunnit sig på platsen om förhörsledare har berättat att de säkrat spår som inte kan bortförklaras?
Han verkar inte ha gjort några sådana medgivanden:

Citat:
Jag längtar efter att få läsa FUP och se hur SD uttryckte sig på sms/messenger. Kanske vi även kommer få höra hans pipiga röst uttala hot ifall LW hade säkrat sin lur med en röstinspelnings-app för hennes telefonsamtal. Det vore riktig mumma för åklagaren.
Ingen av de sekulära tidningarna har skrivit något om hot. Bara den kristna tidningen:
https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690
Senast redigerad av Draifos 2019-09-17 kl. 20:10.
Citera
2019-09-17, 19:59
Bannlyst
Citat:
Intressant att SD inte kommer motsätta sig en eventuell åtalsförlängning. Han fortsätter neka till mord, men kanske erkänner sig ha befunnit sig på platsen om förhörsledare har berättat att de säkrat spår som inte kan bortförklaras?

Jag längtar efter att få läsa FUP och se hur SD uttryckte sig på sms/messenger. Kanske vi även kommer få höra hans pipiga röst uttala hot ifall LW hade säkrat sin lur med en röstinspelnings-app för hennes telefonsamtal. Det vore riktig mumma för åklagaren.

Ursäkta mej.
He he... Har han verkligen en så pipig röst som alla säger.??
Det kan ju liksom skära sig lite om man vill spela tuff och cool....
He he.
Citera
2019-09-17, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Alla skador är dödande i sig?!

Även om alla skador eller flera är dödande i sig, behöver det inte betyda att man dör snabbt eller att man inte kan skrika.
Det kan räcka med ett mycket kraftigt slag med ett tillhygge i skallen och du förlorar medvetandet direkt.
Nu tror jag inte på kniv eller annat stickvapen, men skador på luftvägarna lungorna, gör att du inte kan fylla lungorna med luft för att skrika i flera minuter.

Men ett slag över struphuvudet så det är krossat?

Men då behöver man kunna visa att denna skada kommit tidigt i förloppet, vilket kanske inte är omöjligt om kroppen hittas i god tid. Svårt kanske i denna värme efter fem dygn.

Det skulle ju också kunna vara sådana skador som visar att hon inte har avvärjningsskador, inte har kunnat freda sig och borde ha avlidit snabbt.

Det som framkommit är ju att LW har haft skador på huvud (och ansikte? eller är detta en trådsanning?). Om skadorna är främst i ansiktet, och hon samtidigt skulle sakna avvärjningsskador, då borde man ju tidigt fundera på hur detta har gått till. I sådant läge börjar man både skydda sig och föröka springa från gm, ,vilket skulle leda till skador på ryggsidan och bakhuvudet. Hon kan ha legat på rygg under anfallet, men då borde armarna försöka skydda huvudet.

Men om det hade funnits sådana skador vid obduktionen, hur kan det komma sig att man inte tidigare hade börjat titta på kvinnliga gärningsmän?

Det borde i så fall framgått tidigare, men som jag minns det sades det initialt att man trodde att det skulle vara en ensam gärningsman. Nu minns jag inte längre om detta kommit från MV eller från media.

Lite senare minns jag att det diskuterade i tråden om ett uttalande från polis eller åklagare där det nämndes gärningsman eller gärningsmän. Vissa trodde att det då öppnats upp för att det ändå kunde vara fler än en gm. Jag trodde (förmodligen felaktigt) att detta inte betydde något särskilt. Nu tänker jag annat.

Skriket kunde ha kommit från någon helt annan som inte ens hade med mordet att göra. Men ingen annan har framträtt att de skrikit så till den milda grad, just vid den tidpunkten. Inga andra larmsamtal från den natten hoppas jag som blivit ihopblandade.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-17 kl. 20:12.
Citera
2019-09-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Ingen av de sekulära tidningarna har skrivit om något hot. Bara den kristna tidningen:
https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690

Du har verkligen förmåga att länka till gamla artiklar.
Det har passerat några veckor sen 27 augusti och det som då rapporterades i media kanske inte är helt aktuellt idag.

Jag vet inte vilka trumfkort åklagaren har på handen, men eftersom SD tidigare har anmälts för hot/trakasseri, så är det inte särskilt långsökt om det skulle finnas med i bilden innan LW mördades.
Citera
2019-09-17, 20:18
Medlem
Citat:

Ingen av de sekulära tidningarna har skrivit något om hot. Bara den kristna tidningen:

Fast flera källor har vittnat om att det finns en mängd hot ifrån SD riktade mot LW.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hot
Citera
2019-09-17, 20:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fast flera källor har vittnat om att det finns en mängd hot ifrån SD riktade mot LW.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hot
Joakim Lundgren på den kristna tidningen skriver också om hot:
Citera
2019-09-17, 20:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Joakim Lundgren på den kristna tidningen skriver också om hot:

Det enda Joakim skriver är att det fanns en anmälning mot SD så inget nytt om ytterligare hot
Citera
2019-09-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du är rätt oklar.
Det verkar som om SD var otrogen i minst 6 år.
Var HD sjuk så länge?
Varför fortsatte SD med sin otrohet när HD blev frisk?
Enligt dig låter det som att hon blev frisk medan andra skriver om att hon från och till sjukskrev sig hela tiden fram till nu.

Det där med sjukdomen låter som en dålig bortförklaring från SD.

Oavsett om den är dålig eller inte, så är det så dom sa. Ser det egentligen som en bra förklaring.
HD var borta länge från arbetslivet, exakt hur länge vet jag inte. Man blir ju oftast inte sjukskriven 1:a dagen, utan sakta glider in i sjukdomen och även så samlivet.

Varför SD fortsatte, fast dom skulle göra en omstart vet jag inte. Han la inte skulden på LW, utan sig själv.
Kan vara så enkelt som små detaljer som triggar och drar.
Citera
2019-09-17, 20:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det enda Joakim skriver är att det fanns en anmälning mot SD så inget nytt om ytterligare hot
Joakim Lundgren skriver att LW anmälde SD för olaga hot. Vet inte vad du menar med ytterligare hot.
Citera
2019-09-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där har jag också funderat länge på. Det verkar otroligt att HD inte märkte av otroheten långt tidigare, tycker jag. Men lever man i skuggan av en psykopat och/eller manipulatör som dessutom är ens make så vill man kanske tro på, då han bedyrar sin oskuld. Man tror väl att det är en själv det är fel på?

Men HD kände givetvis att NÅGOT var allvarligt fel ändå - så hon mår nog inte så bra nu. Även om hon skuttar runt i naturen och försöker se glad ut.

Den bedragna är oftast den sista som får veta något, det är inte alls ovanligt. Bara tanken på att alla visste men ingen sa nåt kan knäcka förtroendet för alla sina (forna?) kamrater. Sen när man äntligen begriper så kan jag tänka mig att man drabbas av ett raseri och en sorg utan dess like. Så istf att ge sin man skulden så lägger man den på älskarinnan.

Ja verkligen konstigt, eller så var det exakt det hon gjorde och verkligen inte ens brydde sig utan tvärtom, var glad att han hade någon så hon slapp ha sex med honom..för minns jag inte helt fel, så var hon glad att hon slapp ha sex med honom, vilket leder mig till tanken att hon kanske inte var lycklig med honom?
I så fall lär hon inte vara anstiftare till mord, högst medhjälpare utan att hon önskade LW död, kanske inte ens visste vad SD planerade, om hon ens var med?
Börjar mer och mer tänka att hon alltid varit och är lika rädd för SD, som LW var?
Citera
2019-09-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
?🤔
Nja, vet inte riktigt hur du tänker men tänker själv att de borde, i anständighetens och även juridikens namn, skriva att hon är helt friad från misstankar om nu så är fallet.
Att gå ut med att hon inte är helt friad från brottsmisstankar om utredningen visat att hon är helt oskyldig blir nästan lite, ja taskigt.
Det måste finnas gränser för vilka 'taktiska' utspel en åkl kan få ägna sig åt.
INTE skulle inte varit med, jisses så dumt förlåt! 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in