Citat:
Ursprungligen postat av
KonstApel006
Omg jaaa LW ord att hon var orolig för att det skulle bli ”värre” kanske var ord som kom från SD?
Jag undrar jag om inte HD känt snaran runt sin hals många år....sk ”utmattningsdepression” pga att någon gör henne svag och utmattad?
Undrar varför HD pratade om att lämna SD flera år tidigare och varför hon aldrig gjorde det?
Det där har jag också funderat länge på. Det verkar otroligt att HD inte märkte av otroheten långt tidigare, tycker jag. Men lever man i skuggan av en psykopat och/eller manipulatör som dessutom är ens make så vill man kanske tro på, då han bedyrar sin oskuld. Man tror väl att det är en själv det är fel på?
Men HD kände givetvis att NÅGOT var allvarligt fel ändå - så hon mår nog inte så bra nu. Även om hon skuttar runt i naturen och försöker se glad ut.
Den bedragna är oftast den sista som får veta något, det är inte alls ovanligt. Bara tanken på att alla visste men ingen sa nåt kan knäcka förtroendet för alla sina (forna?) kamrater. Sen när man äntligen begriper så kan jag tänka mig att man drabbas av ett raseri och en sorg utan dess like. Så istf att ge sin man skulden så lägger man den på älskarinnan.