2019-09-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läser ikapp mina hundratals "förlorade sidor och kom på det här.

Är det inte ett av de mest besynnerliga intriger som leder till ett mord?
Jag är mer än nyfiken på vad som HÄNDE.

Det Blessefruit skrivit där är ju inget konstigt, om man tänker att SD gjorde allt förvatt kontrollera situationen genom att fortsätta ljuga...lova dem båda som tidigare? 😩
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-17 kl. 18:05.
Citera
2019-09-17, 17:54
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Konstigt att hon redan i april skrev om det på sin geologg då 😉

Alla loggar innan "frikopplingen" från tiden med SD ligger dubbelt. Därför ser det ut som att båda har tagit cacher som kanske bara den ena av dem tagit.
Citera
2019-09-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur det är med dörren och hur hon hamnade vid planket är två av dom
större frågorna.
Jag har hela tiden trott att LW lämnade bostaden hastigt, att hon har följt efter någon
som fanns tillsammans med henne i bostaden, att hon och den personen blev osams
och att personen drog iväg, LW efter, antingen för att lugna ner personen eller
för att hon själv va helförbannad.

Jag har inte helt släppt den teorin, inte ännu i alla fall.

Det är troligt vare sig det är dråp eller välplanerat mord!
Eller att SD kom till dörrem för att han ville prata och sen gick tillsammans till Rättarevägen för att prata ostört? Ett vittne hörde(såg) en man och kvinna pratandes inriktning mot planket?
Citera
2019-09-17, 18:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nejdå.
Däremot så la någon vänlig själ in Stefans överklagan om sin häktning, i tråden.

Och att Stefan INTE kommer att förhandla den 27:e utan han låter sig fortsätta vara häktad.

Jag tycker att det känns lite märkligt, och några andra tycker att det är logiskt.

Det är väl det mest spännande som hänt i eftermiddag.

Ja, det låter märkligt med tanke på den personlighet som majoriteten av tråden tror att SD har. Narcissister och/eller psykopater ger sig inte så lätt. Det är intressant att han valt att inte kämpa emot in i kaklet som den typen av personligheter brukar göra.
Citera
2019-09-17, 18:04
Medlem
Citat:
Jag förmodar att du menar detta:

"Häktningsbeslutet ska ha hävts då bevisningen inte håller för att begära kvinnan häktad på den högre misstankegraden."

Jag kan inte se att det står uttryckligen något om vilken misstankegrad hon har nu. Man utgår ju från att hon är skäligen misstänkt eftersom hon nu är släppt utan att häktesförhandling skedde.

Jag utgår klart från att om det hade räckt för sannolika hade ÅK inte tvekat att häkta henne, så det har varit underförstått.

Ja jag tolkar det som skäligen misstänkt eftersom de skriver att bevisningen inte håller för sannolika på henne. Hade hon varit avskriven helt tycker man de borde skrivit att hon inte är helt friad från misstankar och därför hon släpps!?
Citera
2019-09-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det låter märkligt med tanke på den personlighet som majoriteten av tråden tror att SD har. Narcissister och/eller psykopater ger sig inte så lätt. Det är intressant att han valt att inte kämpa emot in i kaklet som den typen av personligheter brukar göra.

Tänker att det är exakt därför han struntar i att bestrida häktningen 27 september och lägger allt krut på rättegången nu istället?
Citera
2019-09-17, 18:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja jag tolkar det som skäligen misstänkt eftersom de skriver att bevisningen inte håller för sannolika på henne. Hade hon varit avskriven helt tycker man de borde skrivit att hon inte är helt friad från misstankar och därför hon släpps!?

Absolut, helt friad från misstankar är hon inte.

"Åklagaren om personen som släppts: ”Misstankarna kvarstår”"

https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

Men det finns även lägre grader av misstanke än skäligen misstänkt.
Citera
2019-09-17, 18:31
Medlem
Vart kom infon ifrån om att baseball träet saknas? Minns inte hur det kom på tal😕 jag undrar om den stackars människan dog direkt lr om hon låg och plågades,tänkte på det JM nämnde om klös lr rivmärken? på planket ,om jag inte minns helt fel.
Citera
2019-09-17, 18:32
Medlem
Citat:
Absolut, helt friad från misstankar är hon inte.

"Åklagaren om personen som släppts: ”Misstankarna kvarstår”"

https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

Men det finns även lägre grader av misstanke än skäligen misstänkt.
Ja se där ja, kunde inte läsa artikeln men behövdes ju inte heller 👍
Citera
2019-09-17, 18:33
Medlem
Citat:
Omg jaaa LW ord att hon var orolig för att det skulle bli ”värre” kanske var ord som kom från SD?
Jag undrar jag om inte HD känt snaran runt sin hals många år....sk ”utmattningsdepression” pga att någon gör henne svag och utmattad?
Undrar varför HD pratade om att lämna SD flera år tidigare och varför hon aldrig gjorde det?

Det där har jag också funderat länge på. Det verkar otroligt att HD inte märkte av otroheten långt tidigare, tycker jag. Men lever man i skuggan av en psykopat och/eller manipulatör som dessutom är ens make så vill man kanske tro på, då han bedyrar sin oskuld. Man tror väl att det är en själv det är fel på?

Men HD kände givetvis att NÅGOT var allvarligt fel ändå - så hon mår nog inte så bra nu. Även om hon skuttar runt i naturen och försöker se glad ut.

Den bedragna är oftast den sista som får veta något, det är inte alls ovanligt. Bara tanken på att alla visste men ingen sa nåt kan knäcka förtroendet för alla sina (forna?) kamrater. Sen när man äntligen begriper så kan jag tänka mig att man drabbas av ett raseri och en sorg utan dess like. Så istf att ge sin man skulden så lägger man den på älskarinnan.
Citera
2019-09-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Det där är nånting som jag faktiskt aldrig tänkt på, (det fetade), men det låter ju som ett troligt scenario 🤔

Jag tycker också att det scenariot är högst trovärdigt.
Citera
2019-09-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Så HD har inte varit sjuk, men hennes sjukdom var orsak till hennes mans otrohet
Är du medvetet dum eller medveten om att du är dum?

När HD var sjuk i sin depression så gick SD över gränsen och sökte sexuell kontakt.
När HD åter var i arbete, så arbetade hon utan speciellt många sjukdagar, en handfull på ett antal år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in