2019-09-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Okej, intressant vinkel. Jag undrar följande: Varför skulle denne FO vilja döda HOL, anser du? Av medlidande för KL eller av någon annan anledning? Vore intressant att höra ditt resonemang.

Jag vet inte vem som anlitat Fredrik. De som känner Karin vet att hon stöttat och hjälpt honom. Som kriminell och drogmissbrukare så är han säkert lätt att köpa för att behå brott. Henrik kan ha köpt honom för att få honom lindrigt skadad för att få Karin inlåst under en lång tid. Karin har också motiv att skada Henrik. Svårt när två hatar varandra att veta var gränserna går för de båda.
Citera
2019-09-17, 20:21
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Betala en buse för att gå sina ärenden... skjuta den Karin hatar mest av alla.

Utan någon egen vinning? Och riskera ett långt straff för någon annans skull? Bara apropå. Tja, knepigare saker har ju hänt.
Citera
2019-09-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag vet inte vem som anlitat Fredrik. De som känner Karin vet att hon stöttat och hjälpt honom. Som kriminell och drogmissbrukare så är han säkert lätt att köpa för att behå brott. Henrik kan ha köpt honom för att få honom lindrigt skadad för att få Karin inlåst under en lång tid. Karin har också motiv att skada Henrik. Svårt när två hatar varandra att veta var gränserna går för de båda.

Nej, det är inte svårt för normala människor att veta var gränserna går.
Citera
2019-09-17, 20:24
Medlem
Citat:

Utav vilken anledning sökte SH kontaktförbud mot advokatkvinnas dotter? Hur är kopplingen ? Och nästa, någon sa att JL var kallad som vittne i den processen, du säger att hon är vän med HLs flickvän (advokat kvinnan) men hon har också varit sambo med FO som är straffad för att misshandlat JL. Börjar bli rörigt nu med tanke på att KL också skulle lekt god man till FO
Citera
2019-09-17, 20:25
Medlem
Citat:
Jag undrar följande: Varför skulle denne FO vilja döda HOL, anser du? Av medlidande för KL eller av någon annan anledning? Vore intressant att höra ditt resonemang.

Jag kommer på två skäl: KL har fyllt honom med hat mot HOL under många gemensamma fyllesnack. Och han vill ha pengar. Bubblare: KL kan också ha haft hållhakar på FO genom rollen som god man.
Senast redigerad av Mittiseptember 2019-09-17 kl. 20:28.
Citera
2019-09-17, 20:26
Medlem
Citat:
Utan någon egen vinning? Och riskera ett långt straff för någon annans skull? Bara apropå. Tja, knepigare saker har ju hänt.

Det finns ekonomisk vinning då den ekonomiska transaktionen inte verkar vara löst.

Men för att förstå motivet helt och fullt, måste en sund människa söka psykologiska förklaringar bakom varför knäppa människor agerar som de gör.

Fel nummer 1 de flesta gör, är att projicera sitt eget (någorlunda sunda) sinne på en tok.

Med detta sagt, kan det finnas en yrkeskriminellt motiv bakom mordförsöket också. Bäst att upprepa det.
Citera
2019-09-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag kommer på två skäl: KL har fyllt honom med har mot HOL under många gemensamma fyllesnack. Och han vill ha pengar. Bubblare: KL kan också ha haft hållhakar på FO genom rollen som god man.

KL kan omöjligt vara riktig god man till FO! Omöjligt
Citera
2019-09-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
KL kan omöjligt vara riktig god man till FO! Omöjligt

Men det finns det ju dokument på?
Citera
2019-09-17, 20:29
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Tack för svar.

Det tycks finnas flera med motiv. Ingen har väl undgått att KL och HOL ogillar varandra. De verkar onekligen haft en knepig och destruktiv relation. Trots det, är det verkligen rimligt att anta att en så ostrukturerad och så allmänt feg (vad som kan tolkas från de FUP:ar där denne förekommer) person som FO skulle kunna ha begått någonting sådant? Det krävs mycket till för att en person ska kunna skjuta mot en annan människa. Mig veterligen är FO kriminell, men någon skjutning har det ej varit tal om innan. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2019-09-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Men det finns det ju dokument på?

Men herre gud, nu börjar bostadslösa vara god man åt varandra. Det måste väl krävas nått för att agera god man.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag kommer på två skäl: KL har fyllt honom med hat mot HOL under många gemensamma fyllesnack. Och han vill ha pengar. Bubblare: KL kan också ha haft hållhakar på FO genom rollen som god man.

Intressant bubblare. Så kan det givetvis vara - att det finns någon hållhake alltså. Men det krävs mycket till för att en person ska kunna skjuta mot en annan människa. FO är ju bevisligen kriminell, men är FO benägen att döda/skjuta?
Citera
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Det tycks finnas flera med motiv. Ingen har väl undgått att KL och HOL ogillar varandra. De verkar onekligen haft en knepig och destruktiv relation. Trots det, är det verkligen rimligt att anta att en så ostrukturerad och så allmänt feg (vad som kan tolkas från de FUP:ar där denne förekommer) person som FO skulle kunna ha begått någonting sådant? Det krävs mycket till för att en person ska kunna skjuta mot en annan människa. Mig veterligen är FO kriminell, men någon skjutning har det ej varit tal om innan. Rätta mig gärna om jag har fel.

Du verkar ha huvudet i behåll, men hur troligt anser du att det är att HOL frivilligt har mottagit tre skott mot kroppen, varav ett mot huvudet?

Som den du citerar insinuerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in