2019-09-17, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
1. Du outar inte folk om du citerar inlägg
2. Du borde inte ta upp det med den inställningen

Ok, men jag är liberal, luften är fri du vet, ska du säga åt mig vad jag borde och inte borde nu? Förbud ska väl inte baseras på dina personliga åsikter eller?
Citera
2019-09-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok, men jag är liberal, luften är fri du vet, ska du säga åt mig vad jag borde och inte borde nu? Förbud ska väl inte baseras på dina personliga åsikter eller?

Nej du är förstås inte tvungen att debattera om du inte vill eller klarar av det, men nu är du ju här eller hur? Att bara slänga ur sig tomma påståenden och inte vilja backa upp dem är ingen debatt, det är mer ett bloggande och då är detta inte rätt forum.
Citera
2019-09-17, 15:42
Medlem
Citat:
Dumpa mannen, förlåt torsken, och ungarna och bara kör hårt som fan!! Du kan ta prestationshöjande och suga kuk dygnet runt. The sky is the limit baby!

Kan hon verkligen det? Kunder tillåts ju inte att köpa hennes tjänster och vad är motivet för att förbjuda dem att göra det?
Citera
2019-09-17, 15:55
Avslutad
Citat:
Nej du är förstås inte tvungen att debattera om du inte vill eller klarar av det, men nu är du ju här eller hur? Att bara slänga ur sig tomma påståenden och inte vilja backa upp dem är ingen debatt, det är mer ett bloggande och då är detta inte rätt forum.

Jaha. Du påstår hela tiden att jag påstått en massa och så kontrar du med något i stil med "du är ju emot att två vuxna homosexuella har sex med varandra". Sen när jag ber dig hänvisa i vilket inlägg jag påstått detta så tar du fram ett inlägg där jag inte påstått det, eftersom jag inte påstått det överhuvudtaget.

Och nu påstår du saker igen. Nu har jag återigen påstått något utan att kunna stå för det. Återigen ber jag dig hänvisa till de av mina inlägg som du anser vara tomma påståenden där jag inte kan stå för vad jag säger.
Citera
2019-09-17, 15:57
Avslutad
Citat:
Kan hon verkligen det? Kunder tillåts ju inte att köpa hennes tjänster och vad är motivet för att förbjuda dem att göra det?

Men hon vill verkligen så hon får det nog att fungera. Det är så sällan någon åker dit ändå.
Citera
2019-09-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Så du tror inte att folk som trycker in kuken i röva på dig, slår dig, lyssnar inte på dina nej, eller rent av utnyttjar dig och tror att du gillar det inte är förnedrande nog.
Jag har läst flertalet böcker och följer flera aktiva prostituerade på Instagram (runt 30 stycken) och alla vittnar om att det är tortyr för psyket.
Läs som om Häggströms böcker. Följ dessa tjejer. Gå in på Inte din hora, Talita med flera som alla kämpar för dessa stackars själar.
Jag kommer göra allt jag kan för att förhindra att idioter köper andras kroppar att onanera i.
Men Jo självklart är det så när det handlar om tvång, snälla var inte löjlig.
Ingen vill att sexslaveri ska mötas med annat än maxstraff

https://www.expressen.se/nyheter/vill-erbjuda-sex-till-funktionshindrade/
https://www.lu.se/article/funktionshindrades-sexbehov-far-praktisk-hjalp-i-danmark
https://ka.se/2015/02/19/sa-kan-assistenten-hjalpa-till-sex/
https://assistanskoll.se/20150210-Stefan-Balogh-Utbilda-all-vard-och-omsorgspersonal-sexologi.html
Följde de studier du tog upp dessa människor?
Eller sexsurrogater?
Hur traumatiserade är dom?
www.telegraph.co.uk/men/relationships/like-male-sexual-surrogate/amp/
https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/fabulous/5864577/sex-surrogates-surrogacy-work-type-psychosexual-therapy/amp/

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Det gör inte deras lidande mindre verklig. Sexuellt trauma är komplext och mycket svårbehandlat.
Självfallet gör det inte det, ingen har sagt annat
Sant, det är det.
Citera
2019-09-17, 15:58
Medlem
Citat:
Men hon vill verkligen så hon får det nog att fungera. Det är så sällan någon åker dit ändå.

Hur ska hon få det att fungera utan att lagen bryts menar du?
Citera
2019-09-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det bestämmer som sagt arbetsgivaren vad de kräver för kvalifikationer av sina anställda.
Varför ta upp det då?
Är ju uppenbart att prostituterad skulle vara ett hårt reglerat yrke med medföljande krav.
Precis som AF inte kan säga åt folk att utföra hjärnkirurgi eller förlora bidrag, skulle de inte heller kunna säga sug kuk eller förlora bidrag.
Citera
2019-09-17, 16:01
Avslutad
Citat:
Hur ska hon få det att fungera utan att lagen bryts menar du?

Många bryter lagen varje dag. Hur får de det att fungera?
Citera
2019-09-17, 16:02
Medlem
Citat:
Jaha. Du påstår hela tiden att jag påstått en massa och så kontrar du med något i stil med "du är ju emot att två vuxna homosexuella har sex med varandra". Sen när jag ber dig hänvisa i vilket inlägg jag påstått detta så tar du fram ett inlägg där jag inte påstått det, eftersom jag inte påstått det överhuvudtaget.

Och nu påstår du saker igen. Nu har jag återigen påstått något utan att kunna stå för det. Återigen ber jag dig hänvisa till de av mina inlägg som du anser vara tomma påståenden där jag inte kan stå för vad jag säger.

Jag minns inte att du har varit för förbud av homosex men Moment22 har sagt att sådana lagar ska respekteras. De får helt enkelt avstå från sex tills lagarna ändras anser hon, håller du med?
Citera
2019-09-17, 16:03
Medlem
Citat:
Många bryter lagen varje dag. Hur får de det att fungera?

Förstår jag dig korrekt att du anser att det ska vara olagligt men att du rekommenderar de som ändå vill göra det att bryta mot lagen?
Citera
2019-09-17, 16:41
Avslutad
Citat:
Jag minns inte att du har varit för förbud av homosex men Moment22 har sagt att sådana lagar ska respekteras. De får helt enkelt avstå från sex tills lagarna ändras anser hon, håller du med?

Nej det var jag som skrev att om majoriteten väljer in sådana lagar så skulle jag välja att kämpa mot dessa lagar och för homosex. Sex som sex, kärlek som kärlek.

Det var du som tolkade det som att jag var emot homosex.

Moment22 har inget med detta att göra.

Vet du att homosex var förbjudet väldigt länge och att bögar och flator fängslades? I och med Stonewall upproret började lagar och attityder så sakta att ändras. Jag tror inte att de avstod sex, men till slut blev de trötta på att behöva "gå under jorden" och smyga med allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in