2019-09-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, det är inte jag som för det resonemanget.
Jo, borde ha citerat den andra personen
Det är på mig, sorry
Citera
2019-09-14, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Äh, det räcker med en veckas introduktionsutbildning vid anställningens start.
Men borde det göra det?
Ställer mig extraordinärt tvivlande till det
Citera
2019-09-14, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Men borde det göra det?
Ställer mig extraordinärt tvivlande till det
Det bestämmer som sagt arbetsgivaren vad de kräver för kvalifikationer av sina anställda.
Citera
2019-09-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo det är en skuldbeläggning av varje individ när du skuldbelägger gruppen. Det finns ingen anledning att annars skuldbelägga gruppen, eftersom att eventuella åtgärder som då att dra in rösträtt till exempel skulle drabba varje individ av kvinnligt kön. Ditt svammel håller inte. Du är totalt osaklig i ditt resonemang här.
Vad ska du göra med de män som röstar fel? Ska de kunna fortsätta göra detta utan skuldbeläggning?
Jag personligen har verkligen inte några svårigheter att rationalisera, tvärtom gör jag det för mycket, så dina kommentarer angående mig kan du skippa för de är totalt felplacerade.

Fel , det är inte att skuldbelägga individen utan vid en generalisering skuldbeläggs gruppen. Jag föreslog inte indragen rösträtt, det är dina tankar och inte mina ord.

Men det är viktigt att synliggöra problem och brister för att kunna bearbeta dem, det måste du väl ändå hålla med om? Det är svårt att komma till rätta med ett problem om man inte ens är medveten om det.

Det finns flera sätt att angripa detta problem, ett förslag som du framförde var indragen rösträtt men det var som sagt var inte mitt förslag. Personligen skulle jag föredra att varje individ rannsakar sig själv och blir medveten om dessa brister för då förbättrar man sig något enbart av det. Alla har dessutom dessa brister i högre eller lägre utsträckning och därför behöver alla rannsaka sig själva.
Citera
2019-09-14, 13:10
Medlem
Citat:
Äh, det räcker med en veckas introduktionsutbildning vid anställningens start.

Du verkar vara en expert på detta, hur länge har du jobbat med det?
Citera
2019-09-14, 14:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och ni män i denna tråd har visat att det absolut inte är aktuellt att enbart män skulle rösta/ styra landet då ni inte kan se klart så fort det har med sex att göra.
När det kommer till prostitutionsfrågan verkar ni fullständigt sakna rationellt tänkande och agerar efter drift i första hand. Sådana individer kan vi absolut inte ha att styra landet!

Haha, du menar att kvinnor tänker rationellt i prostitutionsfrågan och inte alls reagerar känslomässigt och instinktivt i erat motstånd mot sexköp och hat mot män som ägnar sig åt det?

Tack för dagens skratt.
Citera
2019-09-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, du menar att kvinnor tänker rationellt i prostitutionsfrågan och inte alls reagerar känslomässigt och instinktivt i erat motstånd mot sexköp och hat mot män som ägnar sig åt det?

Tack för dagens skratt.

menar du att män som köper sex med en människa de vet inte är speciellt intresserad av att ha sex med just honom, skulle vara speciellt "rationella" och itne styras av känslor....låt mig påminna herrn om att kåthet nog räknas som just en känsla och att så fatalt styras av denna känsla är själka essensen av vad man menar med känslostyrning.
Citera
2019-09-14, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du verkar vara en expert på detta, hur länge har du jobbat med det?
Vad tror du att dagens prostituerade har för utbildning då?
Citera
2019-09-14, 15:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Tack för dagens skratt.

Jag skulle nog vilja säga att det är ett ganska så rationellt beslut ja. Förbjud prostitition gör att inte medverka till ett yrke som förstör människor och skapar ett samhällsklimat som är högst tvivelaktigt. Förbjud det även om en del män blir ledsna och en del horor kommer fortsätta arbeta svart.

Sexköpare/torskar agerar fullständigt utifrån egna känslor av kåthet och oförmågan att hålla denna känsla i styr genom att tillfredsställa sig själv istället för att till prostituerade.
Torsken tänker utifrån sitt eget behov och ingenting annat, alldeles oavsett vem som far illa på vägen.

Så gällande rationellt tänkande i prostitutionsfrågan vinner kvinnan.
Men det var kul att höra att jag kunde bjuda på ett skratt idag!
Citera
2019-09-14, 16:40
Medlem
Citat:
Vad tror du att dagens prostituerade har för utbildning då?

Ingen aning, till skillnad från dig har jag inte insiderinformation om det. Men sedan beror det förstås på vad du egentligen frågar, vilken utbildning som krävs eller vilken utbildning de i praktiken ofta har oavsett om det krävs för yrket eller inte. Men du har enligt egen utsago koll på det här så du kan väl redogöra för dina erfarenheter.
Citera
2019-09-14, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ingen aning, till skillnad från dig har jag inte insiderinformation om det. Men sedan beror det förstås på vad du egentligen frågar, vilken utbildning som krävs eller vilken utbildning de i praktiken ofta har oavsett om det krävs för yrket eller inte. Men du har enligt egen utsago koll på det här så du kan väl redogöra för dina erfarenheter.
Ja, det krävs inga särskilda betyg alls faktiskt.
Citera
2019-09-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ja, det krävs inga särskilda betyg alls faktiskt.

Vem har pratat om betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in