2019-09-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Menar du att de släpper HD för att de inte vill avslöja för HD vad de har på henne, för att de måste hitta mer bevisning först?
Ja,hen menade så
Citera
2019-09-17, 13:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Monroe
SD överklagade häktningsbeslutet till Göta hovrätt den 12 september i en fyra sidor lång överklagan. Dessvärre är merparten av överklagan maskad: https://anonfile.com/gci1W956n0/190910_Davidsson_Stefan_verklagande_h_ktning_pdf
Med vändande post avslog hovrätten SD:s begäran: https://anonfile.com/B9i2Wb5fn1/190912_Davidsson_Stefan_Beslut_h_ktning_G_ta_hovr_ tt_pdf
Samma dag lät SD:s försvarare, advokat Ingvar Backman meddela Örebro tingsrätt, via mejl, att han inte kommer att begära någon förhandling den 27 september när häktningstiden löper ut.
Med andra ord, om/när kammaråklagare Åsa Hiding begär förlängd utredningstid för att väcka åtal har SD redan medgivit detta. Intressant...

Tack!
Då kommer alla frågorna...

Jag var ju redan lite inne på detta tidigare, att om inget har förändrats sedan tidigare häktningsförhandling och dessutom är överklagan till HR avslagen, så borde det inte var någon större mening att gå till en förhandling? Även om man inget har att förlora på det?

Eller hur ska man tänka?

Och nu gäller i så fall de två veckor som brukligt är till att nästa datum för åtal ska väckas?

Tillägg:
Dessvärre varnade både McFee och Norton för angrepp när jag försökte gå in på länkarna.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-17 kl. 13:21. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Fria fantasier. Ditt resonemang om varför det inte stämmer är helt riktigt men varför vågar du inte skriva ut det tydligt, "det känns inte alls rätt"! Är du rädd att mobbarna vänder sig mot dig?

Några ynka mobbare skrämmer mig inte ett skit, tvärtom så triggar dom mig

ÅK däremot är jag osäker på vad hon kommer att hitta på.
Bättre då å vara lite mindre i truten än å vräka ur sig en massa som
senare visar sig vara fel.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad har åklagaren vräkt ur sig som är fel?
Det kan vara Aftonbladet som överdrev och skrev att misstankarna mot HD har stärkts och numera uppnår sannolika skäl.
Var det fler tidningar än Aftonbladet som uppgav detta?

Om du läser det igen så fattar du nog att jag syftade på mig själv

Bättre å hålla igen än å påstå saker som inte stämmer.
Citera
2019-09-17, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Monroe
SD överklagade häktningsbeslutet till Göta hovrätt den 12 september i en fyra sidor lång överklagan. Dessvärre är merparten av överklagan maskad: https://anonfile.com/gci1W956n0/190910_Davidsson_Stefan_verklagande_h_ktning_pdf
Med vändande post avslog hovrätten SD:s begäran: https://anonfile.com/B9i2Wb5fn1/190912_Davidsson_Stefan_Beslut_h_ktning_G_ta_hovr_ tt_pdf
Samma dag lät SD:s försvarare, advokat Ingvar Backman meddela Örebro tingsrätt, via mejl, att han inte kommer att begära någon förhandling den 27 september när häktningstiden löper ut.
Med andra ord, om/när kammaråklagare Åsa Hiding begär förlängd utredningstid för att väcka åtal har SD redan medgivit detta. Intressant...

JA, detta ÄR intressant.
3 punkter som jag reflekterar över är.

1. Han går med på att sitta häktad som "skäligen misstänkt", varför då ?
Det naturliga vore väl att han skulle blå-neka.
Men, det verkar han inte göra, då han ändå kan tänka sig att vara "skäligen misstänkt".
Har han insett att det VERKLIGEN FINNS viss bevisning mot honom ?
Måste vara väldigt besvärande för honom.

2. Det är bra mycket text som maskas. flera sidor. Där Stefan argumenterar mot den bevisning
som finns och anser att den är felaktig, och därför bör släppas, eller få sänkt misstanke-grad.
I min värld så ser det ut som att det finns ganska mycket som åklagaren har på honom.
Och då har inte försvaret fått del av ALL bevisning än.
Mina vibbar börjar faktiskt känna att Hiding på riktigt har en del bevisning mot Stefan.

3. Det mest naturliga för Stefan att göra, är att ha en ny förhandling den 27:e.
Av någon anledning väljer han att inte ha den förhandlingen.
Det tycker jag är märkligt, för det är exakt DÅ han får chansen att inför domstolen påvisa att
misstanke-graden är fel och han skall sättas på fri fot.
Men han lägger sig platt och går med på häktes-förlängning utan förhandling.
Vad kan han vinna på att göra så ? Varför är han inte längre villig att med näbbar och klor
påvisa att Hiding är helt fel ute och han skall släppas ur häktet.

Lägger man ihop allt detta, så får i alla fall jag vibbar av att Stefans kämpa-glöd börjar slockna.
Stefan kan ju se sig själv som "skäligen misstänkt" vilket borde innebära att han själv ser att
Hidings bevis verkligen finns där. Och mer bevis kommer att presenteras för honom i sinom tid.

Börjar han sakteliga att GE UPP ?
Citera
2019-09-17, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då går vi till (geo)källorna igen:

161207 efterloggar SD en cache och påstår att han hittat den två ggr - Cachen rubricerad ”Första” (vad annars..?) - Frågan är dock vilken ”granne” LW åsyftar här.
https://coord.info/GLQM6C1A
https://coord.info/GLTGCB87

Nu till den tredje observationen du gjort.

Både LW och SD benämner sitt sällskap som anonyma. LW med "granne" och SD med "kompis".

Detta är ju ca 1 månad efter första anmälan om ofredande, så...
Och som vanligt efterloggar SD och som du säger, plötsligt kommer han på att han glömt att nätloga båda gångerna .
Citera
2019-09-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Man använder till 99.9% pannlampor....

Nu gällde inte diskussionen geocaching....
Citera
2019-09-17, 13:32
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, det kan man.
Men det är inte lätt att genom förhör klara av att inte göra bort sig.
Till det är den psykologiska biten, att när du märker att någon petar hål på något, behöver du lappa. Och har du väl börjat lappa, blir det allt svårare att hålla reda på alla små lappar.

Det krävs nog ett särskilt sinnelag för att inte då börja tänka på sig själv och sina barnen. Försöka trassla sig tillbaka till sanningen och rädda det som kan räddas.

Redan det att de båda ska vara några sorts illvilliga och ondsinta partners in crime är svårt att föreställa sig, men att de dessutom båda ska vara duktiga på att slira på sanningen i en så oerhört pressad situation som det måste vara att sitta häktad och att bli förhörd. Och att de därtill tillsammans ska lyckas ljuga konsekvent kring något de gemensamt har bestämt sig för att dölja kring en gemensam mordgärning... Det övergår mitt förstånd. Vad tusan är de för ena de där båda egentligen? Åtminstone en av dem borde väl ha lite generella drag som man kan identifiera sig med? Är det vanligt att psykopater, eller vad man nu ska hitta på för extrem personlighetstyp trivs ihop? Åtminstone någon av dem borde väl bryta ihop och sluta ljuga under hotet om att förlora sina barn?

Det blir bara så mycket lättare att ta in om SD är den våldsamme som tappar besinningen och/eller slirar sig ur anklagelserna i brist på bindande bevis (på grund av ren bondröta och/eller manipulativ fingerfärdighet) och att HD på sin höjd är anstiftare, att hon har försökt dölja sånt hon känner till eller att hon är rädd och drabbad. Jag vet att många postare här föraktar den ståndpunkten, men jag lyckas inte ta bäring på något annat. Seglar bara vilse när jag försöker.
Citera
2019-09-17, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Då kommer alla frågorna...

Jag var ju redan lite inne på detta tidigare, att om inget har förändrats sedan tidigare häktningsförhandling och dessutom är överklagan till HR avslagen, så borde det inte var någon större mening att gå till en förhandling? Även om man inget har att förlora på det?

Eller hur ska man tänka?

Och nu gäller i så fall de två veckor som brukligt är till att nästa datum för åtal ska väckas?

Tillägg:
Dessvärre varnade både McFee och Norton för angrepp när jag försökte gå in på länkarna.

Om du HÖGERKLICKAR och väljer ÖPPNA så slipper du det problemet.
Prova det, så skall du se att det funkar.
Citera
2019-09-17, 13:37
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är nog så att första varningslampan tändes i spaningsledningens mötesrum rörande HD när det till slut uppdagades att hon ljugit i förhör.

Eller kan det ha varit något de fick fram genom spaning/avslyssning/digitala spår?
Citera
2019-09-17, 13:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Båda två
Andra-, tredje- eller fjärdehandskälla? - Bägge (HD, SD) tillsammans, eller var och en för sig?

Ber att få påminna om dina tidigare - helt oförenliga - påståenden i saken:

"Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom, bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller"

"Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD."

Vill påminna om vad vår store skald Esaias Tegnér misstänkte redan för 199 år sedan:
Citat:
Vad du ej klart kan säga, vet du ej:
med tanken ordet föds på mannens läppar:
det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
Citera
2019-09-17, 13:40
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
JA, detta ÄR intressant.

Men, det verkar han inte göra, då han ändå kan tänka sig att vara "skäligen misstänkt".

2. Det är bra mycket text som maskas. flera sidor. Där Stefan argumenterar mot den bevisning
som finns och anser att den är felaktig, och därför bör släppas, eller få sänkt misstanke-grad.
I min värld så ser det ut som att det finns ganska mycket som åklagaren har på honom.
Mina vibbar börjar faktiskt känna att Hiding på riktigt har en del bevisning mot Stefan.

3. Det mest naturliga för Stefan att göra, är att ha en ny förhandling den 27:e.
Det tycker jag är märkligt, för det är exakt DÅ han får chansen att inför domstolen påvisa att
Vad kan han vinna på att göra så ? Varför är han inte längre villig att med näbbar och klor

Lägger man ihop allt detta, så får i alla fall jag vibbar av att Stefans kämpa-glöd börjar slockna.
Stefan kan ju se sig själv som "skäligen misstänkt" vilket borde innebära att han själv ser att
Hidings bevis verkligen finns där. Och mer bevis kommer att presenteras för honom i sinom tid.

Som lekman på sånt här reagerade jag också över det jag fetat ovan. Vad betyder det kan man undra.
Citera
2019-09-17, 13:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
JA, detta ÄR intressant.

En del av den där texten består av att försvaret bestrider häktningsskälet/skälen.
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-17 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in