2019-09-17, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Min teorie har båda kommit överens om att neka.)

Jovisst, det kan man.
Men det är inte lätt att genom förhör klara av att inte göra bort sig.
Till det är den psykologiska biten, att när du märker att någon petar hål på något, behöver du lappa. Och har du väl börjat lappa, blir det allt svårare att hålla reda på alla små lappar.

Det krävs nog ett särskilt sinnelag för att inte då börja tänka på sig själv och sina barnen. Försöka trassla sig tillbaka till sanningen och rädda det som kan räddas.
Citera
2019-09-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Menar du att hon inte berättat allt under de tuffa förhören?
Ja hon har barn, men hon har dom med honom...hon kanske tänker på att han en dag släpps ut?
Ja,liksom SD inte har berättat allt under de tuffa förhören så har förmodligen inte heller HD gjort det.
De har så klart pratat ihop sig sedan länge.Efter straffet kommer SD tillbaka hem till familjen igen om han åker fast.Deras resonemang.Huvudsaken är att roten til det onda togs bort.
Min teori.
Citera
2019-09-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ja,liksom SD inte har berättat allt under de tuffa förhören så har förmodligen inte heller HD gjort det.
De har så klart pratat ihop sig sedan länge.Efter straffet kommer SD tillbaka hem till familjen igen om han åker fast.Deras resonemang.Huvudsaken är att roten til det onda togs bort.
Min teori.

(I nuläget tänker inte HD på den dagen Sd släpps ut.Det tror inte jag.Jag tror inte att HD vet hur Sd kan bli men andra kvinnor.Jag tror Sd blir som förbytt då.I sällskap med HD är han familjefar med LW en annan sida visas som inte HD sett tror jag)
Citera
2019-09-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du svarar goddagyxskaft på en helt annan fråga?! Vad sysslar du med? Kom in i matchen.

Ang. sjukskrivningen: du skrev som att få det att låta som hon sjukskrev sig strödagar medan hin jobbade.
Att hon var sjukskriven tidtagare och nu under processen är ganska självklart. Hon hade inga fysiska skador och att komma ut och iväg tror jag hela läkarkåren skriver under att det är bra.
Men jag får känslan att du inte fattar det.

Innan mordet hade inte HD ens en handfull sjukdagar, under flera års tid.

Att jiddra om att JG skulle vara homo- eller bisexuell, varför är hans sexuella läggning av ditt intresse att basunera ut?
Ska du inte skriva om alla inblandades sexuella läggning, om du tror att det har betydelse?!
Ganska töntigt och barnsligt!

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi visste inget om deras affär förrän skilsmässan. Att man cachar ihop är inget konstigt.
Det sexuella var ju ett resultat av HD:s sjukdom. Sex är en stark drivkraft, speciellt för män, så att det skedde är ju inte så konstigt.

Så HD har inte varit sjuk, men hennes sjukdom var orsak till hennes mans otrohet
Citera
2019-09-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, det kan man.
Till det är den psykologiska biten, att när du märker att någon petar hål på något, behöver du lappa. Och har du väl börjat lappa, blir det allt svårare att hålla reda på alla små lappar.

Det krävs nog ett särskilt sinnelag för att inte då börja tänka på sig själv och sina barnen. Försöka trassla sig tillbaka till sanningen och rädda det som kan räddas.
Absolut!!
Vänta ska ni se..Hd kommer säkert att tas in igen för nya förhör.Tror jag.
Citera
2019-09-17, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
När du får ner det så här på print: så enkelt och rättframt - så kan man inte annat att hålla med dig. Också jag frågar mej själv - hur f@n har hon tänkt...6 långa år...förnedrad.

Jag är säker på att inte bara de 3 iblandade, plus JG, visste, eller starkt misstänkte, utan även många inom GQ-kretsen. Och grannar är ju inte helt dumma i huvudet, dom både ser och hör och lägger ihop.

Hur kunde hon ta sån här skit, och så länge? Ens för ungarnas skull? Och flytta bara några hundratals meter, ännu närmare ”den andra kvinnan”? Och sen sker mordet. Och efter det är dom tillsammans som om de vore nyförälskade, som ”siamesiska tvillingar”.

Jag får inte heller ihop det. Kanske kunde förlåta för att HON, hotet och roten till det onda, var borta för alltid? Eller för Hanna visste något, sett något, och att Stefan nu aldrig mer kunde (vågade) lämna henne.”?
Kanske, vem vet

Exakt.
Det ligger en hund begraven.
Vi har alla olika teorier om hur och varför detta har hänt.
Men det som du o jag har diskuterat här är en av anledningarna till att jag tror att Hanna måste vara inblandad på nåt sätt.
Beteendet är inte normalt i mina ögon.
Samt häktningen och fortsatt misstanke.
Nåt lurt är det, frågan är bara vad.??
Citera
2019-09-17, 12:15
Medlem
Citat:
Absolut!!
Vänta ska ni se..Hd kommer säkert att tas in igen för nya förhör.Tror jag.
Snaran lär nog dras åt om de båda så småningom.Ifall sanningen nånsin kommer fram tror jag.
Citera
2019-09-17, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja verkligen, hon bör verkligen berättat precis allt hon vet, om hon är oskyldig och med tanke på att hon dessutom släpptes bör hon väl inte vara så intressant egentligen?

Vet vi med säkerhet om HD är skäligen misstänkt?
Citera
2019-09-17, 12:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jovisst, det kan man.

Det är nog så att första varningslampan tändes i spaningsledningens mötesrum rörande HD när det till slut uppdagades att hon ljugit i förhör.
Citera
2019-09-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exakt.
Det ligger en hund begraven.
Vi har alla olika teorier om hur och varför detta har hänt.
Men det som du o jag har diskuterat här är en av anledningarna till att jag tror att Hanna måste vara inblandad på nåt sätt.
Beteendet är inte normalt i mina ögon.
Samt häktningen och fortsatt misstanke.
Nåt lurt är det, frågan är bara vad.??

Ja,visst är det så.
Citera
2019-09-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är nog så att första varningslampan tändes i spaningsledningens mötesrum rörande HD när det till slut uppdagades att hon ljugit i förhör.

Varför HD släpptes(men är väl inte att betrakta som oskyldig ännu?)Kan vara en av spaningsledarnas strategier..
Citera
2019-09-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Maglite (kan ju inte tro att nåt annat duger) har glas men det kan man köpa för nga tior på Clas Ohlson. Vore intressant om nåt sånt inhandlats och man hittat glas på BP/FP.

Eller så är det en skräplampa från ICA som man slängt.
Man använder till 99.9% pannlampor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in