2019-09-17, 10:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Några ynka mobbare skrämmer mig inte ett skit, tvärtom så triggar dom mig

ÅK däremot är jag osäker på vad hon kommer att hitta på.
Bättre då å vara lite mindre i truten än å vräka ur sig en massa som
senare visar sig vara fel.
Vad har åklagaren vräkt ur sig som är fel?
Det kan vara Aftonbladet som överdrev och skrev att misstankarna mot HD har stärkts och numera uppnår sannolika skäl.
Var det fler tidningar än Aftonbladet som uppgav detta?
Citera
2019-09-17, 10:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Dessa "kamper" används bara som en arena för själva kampen, som handlar om en maktkamp mellan två personer, där den ena försöker att behålla ett grepp om en person som vill slinka ur greppet.
Jag tror att många människor har blivit indragna och bortkollrade i denna kamp. Tyvärr tror jag att många kommer att falla ner i ett hål, när allt uppdagas.

Därför håller jag ännu inte HD som trolig gm, utan hon kan ha använts som ett tillhygge i denna kamp. Denna kan för henne varit omedvetet eller medvetet.

Detta är min teori.
Jag tror också att det handlar om en maktkamp mellan två personer. Men det handlar nog inte om en kamp mellan LW och SD, de verkar ju trots allt ha haft en relativt bra relation efter bråket i bilen. Nej, den kamp vi ser nu står mellan SD och åklagaren, och att åklagaren i den senaste vändan fick med sig rådmannen Ulla Gustavsson på sin sida gör att den här trista konflikten nu fördjupas och riskerar att dra ut ännu längre på tiden:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-09-17 kl. 10:21.
Citera
2019-09-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är lite konstigt att föreställa sig att de skulle hitta bevis hos HD 15 månader efter mordet.
Undrar vad det kan vara i så fall.
Dagbok, självmordsbrev, hatbrev, planering av försvarsstrategi, olika saker som kan kopplas samman till mordet?
Citera
2019-09-17, 10:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har skrivit tidigare att jag funderar på om ÅH har någon teknisk baktanke (strategi) med att hålla HD som fortsatt Skäligen misstänkt för att hon inte ska komma undan vittnesplikt p g a nära relation med SD?

De enda argumenten för häktningen av HD kanske var kollusionsfara och för att åkl skulle få till fler utredningsåtgärder ?

Det första var en tankeväckare 👍🏻
Och det andra är precis vad jag också är inne på
Citera
2019-09-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag undrar också vad MV menade ned planering.

Hade LW skador som indikerade att något ”inte naturligt förekommande föremål på platsen” använts? Typ gren eller sten. Utan något som medtagits och avlägsnats efteråt? Ja nu är jag där igen och sneglar på det ev imaginära ”baseballträet”.
Men det kan ju i princip vara vad som helst som använts, friluftsmänniskor som de alla var.

MV tror iallafall inte att gräl och mord skedde pga plötsligt uppflammade vrede.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Det finns omständigheter som tyder starkt på att mordet var planerat.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag undrar också vad MV menade ned planering.

Hade LW skador som indikerade att något ”inte naturligt förekommande föremål på platsen” använts? Typ gren eller sten. Utan något som medtagits och avlägsnats efteråt? Ja nu är jag där igen och sneglar på det ev imaginära ”baseballträet”.
Men det kan ju i princip vara vad som helst som använts, friluftsmänniskor som de alla var.

MV tror iallafall inte att gräl och mord skedde pga plötsligt uppflammade vrede.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Beroende på storlek har jag funderat på en ficklampa. Vore ju inte ett konstigt föremål att strosa runt med om man skulle möta nån. Bra tyngd/hårdhet i vissa modeller.
Citera
2019-09-17, 10:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Beroende på storlek har jag funderat på en ficklampa. Vore ju inte ett konstigt föremål att strosa runt med om man skulle möta nån. Bra tyngd/hårdhet i vissa modeller.

Exakt! En normal attiralj för en cachare i mörkret 👍🏻
Citera
2019-09-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Ja ficklampor använder de flitigt allihop i geogänget, så de borde väl ha ficklampor av kraftigare modeller som är hållbara dessutom?
Citera
2019-09-17, 10:56
Medlem
PeterNosters avatar
Någon planering verkar det inte varit. Åtminstone inte av SD/HD eftersom båda är skäligen misstänkta. Det hade de väl säkerligen inte planerat.

Är det inte dags för SH.Holmes att puckla på HD nu då hon är skäligen skyldig och på fri fot.

Finns det något annat fall där misstänkta släpps flera gånger men fortfarande blir skäligen skyldiga.
I Marina-fallet släpptes väl GM tills man hittade kroppen. Han var väl inte skäligen skyldig däremellan.

Vad är det för taktik med detta. Tjänar åklagaren vid namn Åsa Vidring något på detta? Tid?
Citera
2019-09-17, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då går vi till (geo)källorna igen:

Hur hänger följande loggar resp. arkivering ihop? - LW nämner inte SD i sin logg så den loggremsan skulle man vilja se - och mugglarvännerna brukar SD, närmast som en liten trofésamling, namnge el. presentera på annat sätt. Härtill bör Systerh**, som varit medlem sedan 5 juli 2017 (eller i princip fram till att The Heart Of Sweden Geo Tour 2 avslutats och avvecklats, ha bokfört/gottskrivits denna multicache som SD anser sig (Team D) ha loggat 29 april 2017:
https://coord.info/GLQVC5EN
https://coord.info/GLYC0CRB
https://coord.info/GLXYV6K5
https://coord.info/GLYBMTHX

Tack för ännu ett superbt inlägg!

Eftersom inlägget är långt, ta jag det uppdelat.

Jag funderar på om vi vet när i tid som HD skulle ha förbjudit SD att ha att göra med LW?

Funderar på om LW inte nämner SD skulle kunna bero på det. Men det motsägs av SDs ovanligt korta efterloggning.
Dels att den tycks ha registrerats så långt efter 29/4-17 att SD måst kontakta CO. Men det verkar då ändå som att CO har kollat datumet via remsan? Eller hur ska man fatta det?
Om SD skulle velat hemlighålla LWs och hans gemensamma tur me barn och cyklar för HD, varför då nämna "kär vän"? Kanske han kan på detta sätt förklara den kära vännen med vem som helst på det sätt det passar? Allt beroende på vem som frågar?

Nu blir man dock lite frågande om HDs logg som plötsligt loggar denna februari-19.
Kanske inte så konstigt, om det var nära föräldrarna? Men de bor ju också i Örebro, och så långt är det väl inte? Men ok, hon passade på när hon hälsade på föräldrarna.

Kanske har hon koll på var SD hållit hus med LW när de inte skulle ses egentligen? Följer deras spår? Eller upptäcker hon att SD loggat samtidigt som LW? Förstör cachen? Eftersom CO Cajjoo sedan i april- 19 arkiverar cachen eftersom den har sopats bort? Eller ser hon att SDs logg inte alls finns där?

Jag vet inte om jag blir klok av detta?
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-17 kl. 11:21.
Citera
2019-09-17, 11:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Har SD hotat HD eller om hon vet att det är SD som är GM så borde hon ha berättat det för polisen när han häktades på sannolika tänker jag, har hon tidigare varit rädd borde hon väl känt sig tillräckligt trygg för att kunna berätta? Om man nu kan känna sig trygg om man själv är hotad till livet, komplex situation för HD om det är just så?!

Det borde vara det logiska.
Särskilt som att man själv börjar bli indragen i något och har barn att tänka på.
Citera
2019-09-17, 11:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad har åklagaren vräkt ur sig som är fel?
Det kan vara Aftonbladet som överdrev och skrev att misstankarna mot HD har stärkts och numera uppnår sannolika skäl.
Var det fler tidningar än Aftonbladet som uppgav detta?

Jag har inte hittat något.
Misstänker att det kan ha blivit någon missuppfattning eller felskrivning från AB sida.
Åklagaren var mycket noga med att gå ut med att hon inte svarade på några frågor. Jag ror att hon mycket noga hade tänkt igenom exakt vad hon skulle säga.

Och HD blev ju inte heller omhäktad utan tvärtom släpptes för att åk menade att det inte fanns skäl för att driva en omhäktningsförhandling på sannolika.

Det rimmar väl illa om hon skulle å ena sidan mena att HD var på sannolika skäl misstänkt, men ändå inte försöka förhandla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in