Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Om SD och/eller HD har med mordet att göra så är det självklart att det har med deras relation och förehavande att göra.
Hans kontrollbehov verkar ju inte blommat ut tidigare, så varför nu? (Tänker på Läckö, FAD, flertal andra resor, både historiskt och i närtid till mordet).
Absolut inget med geocaching, dess statistik eller liknande att göra.
Men har inte hans kontroll behov visat sig tidigare?
Jag misstänker det starkt.
Du har till att börja anmälningarna.
Jag förstår att det inte har märkts utåt för er som är vänner. Det är oftast så, att det döljs för utomstående. Dessutom, om jag har förstått dig rätt, har ni som umgåtts med SD inte heller varit införstådda med att deras relation kanske pågått i det fördolda en tid?
Jag har inte hunnit läsa (enbart skummat ) @Letsdoits inlägg från igår, men har sett minst två stycken mycket intressanta inlägg. Även @Trie har tagit upp några intressanta saker, väl värda att läsa för dig som förstår lite mer runt allt detta.
Vad gäller fuskloggningar mm är jag inte tillräckligt insatt i geocachingen för att förstå var gränserna går.
Jag anar dock av andra att det kan ha gått över en viss gräns för vad vissa anser är ok. Det kan tyda på ett gränsöverskridande beteende. Och iofs, det kan kanske inte vara så väldigt allvarligt om det enbart var detta.
Men också verkar det finnas anmärkningsvärda situationer som sticker ut i samband med anmälningar, defiendingar på fb, LWs geocachande med andra män.
Om andra saker som ekonomi och statistik skulle ha med mordet att göra, tror jag inte att det i sig är en orsak till mordet.
Dessa "kamper" används bara som en arena för själva kampen, som handlar om en maktkamp mellan två personer, där den ena försöker att behålla ett grepp om en person som vill slinka ur greppet.
Jag tror att många människor har blivit indragna och bortkollrade i denna kamp. Tyvärr tror jag att många kommer att falla ner i ett hål, när allt uppdagas.
Därför håller jag ännu inte HD som trolig gm, utan hon kan ha använts som ett tillhygge i denna kamp. Denna kan för henne varit omedvetet eller medvetet.
Detta är min teori.