2019-09-17, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
JG... är en vek mes utan ryggrad eller hjärna.
Han är illa omtyckt men är fortfarande trogen SD och Hanna.
JG ville ha LW, han visste inte att hon låg med SD och att de skrattade åt honom bakom hans rygg.
JG är bisexuell och med i SD-HDs fanclub. Nu skyddar han sig själv, lätt desperat.
Jodå han är inblandad också.
Har hört att någon hotat banka skiten ur han om han dyker upp på FAD.

Han också bisexuell? Herre gud vilka människor det finns i Örebro. Om någon är normal så är det väl det misstänkta paret.
Citera
2019-09-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Fria fantasier. Ditt resonemang om varför det inte stämmer är helt riktigt men varför vågar du inte skriva ut det tydligt, "det känns inte alls rätt"! Är du rädd att mobbarna vänder sig mot dig?

Några ynka mobbare skrämmer mig inte ett skit, tvärtom så triggar dom mig

ÅK däremot är jag osäker på vad hon kommer att hitta på.
Bättre då å vara lite mindre i truten än å vräka ur sig en massa som
senare visar sig vara fel.
Citera
2019-09-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Saxat från inlägg av @JokerMannen adresserat till EGT:

”Då det tidigare ställdes många frågor till dig gällande om du och din närstående kände SD och HD ... och då svarade du enligt följande citat: / "Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom, bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller" ... slut citat. /

Frågorna fortsatte sedan till dig, då du plötsligt skrev i motsats till ovan citat. och då enligt följande citat: / "Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.

Vid ett annat tillfälle skrev du att du känt SD och HD sedan länge och att du visste att mycket av det som tidigare skrevs inom tråden gällande SD framför allt och även HD inte på något sätt var sant.””

Men är det inte lättare för både dej själv och oss andra i tråden om du bestämmer dig? Jag bara reagerade (liksom JM och andra tidigare gjort) över att du svajar så i dina svar. Det skapar en del förvirring.

Återigen, detta har jsg redan bemött och besvarat ett antal gånger, varför upprepar du frågan?
Men å andra sidan förklarar det din/er förvirring om du inte tar in/förstår vad man skriver.
Om ni funnit och sammanställt allt detta ksn det inte vara så svårt att hitta mina svar och förstå dom.
Citera
2019-09-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har SD berättat det - eller HD?
Båda två
Citera
2019-09-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
JG har loggat will attend på FAD iaf

Exakt! Smaklöst att trakassera SD, precis som LW gjorde. Du hatade henne och älskar din SD!
Tänk om fler än du tordes säga som det var!

Inget fel alls i att sjukskriva sig för att cacha, det var ju på läkarens inrådan!
Du svarar goddagyxskaft på en helt annan fråga?! Vad sysslar du med? Kom in i matchen.

Ang. sjukskrivningen: du skrev som att få det att låta som hon sjukskrev sig strödagar medan hin jobbade.
Att hon var sjukskriven tidtagare och nu under processen är ganska självklart. Hon hade inga fysiska skador och att komma ut och iväg tror jag hela läkarkåren skriver under att det är bra.
Men jag får känslan att du inte fattar det.

Innan mordet hade inte HD ens en handfull sjukdagar, under flera års tid.

Att jiddra om att JG skulle vara homo- eller bisexuell, varför är hans sexuella läggning av ditt intresse att basunera ut?
Ska du inte skriva om alla inblandades sexuella läggning, om du tror att det har betydelse?!
Ganska töntigt och barnsligt!
Citera
2019-09-17, 08:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Varför tar du upp det om otroheten? Har SD mördat är det väl inte säkert det har med otroheten att göra ens? Eller tänker du också börja skuldbelägga LW snart, att hon mördades för att hon hade sex med en gift man?

Nu känns denna debatt lite ute i periferin och det var väl det mitt inlägg handlade om,; att jag tycker inte diskussionen om HDs eller LWs utseenden har med mordet att göra på annat sätt än det jag skrev i inlägget.
Det som har med mordet att göra är däremot (enligt mig, och SD sitter ju häktad på sannolika just nu) att SD har ett finger eller två med i spelet.

Vi har olika infallsvinkar skulle jag tro.

Vi får väl se vad som har utlöst mordet, men jag misstänker ändå starkt att det ha med otroheten att göra på det vis att LW och SD verkar ha haft någon slags relation.

Om SD är ensam gm är inte just otroheten den utlösande faktorn, utan det typiska kontrollbehov han uppvisar.

Vi får väl se om HD är inblandad eller inte.
Citera
2019-09-17, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
HDs föräldrar var ute och letade burk när deras dotter och f d svärson satt anhållna. Var de helt obekymrade eller använder GC som medicin i svåra stunder?

Vem/vilka tar hand om flickorna D?
Är de placerade i stödfamilj?

Kommer Foolkind JG att plockas in härnäst och anhållas för misstanke om skyddande av brottsling?
Dom var med.
Var inte det en bra aktivitet?
Skulle det vara bättre att sitta hemma, älta och låta oron växa än mer?

Vad skulle vara rätt?
Citera
2019-09-17, 09:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, lite skumt scenario, varför i hela världen skulle hon skydda skitstöveln som bedragit henne?

och dessutom kunnat hålla käft i över femton månader.

Det är ytterligare en underlig sak.
Att en person kan hålla tyst, vara känslokall och tro sig kunna slippa undan genom att slira på sanningen.

Men två?

Kan HD ha börjat misstänka att något inte står rätt till, upptäckt något som hon undrat över och SD hotar henne?
Att om du säger något drar jag in dig i det här?
Jag har planterat bevis i ditt hus och om du öppnar munnen om skorna, då sänker jag ditt skepp?

Men då fattar jag inte att hon klarar att hålla masken?
Och när hon plockas in borde detta komma fram?
Citera
2019-09-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu känns denna debatt lite ute i periferin och det var väl det mitt inlägg handlade om,; att jag tycker inte diskussionen om HDs eller LWs utseenden har med mordet att göra på annat sätt än det jag skrev i inlägget.
Det som har med mordet att göra är däremot (enligt mig, och SD sitter ju häktad på sannolika just nu) att SD har ett finger eller två med i spelet.

Vi har olika infallsvinkar skulle jag tro.

Vi får väl se vad som har utlöst mordet, men jag misstänker ändå starkt att det ha med otroheten att göra på det vis att LW och SD verkar ha haft någon slags relation.

Om SD är ensam gm är inte just otroheten den utlösande faktorn, utan det typiska kontrollbehov han uppvisar.

Vi får väl se om HD är inblandad eller inte.

Om SD och/eller HD har med mordet att göra så är det självklart att det har med deras relation och förehavande att göra.

Hans kontrollbehov verkar ju inte blommat ut tidigare, så varför nu? (Tänker på Läckö, FAD, flertal andra resor, både historiskt och i närtid till mordet).

Absolut inget med geocaching, dess statistik eller liknande att göra.
Citera
2019-09-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom var med.
Var inte det en bra aktivitet?
Skulle det vara bättre att sitta hemma, älta och låta oron växa än mer?

Vad skulle vara rätt?

Tack för svar på mina frågor som inte innehöll några som helst värderingar om vad som är bra eller rätt.
Undrar därför varför du lägger till en kontring med värderingsfrågor.
Citera
2019-09-17, 09:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har skrivit tidigare att jag funderar på om ÅH har någon teknisk baktanke (strategi) med att hålla HD som fortsatt Skäligen misstänkt för att hon inte ska komma undan vittnesplikt p g a nära relation med SD?

De enda argumenten för häktningen av HD kanske var kollusionsfara och för att åkl skulle få till fler utredningsåtgärder?

Hur är hennes status som skild?
Hon behöver inte vittna för att hon är nära anhörig oavsett om hon är gift eller inte?
Men att få någon till skäligen misstänkt för att kunna få henne att vittna??? Är detta ens lagligt (möjligt?)?

Jag har nu hört glera använda sig av termen "vanlig utredningshäktning". Det låter också magstarkt att ta till en sådan åtgärd för att få fler utredningsmöjligheter.

Husrannsakan kan man få till ändå, men visst. Med HD i häkte med restiktioner, blir det naturligtvis en bättre situation.

Det jag undrar över är om dessa två häktningsgrunder är lagliga. Eller är det möjligt att kringgå lagarna då "skälig misstanke" inte kräver så starka bevis??
Citera
2019-09-17, 09:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om jag inte minns fel känner väl JG även UW sedan tidigare? Hur fördelar JG i så fall sin lojalitet mellan UW och SD som läget ser ut nu?

Postaren @Schazz menar (i ordväxling med @Sh.Holmes) att JG och UW med familj verkar känna varandra, om jag förstått saken rätt:

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det kan ju också vara så att JG faktiskt bara sa och gjorde vad familjen bett vännerna om. Att inte tala om försvinnandet och inte leta. När det kommer till JG så verkar familjen inte hysa samma känslor som du gör för honom. Tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du är inte lätt att diskutera med och därför brukar jag undvika dig och din nedlåtande inlägg men ikväll gör jag ett undantag. Du får tycka allt du tycker men du får nog suga i dig att LWs familj inte tycker som du gällande JG. Jag tror att du och dina känslor har löpt amok och då spiller ditt okontrollerade hat över på allt som kommer i kontakt med MGM. I detta fallet JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in