2019-09-16, 22:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Nån annan kåk har jag inte hört talas om. Svårt att tro det då bägge föräldrarna under flertalet år var engagerade i sammfällighetens styrelse.

Antalet fastigheter nån äger syns väl enklast på typ "merinfo" m.fl. och det borde väl synas där i så fall om KL är delägare.
Nej allt man äger syns inte på merinfo så man får nog vända sig någon annanstans för info om vad Karin äger.
Det enda som finns på merinfo är bostadsrätten som hon har tvistat om.
Citera
2019-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

. Och ingen advokat verkar vilja ta i ärendet med tång när de hör att motparten är HOL. Han har troligen en stor respekt i skrået.

Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Eller så vill skrået undvika KL bara?

Hur är det advokaterna brukar säga, standardharangen: "Alla har rätt till ett försvar; det är inte handlingen jag försvarar, det är personen bakom." Typ.
Kanske inte så mycket bevänt med den fina inställningen när den kan komma att kosta på, så det känns.😐
Citera
2019-09-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tyvärr, finns inga sådana tegelbyggnader där..

Jo, det finns det. Men det är annat som inte stämmer in. Har editerat mitt inlägg.
Senast redigerad av Mypointis 2019-09-16 kl. 23:12.
Citera
2019-09-16, 23:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Reagerade på det röda på armbandet, min erfarenhet är att sådan brukar användas på oidentiferade patienter, där man inte är helt säker på personnumret. Kan vara olika på olika sjukhus.

När man är säker på id får patienten ett helvitt armband, gammeldags armband var blå med en liten plastficka vari man satte en pappersbit med namn, nummer, datum och signerade.

På en del vårdinrättningar betyder ett rött armband att patienten har en eller flera allergier. Vet inte om så är fallet just här men jag hoppas att hon är inlagd någonstans och får hjälp.
Citera
2019-09-16, 23:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur är det advokaterna brukar säga, standardharangen: "Alla har rätt till ett försvar; det är inte handlingen jag försvarar, det är personen bakom." Typ.
Kanske inte så mycket bevänt med den fina inställningen när den kan komma att kosta på, så det känns.😐
Då många inom rättsväsendet känner till Karins totala haveri och beteende och hon har sparkat några advokater och andra har avträtt uppdragen så har det spritts och vem vill hjälpa någon som ger en sparken när man inte går hennes ärenden som hon vill att det ska göras. Advokater har även en lag och etik att följa.
Sen har vi jäv. Advokater som har samarbetat med HOL kan inte ta fallet och dom som har varit i rätten med Karin som domare kan inte ta det heller tror jag.

Och inte att förglömma... den advokat som hon sparkade gjorde en felaktig inbetalning till hennes konto på 100.000 och hon vägrar betala tillbaka dom.
Nu är den skulden hos Kronofogden och har växt med ränta.
Hon fick i det fallet en Tredskodom.
Länk till domen https://minfil.com/OeK2fc51nb/Karin_Lilja_Tredskodom_2019-04-03_T17068-18_pdf

Som advokat har man rätt att tacka nej och jag tror att hon ljuger mycket om att hon inte får tag i någon advokat.

Jag har svarat på det förut angående ett mail hon skickat om att hon hade svårt att få tag i advokat.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej vi begriper inget för det är lögner och Karin snurrar in sig i dom

OBS Karin påstår att ingen advokat vill ta i ärendet! En del måste säga nej för dom är jäviga då dom kanske har samarbetat med HOL tidigare.
En del vill inte ta ärendet för dom vet hur hon är, omöjlig att arbeta för.
Resten är troligen lögner. Offerkoftan på
Citera
2019-09-16, 23:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det löste sig genom en annan användare.

Det där med armbandet känns lite skumt. Jag får uppfattningen att bilden är från intervjutillfället, men varför skulle hon ha ett sånt armband då? Säkert oväsentligt iofs.
Man kan få vård på häktet.
Om hon var inne i en period när hon greps, behövde hon nog vitaminer, näringstillskott och lugnande medel, när fyllan släppte.

"Alla häkten och fängelser har en läkarmottagning. Där finns dagligen en eller flera sjuksköterskor tillgängliga, och mottagningen fungerar ungefär som en vanlig vårdcentral"

https://www.kriminalvarden.se/behandling-och-vard/sjukvard/
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-09-16 kl. 23:30.
Citera
2019-09-16, 23:28
Medlem
Citat:
Vi provar så här då:
https://imgur.com/a/JkzdnnC

Citat:
Ursprungligen postat av www3
Video 1: https://streamable.com/tp82i

Video 2: https://streamable.com/vdj9m

Bilden är från Video 1.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tack för upplysningen. Du fåt gärna ha det utgångsläget om det får dig att må bättre. Rättsväsendet är skyldiga att agera från den utgångspunkten. Men vet du vad det fina är?

Jag utgår från att Karin Lilja är skyldig till en jäkla massa som hon kommit undan med tidigare. Därför är det fullt rimligt att utgå från att hon är skyldig även här. Det gäller oavsett om hon blir åtalad, fälld eller friad. Rätten har t.ex. högre beviskrav än folk i allmänhet har innan man väljer att tro på något.

Inget säger att en enskild person är skyldig att behandla en person likadant efter att den begått ett grovt brott som innan. Inget säger heller att allmänheten måste utgå från att domstolen gjort rätt bedömning, så vad gäller allmänhetens dom är det bra med ett brett underlag med brister hos anstiftaren så att alla har klart för sig vilken ful fisk det är.

Bra sagt. Jag är inte själv övertygad om att Karin är skyldig men onekligen står det var och en fritt att tro att hon är det. Bara fåntrattar utgår från vad rättsväsendet säger. Oavsett hennes skuld i den här frågan så är Karin ett exempel på att domare är lågintelligenta människor som ofta felar. Det är ju inte som att ni som tror att Karin är skyldig ska låsa in henne.
Citera
2019-09-16, 23:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin är full och stör dom andra gästerna och i domen ljuger hon ihop en historia som stämmer väldigt dåligt med bevisningen i målet, men hon nämner gipset och operationerna av armen där.

Domen 2018-09-26 där hon döms för Våldsamt motstånd, 2017-04-22 -- 2017-05-22 (2 tillfällen)
https://minfil.com/448ac15an2/S_dert_rn_tingsr_tt_m_l_nr_B_13967-17_pdf

För dom som har svårt att öppna filer kommer här utdrag från domen. Hela finns på länken.
Undrar vad som hände med hunden som hon påstår att hon låste in i bilen?
Sen om hon nu är så rädd för någon som hon påstår måste väl att frivilligt åka med polisen det bästa skydd hon kan få... eller?
Citat:
Tingsrätten har kommit fram till att Karin Lilja ska dömas till dagsböter.
Skälen för detta är följande.
Karin Lilja är dömd vid ett tillfälle tidigare. Det är genom en dom från Svea hovrätt
den 20 oktober 2017 då Karin Lilja dömdes för våld mot tjänsteman och våldsamt
motstånd. Påföljden blev då villkorlig dom och 100 dagsböter a 150 kr. Den domen
meddelades efter ett överklagande av en dom från Stockholms tingsrätt som
meddelades den 7 mars 2016.
hon fick alltså en bot på 15.000 och villkorligt vid tidigare dom
och i denna: Karin Lilja döms nu för två fall av våldsamt motstånd. Dessa brott begick hon efter
Stockholms tingsrätts dom men innan Svea hovrätt hade dömt i det målet. Vid dessa
förhållanden ska en ny påföljd bestämmas (se prop. 2015/16 s. 35). Påföljden
bestäms till dagsböter.
Straffvärdet för den samlade brottsligheten motiverar att antalet dagsböter bestäms
till 80 och Karin Liljas ekonomiska förhållanden är sådana att varje dagsbot
bestäms till 50 kr.
4.000:-
Citera
2019-09-16, 23:55
Avslutad
Citat:
Tyvärr, finns inga sådana tegelbyggnader där..
Du har omnämnt i ett tidigare inlägg att KL har/börjat umgås med en del ljusskygga typer. Vilken typ av människor är det?
Snackar vi knarkare kriminella osv. Om det är så, hur skulle du vilja beskriva Karins "fritt fall". Du är den i tråden som har mest insyn i henne som person. Jag frågar inte för att sänka henne utan för att på något sätt förstå länken till en möjlig skytt.
Citera
2019-09-16, 23:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Suttit och krökat, trillat över glasbordet som helt enkelt gått i kras?
Det är även min gissning.
Alternativt, gått igenom en glasdörr och ramlat igenom den trasiga rutan.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Kniv låter osannolikt, när ärren beskrivs som breda och oregelbundna.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-09-17 kl. 00:20.
Citera
2019-09-17, 00:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
hon fick alltså en bot på 15.000 och villkorligt vid tidigare dom
och i denna: Karin Lilja döms nu för två fall av våldsamt motstånd. Dessa brott begick hon efter
Stockholms tingsrätts dom men innan Svea hovrätt hade dömt i det målet. Vid dessa
förhållanden ska en ny påföljd bestämmas (se prop. 2015/16 s. 35). Påföljden
bestäms till dagsböter.
Straffvärdet för den samlade brottsligheten motiverar att antalet dagsböter bestäms
till 80 och Karin Liljas ekonomiska förhållanden är sådana att varje dagsbot
bestäms till 50 kr.
4.000:-
Ren skandal och inget annat
Rättsväsendet är korrupt och hon döms inte som andra skulle ha dömts för hon har varit/är domare

Hon slinker undan åtal efter åtal och ingen reagerar. Hoppas någon får upp ögonen för det efter allt som har framkommit i den här tråden. RÄTTSRÖTA

Här är länken till den andra domen från 2016-03-07 där hon döms för Våld mot tjänsteman, 2015-03-21
2. Våldsamt motstånd, 2015-03-21
https://minfil.com/ndYfl0bfb6

Hon slapp åtal när hon var fysisk mot sina barn 6 januari 2015 och dom flydde hem till pappan.
Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.

Efter det har hon sluppit undan massor, bl.a hemfridsbrott och misshandel av en polis.
Hon borde heta Karin Nedlagt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in