2019-09-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi provar så här då:
https://imgur.com/a/JkzdnnC

Jag skulle ta en titt på Schlytersvägen i Hägersten.

Edit: Nej, är inte rätt.
Senast redigerad av Mypointis 2019-09-16 kl. 23:05.
Citera
2019-09-16, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin ska ha fått ett flermiljonarv och ska även ha en jättekåk någonstans i Hälsingland enligt info tidigare i tråden.

Nån jättekåk i Hälsingland är det inte, fint knuttimrad stuga+loft c 100m från havet med fin utsikt mot söder, delvis öppna havet. KL nämnde nåt om att hennes föräldrar var de första som byggde på denna sk etapp 2 , har för mig etapp2 exploaterades runt 1975-76. Gissar den kan vara värd strax över 2 mille.

(Har för mig D.P. är begränsad till max c 125m2 boendeyta i området)
Citera
2019-09-16, 22:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Jag skulle ta en titt på Schlytervägen i Hägersten.

Tyvärr, finns inga sådana tegelbyggnader där..
Citera
2019-09-16, 22:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Nån jättekåk i Hälsingland är det inte, fint knuttimrad stuga+loft c 100m från havet med fin utsikt mot söder, delvis öppna havet. KL nämnde nåt om att hennes föräldrar var de första som byggde på denna sk etapp 2 , har för mig etapp2 exploaterades runt 1975-76. Gissar den kan vara värd strax över 2 mille.

Är det inte fritidshuset du menar där som ligger på Strandstigen i Långvind och som hon ännu äger gemensamt med HOL? Värdet 2 miljoner stämmer med den.
Det ska finnas enligt info i tråden en kåk till som är mycket större på annan ort.
Citera
2019-09-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
I enlighet med den rättsskipning som vi har i Sverige så är en person att anse som oskyldig till motsatsen bevisas. Det är utgångsläget.

Tack för upplysningen. Du fåt gärna ha det utgångsläget om det får dig att må bättre. Rättsväsendet är skyldiga att agera från den utgångspunkten. Men vet du vad det fina är?

Jag utgår från att Karin Lilja är skyldig till en jäkla massa som hon kommit undan med tidigare. Därför är det fullt rimligt att utgå från att hon är skyldig även här. Det gäller oavsett om hon blir åtalad, fälld eller friad. Rätten har t.ex. högre beviskrav än folk i allmänhet har innan man väljer att tro på något.

Inget säger att en enskild person är skyldig att behandla en person likadant efter att den begått ett grovt brott som innan. Inget säger heller att allmänheten måste utgå från att domstolen gjort rätt bedömning, så vad gäller allmänhetens dom är det bra med ett brett underlag med brister hos anstiftaren så att alla har klart för sig vilken ful fisk det är.
Citera
2019-09-16, 22:23
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Nej, de sofforna och borden ser inte ut så om du förstorar.

Jag är medveten om det. Tänkte mest på att Google-bilden kan vara rätt gammal. Saker och ting förändras. Nåväl, är egentligen inte intresserad av denna fråga särskilt mycket utan vill mer få reda på andra saker - info rörande skytten, iakttagelse kring Norr Mälarstrand 62 dagarna före dådet, eventuella kameror i anslutning till nr.62. mm.
Citera
2019-09-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar

Kåken är byggd 1980 och är på 80 kvm utan att räkna in biutrymmen mm. Värdet kan stämma men är svårt att fastställa helt då andra köp som gjorts på området fluktuerar väldigt.

Har du tittat på den bild från Hovrättsfesten som möjligen föreställer Karin. Kan du bekräfta att det är hon?
Citera
2019-09-16, 22:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hittat uppgifter i en av domarna gällande hon blir avvisad från en restaurang två-tre kvarter från hennes bostad i Hägersten där hon berättar för polisen att armen varit gipsad
åtta gånger och opererad fyra gånger...

Hon vill sitta kvar på restaurangen när de vill stänga för det står en kille utanför och gör mantelrörelse mot henne och han ska då enligt KL ha misshandlat henne tidigare.
Karin är full och stör dom andra gästerna och i domen ljuger hon ihop en historia som stämmer väldigt dåligt med bevisningen i målet, men hon nämner gipset och operationerna av armen där.

Domen 2018-09-26 där hon döms för Våldsamt motstånd, 2017-04-22 -- 2017-05-22 (2 tillfällen)
https://minfil.com/448ac15an2/S_dert_rn_tingsr_tt_m_l_nr_B_13967-17_pdf

För dom som har svårt att öppna filer kommer här utdrag från domen. Hela finns på länken.
Undrar vad som hände med hunden som hon påstår att hon låste in i bilen?
Sen om hon nu är så rädd för någon som hon påstår måste väl att frivilligt åka med polisen det bästa skydd hon kan få... eller?
Citera
2019-09-16, 22:26
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tack för upplysningen. Du fåt gärna ha det utgångsläget om det får dig att må bättre. Rättsväsendet är skyldiga att agera från den utgångspunkten. Men vet du vad det fina är?

Jag utgår från att Karin Lilja är skyldig till en jäkla massa som hon kommit undan med tidigare. Därför är det fullt rimligt att utgå från att hon är skyldig även här. Det gäller oavsett om hon blir åtalad, fälld eller friad. Rätten har t.ex. högre beviskrav än folk i allmänhet har innan man väljer att tro på något.

Inget säger att en enskild person är skyldig att behandla en person likadant efter att den begått ett grovt brott som innan. Inget säger heller att allmänheten måste utgå från att domstolen gjort rätt bedömning, så vad gäller allmänhetens dom är det bra med ett brett underlag med brister hos anstiftaren så att alla har klart för sig vilken ful fisk det är.

Du måste ha misstagit mig för någon annan. Du får tycka och tro vad du vill, inte min ensak. Jag utgår ifrån vår lagstiftning och efterfrågar bevisning.
Citera
2019-09-16, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är det inte fritidshuset du menar där som ligger på Strandstigen i Långvind och som hon ännu äger gemensamt med HOL? Värdet 2 miljoner stämmer med den.
Det ska finnas enligt info i tråden en kåk till som är mycket större på annan ort.

Nån annan kåk har jag inte hört talas om. Svårt att tro det då bägge föräldrarna under flertalet år var engagerade i sammfällighetens styrelse.

Antalet fastigheter nån äger syns väl enklast på typ "merinfo" m.fl. och det borde väl synas där i så fall om KL är delägare.
Citera
2019-09-16, 22:50
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Ser ut som just det. Hela handen hänger på ovansidan. Kan tänka mig att om handflatan skadas så går man in vid underarmen för att "dra åt" senor och muskulatur. Kan ju vara tvärtom. Att man "släpper" dessa för att kunna sy ihop och få senorna att räcka till. Vad kan vi gissa, utan att ha formel utbildning, mellan 3 och 6 år sedan?

Jag tycker vinkeln/perspektivet på bilden är konstig, så jag vet inte om jag tycker det är så mycket konstigt med handen. Eller så är jag blind! Ooh! Några såna gissningar vågar jag mig inte på.
Citera
2019-09-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och ingen advokat verkar vilja ta i ärendet med tång när de hör att motparten är HOL. Han har troligen en stor respekt i skrået.

Eller så vill skrået undvika KL bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in