Karin ska ha fått ett flermiljonarv och ska även ha en jättekåk någonstans i Hälsingland enligt info tidigare i tråden.
Nån jättekåk i Hälsingland är det inte, fint knuttimrad stuga+loft c 100m från havet med fin utsikt mot söder, delvis öppna havet. KL nämnde nåt om att hennes föräldrar var de första som byggde på denna sk etapp 2 , har för mig etapp2 exploaterades runt 1975-76. Gissar den kan vara värd strax över 2 mille.
(Har för mig D.P. är begränsad till max c 125m2 boendeyta i området)
Nån jättekåk i Hälsingland är det inte, fint knuttimrad stuga+loft c 100m från havet med fin utsikt mot söder, delvis öppna havet. KL nämnde nåt om att hennes föräldrar var de första som byggde på denna sk etapp 2 , har för mig etapp2 exploaterades runt 1975-76. Gissar den kan vara värd strax över 2 mille.
Är det inte fritidshuset du menar där som ligger på Strandstigen i Långvind och som hon ännu äger gemensamt med HOL? Värdet 2 miljoner stämmer med den.
Det ska finnas enligt info i tråden en kåk till som är mycket större på annan ort.
I enlighet med den rättsskipning som vi har i Sverige så är en person att anse som oskyldig till motsatsen bevisas. Det är utgångsläget.
Huruvida en persons liv och leverne ska avhandlas på ett antal hundra sidor i denna tråd är inte min ensak, jag bara konstaterade att det finns olika infallsvinklar: de som ifrågasätter KL:s liv och leverne, såväl som de som ifrågasätter HOL:s liv och leverne. Båda sidor har rätt att spekulera.
Min inställning baseras på att jag är mer intresserad av det som faktiskt har med själva brottet att göra. Av den anledningen är jag mer intresserad av iakttagelser rörande den förmodade skytten.
Tack för upplysningen. Du fåt gärna ha det utgångsläget om det får dig att må bättre. Rättsväsendet är skyldiga att agera från den utgångspunkten. Men vet du vad det fina är?
Jag utgår från att Karin Lilja är skyldig till en jäkla massa som hon kommit undan med tidigare. Därför är det fullt rimligt att utgå från att hon är skyldig även här. Det gäller oavsett om hon blir åtalad, fälld eller friad. Rätten har t.ex. högre beviskrav än folk i allmänhet har innan man väljer att tro på något.
Inget säger att en enskild person är skyldig att behandla en person likadant efter att den begått ett grovt brott som innan. Inget säger heller att allmänheten måste utgå från att domstolen gjort rätt bedömning, så vad gäller allmänhetens dom är det bra med ett brett underlag med brister hos anstiftaren så att alla har klart för sig vilken ful fisk det är.
Nej, de sofforna och borden ser inte ut så om du förstorar.
Jag är medveten om det. Tänkte mest på att Google-bilden kan vara rätt gammal. Saker och ting förändras. Nåväl, är egentligen inte intresserad av denna fråga särskilt mycket utan vill mer få reda på andra saker - info rörande skytten, iakttagelse kring Norr Mälarstrand 62 dagarna före dådet, eventuella kameror i anslutning till nr.62. mm.
Kåken är byggd 1980 och är på 80 kvm utan att räkna in biutrymmen mm. Värdet kan stämma men är svårt att fastställa helt då andra köp som gjorts på området fluktuerar väldigt.
Har du tittat på den bild från Hovrättsfesten som möjligen föreställer Karin. Kan du bekräfta att det är hon?
Hittat uppgifter i en av domarna gällande hon blir avvisad från en restaurang två-tre kvarter från hennes bostad i Hägersten där hon berättar för polisen att armen varit gipsad
åtta gånger och opererad fyra gånger...
Hon vill sitta kvar på restaurangen när de vill stänga för det står en kille utanför och gör mantelrörelse mot henne och han ska då enligt KL ha misshandlat henne tidigare.
Karin är full och stör dom andra gästerna och i domen ljuger hon ihop en historia som stämmer väldigt dåligt med bevisningen i målet, men hon nämner gipset och operationerna av armen där.
För dom som har svårt att öppna filer kommer här utdrag från domen. Hela finns på länken.
Undrar vad som hände med hunden som hon påstår att hon låste in i bilen?
Sen om hon nu är så rädd för någon som hon påstår måste väl att frivilligt åka med polisen det bästa skydd hon kan få... eller?
Bakgrund
Den 22 april 2017 omkring kl 22.00 har Karin Lilja på grund av berusning och oförmåga att ta hand om sig själv på Tellusborgsvägen i Hägersten blivit omhändertagen av polis med stöd av lagen
(1976:511) om omhändertagande av berusade personer m.m. Hon har i polisfordon blivit förd till polisstationen i vid Västberga gårdsväg i Hägersten. Brottslig gärning
Karin Lilja har uppsåtligen i samband med omhändertagandet med våld satt sig till motvärn och hindrat polispersonalen i deras myndighetsutövning. Hon har därvid viftat med armarna och sparkat
mot polismännen Mag*** Jans*** och Ji*** Lindst***, liksom hon vid insättande i polisfordon krängt med kroppen och spjärnat emot med både armar och ben, och försökt dra sig loss.
Karin Liljas uppgifter
De uppgifter som antecknats i protokoll från polisförhör med Karin Lilja den 18 maj 2017 har presenterats vid huvudförhandlingen genom uppläsning.
I protokollet har antecknats i huvudsak följande om vad Karin Lilja uppgett.
Hon hade den aktuella kvällen varit ute och ätit pizza med en bekant. När hon var på väg hem såg hon en man som stod en bit bort från hennes lägenhet, det var nog 150-200 meter mellan dem när hon upptäckte mannen. Den mannen hade tidigare misshandlat henne.
Karin blev rädd och insåg att hon måste gömma sig och rädda sin hund som hon hade med sig. Hon låste in hunden i sin bil som stod en bit från henne. Hon drog sedan upp sin huva och gick därifrån. Hon gick till Svenska Sushiköket som ligger två-tre kvarter från hennes hem och beställde mat. Hon
märkte inte om killen som tidigare stått utanför hennes lägenhet hade gått eller inte.
Hon åt sin mat trots att hon inte var hungrig. När hon sedan tittade ut genom fönstret stod mannen på andra sidan gatan. När hon hade ätit klart och var på väg ut från restaurangen såg hon att mannen stod på andra sidan gatan och tittade mot restaurangen. Mannen stod med armarna i kors och gjorde som en mantelrörelse med handen mot sin högra höft. De var då cirka 40 meter från varandra.
Hon blev riktigt rädd på allvar och gick tillbaka mot restaurangen igen. Hon beställde ett glas vitt vin och ett glas vatten. Därefter satte hon sig vid ett bord där det redan satt några gäster för att mannen utanför skulle tro att hon var på restaurangen i sällskap med dem. Kort därefter skulle restaurangen stänga och polisen kom dit.
Polisen bad Karin lämna restaurangen men hon sa nej på grund av mannen som stod utanför och
för att hon inte kunde stå på sina ben. Hon chippade efter andan och ventilerade vilket andra kan uppfatta som ett märkligt beteende. Detta gjorde hon eftersom hon har problem med tre olika hjärnskador som hon fått efter en hjärnblödning efter att en kille skadat henne. Hon har också svårt att få ned pulsen eftersom då hon utsätts för hög stress så går alla hennes neurologiska problem igång. Ingenting av hennes beteenden har något att göra med det glas vin som hon drack under kvällen.
Polisen bad henne en andra gång att lämna restaurangen och då försökte hon förklara för dem att hon är rädd för en person utanför restaurangen. Då tog en av poliserna tag i henne och sa att hon var full och skulle därifrån. Polisen tog sedan ett hårt grepp om hennes högra arm så att hon efteråt fick flera blåmärken på den.
Hon sa ”släpp, släpp du kommer ha sönder den”. Hon berättade att armen varit gipsad åtta gånger och opererad fyra gånger men polisen lyssnade inte och tog ut henne från restaurangen på ett våldsamt sätt. Bitvis drog de ut henne i den skadade armen.
Hon var då nära en kollaps och det sista hon minns var att det kändes som om armen skulle gå av, det hände vid polisbilen. Nästa gång hon vaknade till satt de i polisbilen.
Efter händelsen var hon dålig i flera dagar och hade en bestående nervskada i höger pekfinger.
Hon gjorde inget motstånd när polisen skulle omhänderta henne vid restaurangen och försvarade sig i nöd/nödvärn då hon höll på att bli av med sin arm. Vittnenas uppgifter
Magnus Jans*** och Jimmy Lindst*** har samstämmigt omvittnat i huvudsak följande.
De hade fått besked om att en kvinna störde gäster på en restaurang och att personalen behövde hjälp. Enligt personalen hade kvinnan inte beställt mat utan störde gäster och satte sig nära dem.
När de kom till restaurangen var Karin Lilja där och de bedömde att hon var berusad. Hon vägrade att följa med dem ut från restaurangen när de försökte avvisa henne. De beslutade då att omhänderta henne med stöd av lagen om omhändertagande av berusade personer m.m.
Magnus Jans*** har därtill uppgett bl.a. följande. När de skulle avvisa Karin Lilja började hon vifta och rycka och flaxa med benen. De höll då i Karin Lilja genom att hålla hennes arm, det var inget smärtpåverkande grepp. Karin Lilja sparkade mot dem och slet på väg till polisbilen. När de skulle sätta henne i polisbilen satte hon fötterna och händerna i dörröppningen till bilen och spjärnade emot. De märkte att hon var väldigt berusad bl.a. genom att hon var ostadig och inte kunde gå samt sluddrade. När de hade fått in henne i bilen spottade hon på honom.
Det framgick inte varför hon inte ville lämna restaurangen. Han hörde inte något om en person som hon var rädd för. Han minns inte om han kände någon alkohollukt.
Ji*** Lindst*** har uppgett bl.a. följande. De gav Karin Lilja många chanser att lämna restaurangen men hon sa att hon hade rätt att sitta där och inte tyckte att hon var någon ordningsstörning. Det gick inte att diskutera med henne. Efter att ha pratat med henne och uppmanat henne att lämna restaurangen utan att hon gjorde det var de tvungna att ta tag i henne för att få ut henne.
De tog tag i varsin arm på henne och ledde ut henne. Han minns inte att hon nämnde att hon var rädd för någon person och han tror absolut att han skulle komma ihåg om hon hade sagt att hon var rädd för någon.
Karin Lilja var berusad och kunde inte stå på benen. När de ledde ut henne började hon med att göra passivt motstånd men började sedan rycka och slita och var tydlig med att hon inte ville åka med dem. Hon ville komma loss.
Hon riktade sparkar mot honom. Hon var högljudd. Han minns inte att Karin Lilja sa åt dem att vara försiktig med henne. Det var väldigt svårt att få in henne i bilen eftersom hon spjärnade emot med benen. Hon spottade in mot bilen. Han minns inte om hon luktade alkohol.
Hon blev dömd för våldsamt motstånd och hon agerade likadant som vid andra LOBar.
Tack för upplysningen. Du fåt gärna ha det utgångsläget om det får dig att må bättre. Rättsväsendet är skyldiga att agera från den utgångspunkten. Men vet du vad det fina är?
Jag utgår från att Karin Lilja är skyldig till en jäkla massa som hon kommit undan med tidigare. Därför är det fullt rimligt att utgå från att hon är skyldig även här. Det gäller oavsett om hon blir åtalad, fälld eller friad. Rätten har t.ex. högre beviskrav än folk i allmänhet har innan man väljer att tro på något.
Inget säger att en enskild person är skyldig att behandla en person likadant efter att den begått ett grovt brott som innan. Inget säger heller att allmänheten måste utgå från att domstolen gjort rätt bedömning, så vad gäller allmänhetens dom är det bra med ett brett underlag med brister hos anstiftaren så att alla har klart för sig vilken ful fisk det är.
Du måste ha misstagit mig för någon annan. Du får tycka och tro vad du vill, inte min ensak. Jag utgår ifrån vår lagstiftning och efterfrågar bevisning.
Är det inte fritidshuset du menar där som ligger på Strandstigen i Långvind och som hon ännu äger gemensamt med HOL? Värdet 2 miljoner stämmer med den.
Det ska finnas enligt info i tråden en kåk till som är mycket större på annan ort.
Nån annan kåk har jag inte hört talas om. Svårt att tro det då bägge föräldrarna under flertalet år var engagerade i sammfällighetens styrelse.
Antalet fastigheter nån äger syns väl enklast på typ "merinfo" m.fl. och det borde väl synas där i så fall om KL är delägare.
Ser ut som just det. Hela handen hänger på ovansidan. Kan tänka mig att om handflatan skadas så går man in vid underarmen för att "dra åt" senor och muskulatur. Kan ju vara tvärtom. Att man "släpper" dessa för att kunna sy ihop och få senorna att räcka till. Vad kan vi gissa, utan att ha formel utbildning, mellan 3 och 6 år sedan?
Jag tycker vinkeln/perspektivet på bilden är konstig, så jag vet inte om jag tycker det är så mycket konstigt med handen. Eller så är jag blind! Ooh! Några såna gissningar vågar jag mig inte på.