2019-09-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är inne på Serafen vårdboende, som ligger intill pensionärshemmet.
Hehe... ser nu att du själv skrivit samma sak, medan jag yxat runt på Google Earth!

Jamen då var min gissning om baksidan på den jättekåken nog inte helt vilsen ändå. Det finns ett gäng pilträd där, och även några låga häckar, som ser ut att kunna vara i höfthöjd som på den länkade bilden.
Citera
2019-09-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Länka.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Happy?
Citera
2019-09-16, 21:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
forts.

LGH gåva från K.L.s föräldrar.

Mer om LGH

Mer om parets lgh och pengar.

Mer om norrmannen

Teori om HOLs skador

Beskrivning av vad som hänt, trapphus etc

HOLs avsked från Athins

Mer om HOL

En djupare och rättvis analys av tvisten

Om vårdnadstvisten

Vem som är rik eller inte

Även hovrätten avslår häktning av K.L.
Citera
2019-09-16, 21:24
Medlem
Var någonstans i Hägersten bodde hon? Kommer inte ihåg att det funnits någon adressuppgift.
Citera
2019-09-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Aha tack! Citerar lite för inte många orkar klicka upp länkar.

Transportstyrelsen återkallar ditt körkort
Om du gör dig skyldig till vissa brott och förseelser kan Transportstyrelsen återkalla ditt körkort.

Så får vi information
Polisen kan omhänderta ditt körkort direkt på plats vid trafikbrott. Även Kustbevakningen, Tullverket och åklagare får ta sådana beslut.

I våra utredningar får vi också information från domar, strafförelägganden och ordningsförelägganden eller om du till exempel blivit omhändertagen enligt lagen om omhändertagande av berusade personer m.m. (LOB).

Återkallelsepunkt 5
Du bedöms opålitlighet i nykterhetshänseende (alkohol och/eller narkotika eller annat berusningsmedel). Det kan gälla om till exempel om polisen har tagit hand om dig för berusning vid ett antal tillfällen eller att det finns andra uppgifter om bruk av narkotika och/eller alkohol.

Spärrtiden är lägst en månad och högst tre år. Du kan också få en spärrtid på ditt körkortstillstånd.
Ja du, du kan skriva hur många rader du vill om vad som gäller för körkort, sen finns det folk som inte lyder lagar och kör ändå.. Som min granne, blev av med kort, drogar konstant, kör ändå, och på drogfyllan, både personbil och en stor buss-fullständigt livsfarlig! Polisen bryr sig inte, när jag ringer så säger dom bara att dom åker ut om fler ringer.. dagens poliskår alltså, suck...
Ändå, trots allt ni skriver om henne, dåliga saker, så känner jag nån slags empati för Karin, Advokaten borde också synas i sömmarna, fram å baklänges..
Citera
2019-09-16, 21:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Det är åklagaren som fattar beslut om en person ska anhållas eller ej. Diskussionen gällde inte bevis som prövas vid ett åtal - utan vad som föranleder misstankar under en utredning.

Misstankarna mot KL är underbyggda, däremot är alla här fullt medvetna om att bevis saknas för såväl häktning, som åtal och fängelsedom. Ni som envetet i denna tråd påstår att polisen har inget på KL, borde egentligen utveckla vad något skulle vara. För många andra ser redan bilden rätt klart för oss. Och tråden svämmar över av sidospår.

Berätta istället varför du är så bekant med KL:s telefonhistorik? Du har uppenbarligen en relation till KL? Och ändå vill du att vi andra ska berätta för dig var Expressen gjort intervjun med henne?

Något som på några timmar kan ordnas som skäl till häktning och/eller stärkt misstanke, skulle kunna vara vittnesobservation, yttre oinitierat tips och liknande.
På tre dagar (anhållningsperiod) ska man med lite tur kunnat extrahera grundläggande teknisk bevisning såsom internetslagningar, samtal/sms-historik och förehavanden (plats/tid var person befinner sig, alibifråga tex) för aktuell händelse.

Jag förstår inte varför du lägger vikt vid att det är åklagare som tar beslut om anhållande? Det var ju samma åklagare som torskade i båda rättsinstanser med häktningsfrågan, så han hade ju bara nog för ett anhållande med facit i hand.
Beakta nu också att dagarna avlöpt, utan att Karin plockats in igen. Klart att man kan misstänka henne och utreda henne, men desto mer tid som går desto tydligare blir det att man inte hade ett dyft på henne vid häktningsförhandlingen.
Citera
2019-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag är tveksam, eftersom det som du hänvisar till är ett seniorboende.

Jag är dock inne på Kungsholmen också. Möjligen denna del: https://goo.gl/maps/5LEmujAs7JbWUbea6

Nej, de sofforna och borden ser inte ut så om du förstorar.
Citera
2019-09-16, 21:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Kvalificerad gissning, med hjälp av finlir på Google Earth, ger baksidan på Serafens Vård- och Omsorgsboende.

Det är inte enbart ett äldreboende, vad det verkar. Skärmdump från hemsida:
https://minfil.com/c9c9Ta5en9/3AA3CFF5-599D-4856-BDB7-D689289F4E6C_jpeg

Citat:
”Om Serafens Vård- och Omsorgsboende
Bolinders arbetsverksamhet erbjuder praktik och arbetsträning och är steget vidare mot arbetslivet för personer som tillfälligvis är utan arbete. För personer som under en längre tid varit utanför arbetslivet erbjuder arbetsverkasamhetn arbtsrehabilitering och meningsfull kompetenshöjande daglig sysselsättning. Observera att kaféet är stängt 26 maj och 5 juni 2017.”

Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Hehe... ser nu att du själv skrivit samma sak, medan jag yxat runt på Google Earth!

Jamen då var min gissning om baksidan på den jättekåken nog inte helt vilsen ändå. Det finns ett gäng pilträd där, och även några låga häckar, som ser ut att kunna vara i höfthöjd som på den länkade bilden.

Jaa, det var där i krokarna min främsta gissning ligger. "Stadsdelsförvaltnings-trädet" och bakgrunden med aluminiumdörren, "stadsförvaltnings-teglet" och det feta askkoppen är möjligtvis röjande tillsammans med den tidigare bilden där hon bär id-tagg liknande sjukhus använder.
Jag gissar att hon blivit intagen på vårdboendet.. Serafen finns ju koppling på sedan tidigare dessutom. Hon har sin husläkare på Serafen.

Det finns en följd-frågeställning utifall det går att bekräfta att det är runt nämnda område hon intervjuats. Jag skulle helst se att någon lokalförmåga kan avgöra om det är relevant med vårdboendet eller icke, och tyvärr har jag själv ingen möjlighet att se plats just nu.
I så fall är ju följdfrågan om intagande på boende skett i samband med utsläppandet i Måndags, eller om hon var intagen där även innan 6/9.
Citera
2019-09-16, 21:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Bor man i tredje hand eller som inneboende låter det inte som man är stadd i kassan. I tråden har framkommit inkomster på blygsamma ca 250tkr/år och det påstås att KL fick ärva föräldrarna 2012. Det är sju år sedan och rimligen har KL delat arvet med systern PL. Jag betvivlar att det var nån astronomisk summa som delades på två och på sju år kan pengar rinna iväg: felinvesterat eller bortslösat.

Knivskadan 2017 - är det så illa att KL levde på gatan då och hamnat i bråk? I tråden har skrivits att systrarna inte var så nära - blev det långbänk och bråk om arvet också? Var det därför KL inte mindes nåt om förövare? Eller försökte hon på ett drastiskt sätt ta livet av sig? Sällsynt men liknande självmord förekommer. Är det enbart alkohol KL nyttjar eller tar hon droger? För då är vi inne på en annan nivå av crazy.
Karin vill kanske inte ha någon fast adress och flyttar runt som ett led i att få rätt i tvisten.
Behovet av bostad större då hon är bostadslös kanske...

Vi vet inte ens om det har varit någon knivskada för den är inte verifierad annat i ett mail från någon som troligen är duperad av Karin.
Med den historia hon har av våldsamhet så hamnar hon nog lätt i trubbel och super hon med fel personer kan vad som helst hända.
Vi vet inget om droger ännu...

Föräldrarna har nog delat upp arvet mellan systrarna rättvist, hoppas jag, för annars har hon dragit det med all sannolikhet i långbänk också.

Karin ska ha fått ett flermiljonarv och ska även ha en jättekåk någonstans i Hälsingland enligt info tidigare i tråden.
Karin ska ha 245.000 kr som inkomst, kanske sjukpenning, plus ränteinkomster på 50.000 kr och då har man ett kapital eller värdepapper.
Hittar inte inlägget om dom 50.000 men ett inlägg som också tar upp det.
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
KL har (haft) ränteinkomster på 50 000 enligt någon "forskare" i tråden - och en årsinkomst på 245 000 vill jag minnas (sjukpenning?) något år nyligen.
Citera
2019-09-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Var någonstans i Hägersten bodde hon? Kommer inte ihåg att det funnits någon adressuppgift.

Något kvarter från Svandammsparken.
Citera
2019-09-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja du, du kan skriva hur många rader du vill om vad som gäller för körkort, sen finns det folk som inte lyder lagar och kör ändå.. Som min granne, blev av med kort, drogar konstant, kör ändå, och på drogfyllan, både personbil och en stor buss-fullständigt livsfarlig! Polisen bryr sig inte, när jag ringer så säger dom bara att dom åker ut om fler ringer.. dagens poliskår alltså, suck...
Ändå, trots allt ni skriver om henne, dåliga saker, så känner jag nån slags empati för Karin, Advokaten borde också synas i sömmarna, fram å baklänges..

Off topic
Du får helt enkelt ringa från alla dina kontantkortsgammelmobiler och anmäla.😉

On t
Sådana där ställen som hjälper folk komma ut i arbetslivet brukar väl inte dela ut plastarmband eftersom klienterna inte sover där?
Senast redigerad av DEF1 2019-09-16 kl. 22:26.
Citera
2019-09-16, 22:13
Medlem
För att tråden ska komma på rätt köl: Det finns inte två som träter här, det finns en som begår brott mot den andre sedan flera år tillbaka. Det är lögner, manipulation och ännu värre saker. Återstår att se om det kommer fram, först måste KL erkänna för sig själv att hon misslyckats. Händer antagligen inte i detta livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in