2019-09-09, 21:00
Medlem
Hur får sidor tillstånd att sälja kratom i Sverige?
Eftersom det inte säljs för konsumation är det väll frid och fröjd att sälja lagligt?
Eller måste man få tillstånd från någon?
Citera
2019-09-15, 18:35
Medlem
Vilken vit strain föredrar ni?
Har under några år använt kratom mot ångest och depp. Gått igenom flera kilon RMD varvat med nått köp av GMD.
Köpte sisst ett gäng 100g påsar och upptäcker såklart att den vita strainen hjälper mig mycket mer. Har gått igenom 500g white Borneo och 100g WMD än så länge. Smakar inte lika jävligt som speciellt RMD också😀

Mvh
Senast redigerad av jhes 2019-09-15 kl. 18:36. Anledning: Stavning
Citera
2019-09-16, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Vilken vit strain föredrar ni?
Har under några år använt kratom mot ångest och depp. Gått igenom flera kilon RMD varvat med nått köp av GMD.
Köpte sisst ett gäng 100g påsar och upptäcker såklart att den vita strainen hjälper mig mycket mer. Har gått igenom 500g white Borneo och 100g WMD än så länge. Smakar inte lika jävligt som speciellt RMD också😀

Mvh
Tycker white horn är ganska nice .
Sen är gula strains är rätt schysta, tex yellow vietnam .
Citera
2019-09-16, 16:28
Medlem
raven101s avatar
Jag spyr lätt vid högre doser. Därför kör jag 3-4 teskedar som max. Jag använder det mot ångest och det fungerar otroligt mycket bättre än benzo. Om än lite kortare rustid..
Citera
2019-09-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantern123
Tycker white horn är ganska nice .
Sen är gula strains är rätt schysta, tex yellow vietnam .
Tack för svar. På vilket sett gillar du den gula? Vita var på mig riktigt antidepp, lite oppiggande och nåhot euforisk, har ju skytt uppiggande som pesten pga ångesten. Finns det nån gul som är mer "nootropick" och euforisk än vita?
Citera
2019-09-16, 19:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Jag spyr lätt vid högre doser. Därför kör jag 3-4 teskedar som max. Jag använder det mot ångest och det fungerar otroligt mycket bättre än benzo. Om än lite kortare rustid..

Kör du 3-4 teskedar på en gång eller under en dag? Brukar Brukar köra ungefär 1-2 teskedar per glas, sedan fylla på med 1 tesked till när jag börjar känna att det behövs.
Ja, det hjälper bra mot ångest. Bättre än benso vet jag inte, men det känns i alla fall bättre att dricka kratom än att käka en masa piller.
Citera
2019-09-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Tack för svar. På vilket sett gillar du den gula? Vita var på mig riktigt antidepp, lite oppiggande och nåhot euforisk, har ju skytt uppiggande som pesten pga ångesten. Finns det nån gul som är mer "nootropick" och euforisk än vita?
Tycker yellow vietnam är lite som en mix av grön och vit strain , så den har lite av båda
Citera
2019-09-16, 21:25
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kör du 3-4 teskedar på en gång eller under en dag? Brukar Brukar köra ungefär 1-2 teskedar per glas, sedan fylla på med 1 tesked till när jag börjar känna att det behövs.
Ja, det hjälper bra mot ångest. Bättre än benso vet jag inte, men det känns i alla fall bättre att dricka kratom än att käka en masa piller.

3-4 teskedar i ett glas. Har mycket lite vatten för att slippa känna smaken så mycket. Fick mycket klåda i början men den har avtagit. Som mest har jag tagit kratom dagligen, flera gånger om dagen. Sedan slutade jag tvärt utan at. Värsta som händer är väl att ens avföring blir lite hård. Men inte alls som på tynger opiater (vad jag hört, ej upplevt själv).

Ja det tror jag också. Betydligt "nyttigare" och ej beroendeframkallande, vad jag märkt. Bara för det ska jag ta mig ett glas "rött" nu och mysa mig till sömns.
Citera
2019-09-17, 00:42
Medlem
Citat:
3-4 teskedar i ett glas. Har mycket lite vatten för att slippa känna smaken så mycket. Fick mycket klåda i början men den har avtagit. Som mest har jag tagit kratom dagligen, flera gånger om dagen. Sedan slutade jag tvärt utan at. Värsta som händer är väl att ens avföring blir lite hård. Men inte alls som på tynger opiater (vad jag hört, ej upplevt själv).

Ja det tror jag också. Betydligt "nyttigare" och ej beroendeframkallande, vad jag märkt. Bara för det ska jag ta mig ett glas "rött" nu och mysa mig till sömns.

Kaffe maskerar smaken rätt bra, kanske inte bästa idén dock om man vill slippa koffein. Men på det viset intar jag det, Smakar helt okej om man blandar det med starkt kaffe. Då brukar mina "doser" ligga på 1-2 matskedar.
Kan vara ett bra tips iaf för dom som nu avskyr smaken hehe.
Citera
2019-09-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-who
Till er som har svårt för smaken, blanda ut med apelsinjuice i en flaska o skaka om (blandar mkt bättre än om man rör ner det) hade sj väldigt svårt med smaken på vissa strains men med några dl juice kan man i princip maskera smaken totalt..

För min del blir det starkt svart kaffe ist, tycker det nästan tar bort allt obehag av smaken.
Citera
2019-09-17, 01:16
Medlem
Någon som testat phenibut och kratom. Det är himmelen på jorden. Eufori, lugn, motivation, ångestdämpande. Du ligger på moln och noddar i timmar och humöret är på topppen. Riktigt sjuk kombo som man kan göra mer potent med grapefrukt juice och agmatin. Funkar sinnesjukt varje gång. Chilla dock med denna kombo och kör helgen! Bless
Citera
2019-09-17, 16:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Okej, på så vis. Då går det ganska mycket åt för dig när du tar det. Har också kunnat ta det ofta varje dag och sedan kunnat sluta utan problem.

Ja, visst kan man säga att det är nyttigare om man jämför med andra droger som finns. Skulle säkert må bättre om jag tog någon opiat istället, men då är risken att fasta i missbruk samt att det är dyrt och man måste ha en massa knarkkontakter. Då är det smidigare med kratom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in