2019-09-16, 19:17
Medlem
Det här är en riktig soppa det här med ganska få karaktärer men väldigt sammanvävt.
Undrar bara vem/vilka som redan sitter och skriver filmmanus?
Citera
2019-09-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förmodligen eftersom hon ändå skulle scanna in dom tre-fyra bilagorna som hängde med i mailet. Läkarintyg o så.

Vilket man gör i mobilen idag. Behövs inte ens tredjeparts-app.
Citera
2019-09-16, 19:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Vilket man gör i mobilen idag. Behövs inte ens tredjeparts-app.

Om man har en skärmtelefon ja.
Karin har inget sådant, och där får ni ta mig på orden
Citera
2019-09-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Användaren gav dock en förklaring till de underliga inläggen tidigare idag.

Nej.
Det stämmer inte, det är en efterhandskonstruktion.
Avsändaren i fråga har inte gjort annat i den här tråden än att söka sänka BO i annans aktning.
Citera
2019-09-16, 19:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Det här är en riktig soppa det här med ganska få karaktärer men väldigt sammanvävt.
Undrar bara vem/vilka som redan sitter och skriver filmmanus?

En nutida Edgar Allan Poe kanske?
Men jag har svårt att dras med i storyn. Kanske för att jag redan på första sidan, förstod (eller trodde jag förstod) vem som var mordanstiftaren. Sen på kommande sidor har det inte kommit något som fått mig att ändra tro.
En film måste ha lite mer av mystik för att fånga tror jag. Det måste hända något. Som skakar om historien.
Citera
2019-09-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är ett välkänt faktum att fyllon brukar ramla och slå sig ibland.
Skönt att det i det här mailet klart och tydligt framgår att Karin har ramlat, (omskrivs som svimmat som alltid), och där skyller hon för en gångs skull inte på HOL som hon brukar göra.

Men förklara detta för mig... Karin är långt ifrån Sthlm, hennes hjälpare är långt ifrån henne, hennes dator är stulen, hennes telefon är spärrad, hon ligger på sjukhus men påstår att hon inte kan ringa.
Hur kommunicerar Karin med sin hjälpare? Telepati eller?

Har dom slutat med fasta telefoner som man får bredvid sängen på sjukhus?

Någon av de gamla knapptelefonerna gissar jag.
Tillsammans har de fullgott minne.
Citera
2019-09-16, 19:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Någon av de gamla knapptelefonerna gissar jag.
Tillsammans har de fullgott minne.
Nej hon påstår att hon inte kan ringa alls så några telefoner finns inte alls tillgängliga enligt Karin.
Hur får hon ihop detta?
Citera
2019-09-16, 19:34
Medlem
Citat:
Nej hon påstår att hon inte kan ringa alls så några telefoner finns inte alls tillgängliga enligt Karin.
Hur får hon ihop detta?

Hon ljuger väl igen?
Citera
2019-09-16, 19:34
Medlem
Citat:
2017-10 var kontaktförbudet gällande, men jag vet inte detaljerna i hur det såg ut. Mixmax ligger väl inte ens en kilometer från Norr Mälarstrand 62.
Den här perioden var hon mycket på Kungsholmen - sågs ofta på Norr Mälarstrand och Fridhemsplan.
Huruvida hon brutit mot kontaktförbud genom att flanera här, vågar jag inte uttala mig om.

Man har inte kunnat följa upp kontantkortstelefonerna vid det tillfälle hos stått som misstänkt 2017/2018, så troligtvis inte heller nu. Jag skrev det tidigt i tråden; Hon gillar sådana telefoner.

Nu tror jag såklart hon själv skickat det där mailet. Det är väldigt typiskt henne att göra en sådan här sak också, att gå till mixmax och scanna in papper och låna mailen lite grann.
Hon förtäljer ju saker som rimligtvis bara hon själv och mottagaren känner till, tex vid vilken tidpunkt hon blivit uppringd osv, så där är jag inte så frågande.

Jag är däremot frågande på en helt annan sak, nu när ändå telefoner är på tal. Inte en fråga för tråden säkert, men;
Hon bör ju blivit kontaktad av någon som berättade om skjutningen, eftersom hon var där i så tidigt skede. Inte så viktigt vem som larmat henne, men desto viktigare är på vilket nummer hon svarat på. Var det hennes vanliga telefon, eller var det en av kontanttelefonerna?

Antagligen den telefon hon hade med sig under taxifärden, men vem vet. Taxichauffören har nog fått svara på om han hört något annat telefonsamtal eller om hon under färden till brottsplatsen pratade om nåt annat med den som körde.
Citera
2019-09-16, 19:41
Medlem
Citat:
Skulle behöva lite öppna tips om plats i Stockholm.
Det gäller denna plats:
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/afeaa26e-5ba9-47c2-be0f-9bd10c5aebaa?fit=crop&h=733&q=50&w=1100&2ea5750a

Jag gissar att några svar kan komma, eftersom det är lite speciella bänkar & bord.
Får inte länken att funka.
Citera
2019-09-16, 19:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf

Ett ytterligare mail med några kortare bilagor och tjänsteanteckningar/intyg från läkare. Detta mail har hon fått hjälp av en annan att skriva.

Alla dessa mejl är mycket märkliga.
Jag har varit sydd i huvudet och mitt hår var väldigt blodigt och nog fick jag tvätta håret efter några dagar med lite försiktighet.

Karin får en skada i huvudet som sys den 16 nov 2017 med 4 stygn och i råden står att det går bra att duscha efter 2 dygn.
När Karin kommer tillbaka för att ta stygnen den 28 nov 2017, 12 dagar efter skadan, går det inte att ta stygnen för hon har inte tvättat håret sedan skadan, alltså på 12 dagar, så hon blir hemskickad för att tvätta håret och återkomma.
För mycket torkat blod och krusta står det i utskriften.

En alkoholist brukar inte sköta sin hygien...
Citera
2019-09-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ja det är ett välkänt faktum att fyllon brukar ramla och slå sig ibland.
Skönt att det i det här mailet klart och tydligt framgår att Karin har ramlat, (omskrivs som svimmat som alltid), och där skyller hon för en gångs skull inte på HOL som hon brukar göra.

Men förklara detta för mig... Karin är långt ifrån Sthlm, hennes hjälpare är långt ifrån henne, hennes dator är stulen, hennes telefon är spärrad, hon ligger på sjukhus men påstår att hon inte kan ringa.
Hur kommunicerar Karin med sin hjälpare? Telepati eller?

Har dom slutat med fasta telefoner som man får bredvid sängen på sjukhus?

Jag har suttit och undrat detsamma medan jag läst ikapp dagens inläggsskörd! Författaren av det mailet må väl ändå fatta att det inte går ihop?! Ingen dator, ingen telefon, långt ifrån Sthlm (och mailskrivaren), MEN vill meddela följande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in