2019-09-16, 17:23
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
+ kameraövervakas, givetvis.
Om polisen halkar över ett mail från mixmax är det ju bara och gå dit med datum och klockslag, så kan man bara kika på kvittot och följa övervakningskameran.
Detta är inget som kräver någon särskild utredningskompetens

Mig veterligen får informationen från kameraövervakning lagras/arkiveras under en bestämd tid. Beroende på hur långt tillbaka i tiden man väljer att undersöka så kan det ge olika utfall. Men bra poäng definitivt.
Citera
2019-09-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
+ kameraövervakas, givetvis.
Om polisen halkar över ett mail från mixmax är det ju bara och gå dit med datum och klockslag, så kan man bara kika på kvittot och följa övervakningskameran.
Detta är inget som kräver någon särskild utredningskompetens

Nåväl, du har ändå sagt att adressen är öppen att maila från.
Det är inte alls säkert att utredarna har kopplat butiken till mailadressen tidigare.

Och om de inte har det, är du en hjälte.
Citera
2019-09-16, 17:25
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Sant! Borde blivit även skall- och ansiktsskador? 2 tillfällen också som det verkar. Vilka skador är vanligast vid
1.trafikolyckor (tänker på berusning här)
2.självskadebeteende
3.kvinnomisshandel?
Var på kroppen?

Ja, svårt att avgöra. Men det torde ha uppkommit även skallskador vid sådan typ av olycka. Nu är jag ingen expert inom området, kanske någon annan som känner sig manad att svara på frågan.
Citera
2019-09-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nåväl, du har ändå sagt att adressen är öppen att maila från.
Det är inte alls säkert att utredarna har kopplat butiken till mailadressen tidigare.

Och om de inte har det, är du en hjälte.
Men vad har mailadress från nov 2017 att göra med mordförsöket på HOL, (jag kanske är förvirrad, men jag hänger inte med).
Citera
2019-09-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är du säker på att KL är den som ligger bakom skjutningen av HOL?

Den enda som sett skytten är HOL, och det som framkommit är att skytten hade grå tröja och försvann i en svart SUV.

Vi har ett brottsoffer som räddar sig, antagligen för att han slogs för sitt liv. Men trots detta inget signalement som leder till att en gärningsman grips.

Nu är ju jag anklagad för att vara troll. Trollar jag om jag kommer med ett antagande som att nu ligger det nära till hands att "torpeden" inte kommer åka dit, utan HOLs medverkan?

Om det inte är KL som anlitat torped, hade vi flera alternativ, som missnöjd klient eller motpart, och sen riktigt kriminella typer från gäng.

Är det klient eller motpart som visar missnöje, kan de identifieras. Som enstaka personer är den gruppen ingen fara för HOL, när de åker fast.

Värre är kriminella eftersom de bara kan skicka en annan torped som avsluta jobbet.

Framgång i konflikten inleddes med att HOL fick barnens vårdnad och lägenheten. Där anklagelsen att KL hotat med att anlita torped avgjorde saken. Torped var den snaskiga detaljen han behövde. En anklagelse som aldrig verifierades.

Min slutsats är på engelska för de som kan språket what goes around comes around, på ren svenska betyder det att man ska akta sig för det man önskar.

Va? Nej! På ren svenska betyder what goes around comes around som man sår får man skörda, eller som man bäddar får man ligga!
ON; min gissning är att torpeden kommer åka fast, även om inte HOL ger ett mer detaljerat signalement. Vilket jag förvisso vidare tror att han gjort..
Citera
2019-09-16, 17:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Suttit och krökat, trillat över glasbordet som helt enkelt gått i kras?
Gått in genom glasdörren i porten utan att öppna först? Har själv testat.
Citera
2019-09-16, 17:36
Medlem
Citat:
Men vad har mailadress från nov 2017 att göra med mordförsöket på HOL, (jag kanske är förvirrad, men jag hänger inte med).

Hängde inte riktigt heller med. Klart polisen har koll på de dokumenten och att de kört markeringspenna över mejladressen.
Butiken ligger nåt kvarter från polishuset.

Tvivlar att KL anstiftat järnet via den mejlen. Har hon så är det ju jackpot.
Citera
2019-09-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Gått in genom glasdörren i porten utan att öppna först? Har själv testat.
Ouch! Hahaha. Aj!
Ja, allt kan hända. Men TB skrev: Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Blir man knivhuggen så umgås man i fel kretsar. Och jag är övertygad om att HOL inte skulle göra något sådant. Då hade han blivit polisanmäld - garanterat. Hon har umgåtts med fel personer och gjort sig ovän med dom. På fyllan. Tror jag.
Citera
2019-09-16, 17:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ditt fetade
Ursäkta mig om jag larmar för nu börjar jag oroa mig för barnen. KL börjar i mina ögon framstå som farlig för hela sin familj oavsett om hon lejt en torped eller inte. Hon har enligt uppgifter i utredningar gett sig på barnen tidigare. Hon har slagit poliser på käften och utretts för misshandel av en polis som hjälpt henne. Tittar man på intervjuerna i Expressen och Aftonbladet verkar hon fullständigt tappat det. Vad säger att hon inte ger sig på barnen igen?
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, hon uppför sig inte som den blida modern precis. Tvärtemot.

Hon saknar uppenbarligen allt en god moder bör ha.

Hennes omdöme är puts väck. Hon behöver akut hjälp! Barnen måste skyddas! (det görs säkert förstås)
Det här är ju en stark anledning till att HOL fick hela vårdnaden och skulle skydda barnen!
Hon har gett sig på barnen fysiskt två gånger efter att HOL fick vårdnaden 19 december 2013.
Utredningarna nedlagda... Känner vi igen det?

"Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari, (2015), och flydde hem till honom påföljande dag. Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen."

Men här ska gnagas och gnagas i pengar och pengar och inte många tänker på barnens lidande.
Socialfallen i tråden är gröna av avund på miljonerna som HOL har, men inte ett dugg avundsjuka på Karins miljoner
Citera
2019-09-16, 17:38
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Börjar luta mig åt att KL lejde någon för att skjuta på HOL (inte döda) för att göra det omöjligt för HOL att bo kvar i den gamla lägenheten. Kommer barnen att vilja bo där nu? De måste vara rädda. Vill grannarna ha HOL kvar? Skulle inte tro det.

Det som talar emot att bara skada HOL är att skytten inte var maskerad.
Citera
2019-09-16, 17:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ouch! Hahaha. Aj!
Ja, allt kan hända. Men TB skrev: Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Blir man knivhuggen så umgås man i fel kretsar. Och jag är övertygad om att HOL inte skulle göra något sådant. Då hade han blivit polisanmäld - garanterat. Hon har umgåtts med fel personer och gjort sig ovän med dom. På fyllan. Tror jag.
Det var väl bara så det gick till enligt henne.
Citera
2019-09-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var väl bara så det gick till enligt henne.
Exakt. Vilket innebär att just detta läkarintyg inte har skickats in nånstans. För det har jag inte lyckats hitta. Men det var tidigare än 2017 då allt detta höll på med alla aktbilagor och mail.

Så knivskärningen: nån som är intresserad av att forska? Vad hände egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in