2019-09-15, 23:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men har du ingen lojalitet mot dina egna värderingar och vad DU står för?
Om du själv inte gillar prostitution, varför rättfärdigar du det bara för att samhället är si eller så?
Det är ju ett uruselt argument. Hört talas om ordspråket "vända kappan efter vinden"?

Jag är rätt så neutral till prostitution men jag tror att efterfrågan på det skulle vara mycket mindre i ett annat typ av samhälle.

I nuläget fyller det funktionen att det hjälper till att balansera upp obalansen mellan könen som råder idag, som automatiskt uppstår när patriarkatet nedmonteras och kvinnor får fullständig frihet.

Själv har jag en debatt med mig själv i mitt huvud kring detta, absolut, samtidigt har min mångåriga sexuella frustration och medföljande ångest som höll på ta kål på mig mer eller mindre försvunnit sen jag började med dessa besök. Trots ett bra utseende klarar jag inte av att attrahera tjejer pga min autistiska och tillbakadragna personlighet, så alternativet är för mig celibat. Så, livslångt celibat eller besöka sexparadis för en relativt liten summa pengar lite då och då? Valet blir trots allt enkelt.
Citera
2019-09-16, 01:13
Medlem
Trollhunter42s avatar
Köp en fin kostym. Istället för att betala för sex varje gång så räcker denna engångsbetalning. Självförtroende är som godis för tjejer
Citera
2019-09-16, 06:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ha ha. Den där svider ........

Auch
Citera
2019-09-16, 07:51
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack för ditt inlägg. Jag misstänker också att det ligger till på det viset. Är man en vacker kvinna som är säker i sig själv så bryr man sig inte om andra kvinnor väljer att sälja sex.

Men vi har 2 bittra tanter här som inte kan förstå att det finns vuxna kvinnor och män som kan ha sex utan att ha känslor inblandade.

Är väl snarare så att man "bör" oroa sig för sådant, men var folk väljer att doppa snasen o sedan betala för det, bryr jag mig inte om

Jadu, en del förstår inte helt enkelt
Citera
2019-09-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollhunter42
Köp en fin kostym. Istället för att betala för sex varje gång så räcker denna engångsbetalning. Självförtroende är som godis för tjejer

Det har sina fördelar men billigare blir det inte, i snitt kostar detta betydligt mer. Det är därför förespråkarna för förbud pratar om att det är fel med billigt sex, de är bekymrade över prispressen de utsätts för.
Citera
2019-09-16, 14:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Levt ut sexuella fantasier har jag gjort jo, med en eller annan väl utvald man. Rest utomlands och legat runt, nej det har jag inte gjort nej. Ser det inte som en positiv handling att ha i bagaget direkt. Rest utomlands däremot, det har jag.
Men detta är liksom ovidkommande för sammanhanget, för nu pratar vi inte om att leva ut sexuella fantasier, utan jag påtalade att jag tycker att det är äckligt med män som ränner på bordeller. Och äckligt med massa nakna människor som går omkring som skyltdockor, som en annan människa sedan väljer ut, följer med upp till ett rum och har sex där. Mot betalning.
Och du pratar om att leva ut sexuella fantasier? Snälla du...

Eh, vi pratar inte om att leva ut sexuella fantasier? Jag skulle vilja påstå att anledningen till varför man besöker såna här ställen är just för att leva ut sina sexuella fantasier.

Och för att du tycker det är äckligt så ska det förbjudas? Förstår du inte själv hur infantil du framstår?

Du ska få leva ut dina sexuella fantasier men vissa andra ska inte få göra det. Vad lyckligt lottad du är som fått göra det utan att behöva betala för det, alla andra mämniskor har inte haft samma tur. Men vill dessa människor ändå utnyttja den enda möjlighet de har att få leva ut sina fantasier då ser du ner på dem å det grövsta och vill förbjuda det för "det är äckligt".
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-16 kl. 14:22.
Citera
2019-09-16, 17:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och varför skulle tilltaget i sig och situationen som sådan göra att män inte får upp den? Du menar situationen med ett hus fullt av nakna kvinnor där män kan välja vem de vill ha sex med? Det spelar ingen roll om du tycker det är bra eller inte, det du sa var att du inte förstod hur en man kan befatta sig med detta och det var det jag svarade på.

Ja man kan ju bara avfärda meningsmotståndare som underhållande men faktum är att du visar prov på att inte förstå sexualitet och biologi och mycket tydliga tendenser på solipsism. Jag slänger inte bara ur mig detta utan exemplifierar var, när och hur du gör det i mina tidigare inlägg. Men visst avfärda det som "underhållande slagdängor" du, du har ju inget annat att sätta emot eftersom jag har rätt.

Och på vilket sätt saknar jag förmågan att se saker ur andra perspektiv än mitt eget? Jag beskrev just i förra inlägget exempel på hur jag till skillnad från dig gör det.

Och en fråga: exakt vad är det som stör dig med att det finns klubbar med nakna tjejer dit vilken man som helst kan åka och köpa sex med vem han vill? Är det ett problem för dig att män har den möjligheten? I så fall, varför?

Det stör mig av anledningar:
- jag tycker det är en felaktig syn på människan. Människor ska inte vara till salu som en tröja eller ett par byxor. Det är inte värdigt.
Jag vill gärna se på människor som personer som har ett individuellt värde, inte som föremål. Bakom varje yta finns en person med känslor.

- jag ser sex som någonting intimt som man framförallt har med en person man tycker om (ej att förväxla med pryd, tvärtom, är det en man som man känner sig trygg med och tycker om kan man ha hur porrigt sex som helst, nästan)

- det blir lite som en orgieliknande situation när det går runt nakna tjejer och ett antal olika män som ligger med dessa. Det blir ofräscht och äckligt att alla ligger med alla.

Detta är mina personliga anledningar. Ur ett samhällsperspektiv handlar det mycket om att det är kvinnor från andra fattigare och länder som arbetar på bordellerna. D.v.s kvinnor som inte har samma förutsättningar som svenska, danska eller tyska kvinnor. Det är ju inte en slump att det främst är kvinnor från vissa länder som arbetar på bordellerna.
Jag tycker då att det är fel att land som Sverige stöttar denna typ av användning av människor som har sämre startvillkor i livet.
Ur ett samhällsperspektiv drar bordeller med sig smutsig turism, kriminalitet o.s.v. Det representaterar enligt mig en felaktig syn på människan och uppmuntrar då män ytterligare att gå i konsumentfällan. Sedan finns det alltid mellanhänder som tjänar pengar på kvinnorna, och det är vidrigt.
Det är inte heller så att allting är frivilligt bara för att det verkar så. Om en kvinna från ett fattigt land arbetar som prostituerad från att hon är 18 år, vad tror du att hon får för utsikt i livet?
Antagligen kommer hon förakta män och ha svårare att skaffa familj. Alt fastnar i missbruk. Och att sedan hitta ett annat jobb utan utbildning eller erfarenhet är inte det lättaste heller.
Ungefär som att säga till en gängkriminell att ta sig ur. Det är inte bara att ta sig ur, många kan inte det och ha livet i behåll.
Nu menar jag inte att kvinnor som lämnar prostitition riskerar att mördas, men de ser antagligen inte någon lätt utväg. Ska Sverige som samhälle stötta denna verksamhet?
Nej jag tycker inte det.

Utöver det så tror jag att legaliserad prostitition påverkar mäns syn av kvinnan till det negativa. Det finns en risk att man omedvetet bygger upp ett ogillande eller förakt vid denna typ av tjänster, tror jag.
Ordet hora eller lösaktig/luder används ju av män för att påvisa någonting negativt angående kvinnan. Det finns ingen som säger det i positiva ordalag, så det är rätt uppenbart att det finns ett komplext förhållande till horan utifrån mannens perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag är rätt så neutral till prostitution men jag tror att efterfrågan på det skulle vara mycket mindre i ett annat typ av samhälle.

I nuläget fyller det funktionen att det hjälper till att balansera upp obalansen mellan könen som råder idag, som automatiskt uppstår när patriarkatet nedmonteras och kvinnor får fullständig frihet.

Själv har jag en debatt med mig själv i mitt huvud kring detta, absolut, samtidigt har min mångåriga sexuella frustration och medföljande ångest som höll på ta kål på mig mer eller mindre försvunnit sen jag började med dessa besök. Trots ett bra utseende klarar jag inte av att attrahera tjejer pga min autistiska och tillbakadragna personlighet, så alternativet är för mig celibat. Så, livslångt celibat eller besöka sexparadis för en relativt liten summa pengar lite då och då? Valet blir trots allt enkelt.

Jag tackar för ett genuint inlägg utan floskler. Jag kan väl inte kommentera det så mycket i övrigt, det är ditt val och det har väl ingen annan anledning att uttala sig om. Jag undrar däremot, hade du varit ärlig med det om du börjat detja en tjej och hon hade frågat dig om du varit hos prostituerade nångång?

En fråga som är OT också. Är det så att du har väldigt höga krav när du dejtar? Eller upplever du allmänt att tjejer inte går att få på fall om man har en sluten personlighet/autistisk personlighet?
Citera
2019-09-16, 18:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det stör mig av anledningar:
- jag tycker det är en felaktig syn på människan. Människor ska inte vara till salu som en tröja eller ett par byxor. Det är inte värdigt.

Det är inte människor som är till salu. Det är sex som är till salu. Du kan inte köpa en tjej och ta med henne hem.

Citat:
- jag ser sex som någonting intimt som man framförallt har med en person man tycker om (ej att förväxla med pryd, tvärtom, är det en man som man känner sig trygg med och tycker om kan man ha hur porrigt sex som helst, nästan)

1) Det är ett omoget sätt att se på sex. Att bara ligga med någon är ingen stor grej.

2) Till exempel att äta middag med någon är mer intimt än att ha sex för då lär man känna personen mycket mer.

Citat:
- det blir lite som en orgieliknande situation när det går runt nakna tjejer och ett antal olika män som ligger med dessa. Det blir ofräscht och äckligt att alla ligger med alla.

Jag tycker att det är väldigt upphetsande när alla ligger med alla, speciellt när det är i samma rum, man kan byta mellan partners. Det är roligare.

Citat:
Detta är mina personliga anledningar. Ur ett samhällsperspektiv handlar det mycket om att det är kvinnor från andra fattigare och länder som arbetar på bordellerna. D.v.s kvinnor som inte har samma förutsättningar som svenska, danska eller tyska kvinnor. Det är ju inte en slump att det främst är kvinnor från vissa länder som arbetar på bordellerna.

1) Det finns en hel del tyska tjejer, så det är inte bara tjejer från fattiga länder.

2) Att det inte finns fler tjejer från rika länder beror på att de är sexuellt förtryckta av feminister.

Citat:
Jag tycker då att det är fel att land som Sverige stöttar denna typ av användning av människor som har sämre startvillkor i livet.

Att både få sex och få betalt för det är ett drömjobb.

Citat:
Ur ett samhällsperspektiv drar bordeller med sig smutsig turism, kriminalitet o.s.v. Det representaterar enligt mig en felaktig syn på människan och uppmuntrar då män ytterligare att gå i konsumentfällan. Sedan finns det alltid mellanhänder som tjänar pengar på kvinnorna, och det är vidrigt.

1) För att det är helt annorlunda från svenska kvinnor som åker till charterorter och knullar runt? De får ingen dålig syn på män och det är inga mellanhänder som tjänar pengar på deras sexturism?

2) Varför är det okay för västerländska kvinnor att knulla runt med män i fattiga länder men inte okay för kvinnor från fattiga länder att knulla runt i rika länder?

Citat:
Det är inte heller så att allting är frivilligt bara för att det verkar så. Om en kvinna från ett fattigt land arbetar som prostituerad från att hon är 18 år, vad tror du att hon får för utsikt i livet?
Antagligen kommer hon förakta män och ha svårare att skaffa familj. Alt fastnar i missbruk. Och att sedan hitta ett annat jobb utan utbildning eller erfarenhet är inte det lättaste heller.

Men det här gäller inte svenska kvinnor som åker på sexresor till Gambia, eller Turkiet?

Citat:
Utöver det så tror jag att legaliserad prostitition påverkar mäns syn av kvinnan till det negativa. Det finns en risk att man omedvetet bygger upp ett ogillande eller förakt vid denna typ av tjänster, tror jag.
Ordet hora eller lösaktig/luder används ju av män för att påvisa någonting negativt angående kvinnan. Det finns ingen som säger det i positiva ordalag, så det är rätt uppenbart att det finns ett komplext förhållande till horan utifrån mannens perspektiv.

Det är trams. Män är väldigt tacksamma över att det finns kvinnor som är villiga att ha sex med dem.
Citera
2019-09-16, 18:33
Medlem
Trollhunter42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det har sina fördelar men billigare blir det inte, i snitt kostar detta betydligt mer. Det är därför förespråkarna för förbud pratar om att det är fel med billigt sex, de är bekymrade över prispressen de utsätts för.

Jo självklart är det dyrt om man vill ha tjejen som sin flickvän. Men en kostym, sköljmedel och en stor låda med tvättmedel är billigare.
Citera
2019-09-16, 18:39
Medlem
Citat:
Jo självklart är det dyrt om man vill ha tjejen som sin flickvän. Men en kostym, sköljmedel och en stor låda med tvättmedel är billigare.

Hur tänker du nu, kostnaderna stannar inte där. I snitt kostar det mer än prostituerade, om det sedan är värt det får var och en avgöra.
Citera
2019-09-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ja Wayne Rooney, Beckham, Charlie Sheen, De Niro, Cristiano Ronaldo, Ronaldinho har nog ingen 100000kr-kostym .......

Kompis, du är borta.

Hädanefter, för att ta prostitutionsmotståndare på allvar, avkräver jag minst ett sexköp. Hur kan ni veta någonting om något ni inte själva provat?
Citera
2019-09-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
Prostitution är att jämnföra med slaveri vilket är olagligt det är dessutom själsligt & moraliskt vridet.
En kvinnas kropp är något ytterst personligt intimt menat för en make man älskar & mjölk åt ens barn.
Om varenda hona i ens släkt & familj blir/är hora, är man ok med det om man är sexköpare eller är de hycklare..
Själv har jag inte knullat på typ 25 år men att utnyttja en person i beroendeställning såsom en hora det är för mig främmande plus att jag är rädd för att hamna i helvetet även fast jag inte är kristen.
Vem är i beroendeställning till vem i detta land? Är det omöjligt att se att horan utnyttjar och kapitaliserar på mannens sexualitet?

De flesta i detta gudsförgätna land kommer hamna i helvetet. När det nu ändå är så, varför inte ha lite kul innan?

När blir kvinnan ansvarig för sina val och handlingar? Är hon inte självständig och stark, som feministerna påstår?

Horan är bara kvinnlig hypergami i sin renaste form, utan hyckleriet. Du vet väl att kvinnor älskar en man för vad han ger henne inte vad han är?
Senast redigerad av lillskrot 2019-09-16 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in