2019-09-15, 15:16
Medlem
Babianens avatar
1) Här är bevis på att civila kvinnor byter sex mot resurser som vilken hora som helst,

Citat:
Statistiken är nämligen entydig – när det gäller att välja partner ratar kvinnor män
som har lägre utbildning än de själva eller som står under dem på den etablerade yrkessociala
rangskalan.

Citat:
En titt i statistiken ger t ex följande. För män mellan 25 och 45 och som har ett
akademiskt yrke är sannolikheten för att leva i ett hushåll med barn omkring 73 procent men
för män med ett LO-yrke sjunker detta till 50 procent och för män som är arbetslösa eller
långtidssjukskrivna sjunker siffran till 23 procent. För kvinnor i denna åldersgrupp saknar
emellertid ställning på arbetsmarknaden helt koppling till sannolikheten att leva med barn –
den är konstant omkring 75 procent. För män är position på arbetsmarknaden en stark faktor
bakom att leva i en familj med barn, för kvinnor inte alls.

2) Så sexköp är helt lagligt: det är okay för en kvinna som är sjuksköterska att gifta sig med en man som är VD (ett IRL exempel som jag känner till) och ha sex med honom.

a) Tanken med det är att efter några år kan kvinnan sluta ha sex med mannen och fortfarande få betalt.

3) Om samma man som är VD vill betala samma kvinna som är sjuksköterska 1000 kronor för ett ligg är den formen av sexköp olagligt för då kan män få sex utan att behöva köpa ett abonnemang.

4) Kvinnor som säljer sex på abonnemang säger så klart att det är sämre att betala per gång för det förstör deras koncept att först ta betalt och sen vägra leverera sexet.
Citera
2019-09-15, 15:43
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är en maktobalans det också. Och som jag tidigare skrev hade jag aldrig velat ha en städare eller hemhjälp från ett fattigt land (t.e.x. Indien) som slet i mitt hem mitt framför ögonen på mig.

Oavsett om det ingår sexköp i tursim eller ej så är turism ett sätt för fattiga delar av världen att tjäna bra med pengar på människor från riokare delen av världen. Att kalla rikdeom/fattigdom endast en "maktobalans" oich dra linjen där, det tycker jag talar för en extremt enkelspårig syn på vad som skapar rikedom eller fattigdom. Men visst, då kanske du inte ska köpa produkter tillverkade av arbetare i tex kina.

Citat:
Jag skrev att kvinnorna antagligen har tom blick. Inte att de var utmärglade.
Men jag jämför maktobalansen ja.

Du, det finns gott om män som går till heroinister på gatan, för fan alltså!
Sluta försköna torsken samt verksamheten som helhet.

SLuta försköna torsken och sluta demonisera torsken. Bara det att du talar om "tosken" i singularis är ungeför som när nazister talar om "juden". Det är inte flera olika människor vi talar om utan alla dessa människor kan göras till karikatyrer och den en enhet.

Citat:
Vad tror du själv? Tror du kvinnan gillar att ligga med flera män under samma dag? Du har nog inte förstått någonting om kvinnans sexualitet. Bara för att en man verkar uppskatta det lösaktiga upplägget så gör de flesta kvinnor inte det. Det finns en anledning till att män är mycket mer pigga på ONS än vad kvinnor är. Vad får dig att tro att de prostituerade plötsligt skulle vara kvinnor som vill ligga med flera män på en dag?

Och vad får dig att alla kvinnor som gör det är så hemskt besvärade av det? Dom som gör det för pengar och ogillar det, ja dom finns. MEn det är inte alla. Erkänn komplexiteten i frågan istället för att bara falla tillbaka på generaliseringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är "driftstyrd" så mycket bättre än "känslostyrd"?

Motståndet mot prostitution är både och skulle jag säga, som det mesta av människors olika åsikter.

Den där idén om att någon skulle kunna "tycka" utan att blanda in sina känslor OCH rationalitet är strunt. Vi tänker med båda.

Du har aldrig funderat på att du själv kan ha känslor inblandade i detta som får dig att ogilla detta baserat på endast känslor och fördomar? Eller det kanske bara gäller för sverigedemokrater?

Citat:
Och nej, jag tycker inte att det är irrelevant gällande kvinnans sexualitet i denna fråga. Tycker att det är högst relevant faktiskt. Eftersom att sex är tänkt att vara njutbart rent biologiskt, så spelar det stor roll. Eftersom män har en betydligt större benägenhet att vara lösaktiga och ha sex med umgänge med lite vem som helst och kvinnor generellt är mer sparsamma på den punkten är det en mycket relevant faktor i diskussionen.
Dels därför att det är rimligt att anta att en man inte kan förstå det hemska eller svåra med att arbeta som prostituerad eftersom en man har en annan slags drift.
Hur många gånger har man inte läst här "jag hade gärna arbetat som prostituerad om det funnits marknad, höhöhö" av en manlig användare. Då har man ju fullständigt missat allvaret i frågan.

Uppfattningen om en kvinnas sexualitet och hur en kvinna ska bete sig när det gäller sex är en del av kärnan i denna fråga. Du skriver om detta på ett sätt som att det hela skulle handla endast om biologi. Jag tror att biologiska faktorer kan vara inblandade men inte endast. Det finns ett starkt tryck mot kvinnor om hur dom ska betee sig när det gäller sex. NOTERA att detta ändrades mycket under 1900-talet. I vissa muslimska länder ser vi fortfarande att en kvinna som har sex utan att vara gift stämplas som en HORA. På 50-talet i USA såg många kvinnor det som fullkomligt självklart att ha sex först när dom var gifta. Kvinnor är i flera kulturer historiskt sett föremålet för skambeläggande och gränser för sexualitet. Samtidigt gäller inte samma saker för män. Mycket av detta lever kvar än i dag, det är en djupt rotad del av vår kultur. Man kan fråga sig hur allt skulle se ut utan detta skambeläggande och att kvinnor måste ha en tröskel innan trosorna åker av. En tröskel trots att dom mycket väl kan tänka sig ha sex med en kille.

Citat:
Så, en 21-årig tjej från Bulgarien. Som arbetar på en bordell i Tyskland...
Det ringer vissa varningsklockor hos mig. Framförallt så undrar jag varför hon hamnar arbetandes på en bordell i Tyskland.

För att tjäna pengar. Få av de prostituerade är "tvingade".
Citera
2019-09-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ja som sagt, man börjar verkligen undra hur fan det står till i manshjärnan. Innan det klagas på att svenska kvinnor är så det ena och det andra kanske man ska fundera över hur pass attraktiv man är som man, och då talar jag inte om utseende. Utan just sånt här svineri, till exempel.
Svenska män är populära runt om i världen som giftasmaterial. Svenska kvinnan är populär runt om i världen som kanonmat för kuken.
Citera
2019-09-15, 16:16
Medlem
Loeptiks avatar
För att de lider av vanföreställningar gällande patriarkatet, och då kan såklart ingen annan kvinna nyttja tillfälliga kontakter med män. Min gissning är att det är jävligt bittra kärringar som är kränkta för att de varit övergivna sedan länge.

Jag är kvinna, och av åsikten att jag inte bryr mig ett skit ifall du vill köpa sex eller ej
Det fattar ju varenda jävel att det inte är vidare glamouröst att vara hora, man lär ju vara med om det ena och det andra.. Men ger man sig in i leken....
Citera
2019-09-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Här är bevis på att civila kvinnor byter sex mot resurser som vilken hora som helst,

2) Så sexköp är helt lagligt: det är okay för en kvinna som är sjuksköterska att gifta sig med en man som är VD (ett IRL exempel som jag känner till) och ha sex med honom.

a) Tanken med det är att efter några år kan kvinnan sluta ha sex med mannen och fortfarande få betalt.

3) Om samma man som är VD vill betala samma kvinna som är sjuksköterska 1000 kronor för ett ligg är den formen av sexköp olagligt för då kan män få sex utan att behöva köpa ett abonnemang.

4) Kvinnor som säljer sex på abonnemang säger så klart att det är sämre att betala per gång för det förstör deras koncept att först ta betalt och sen vägra leverera sexet.

Precis, att det är lagligt att sälja sex känner de flesta till men det är också lagligt att köpa sex så länge det inte är "tillfälliga sexköp" som det står i lagen. Om man alltså köper det regelbundet av samma person är det helt okej.

Det absurda här är förstås att det alltid är den första gången den första gången så det är svårt att hävda att man inte begått sexköp åtminstone en gång med varje kvinna man haft sex med och som man i någon form man betalat för, t.ex. bjudit på en drink, restaurant eller liknande. Just alkohol anges också i lagen som en betalningsmetod som är otillåten.
Citera
2019-09-15, 17:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Menar du att de alltså enbart hade högklackat? I övrigt helt nakna?

Precis.

Citat:
Att det går omkring kvinnor helt nakna och visar upp sig ungefär som att det vore ett föremål som ska säljas.

Ja, det är ju en bordell trots allt.

Citat:
Och sista fråga, hur långt är ett besök?

Jag var där ett antal timmar.

Citat:
Dina poängsystem säger mig noll eftersom de är subjektiva.
Du har nog inga vidare berättartalanger, hade du varit en elev till mig hade jag bett dig att måla berättelsen med adjektiv och detaljer så att du förmedlar en känsla när man läser

Förlåt, visste inte att detta var en inlämningsuppgift.

Citat:
Och nej, jag tycker inte att det är irrelevant gällande kvinnans sexualitet i denna fråga. Tycker att det är högst relevant faktiskt. Eftersom att sex är tänkt att vara njutbart rent biologiskt, så spelar det stor roll. Eftersom män har en betydligt större benägenhet att vara lösaktiga och ha sex med umgänge med lite vem som helst och kvinnor generellt är mer sparsamma på den punkten är det en mycket relevant faktor i diskussionen.

Nej, det är inte relevant. Det är kvinnan som säljer en tjänst här, och mannen är kund. Kvinnan är inte där för att bli sexuellt tillfredsställd.

Och att män skulle ha större benägenhet att vara lösaktiga än kvinnor är som sagt skrattretande.

Citat:
Dels därför att det är rimligt att anta att en man inte kan förstå det hemska eller svåra med att arbeta som prostituerad eftersom en man har en annan slags drift.
Hur många gånger har man inte läst här "jag hade gärna arbetat som prostituerad om det funnits marknad, höhöhö" av en manlig användare. Då har man ju fullständigt missat allvaret i frågan.

Tänk att du alltid ska utgå från dig själv, du KAN verkligen inte se något ur ett annat perspektiv än ditt eget eller hur? DU skulle tycka det var hemskt och svårt att arbeta som prostituerad och därför måste enligt dig rimligtvis alla andra i världen också tycka det. Om de som arbetar som horor tycker det är så hemskt och svårt, tror du dem skulle göra det då? Kan det vara så att olika människor fungerar olika? Försök för en gångs skull förstå att man kan både fungera, tänka och vara annorlunda än vad du är.

Jag skulle aldrig själv vilja vara prostituerad och jag ser det inte som vilket jobb som helst, men uppenbarligen finns det andra som inte har något emot att vara det, så jag förstår och accepterar att min syn på det hela inte gäller för alla.

Citat:
Så, en 21-årig tjej från Bulgarien. Som arbetar på en bordell i Tyskland...
Det ringer vissa varningsklockor hos mig. Framförallt så undrar jag varför hon hamnar arbetandes på en bordell i Tyskland.

Troligen för att hon är något av en frigjord själ, som inte var så sugen på att jobba i den lokala matbutiken eller sätta sig i skolbänken, medveten om att hon var snygg och troligen skulle kunna tjäna mycket pengar på det, och för att det är i just Tyskland som det finns lagliga, stora bordeller med bra hygien och trygghet. Märkligt nog gick hon inte omkring på klubben med tom blick och såg miserabel ut utan hon log, dansade och såg ut att tycka om livet.

Träffade även en 21-åring från Tyskland en gång, var det bättre?

Med detta sagt, jag tror inte prostitution är ett jättebra livsval för kvinnor, men att måla upp det som ett sådant fruktansvärt helvete som du gör (utan att ens veta något om det) är direkt felaktigt.
Citera
2019-09-15, 18:37
Medlem
WordWarriors avatar
Vänner och ovänner! I den länkade tråden diskuterar jag sexköpslagens framtid utifrån ett alternativt perspektiv. Ni är välkomna att delta i diskussionen!

(FB) Statens våldsmonopol krackelerar - civil olydnad knäcker den illegitima sexköpslagen?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-15 kl. 18:40.
Citera
2019-09-15, 20:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Svenska män är populära runt om i världen som giftasmaterial. Svenska kvinnan är populär runt om i världen som kanonmat för kuken.

Tror du ja. Avskriver det som en gissning.
De flesta svenska kvinnor gifter sig med svenska män förstår du. Du har således antagligen absolut noll koll på hur svenska kvinnor står sig utomlands. Du har antagligen läst på incel eller andra liknande forum, men det är ingenting jag ser på som en trovärdig källa.
De flesta svenska män har inget större intresse av att åka till andra länder i syfte att hitta en fru. Det är sånt ni som har svårt med att finna en kvinna på hemmaplan sysslar med.
Men jag vet ju att du inte har förstått detta samband eftersom vi diskuterat det förr. Du lever ju i tron om att asiatiska kvinnor är HELT annorlunda än västerländska och antingen så begriper du inte bättre, eller så helt enkelt struntar du i det faktum att motivet ligger i plånboken.
Citera
2019-09-15, 20:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Precis.

Ja, det är ju en bordell trots allt.

Jag var där ett antal timmar.

Förlåt, visste inte att detta var en inlämningsuppgift.

Nej, det är inte relevant. Det är kvinnan som säljer en tjänst här, och mannen är kund. Kvinnan är inte där för att bli sexuellt tillfredsställd.

Och att män skulle ha större benägenhet att vara lösaktiga än kvinnor är som sagt skrattretande.

Tänk att du alltid ska utgå från dig själv, du KAN verkligen inte se något ur ett annat perspektiv än ditt eget eller hur? DU skulle tycka det var hemskt och svårt att arbeta som prostituerad och därför måste enligt dig rimligtvis alla andra i världen också tycka det. Om de som arbetar som horor tycker det är så hemskt och svårt, tror du dem skulle göra det då? Kan det vara så att olika människor fungerar olika? Försök för en gångs skull förstå att man kan både fungera, tänka och vara annorlunda än vad du är.

Jag skulle aldrig själv vilja vara prostituerad och jag ser det inte som vilket jobb som helst, men uppenbarligen finns det andra som inte har något emot att vara det, så jag förstår och accepterar att min syn på det hela inte gäller för alla.

Troligen för att hon är något av en frigjord själ, som inte var så sugen på att jobba i den lokala matbutiken eller sätta sig i skolbänken, medveten om att hon var snygg och troligen skulle kunna tjäna mycket pengar på det, och för att det är i just Tyskland som det finns lagliga, stora bordeller med bra hygien och trygghet. Märkligt nog gick hon inte omkring på klubben med tom blick och såg miserabel ut utan hon log, dansade och såg ut att tycka om livet.

Träffade även en 21-åring från Tyskland en gång, var det bättre?

Med detta sagt, jag tror inte prostitution är ett jättebra livsval för kvinnor, men att måla upp det som ett sådant fruktansvärt helvete som du gör (utan att ens veta något om det) är direkt felaktigt.

Men du tror ändå inte att det är ett jättebra livsval? Varför tror du inte det?

Jag tycker att alltihop bara hörs äckligt och smutsigt. Nakna människor en masse som spankulerar omkring, så ska man välja ut någon att ha sex med. Att ni ens får upp den är en gåta!
Herregud säger jag, tycker det låter helt stört och ifrågasätter skarpt hur man kan befatta sig med dessa situationer.
Citera
2019-09-15, 20:28
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ja som sagt, man börjar verkligen undra hur fan det står till i manshjärnan. Innan det klagas på att svenska kvinnor är så det ena och det andra kanske man ska fundera över hur pass attraktiv man är som man, och då talar jag inte om utseende. Utan just sånt här svineri, till exempel.
Jag ser framför mig dig som en gammal tant som växte upp i en tid då kyrkan fortfarande hade inflytande på den svenska hjärnan. Du kan omöjligen vara en ung kvinna som har levt ut sina sexfantasier. Som har rest och haft sex utomlands.

Nej, med din syn på sex så måste du vara en tant Gunilla på 65+ år.

Din syn på sex är inte aktuell hos dom yngre.

Sen så tycker du att det är svinigt. Men killarna som åkte och tjejerna där som tog emot dom för sex tycker inte det. Men såklart, du är ju en bitterfitta som ska bry sig om hur andra lever sina liv. Lev och låt leva. Seså, sluta att vara i trådar om prostitution och gör nåt vettigt istället för att störa dig på hur andra lever sina liv.

Gå och lev istället för att sitta på flashback och hata på män och kvinnor som är frigjorda.
Citera
2019-09-15, 20:40
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
För att de lider av vanföreställningar gällande patriarkatet, och då kan såklart ingen annan kvinna nyttja tillfälliga kontakter med män. Min gissning är att det är jävligt bittra kärringar som är kränkta för att de varit övergivna sedan länge.

Jag är kvinna, och av åsikten att jag inte bryr mig ett skit ifall du vill köpa sex eller ej
Det fattar ju varenda jävel att det inte är vidare glamouröst att vara hora, man lär ju vara med om det ena och det andra.. Men ger man sig in i leken....
Tack för ditt inlägg. Jag misstänker också att det ligger till på det viset. Är man en vacker kvinna som är säker i sig själv så bryr man sig inte om andra kvinnor väljer att sälja sex.

Men vi har 2 bittra tanter här som inte kan förstå att det finns vuxna kvinnor och män som kan ha sex utan att ha känslor inblandade.
Citera
2019-09-15, 20:51
Medlem
Ebetyls avatar
Prostitution är att jämnföra med slaveri vilket är olagligt det är dessutom själsligt & moraliskt vridet.
En kvinnas kropp är något ytterst personligt intimt menat för en make man älskar & mjölk åt ens barn.
Om varenda hona i ens släkt & familj blir/är hora, är man ok med det om man är sexköpare eller är de hycklare..
Själv har jag inte knullat på typ 25 år men att utnyttja en person i beroendeställning såsom en hora det är för mig främmande plus att jag är rädd för att hamna i helvetet även fast jag inte är kristen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in