2019-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det måste hon förmodligen göra, hur det nu ska gå till.
Medans HD satt häktad sa ÅK att misstankarna har stärkts.
När hon släppte ut henne sa hon att "misstankarna kvarstår", visserligen vanlig
jargong, men jag tror nog att hon kommer å få en knippe svåra frågor.

Japp, ända tills det "blir preskriberat "
Mm att misstankarna hade stärkts, undrar vad det berodde på?
Citera
2019-09-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hon kommer väl att behöva avskrivas från alla misstankar för att man skall kunna utesluta andra möjliga gärningsmän. Om det nu blir aktuellt med åtal mot SD alltså, annars kan hon väl få stå kvar som skäligen misstänkt.

Förstår inte vad du skriver. "hon alltså Hanna behöver avskrivas för att man ska kunna utesluta andra möjliga gärningsmän"? "om det nu blir åtal mot SD alltså, annars kan hon stå kvar som skäligen misstänkt"?

Om vi bara håller oss till vad Åklagaren kommer att göra.

-SD åtalas ensamt. Mycket sannolikt att det gör ett försök.
-SD åtalas och HD medåtalas. Det betyder bara att de vill bottna alternativet, att de har gjort det i samråd. Kan inte uteslutas att de gör ett sådant försök. Advokaten kommer att kräva att HD frisläpps och att åtalet ogillas.
-HD åtalas ensamt. Mycket osannolikt de har inte tillräckligt underlag för det.

-Annan gärningsman dras fram i rampljuset anhålles förhörs häktas etc. Just nu har de släppt det mer eller mindre går all in för SD bära eller brista.
-SD släpps ut, ingen åtalas utredningen fortsätter med de låter misstankarna hänga kvar.

Från första början anhölls SD för människorov vilket betyder att någon pekat ut honom och därmed förblindades deras ögon och alternativa gärningsmän släpptes. Hur många av LW;s påstådda beundrare lovers f.d. män som varit i förhör är oklart troligen bara någon enstaka. Spåret är kallt.

Moralens väktare Silas har man helt missat. Afghanska män som i Johanna Möller fallet hade avgörande inblandning det har man helt släppt.

Utredningen är misskött från första stund och det tror jag de flesta är överens om.
Citera
2019-09-16, 14:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fruktansvärt lågt i så fall!

Att be den bedragna hustrun om hjälp
när det inte var roligt att vara älskarinna
längre.

Om den tidigare älskaren SD betedde sig som en idiot, hotade och stalkade för att LW inte vill vara med längre, kanske LW tänkte att det enda raka var att gå till HD och berätta? Dessutom kanske hon var orolig för HD:s väl och ve? Hon ville veta om SD betedde sig lika dåraktigt mot sin fru? LW kanske hade i tanke att de kunde stötta varandra om SD fortsatte med galenskaper?

Det är svårt att veta när man inte har/haft insyn i relationerna. Jag tänker att "berättandet" sker om LW upplevde att hon inte ensam klarar av att hantera situationen med SD. Hon kanske ville undvika att polisanmäla honom en gång till och försökte istället med att använda HD till att tala vett med SD?

HD lever och har kanske berättat sin version och det kanske hon gjort till någon trådskrivare som kan delge oss hennes upplevelse om hur det var?

----------

Sammanfattning till nya i tråden
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tänkte mig i denna spekulation inte att HD satt och sjöng vaggvisor på övervåningen utan att hon kort uppehöll sig på nedre plan innan hon lämnade LW:s bostad. I min ”vansinniga hypotes” skulle hon efter maximalt 1-2 minuter ha smygit ut. Men jag får väl polera min ovårdade kristallkula och se om den från en annan vinkel kan visa mig ett helt annat scenario

PS. I tråden har det tidigare länkats till mäklarfirmans bilder och beskrivning av LW:s bostad inför försäljningen av den. Därför tror jag mig förstått att sovrummen var belägna på övre plan DS.

Unge kommer traskande i trappen, -"var är mamma, vad gör du här"!
Citera
2019-09-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Av bilden jag sett på HD så var hon också väldigt snygg. Eller kanske snarare söt. Hänsyftar till den bild på SD och HD i nån slags flygardräkt med "vingar".

Jag tycker också att hon är snygg. Skulle aldrig valt bort henne för LW.

PS om jag ska dra ut på resonemanget, så är jag helt övertygad om att SD inte ville byta fru.
Ett litet äventyr var säkert okej, en älskarinna vid sidan av men inte bryta upp familjen. Av detta följer att det vara LW som kontaktade HD och berättade om deras relation. LW upplevde inte att hennes makt och kontroll över SD var tillräcklig hon måste markera att hon hade makten.
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-16 kl. 14:38.
Citera
2019-09-16, 14:15
Medlem
Citat:
Och hur vet du det?

Jag tror mer på de som kände LW IRL
än på dina barnsliga fantasier.
Oj anklagar du mig för att vara va barnslig, när du själv är så ytlig som jämför HD och LW yttre när det är insidan som räknas..fast beviset vem som var mest älskvärd av de två kvinnorna ser vi i hur många äktenskap hon krossat och alla män som avgudade henne, inte sant?
Citera
2019-09-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hon är utsläppt hon är fri hon har klarat förhören utan att misstankarna har stärkt. Om du vill göra bort dig kan du fortsätta kampanja mot HD.

HD är inte alls fri hon är misstänk för mord.
Citera
2019-09-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan vi knappast veta.
Man behöver inte vara "rar som en ängel", för att inte vilja förstöra för andra.

Det kan inte var ett lätt beslut, men för att förstå vad som har hänt behöver man också veta vem som kontaktade vem, varför och hur.

L*ena kan för mig kännas som en rak person, men de flesta går inte till hustrun till den som man har en affär med i första taget.

Det finns säkert många olika typer av "affärer". I många fall kanske en part lovar att de ska skiljas, är på väg att skiljas eller vill skiljas nu när de hittat den rätta; allt för att kunna få fortsätta sitt dubbelliv.

Med tiden borde det gå upp hur det ligger till med den saken. Ibland kanske dock älskaren/älskarinnan ändå har svårt att avsluta förhållandet, att det finns något band där som är svårt att klippa.

Jag känner att vi vet för lite varför ett möte skedde (om det nu skedde öht?).

Kanske kände LW att detta var ett sätt att klippa banden? Kanske var det även efter hot och trakasserier ett sätt att få slut på allt?

Och vem påstår att hon vill förstöra för andra, jag är inte övertygad om att hon hade några dåliga avsikter alls, däremot tror jag att hon visste om saker som inte kändes bra för någon..?
Citera
2019-09-16, 14:23
Medlem
Citat:
Fruktansvärt lågt i så fall!

Att be den bedragna hustrun om hjälp
när det inte var roligt att vara älskarinna
längre.

Är det inte riktigt illa OM man ser den enda utvägen att gå till den bedragna hustrun, OM det nu inte var så att det var HD som vände sig till LW förstås?
Citera
2019-09-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet ju inte om det är så .
Det var en spekulation av flera.

Kan ju hända att när det gick till handgripligheter från SDs sida, tänkte hon att HD kunde varit utsatt hon också? Att allt hade gått bortom kontroll?

Hon kanske hade bett SD flera gånger att lägga upp korten på bordet?
Kanske han hade ljugit och sagt att han berättat?
Kanske han ljög för dom båda?

Vad vet vi?
Inget.
Det blir spekulationer som kan ligga långt från sanningen.

Exakt, det är viktigt att vara objektiv och se allt från så många olika håll som möjligt, de som går med skygglappar och aldrig klarar att tänka utanför boxen och är enraka, dom kan det bli jobbigt för när domen kommer.
Citera
2019-09-16, 14:29
Medlem
Skulle sitta fint med en smaskig artikel i tidningen nu med info om att de har löst alltihop.
Citera
2019-09-16, 14:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Oj anklagar du mig för att vara va barnslig, när du själv är så ytlig som jämför HD och LW yttre när det är insidan som räknas..fast beviset vem som var mest älskvärd av de två kvinnorna ser vi i hur många äktenskap hon krossat och alla män som avgudade henne, inte sant?

Hon tycks ha njutit av att tro att hon var
avgudad i alla fall om man utgår från
alla foton hon lagt ut av sig själv tillsammans
med olika män på hennes geologg.

Speciellt de sista månaderna av hennes liv.
Jag tror att hon försökte göra SD svartsjuk.

Jag tror att något ändrades i och med att
HD flyttade och begärde skilsmässa.
Då kunde SD inte längre skylla på sitt
äktenskap för att han inte ville ha en
seriös relation med LW.
Jag tror att det var då LW till sist förstod
att hon blivit utnyttjad i 6 år av någon
som bara ville ha sex med henne.
Att hon slösat bort 6 år av sitt liv på att
vänta på någon som ändå inte ville ha henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in