2019-09-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De uppgifter Medinsyn listade som fakta tolkade jag som att han sett och/eller hört själv. Det var därför det var säkra fakta, enligt hen då.

Var också min första tanke. Men det behöver inte vara så. Hen kanske tycker att information som kommer direkt ifrån källa räcker. Hen har ju uppenbarligen valt att lita på SD väldigt starkt. Åtminstone fram tills de postade inläggen här.
Citera
2019-09-16, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Har du läst informationen om HD hur märkligt hon betett sig under förhören?

Var har du läst det?
Citera
2019-09-16, 13:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Knappast LW, hon var så god och rar som en ängel.

Ibland undrar jag om du är ironisk?

Hur kan du veta det?

De som var hennes vänner IRL har
aldrig påstått något liknande.
Citera
2019-09-16, 13:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jo jag vet att du, och säkert många andra, gärna skulle vilja se handfasta bevis men själva fallet känns viktigare än att tysta några tvivlare på fb. Nu ser det ju dessutom ganska ljust ut för att det skall komma en FUP.
Jag begärde inte av dig att du skulle visa upp några handfasta bevis mot SD, jag undrade bara om du kunde peka på vad i 'Medinsyns' inlägg som du menade skulle vara direkta felaktigheter.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vilken vansinnig hypotes. Att sätta sig som barnvakt utan att barnen vet om det det är i princip hur riskfyllt som helst.

Jag tänkte mig i denna spekulation inte att HD satt och sjöng vaggvisor på övervåningen utan att hon kort uppehöll sig på nedre plan innan hon lämnade LW:s bostad. I min ”vansinniga hypotes” skulle hon efter maximalt 1-2 minuter ha smygit ut. Men jag får väl polera min ovårdade kristallkula och se om den från en annan vinkel kan visa mig ett helt annat scenario

PS. I tråden har det tidigare länkats till mäklarfirmans bilder och beskrivning av LW:s bostad inför försäljningen av den. Därför tror jag mig förstått att sovrummen var belägna på övre plan DS.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Var också min första tanke. Men det behöver inte vara så. Hen kanske tycker att information som kommer direkt ifrån källa räcker. Hen har ju uppenbarligen valt att lita på SD väldigt starkt. Åtminstone fram tills de postade inläggen här.

Jag tänker att det bästa är att avvakta FUP, det finns alldeles för många motstridiga uppgifter i tråden så man blir snurrig.
Citera
2019-09-16, 13:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan vi knappast veta.
Man behöver inte vara "rar som en ängel", för att inte vilja förstöra för andra.

Det kan inte var ett lätt beslut, men för att förstå vad som har hänt behöver man också veta vem som kontaktade vem, varför och hur.

L*ena kan för mig kännas som en rak person, men de flesta går inte till hustrun till den som man har en affär med i första taget.

Det finns säkert många olika typer av "affärer". I många fall kanske en part lovar att de ska skiljas, är på väg att skiljas eller vill skiljas nu när de hittat den rätta; allt för att kunna få fortsätta sitt dubbelliv.

Med tiden borde det gå upp hur det ligger till med den saken. Ibland kanske dock älskaren/älskarinnan ändå har svårt att avsluta förhållandet, att det finns något band där som är svårt att klippa.

Jag känner att vi vet för lite varför ett möte skedde (om det nu skedde öht?).

Kanske kände LW att detta var ett sätt att klippa banden? Kanske var det även efter hot och trakasserier ett sätt att få slut på allt?

Fruktansvärt lågt i så fall!

Att be den bedragna hustrun om hjälp
när det inte var roligt att vara älskarinna
längre.
Citera
2019-09-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag begärde inte av dig att du skulle visa upp några handfasta bevis mot SD, jag undrade bara om du kunde peka på vad i 'Medinsyns' inlägg som du menade skulle vara direkta felaktigheter.

Jag ska ta mig en funderare och återkommer i så fall.
Citera
2019-09-16, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fruktansvärt lågt i så fall!

Att be den bedragna hustrun om hjälp
när det inte var roligt att vara älskarinna
längre.

Jag vet ju inte om det är så .
Det var en spekulation av flera.

Kan ju hända att när det gick till handgripligheter från SDs sida, tänkte hon att HD kunde varit utsatt hon också? Att allt hade gått bortom kontroll?

Hon kanske hade bett SD flera gånger att lägga upp korten på bordet?
Kanske han hade ljugit och sagt att han berättat?
Kanske han ljög för dom båda?

Vad vet vi?
Inget.
Det blir spekulationer som kan ligga långt från sanningen.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-16 kl. 14:04.
Citera
2019-09-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det var hennes fasad. Är inte det fullständigt klarlagt vid det här laget. Ni som låtit er förtrollas av en hennes charm borde ta det lite lugnare med självklara smutskastningsaktioner mot HD.

Av bilden jag sett på HD så var hon också väldigt snygg. Eller kanske snarare söt. Hänsyftar till den bild på SD och HD i nån slags flygardräkt med "vingar".
Citera
2019-09-16, 14:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag ska ta mig en funderare och återkommer i så fall.

Onödigt att riskera en utredning för tråden.

Vi är nyfikna förstås, men lite kan vi nog lista ut själva .

Och resten behöver vi inte veta.

Det är oerhört viktigt att detta brott får en lösning.
Citera
2019-09-16, 14:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Av bilden jag sett på HD så var hon också väldigt snygg. Eller kanske snarare söt. Hänsyftar till den bild på SD och HD i nån slags flygardräkt med "vingar".

Mycket snyggare än LW.
Det visar ju om inte annat hur sjuk i
huvudet SD är.
https://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här