2019-09-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Har du läst informationen om HD hur märkligt hon betett sig under förhören?

Har du suttit med vid förhören? Illa förundersökningssekretessen borde vara stenhård.
Citera
2019-09-16, 13:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har du läst informationen om HD hur märkligt hon betett sig under förhören?

Oj det har jag missat. Hur var hon under förhören?
Citera
2019-09-16, 13:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Personligen tror jag att det även till en del kommer att handla om osämja kring geoturen The Heart of Sweden. När de befann sig i planerings- och startfasen av Touren var allt fortfarande rosaskimrande (och HD ovetande). Därefter började det knaka i fogarna, men utåt ville de nog hålla skenet uppe. LW började dock umgås med burkletare utanför gamla Femfemman (bl.a. båtturen med ML) och SD kontrade med en parodisk falskloggning på en liknande båttur. Även andra eventuella falskloggningar där HD påstås ha genomfört tveksamma loggningar spädde troligtvis på spänningarna.

När sedan Geoturen relanserades i juni 2017 såg därför allting helt annorlunda ut mellan de tre huvudpersonerna. I den vevan släppte LW även sin egen WIG "Lyssna till livet" vilken jag tror fick en slags symbolisk betydelse för både HD och JG att LW var den som "förstört" både äktenskap (HD/SD) men även gamla tiders magiska burkletaräventyr (JG/SD). Och SD befann sig mitt bland dessa personer. Motivet kan i så fall fall vara både svartsjuka, men även rivalitet på andra plan, t.ex. burkletarstatistik, anseende i geokretsar, eventuellt tom. något ekonomiskt motiv avseende finansieringen/redovisningen av bidraget till geoturen. Samt en önskan att försöka återskapa det liv som en gång varit, innan otrohetsaffären bit för bit raserade deras tillvaro.

Det är som sagt mina gissningar, eftersom jag inte tror att motivet finns att hitta i en enstaka händelse, utan mer utgörs av ett långvarigt skeende där "någon" (eller "några") slutligen tog till våld.
Läser dina kloka inlägg med stor behållning. Mycket logik i ditt resonemang.
Citera
2019-09-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Nej HD går bort och varför har jag redogjort för bara genom att argumentera hur en våld mellan kvinnor situation ser ut.

Ja klart hon går bort för dig. Men ska du övertyga alla här får du nog vara lite mer övertygande än så!
Citera
2019-09-16, 13:09
Medlem
Citat:
Oj måste jag ha personlig erfarenhet för att veta att allt är möjligt när ett mord är inblandat, någon är en mördare och det kan vara HD, inte sant?

Nej det är mycket osannolikt som jag som sagt och argumenterat för tidigare. Mördaren är en man.
Citera
2019-09-16, 13:09
Medlem
Citat:
Har du suttit med vid förhören? Illa förundersökningssekretessen borde vara stenhård.

Det var du som skrev att hon klarat förhören, var du med under förhören då alltså?
Citera
2019-09-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hon kommer väl att behöva avskrivas från alla misstankar för att utesluta andra möjliga gärningsmän. Om det nu blir aktuellt med åtal mot SD alltså, annars kan hon väl få stå kvar som skäligen misstänkt.

Jo, det måste hon förmodligen göra, hur det nu ska gå till.
Medans HD satt häktad sa ÅK att misstankarna har stärkts.
När hon släppte ut henne sa hon att "misstankarna kvarstår", visserligen vanlig
jargong, men jag tror nog att hon kommer å få en knippe svåra frågor.

Japp, ända tills det "blir preskriberat "
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller att LW sökte upp HD för att berätta det och slå sista spiken i Davidssons kista.

Du menar i sin egen kista?
Citera
Medlem
Citat:
Det var du som skrev att hon klarat förhören, var du med under förhören då alltså?

Hon är utsläppt hon är fri hon har klarat förhören utan att misstankarna har stärkt. Om du vill göra bort dig kan du fortsätta kampanja mot HD.
Citera
2019-09-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj det har jag missat. Hur var hon under förhören?

Jag har inte skrivit att jag var med under förhören, inte sant?
Citera
2019-09-16, 13:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att jag var med under förhören, inte sant?

Nej det har du inte, jag tänkte om det framkommit uppgifter i tråden som jag missat?
Citera
2019-09-16, 13:14
Medlem
Citat:
Hon är utsläppt hon är fri hon har klarat förhören utan att misstankarna har stärkt. Om du vill göra bort dig kan du fortsätta kampanja mot HD.

Det var likadant för SD, han blev släppt också, tänk om det blir samma väg HD får gå, det vet du inte, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in