2019-09-16, 12:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ja, det är nog en serie händelser som ligger som bakom det som kom att bli en mördande final. Jag kan inte släppa tankarna om att The Heart Of Sweden Geo Tour ingår i händelsekedjan. Jag har väntat på att någon med kopplingar till arrangörsgruppen ska förmedla info till tråden om vilken förening/organisation/person som mottog de ekonomiska medlen till projektet, hur stor den totala summan var och vem/vilka som ansvarade för redovisningen till Region Örebro. Jag stör mig dessutom på att inte Len* K*ihl på regionen kunde skicka en pdf med projektredovisningen till min väninna. Det "luktar".

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara på sådana avancerade grunder SD sitter häktad. Det blir alldeles för komplicerat och svåröverskådligt för både domstolen och allmänheten om åklagaren drar in geocachande och t.o.m. ekonomiska oegentligheter i scenariot. Utifrån de uttalanden som har gjorts i media skulle jag gissa att man har kört på en klassisk mord i nära relation här. Det är rättframt och enkelt, och säkert betydligt lättare att få igenom.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-16 kl. 13:04.
Citera
2019-09-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Eller att LW sökte upp HD för att berätta det och slå sista spiken i Davidssons kista.

Knappast LW, hon var så god och rar som en ängel.
Citera
2019-09-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara på sådana avancerade grunder SD sitter häktad. Det blir alldeles för komplicerat och svåröverskådligt för både domstolen och allmänheten om åklagaren drar in geocachande och ekonomiska oegentligheter i scenariot. Av det som har stått i tidningarna skulle jag gissa att man har kört på en klassisk mord i nära relation här. Det är rättframt och enkelt, och säkert betydligt lättare att få igenom.

Hm enkelt, vad tror du hon kommer å göra med HD?
Citera
2019-09-16, 12:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm enkelt, vad tror du hon kommer å göra med HD?
Hon kommer väl att behöva avskrivas från alla misstankar för att man skall kunna utesluta andra möjliga gärningsmän. Om det nu blir aktuellt med åtal mot SD alltså, annars kan hon väl få stå kvar som skäligen misstänkt.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-16 kl. 13:00.
Citera
2019-09-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Många kvinnor har sex appeal...det stör alltid andra kvinnor mer än det stör män!!

Dessa kvinnor MÅSTE hålla män väldigt kort annars slår troligtvis männen snarare ihjäl varann, inte sant?

Nej det är inte sant kvinnor reaktioner är sällan fördömande om det inte drabbar den egna relationen. Män är inte tuppar de slåss inte för honorna. Snarast turas de om att lägra den kåta honan.

Som jag kan bedöma var hon inte överdrivet kåt, nymfig. Det var makten att hålla flera män i känslomässigt koppel som var hennes drivkraft. Att hon samtidigt föreföll vara vidsynt antirasistisk och en massa annat som kan sammanfattas som politiskt korrekt stärker bilden av någon som ser sig själv som den goda gudinnan.
Citera
2019-09-16, 13:01
Medlem
Citat:
Oj måste jag ha personlig erfarenhet för att veta att allt är möjligt när ett mord är inblandat, någon är en mördare och det kan vara HD, inte sant?

Nej HD går bort och varför har jag redogjort för bara genom att argumentera hur en våld mellan kvinnor situation ser ut.
Citera
2019-09-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
HD är oskyldig då är det lätt att klara förhör. Men hatarna verkar snarast finnas här i tråden med vansinniga hypoteser som uttalas som grova anklagelser. Tur att det är ett anonymt forum annars skull det bli dyrt i förlämgningen.

SD vill säkert inte ha någon mer kontakt med LW, men hon gjorde vad hon kunde för att dra in honom igen. Ett starkt behov av att kontrollera alla män i hennes bekantskapskrets. Vill påstå att hon uppvisade ett sjukligt begär att vara åtrådd.

Har du läst informationen om HD hur märkligt hon betett sig under förhören?
Citera
2019-09-16, 13:02
Medlem
Citat:
Knappast LW, hon var så god och rar som en ängel.

Det var hennes fasad. Är inte det fullständigt klarlagt vid det här laget. Ni som låtit er förtrollas av en hennes charm borde ta det lite lugnare med självklara smutskastningsaktioner mot HD.
Senast redigerad av 314Pi 2019-09-16 kl. 13:05.
Citera
2019-09-16, 13:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar att SD berättade det för dom?

LW ska ju ha bjudit HD på fika och
berättat om det.
Citera
2019-09-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW ska ju ha bjudit HD på fika och
berättat om det.
Men LW kanske inte bjöd dit henne, kanske bjöd på fika när HD på eget initiativ stövlade dit för att hon ville ha svar?
Citera
2019-09-16, 13:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har också försökt att pussla in henne på olika sätt, men hoppas ännu på att hennes del är väldigt lite eller t om ingen alls.
Samtidigt är hon ju faktiskt misstänkt för mord, även om det är på den lägre graden. Och utredningen har pågått ett tag, så det borde finnas belägg för att hon är inblandad på något sätt.

En tanke jag har är att SD lurat in henne i något utan att hon från början anat vad resultatet kunde bli. Kanske han själv inte riktigt visste det?

En vild spekulation utifrån min ovilja att förstå att två föräldrar tillsammans planerar att döda sin granne och vän:

SD har ont blod av L*enas umgänge och stundande resa med BeholderX till Norge. Han har tidigare försökt förmå henne att inte åka, men utan resultat. Hon har tydligt visat att hon inte tänker avstå. Nu har SD försökt förmå LW att träffa honom, just i samma syfte; att få henne att avstå.

Nu vet SD att det är lönlöst att få henne att träffa henne, hon vägrar.
Kanske tar han vägen förbi HD. Henne som han har viglat upp mot LW genom att baktala henne och hetsa henne med att försöka uppvigla henne i bråk om loggarna som LW tagit bort?

Nu hittar han på en historia som heter duga, allt för att få hjälp av HD att få ut LW.

Men det som brister i denna spekulation är, hur i hela friden har HD hållit ihop under alla förhör?

Eller så är hon den drivande i hela historien, kallsinnig och hatisk.

Men det övergår mitt förstånd, två kallsinniga blånekande mördare.

Tack för ett ärligt och klokt svar.
Även jag hoppas att HD inte ingår i den horribla ”dokumentär” tråden (inklusive mig själv) försöker regissera baserat på bl.a. spekulationer. Jag har försökt att fantisera kring mordscenarion med HD både som huvudrollsinnehavare och statist men sannerligen inte lyckats väl med det.
Citera
2019-09-16, 13:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Har du läst informationen om HD hur märkligt hon betett sig under förhören?
Var har det framkommit att HD betett sig märkligt under förhör? Och i vad ska märkligheterna bestå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in