2019-09-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Deras relation blev känt d.v.s. att de hade samlag och inte bara geocachade i all vänskaplighet.

Hur blev det känt pga bilincidenten? Menar du?
Citera
2019-09-16, 09:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Antagligen menar han bara en annan del av Örebropolisen, men det har gått rykten om SÄPO. Även det borde väl bli klart i en FUP. Annars kan man hoppas att polisen tillsätter en haverikommission. ( Det låter på dig om om Springare dött men det menar du väl inte?)
Naturligtvis. Kloka tankar från dig Elsa
Citera
2019-09-16, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur blev det känt pga bilincidenten? Menar du?

Men vad menar du? Missförstår vi varandra?
Deras relation blev ju känt efter bilincidenten. HD och JG ska ha fått reda på det då och det var därför JG infriendade LW.
Citera
2019-09-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förmodar du menar att polisen skulle åka/gå den lilla biten till SD för att rycka honom i örat eller på förhör mitt i natta?
Så går det inte till. Den utpekade våldsverkaren kan vad konstaplarna anbelangar sitta med en Ak 4 i knät och vänta på dom om dom inte kollar upp vad han (och LW) är för filurer innan ett ev, förhör.

Det är också så att det finns uppgifter om att SD var ovetande om anmälan en lång tid efter anmälan vill jag minnas. Kan vara en trådsanning iofs. Det kanske t.o.m är så att han fick han vetskap om anmälan först via delgivning?

Polisen skall rapportera ärendet, den skall bedömas/värderas, skall någon åtgärd vidtas mm tvivlar att man vidtog ngn åtgärd alls på stående fot.
Citera
2019-09-16, 09:50
Medlem
Citat:
Men vad menar du? Missförstår vi varandra?
Deras relation blev ju känt efter bilincidenten. HD och JG ska ha fått reda på det då och det var därför JG infriendade LW.

Du menar att SD berättade det för dom?
Citera
2019-09-16, 09:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Antal sexuella möten var många och på olika platser. SD och LW hade varandra på livetrack så de kunde se när den andra var ute.
Om HD vetat om en bråkdel av det som de gjorde tillsammams skulle hon aldrig umgåtts ens en sekund med SD mer.
Ändå umgicks HD intensivt med SD efter att LW hade mördats.
Tror du att hon var rädd för honom?

Det går inte att förstå att hon också skulle ha haft tid med sina barn.
Hoppas hon passar på att umgås med dem nu innan hon (troligen) åker in i fängelse på livstid.
Citera
2019-09-16, 09:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förmodar du menar att polisen skulle åka/gå den lilla biten till SD för att rycka honom i örat eller på förhör mitt i natta?
Så går det inte till. Den utpekade våldsverkaren kan vad konstaplarna anbelangar sitta med en Ak 4 i knät och vänta på dom om dom inte kollar upp vad han (och LW) är för filurer innan ett ev, förhör.

Det är också så att det finns uppgifter om att SD var ovetande om anmälan en lång tid efter anmälan vill jag minnas. Kan vara en trådsanning iofs. Det kanske t.o.m är så att han fick han vetskap om anmälan först via delgivning?

Jag minns det som att SD blev kallad till förhör ett par månader efter anmälan. Det var först då han fick reda på det. 🙄
Enligt uppgifter i tråden.
Citera
2019-09-16, 09:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror att deras digitala kontakt blir offentlig för oss i FUP som det brukar bli med mord där det funnits tidigare hot och misshandel. Då kommer det stå klart vem som hotat och trakasserat vem mest.

Jag tror att båda sårade och trakasserade varandra och att "det är inte ens fel att två träter" uttrycket passar bra på SD:s och LW:s relation.
Tycker du att det gäller också när kvinnor blir mer och mer misshandlade av sin (ex)partner och slutligen dödas?
Citera
2019-09-16, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar att SD berättade det för dom?

Jag vet inte hur de fick reda på det. Men det är nog svårt att hålla en polisanmälan hemlig kan jag tänka mig?
Citera
2019-09-16, 09:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vet inte hur de fick reda på det. Men det är nog svårt att hålla en polisanmälan hemlig kan jag tänka mig?
Polisanmälan är en offentlig handling men vad jag vet är det inte så att den publiceras någonstans.
Jag antar att för att få veta att en anmälan har skett så måste man aktivt själv fråga polisen om det finns någon anmälan.
Det hör knappast till någons rutiner att ringa till polisen och fråga om någon anmälan har gjorts.
Citera
2019-09-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Hur jag vet kan jag inte tala om, det vet du.
LW kombinerade sex med burkletning, SD också.
LW var som hon var och njöt av det, hon drog in SD i en härva av lögner, sex och trakasserier.
Till slut när SD inte ville längre gick hon till HD och skvallrade. Elakt.

Hur vet du att det var SD som inte ville längre? Du tror inte att det var Lena som insett vem SD fajnaly var och ville att deras relation skulle uppdagas?
Citera
2019-09-16, 10:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tycker du att det gäller också när kvinnor blir mer och mer misshandlade av sin (ex)partner och slutligen dödas?

Nej, men jag tror inte det här var en klassisk relation med en våldsam make/sambo/pojkvän som misshandlade sin kvinna regelbundet och till sist dödade henne.

En misshandlad rädd kvinna gör sig liten och provocerar inte mannen på något vis för att inte bli slagen. LW betedde sig inte riktigt så, hon kallade SD "tumetott", gick inte ur bilen när han sa till henne etc.

En rädd misshandlad kvinna skulle sprungit ut ur bilen när mannen blev arg och aldrig någonsin kalla honom ord som han kan tolka nedsättande. En misshandlad kvinna gör allt för att inte provocera och lyder mannen så mycket som möjligt för att inte han ska bli arg och börja puckla på henne.

En rädd misshandlad kvinna skulle heller aldrig gått ut i natten med sin misshandlare. Om du tittar på mord i nära relarioner så har de skett på platser där kvinnan trott sig vara trygg, i sitt hem, hos en släkting/vän, på väg till/från arbetet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in