2019-09-15, 22:11
Medlem
Tyckte det var pinsamt att kolla på, aldrig mer.
Citera
2019-09-15, 22:16
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag gissar att radionyheten om rånet inte sändes ut till hela länet utan bara var gjord för programmet, så då blir det ju en dead giveaway när Sema, i förhöret, nämner att hon hörde det. Sen skulle de väl knappast förhöra helt ovetande människor med en massa TV-kameror och liknande.

Äsch, med det i bakhuvudet så blir det här ganska tråkigt att följa i fortsättningen. Jag hade hoppats på någon slags autenticitet och inte bara rollspel, men jag kan ju ha fel också.

Det sändes på p4 över hela Örebro län i ordinarie sändning. Men med en påa innan om att det gällde ett fiktivt brott.
Citera
2019-09-15, 22:19
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Är inte en av de manliga poliserna (runt 40 med skägg) ganska lik någon svensk komiker, eller är det bara jag som har tänkt på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ja sen kan det typ gripa personer/förhöra personer.

altså jag hade gärna varit med på detta. xD verkar varit fett kul att gå runt och leka brottsling.

Ja, precis. Skulle vara kul om någon av deltagarna gick under jorden efter sitt första förhör med poliserna. Man kan ju inte gripas om inte poliserna hittar en.

Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det sändes på p4 över hela Örebro län i ordinarie sändning. Men med en påa innan om att det gällde ett fiktivt brott.

Jaha okej, det förklarar ju åtminstone det.
Citera
2019-09-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det hade därför inte varit mer än rätt att tjuvarna hade fått ha en coach som gav dem lite tips som att lägga ut villospår o.s.v. Den givna personen för denna coachroll hade givetvis varit Leffa GW P. Han hade även kunnat vara sidekick till Micke Leijnegaard under programmet och kommentera olika tabbar av tjuvarna och ge gliringar till polisen när de gjorde bort sig o.s.v.

Att ha med Leffe i programmet hade definitivt höjt upplevelsen. Men han hade nog inte kunnat hålla sig från att dissa hela produktionen och samtliga deltagare efter att ha sett 20s av hur de beter sig. Han hade väl börjat med att skrocka lite om att med tanke på hur tjuvarna agerar så bör de vara fast inom en dag. När de sen inte är det så blir det poliserna han drar ner brallorna på. Som coach hade varit kul, då hade han haft lite incitament att försöka hjälpa fast de redan klantat till sig, men det blir väldigt ojämnt spelfält. Så svårt är det nog inte att komma undan om man har GW bakom sig med tips från början.
Citera
2019-09-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Semas guldfiskminne gör att hon inte ens kan komma ihåg den story hon själv har diktat ihop
Så otroligt lätt hon vek ner sig och erkände allt.

Riktiga amatörer i förhöret. Vad är det för fel på.
"Minns inte"
"Vet inte"
"Kommer inte ihåg"
"Jag vet inte vad ni håller på med, jag vet inget om det här"
"Jag vill ha en försvarare som kan förklara vad detta handlar om innan jag deltar i något förhör"

Nu hade de antagligen hittat pengarna i huset ändå, men för fan, man behöver ju inte servera det på silverfat. Det är inte olagligt att gå med hunden. Det är väl trevligt att de har bilder på det, men det blir bara värt något om hon sitter och ljuger ihop en massa som inte stämmer överens med bilderna.
Citera
2019-09-15, 23:11
Medlem
swimmingpools avatar
Dom borde ju vinna nåt. En summa pengar typ.
Citera
2019-09-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
"Minns inte"
"Vet inte"
"Kommer inte ihåg"
"Jag vill ha en försvarare som kan förklara vad detta handlar om innan jag deltar i något förhör"

Oddsen att spelreglerna säger att de inte får agera så i förhören är väl typ 1.000001.
Citera
2019-09-15, 23:24
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Jag gissar att radionyheten om rånet inte sändes ut till hela länet utan bara var gjord för programmet, så då blir det ju en dead giveaway när Sema, i förhöret, nämner att hon hörde det. Sen skulle de väl knappast förhöra helt ovetande människor med en massa TV-kameror och liknande.

Äsch, med det i bakhuvudet så blir det här ganska tråkigt att följa i fortsättningen. Jag hade hoppats på någon slags autenticitet och inte bara rollspel, men jag kan ju ha fel också.

Som skrivet, det känns som en tafflig Tv-produktion. Reagerade ni för att kunden i salongen satt rakt fram hela tiden och tittade framåt? Jag tror det är en statist som fick betalt med en mugg kaffe & en bulle

Nej, efter två tre avsnitt och det känns redan amatörmässigt i produktion och "brottslingar" som inte kommer ihåg vad de sa för 20 sekunder sedan. Jag hade blånekat till allt och sen inte sagt ett ord, bokstavligen talat.

Citat:
Är inte en av de manliga poliserna (runt 40 med skägg) ganska lik någon svensk komiker, eller är det bara jag som har tänkt på det?

Ja, precis. Skulle vara kul om någon av deltagarna gick under jorden efter sitt första förhör med poliserna. Man kan ju inte gripas om inte poliserna hittar en.

Tror deltagarna skrivit under en klausul om vad de får/inte får göra under programmet. Annars hade varenda jävel stuckit till ett Jamaica/Brasilien e.t.c. inom första dygnet
Citera
2019-09-16, 01:10
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
"Minns inte"
"Vet inte"
"Kommer inte ihåg"

Nu hade de antagligen hittat pengarna i huset ändå, men för fan, man behöver ju inte servera det på silverfat. Det är inte olagligt att gå med hunden. Det är väl trevligt att de har bilder på det, men det blir bara värt något om hon sitter och ljuger ihop en massa som inte stämmer överens med bilderna.

Eller hur! alternativt -Inga kommentarer! Den rödhåriga hade ju bara kunnat neka in i döden! Om pengarna var rena från hennes dna hade hon kunnat klara sig längre...de hade ju hennes dna på någonting, men ändå! Neka neka neka! Fast jag fattar att hon blev nervös, skulle jag också blivit och de som förhörde henne verkade vassa!

Finns säkert en del regler de måste förhålla sig till dock...
Citera
2019-09-16, 05:30
Medlem
Citat:

Jo, Martin Björk. Min första tanke var ”Va, har han varit polis?”.
Senast redigerad av Inbyggd 2019-09-16 kl. 05:32. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Som skrivet, det känns som en tafflig Tv-produktion. Reagerade ni för att kunden i salongen satt rakt fram hela tiden och tittade framåt? Jag tror det är en statist som fick betalt med en mugg kaffe & en bulle

Nej, efter två tre avsnitt och det känns redan amatörmässigt i produktion och "brottslingar" som inte kommer ihåg vad de sa för 20 sekunder sedan. Jag hade blånekat till allt och sen inte sagt ett ord, bokstavligen talat.

Tror deltagarna skrivit under en klausul om vad de får/inte får göra under programmet. Annars hade varenda jävel stuckit till ett Jamaica/Brasilien e.t.c. inom första dygnet

Stämmer att otroligt mycket är riggat, men i Jamaica hade de ändå inte kunnat stanna särskilt länge. De har ju som sagt inte rånat på riktigt, och att vara i Jamaica kostar i verkliga livet. De har garanterat avtalat om att de inte får använda pengarna, som jag för övrigt är övertygad om inte är riktiga pengar. För stor risk att någon sedelbunt skulle försvinna på riktigt om tio personer skulle hantera en stor mängd sedelbuntar.
Citera
2019-09-16, 16:15
Medlem
Svartskäggs avatar
Men vad tråkigt att de erkände så snabbt! Onödigt att tala om var pengarna var gömda.
Varför behövde Elin erkänna för bara för att Sema hade pekat ut henne? Hon hade ju kunnat fortsätta blåneka och bara säga att Sema ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in