2019-09-15, 21:01
Medlem
Lite dumt att de tvingas göra sig av med en del av bytet för att underlätta för polisen.
Citera
2019-09-15, 21:01
Medlem
grapoluponapes avatar
Starkt att Sydnärkenytt använder The headlines app...

https://imgur.com/gallery/ZbmxBGU
Citera
2019-09-15, 21:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Anade tidigt att hårfrisörskorna var den svagaste länken.
Citera
2019-09-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Så jävla dåligt, det är ju så tydligt riggat så att frisörerna ska åka dit först, poliser som inte ens visar leg innan de tar personerna.
Frågan blir ju om vi ska tippa i vilken ordning de sätts fast.

Misstänker till och med att alla deltagare från början visste att de skulle åka fast. Att alla mer eller mindre är karaktärer i ett rollspel mer än personer som hoppas på att lyckas komma undn.
Citera
2019-09-15, 21:25
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Misstänker till och med att alla deltagare från början visste att de skulle åka fast. Att alla mer eller mindre är karaktärer i ett rollspel mer än personer som hoppas på att lyckas komma undn.

Just detta ja, ett rollspel för att visa hur duktig polisen är( på TV) ytterligare ett program som försöker minimera hur verkligheten ser ut.
Citera
2019-09-15, 21:30
Medlem
Citat:
Just detta ja, ett rollspel för att visa hur duktig polisen är( på TV) ytterligare ett program som försöker minimera hur verkligheten ser ut.

Snarare tvärtom, visst är det alldeles för många brott som blir ouppklarade, men dessa hade de tagit ännu snabbare om det varit verklighet.
Citera
2019-09-15, 21:34
Medlem
Isnatts avatar
Tyckte hon rödhåriga frisörskan var lite sexig som nonchalant kriminell där i förhörsrummet
Citera
2019-09-15, 21:40
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Så jävla dåligt, det är ju så tydligt riggat så att frisörerna ska åka dit först, poliser som inte ens visar leg innan de tar personerna.
Frågan blir ju om vi ska tippa i vilken ordning de sätts fast.

Dom kan ju inte visa leg när dom inte är poliser? Det är ju inte lagligt vad jag vet. Det har ju påtalats gång på gång att dom är f d poliser.
Citera
2019-09-15, 21:41
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Semas guldfiskminne gör att hon inte ens kan komma ihåg den story hon själv har diktat ihop
Så otroligt lätt hon vek ner sig och erkände allt.

tror hon bara blev nervös och satt på spot.

de var ju fuckade oavsett undra om det hittade Elins pengar innan eller efter hon åkte fast. men oavsett så var de körda.

de gjorde typ alla fel man kunde göra innan så bästa sättet för de att inte åka fast hade varit om det satt sig på donken och käkat när brottet gjordes så hade de iallafall haft bevis vart det varit.
Citera
2019-09-15, 21:42
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Dom kan ju inte visa leg när dom inte är poliser? Det är ju inte lagligt vad jag vet. Det har ju påtalats gång på gång att dom är f d poliser.

båda parterna vet ju att det är ett spel som pågår. undrar dock vad folket runt om kring säger.
Citera
2019-09-15, 22:00
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag gissar att radionyheten om rånet inte sändes ut till hela länet utan bara var gjord för programmet, så då blir det ju en dead giveaway när Sema, i förhöret, nämner att hon hörde det. Sen skulle de väl knappast förhöra helt ovetande människor med en massa TV-kameror och liknande.

Äsch, med det i bakhuvudet så blir det här ganska tråkigt att följa i fortsättningen. Jag hade hoppats på någon slags autenticitet och inte bara rollspel, men jag kan ju ha fel också.
Citera
2019-09-15, 22:09
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag gissar att radionyheten om rånet inte sändes ut till hela länet utan bara var gjord för programmet, så då blir det ju en dead giveaway när Sema, i förhöret, nämner att hon hörde det. Sen skulle de väl knappast förhöra helt ovetande människor med en massa TV-kameror och liknande.

Äsch, med det i bakhuvudet så blir det här ganska tråkigt att följa i fortsättningen. Jag hade hoppats på någon slags autenticitet och inte bara rollspel, men jag kan ju ha fel också.

ja sen kan det typ gripa personer/förhöra personer.

altså jag hade gärna varit med på detta. xD verkar varit fett kul att gå runt och leka brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in