2019-09-16, 16:34
Medlem
Är det riktiga pengar som tjuvarna har?
Citera
2019-09-16, 16:53
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Är det riktiga pengar som tjuvarna har?

Ja självklart?

Inte så att man skulle använda låtsatspengar när de handlar om 50miljoner SEK
Citera
2019-09-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Ja självklart?

Inte så att man skulle använda låtsatspengar när de handlar om 50miljoner SEK

Vaddå låtsaspengar? De såg riktiga ut ju och dessutom ska de i nästa avsnitt handla för lite av dem.

SVT har ju ju en budget på flera tusen miljoner kr då är 50 miljoner ganska lite av den samlade budgeten.
Citera
2019-09-16, 17:02
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Vaddå låtsaspengar? De såg riktiga ut ju och dessutom ska de i nästa avsnitt handla för lite av dem.

SVT har ju ju en budget på flera tusen miljoner kr då är 50 miljoner ganska lite av den samlade budgeten.

Men jag hoppas du trollar?

Det finns så många självklara anledningar att det är låtsatspengar att det är fan inte sant.
1 - varför skulle det vara riktiga pengar? VARFÖR?
2 - Har du provat att gå till banken och försöka få ut 20 000 i kontanter? Omöjligt, nästan.
Prova att gå till banken och få ut 50m SEK i kontanter.
3 - VARFÖR VARFÖR VARFÖR Skulle de använda riktiga pengar?
4 - Varför skulle de använda riktiga pengar?
5 - Varför skulle de använda riktiga pengar?
Citera
2019-09-16, 17:03
Medlem
svt vill normalisera kriminella och visa att det kan vara vem som hest.......Du.....din granne.......din skolfröken......Ingen fara de har gjort en dum sak men är egentligen härliga och trevliga
Citera
2019-09-16, 17:08
Medlem
Citat:
Men jag hoppas du trollar?

Det finns så många självklara anledningar att det är låtsatspengar att det är fan inte sant.
1 - varför skulle det vara riktiga pengar? VARFÖR?
2 - Har du provat att gå till banken och försöka få ut 20 000 i kontanter? Omöjligt, nästan.
Prova att gå till banken och få ut 50m SEK i kontanter.
3 - VARFÖR VARFÖR VARFÖR Skulle de använda riktiga pengar?
4 - Varför skulle de använda riktiga pengar?
5 - Varför skulle de använda riktiga pengar?

För att det ska vara så realistiskt som möjligt.
Citera
2019-09-16, 17:10
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:

Wow...

De klarar inte av att hålla något sånär riktiga förhör. De förhör en tjej lite sådär i förbifarten när hon står och håller på med en kund.
När de ska gripa den rödhåriga tjejen kommer en snubbe in och fnittrar, öh du är gripen. Höhö. (Jävligt realistiskt)

Dessa saker klarar de inte av.
Men 50m SEK i Cash fixar de fram...

Hoppas du trollar mig, för är du så korkad så ska du fan bli omyndigförklarad.

Är du seriöst osäker så kan du väl kolla på play om de inte stpr Specimen på pengarna, det gissar jag på att de gör.
Senast redigerad av Copiadyo 2019-09-16 kl. 17:14.
Citera
2019-09-16, 17:19
Medlem
Citat:
Wow...

De klarar inte av att hålla något sånär riktiga förhör. De förhör en tjej lite sådär i förbifarten när hon står och håller på med en kund.
När de ska gripa den rödhåriga tjejen kommer en snubbe in och fnittrar, öh du är gripen. Höhö. (Jävligt realistiskt)

Dessa saker klarar de inte av.
Men 50m SEK i Cash fixar de fram...

Hoppas du trollar mig, för är du så korkad så ska du fan bli omyndigförklarad.

Är du seriöst osäker så kan du väl kolla på play om de inte stpr Specimen på pengarna, det gissar jag på att de gör.

Det är förmodligen riktiga pengar de ligger inplastade och allt, troligtvis nytryckta från Riksbanken, jag förstår ifall du tvivlar på sedlarna äkthet ifall du tror att någon har stått och tagit ut dem från en bankomat.
Citera
2019-09-16, 17:23
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Det är förmodligen riktiga pengar de ligger inplastade och allt, troligtvis nytryckta från Riksbanken, jag förstår ifall du tvivlar på sedlarna äkthet ifall du tror att någon har stått och tagit ut dem från en bankomat.

Vet inte varför jag svarar, men du tror inte att fake-pengar också går att plasta in? Eller tror du riksbanken är de enda som vet hur man plastar in saker?

Du tror SVT ringde riksbanken och begärde ut 50m bara sådär?

Rackarns, det stod Specimen på pengarna också
Senast redigerad av Copiadyo 2019-09-16 kl. 17:39.
Citera
2019-09-16, 17:42
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:

Du tror inte att det bara är den/de översta sedlarna som har tryck? Sen är det bara att plasta in bunten och ha en tryckt "sedel" överst..
Citera
2019-09-16, 18:36
Medlem
Citat:

Och om någon sedelbunt försvinner har polisen plötsligt ett riktigt brott med tio misstänkta att utreda. Aldrig att det skulle tillåtas.
Citera
2019-09-16, 21:07
Medlem
Känns inte alls äkta men presenteras som ett socialt experiment i 14 dagar och de måste uppehålla i sig i Askersund. Blev otroligt besviken på programmet hade förväntat mig mer. Undrar om de tar ett tjuvpar per avsnitt nu?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in