2019-09-15, 21:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men du tror ändå inte att det är ett jättebra livsval? Varför tror du inte det?

Jag tycker att alltihop bara hörs äckligt och smutsigt. Nakna människor en masse som spankulerar omkring, så ska man välja ut någon att ha sex med. Att ni ens får upp den är en gåta!
Herregud säger jag, tycker det låter helt stört och ifrågasätter skarpt hur man kan befatta sig med dessa situationer.

Haha jadu, en gåta? Snygga unga tjejer som går runt nakna med högklackade skor. Verkligen ofattbart att en heterosexuell man kan få upp den under sådana omständigheter...som sagt din totala oförmåga och ovilja att se saker ur en annan synvinkel än din egen är total. Uppenbart att du inte är det minsta öppen för andras perspektiv och du förstår inte heller varken kvinnlig eller manlig biologi, och den innersta kärnan av dessa.

Det är väldigt märkligt hur du som absolut inte tillhör målgruppen för dessa klubbar ändå starkt ifrågasätter och avfärdar de som tillhör målgruppen och varför de kan tänka sig gå dit. Nej jag vet att DU inte är intresserad av att gå runt och välja och vraka bland nakna tjejer men det är inte så konstigt eftersom DU INTE TILLHÖR MÅLGRUPPEN. Det råkar finnas andra med en helt annan biologi än din som tilltalas av tanken på att välja och vraka bland nakna tjejer, som råkar vara sexuellt attraherade av unga, snygga tjejer.

Vad du säger är egentligen att du tycker det är helt obegripligt att män attraheras av nakna kvinnor.

Jösses, vad är det med dig?

Jag slår vad om att du någon gång i ditt liv har sugit en kuk. Vet du vad, jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att suga en kuk, jag tycker bara tanken är fruktansvärt motbjudande och äcklig. Men jag går inte runt och tänker "Hur kan ni kvinnor inte spy varje gång ni suger en kuk??" Eller anser det är stört och starkt ifrågasätter kvinnor som befattar sig med sådant. Jag förstår och accepterar nämligen att inte alla människor fungerar exakt som jag.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-15 kl. 21:07.
Citera
2019-09-15, 21:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
Prostitution är att jämnföra med slaveri vilket är olagligt det är dessutom själsligt & moraliskt vridet.
En kvinnas kropp är något ytterst personligt intimt menat för en make man älskar & mjölk åt ens barn.
Om varenda hona i ens släkt & familj blir/är hora, är man ok med det om man är sexköpare eller är de hycklare..
Själv har jag inte knullat på typ 25 år men att utnyttja en person i beroendeställning såsom en hora det är för mig främmande plus att jag är rädd för att hamna i helvetet även fast jag inte är kristen.

Slaveri och beroendeställning, give me a break.

Du har egentligen rätt i övrigt men vi lever i ett fruktansvärt dekadent och översexualiserat samhälle där var och varannan ung kvinna viker ut sig både IRL och på sociala medier. Det har fullständigt ballat ur nu, titta bara på bilderna vanliga svenska unga tjejer postar på sig själva på sociala medier och hur de klär sig på stan. Fullständigt vansinne. Vad är egentligen skillnaden på vanliga tjejer som visar upp sig på stan och Instagram och på horor som går nakna på en bordell? Den ena säljer det den gör reklam för, den andra inte, typ.

Som jag skrev tidigare, förbjud feminism och all annan jävla dekadens som kommit med den först så kan vi eventuellt börja prata om att förbjuda sexköp sen.
Citera
2019-09-15, 21:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag ser framför mig dig som en gammal tant som växte upp i en tid då kyrkan fortfarande hade inflytande på den svenska hjärnan. Du kan omöjligen vara en ung kvinna som har levt ut sina sexfantasier. Som har rest och haft sex utomlands.

Nej, med din syn på sex så måste du vara en tant Gunilla på 65+ år.

Din syn på sex är inte aktuell hos dom yngre.

Sen så tycker du att det är svinigt. Men killarna som åkte och tjejerna där som tog emot dom för sex tycker inte det. Men såklart, du är ju en bitterfitta som ska bry sig om hur andra lever sina liv. Lev och låt leva. Seså, sluta att vara i trådar om prostitution och gör nåt vettigt istället för att störa dig på hur andra lever sina liv.

Gå och lev istället för att sitta på flashback och hata på män och kvinnor som är frigjorda.

Levt ut sexuella fantasier har jag gjort jo, med en eller annan väl utvald man. Rest utomlands och legat runt, nej det har jag inte gjort nej. Ser det inte som en positiv handling att ha i bagaget direkt. Rest utomlands däremot, det har jag.
Men detta är liksom ovidkommande för sammanhanget, för nu pratar vi inte om att leva ut sexuella fantasier, utan jag påtalade att jag tycker att det är äckligt med män som ränner på bordeller. Och äckligt med massa nakna människor som går omkring som skyltdockor, som en annan människa sedan väljer ut, följer med upp till ett rum och har sex där. Mot betalning.
Och du pratar om att leva ut sexuella fantasier? Snälla du...
Citera
2019-09-15, 21:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Slaveri och beroendeställning, give me a break.

Du har egentligen rätt i övrigt men vi lever i ett fruktansvärt dekadent och översexualiserat samhälle där var och varannan ung kvinna viker ut sig både IRL och på sociala medier. Det har fullständigt ballat ur nu, titta bara på bilderna vanliga svenska unga tjejer postar på sig själva på sociala medier och hur de klär sig på stan. Fullständigt vansinne. Vad är egentligen skillnaden på vanliga tjejer som visar upp sig på stan och Instagram och på horor som går nakna på en bordell? Den ena säljer det den gör reklam för, den andra inte, typ.

Som jag skrev tidigare, förbjud feminism och all annan jävla dekadens som kommit med den först så kan vi eventuellt börja prata om att förbjuda sexköp sen.

Men har du ingen lojalitet mot dina egna värderingar och vad DU står för?
Om du själv inte gillar prostitution, varför rättfärdigar du det bara för att samhället är si eller så?
Det är ju ett uruselt argument. Hört talas om ordspråket "vända kappan efter vinden"?
Citera
2019-09-15, 21:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha jadu, en gåta? Snygga unga tjejer som går runt nakna med högklackade skor. Verkligen ofattbart att en heterosexuell man kan få upp den under sådana omständigheter...som sagt din totala oförmåga och ovilja att se saker ur en annan synvinkel än din egen är total. Uppenbart att du inte är det minsta öppen för andras perspektiv och du förstår inte heller varken kvinnlig eller manlig biologi, och den innersta kärnan av dessa.

Det är väldigt märkligt hur du som absolut inte tillhör målgruppen för dessa klubbar ändå starkt ifrågasätter och avfärdar de som tillhör målgruppen och varför de kan tänka sig gå dit. Nej jag vet att DU inte är intresserad av att gå runt och välja och vraka bland nakna tjejer men det är inte så konstigt eftersom DU INTE TILLHÖR MÅLGRUPPEN. Det råkar finnas andra med en helt annan biologi än din som tilltalas av tanken på att välja och vraka bland nakna tjejer, som råkar vara sexuellt attraherade av unga, snygga tjejer.

Vad du säger är egentligen att du tycker det är helt obegripligt att män attraheras av nakna kvinnor.

Jösses, vad är det med dig?

Jag slår vad om att du någon gång i ditt liv har sugit en kuk. Vet du vad, jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att suga en kuk, jag tycker bara tanken är fruktansvärt motbjudande och äcklig. Men jag går inte runt och tänker "Hur kan ni kvinnor inte spy varje gång ni suger en kuk??" Eller anser det är stört och starkt ifrågasätter kvinnor som befattar sig med sådant. Jag förstår och accepterar nämligen att inte alla människor fungerar exakt som jag.

Men Gud människa, du måste ju förstå att jag inte syftar på att de har ett kvinnokön. Jag pratar givetvis om situationen som sådan. Jag hade inte tyckt det vore bättre för att det var män som gick omkring nakna på bordellen och kvinnor var målgruppen. Det är tilltaget i sig. Det tänkte jag ändå att du förstod.

Det är rätt så underhållande att se att varje gång någon säger emot er prostitutionsförespråkare så är det samma slagdängor som kommer flygandes "du kan ingenting om sexualitet", "det är för att ni är avundsjuka", "du saknar förmågan att sätta dig in i någon annans situation".
Möjligtvis gör jag det, men den förmågan saknar definitivt alla torskar också. Det säger sig självt.
Citera
2019-09-15, 21:53
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Men har du ingen lojalitet mot dina egna värderingar och vad DU står för?
Om du själv inte gillar prostitution, varför rättfärdigar du det bara för att samhället är si eller så?
Det är ju ett uruselt argument. Hört talas om ordspråket "vända kappan efter vinden"?
Du ställer en fråga här som du själv aldrig besvarat.
Du ska få tillfälle att göra det, men jag vill gärna formulera om den för dig.

Jag har förstått att du inte gillar prostitution. Ingen tvingar dig att vare sig köpa eller sälja, eller hur?

För att vara en av dem som skrivit mest negativa inlägg mot prostitution i den här tråden kanske du ska svara på trådens fråga.

Varför vi du som feminist förbjuda andra från att köpa sex?
Ett svar i stil med "jag är inte feminist", duger inte. Vore det svaret godtagbart, så borde du aldrig ha besvarat i tråden, då den riktar sig till feminister.
För det andra, är dina inlägg i de allra flesta fall ganska krystade, vilket får mig att tro att du inte riktigt har en egen uppfattning i frågan, men du vet att du "borde tycka illa om sexköp", för du har ju hört indoktrineringen vi haft i 40 år, om hur det leder till knark, olycka, våld och misär för "de stackars drabbade kvinnorna" samtidigt som du kan se dem även som gamla haggor figurera med flera program i veckan på TV i "Svenska Hollywoodfruar" osv. Nästan alltid utan medverkan från några "äkta män" som betalar/betalat för livsstilen.
Citera
2019-09-15, 21:55
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Levt ut sexuella fantasier har jag gjort jo, med en eller annan väl utvald man. Rest utomlands och legat runt, nej det har jag inte gjort nej. Ser det inte som en positiv handling att ha i bagaget direkt. Rest utomlands däremot, det har jag.
Men detta är liksom ovidkommande för sammanhanget, för nu pratar vi inte om att leva ut sexuella fantasier, utan jag påtalade att jag tycker att det är äckligt med män som ränner på bordeller. Och äckligt med massa nakna människor som går omkring som skyltdockor, som en annan människa sedan väljer ut, följer med upp till ett rum och har sex där. Mot betalning.
Och du pratar om att leva ut sexuella fantasier? Snälla du...
Japp, så jag hade alltså rätt om att du är en gammal bitterfitta till kärring som inte kan förstå dom yngre generationerna och att dom är mer frigjorda.

Som sagt, lev och låt leva. Sluta lägga näsan i blöt över vad andra människor gör med sina liv. Hitta en hobby istället för att sitta på FB och hata på frigjorda människor.

Du har spenderat hela din helg genom att sitta och skriva om hur du anser att det är fel på andra som inte tänker som dig. Skaffa dig ett eget liv. Finns så mycket mer du kan göra med dina sista år i livet, som ger dig nöje och glädje. Jaja nu orkar jag inte skriva mer till en trångsynt äldre kvinna utan ett liv. Ha det!
Citera
2019-09-15, 21:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du ställer en fråga här som du själv aldrig besvarat.
Du ska få tillfälle att göra det, men jag vill gärna formulera om den för dig.

Jag har förstått att du inte gillar prostitution. Ingen tvingar dig att vare sig köpa eller sälja, eller hur?

För att vara en av dem som skrivit mest negativa inlägg mot prostitution i den här tråden kanske du ska svara på trådens fråga.

Varför vi du som feminist förbjuda andra från att köpa sex?
Ett svar i stil med "jag är inte feminist", duger inte. Vore det svaret godtagbart, så borde du aldrig ha besvarat i tråden, då den riktar sig till feminister.
För det andra, är dina inlägg i de allra flesta fall ganska krystade, vilket får mig att tro att du inte riktigt har en egen uppfattning i frågan, men du vet att du "borde tycka illa om sexköp", för du har ju hört indoktrineringen vi haft i 40 år, om hur det leder till knark, olycka, våld och misär för "de stackars drabbade kvinnorna" samtidigt som du kan se dem även som gamla haggor figurera med flera program i veckan på TV i "Svenska Hollywoodfruar" osv. Nästan alltid utan medverkan från några "äkta män" som betalar/betalat för livsstilen.

Nä men då borde i princip ingen ha skrivit i tråden överhuvudtaget, eftersom frågan är ställd till feminister. Inte du heller. Tänka sig!

Du får peka ut vad det är som är krystat i mina inlägg så kan jag säkerligen bemöta det. Men nej, det har inte med någon indoktrinering att göra. Bara det att du använder det ordet visar att du själv befinner dig inom farliga marker. På gränsen till hjärntvättad?
Citera
2019-09-15, 22:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Japp, så jag hade alltså rätt om att du är en gammal bitterfitta till kärring som inte kan förstå dom yngre generationerna och att dom är mer frigjorda.

Som sagt, lev och låt leva. Sluta lägga näsan i blöt över vad andra människor gör med sina liv. Hitta en hobby istället för att sitta på FB och hata på frigjorda människor.

Du har spenderat hela din helg genom att sitta och skriva om hur du anser att det är fel på andra som inte tänker som dig. Skaffa dig ett eget liv. Finns så mycket mer du kan göra med dina sista år i livet, som ger dig nöje och glädje. Jaja nu orkar jag inte skriva mer till en trångsynt äldre kvinna utan ett liv. Ha det!
Har jag det? Du vet väl inte så mycket om vad jag gjort under helgen? Hobbys har jag förressten gott om, tycker inte att tiden riktigt räcker till allt man vill göra.

Jag noterar att ditt inlägg här inte handlar om prostitutionsfrågan utan om min inställning till detta, samt att det stör dig att jag tycker som jag gör. Sedan börjar du babbla om min helg och mina sista år i livet. Rätt komiskt inlägg faktiskt. Och sedan orkar du inte svara en "äldre kvinna utan ett liv"
Jisses, snacka om att investera sina personliga känslor i sitt flashbackande. Kanske skrev du egentligen inlägget till dig själv? Puttenutte då.
Citera
2019-09-15, 22:02
Medlem
Citat:
Tror du ja. Avskriver det som en gissning.
De flesta svenska kvinnor gifter sig med svenska män förstår du. Du har således antagligen absolut noll koll på hur svenska kvinnor står sig utomlands. Du har antagligen läst på incel eller andra liknande forum, men det är ingenting jag ser på som en trovärdig källa.
De flesta svenska män har inget större intresse av att åka till andra länder i syfte att hitta en fru. Det är sånt ni som har svårt med att finna en kvinna på hemmaplan sysslar med.
Men jag vet ju att du inte har förstått detta samband eftersom vi diskuterat det förr. Du lever ju i tron om att asiatiska kvinnor är HELT annorlunda än västerländska och antingen så begriper du inte bättre, eller så helt enkelt struntar du i det faktum att motivet ligger i plånboken.
Nej det är ingen gissning. Så ser det ut. Svenska män är pålitliga, en bra kvinnosyn, familjeorienterade. Och stiliga.

Nej jag hävdar alltid att asiatiskor, sydamerikanskor, afrikanskor är bättre än nordeuropeiska och nordamerikanska kvinnor.
Citera
2019-09-15, 22:05
Medlem
Citat:

Ha ha. Den där svider ........
Citera
2019-09-15, 22:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Men Gud människa, du måste ju förstå att jag inte syftar på att de har ett kvinnokön. Jag pratar givetvis om situationen som sådan. Jag hade inte tyckt det vore bättre för att det var män som gick omkring nakna på bordellen och kvinnor var målgruppen. Det är tilltaget i sig. Det tänkte jag ändå att du förstod.

Det är rätt så underhållande att se att varje gång någon säger emot er prostitutionsförespråkare så är det samma slagdängor som kommer flygandes "du kan ingenting om sexualitet", "det är för att ni är avundsjuka", "du saknar förmågan att sätta dig in i någon annans situation".
Möjligtvis gör jag det, men den förmågan saknar definitivt alla torskar också. Det säger sig självt.

Och varför skulle tilltaget i sig och situationen som sådan göra att män inte får upp den? Du menar situationen med ett hus fullt av nakna kvinnor där män kan välja vem de vill ha sex med? Det spelar ingen roll om du tycker det är bra eller inte, det du sa var att du inte förstod hur en man kan befatta sig med detta och det var det jag svarade på.

Ja man kan ju bara avfärda meningsmotståndare som underhållande men faktum är att du visar prov på att inte förstå sexualitet och biologi och mycket tydliga tendenser på solipsism. Jag slänger inte bara ur mig detta utan exemplifierar var, när och hur du gör det i mina tidigare inlägg. Men visst avfärda det som "underhållande slagdängor" du, du har ju inget annat att sätta emot eftersom jag har rätt.

Och på vilket sätt saknar jag förmågan att se saker ur andra perspektiv än mitt eget? Jag beskrev just i förra inlägget exempel på hur jag till skillnad från dig gör det.

Och en fråga: exakt vad är det som stör dig med att det finns klubbar med nakna tjejer dit vilken man som helst kan åka och köpa sex med vem han vill? Är det ett problem för dig att män har den möjligheten? I så fall, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in