Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Men har du ingen lojalitet mot dina egna värderingar och vad DU står för?
Om du själv inte gillar prostitution, varför rättfärdigar du det bara för att samhället är si eller så?
Det är ju ett uruselt argument. Hört talas om ordspråket "vända kappan efter vinden"?
Du ställer en fråga här som du själv aldrig besvarat.
Du ska få tillfälle att göra det, men jag vill gärna formulera om den för dig.
Jag har förstått att du inte gillar prostitution. Ingen tvingar dig att vare sig köpa eller sälja, eller hur?
För att vara en av dem som skrivit mest negativa inlägg mot prostitution i den här tråden kanske du ska svara på trådens fråga.
Varför vi du som feminist förbjuda andra från att köpa sex?
Ett svar i stil med "jag är inte feminist", duger inte. Vore det svaret godtagbart, så borde du aldrig ha besvarat i tråden, då den riktar sig till feminister.
För det andra, är dina inlägg i de allra flesta fall ganska krystade, vilket får mig att tro att du inte riktigt har en egen uppfattning i frågan, men du vet att du "borde tycka illa om sexköp", för du har ju hört indoktrineringen vi haft i 40 år, om hur det leder till knark, olycka, våld och misär för "de stackars drabbade kvinnorna" samtidigt som du kan se dem även som gamla haggor figurera med flera program i veckan på TV i "Svenska Hollywoodfruar" osv. Nästan alltid utan medverkan från några "äkta män" som betalar/betalat för livsstilen.