2019-09-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sällsynt mycket smutskastande i den här tråden. Onödigt. Det står ändå rätt klart att KL har problem med alkohol och eventuellt har andra hälsoproblem med. Svårt att hitta något substantiellt mot HOL.

Däremot finns inga bevis över huvud taget för att KL har något med skjutningen av exmaken att göra. Det är inte alls otroligt att han haft en klient eller motpart som har betydligt större psykiska problem än KL, och som har fått för sig att HOL är orsaken till hens olyckor. Så det kan vara läge att dämpa sig lite.

Mitt problem är de skoningslösa attackerna på brottsoffret. Har länge sagt att det kan finnas en sned fd klient där ute. Men det gör inte HOL till kriminellt kvinnomisshandlande avskum.

Är folk intellektuellt hederliga är jag detsamma.

Som tråden är, kan du givetvis välja att förespråka svenskt konsensusmaner och gå dessa rabiata dårar till mötes, för att åstadkomma god ton.

Ditt val.
Citera
2019-09-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har dock tillbringat ett par dagar i finkan i samband med detta så helt ointressant är hon inte i sammanhanget. Sen kan man välja nivån själv hur man vill uttrycka sig här i tråden. Ju trevligare desto bättre tycker jag. Vissa tycker hon är en tokig fyllekärring och då skriver de tokig fyllekärring. Känns som hon lyckats smutskasta sig själv rätt bra. Skyldig eller ej.

Jag kan tycka att hon som jurist och domare faktiskt borde inse att alla hennes göranden och låtanden ÄR offentliga handlingar. Att lämna såna samhälleliga spår känns en smula oöverlagt. Hela hennes liv ligger ute som ett smörgåsbord. Att inte diskutera det i samband med ett brott där hon faktiskt suttit som misstänkt anstiftare vore ju lite tråkigt. Det är väl därför Flashback finns antar jag.
Citera
2019-09-15, 20:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Testa så får du se, du lär nog åka dit så det visslar om det. Att man supit är inget frikort för att begå brott.
Där tror jag du har fel. Det måste till betydligt mer än fyllesnack för att anses som anstiftan. Sida upp och sida ner i denna tråd får vi läsa om toppjuristens fyllevanor och djupa missbruk. Hon klarar inte ens av att inkomma med dokumentation till rätten i tid som skulle kunna vara hennes försvar och framgång.
Att ta en person som har ett djupt alkoholmissbruk på allvar och som säger dylika ting under ett rus är inte hållbart som anstiftan. Du måste förmå gm till brottet och att göra det i ett fylledille tror jag inte håller. Säg nån som blivit dömd på samma kriterier?

Titta på skotten mot greven i Gamla Stan. Mamman och mormodern till barnen besökte regelbundet restaurangen där dörrvakten som senare försökte döda greven jobbade. De talade illa om greven, att han utnyttjade barnen och att mamman riskerade att förlora vårdnaden till en incestiös pedofil. Trots att skotten brann av den dag greven skulle komma på besök till skolan (hur kunde han veta det om mamman inte berättat?) så blev mamman aldrig åtalad för anstiftan vad jag vill minnas
Citera
2019-09-15, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Såg henne i stugområdet för rätt många år sedan i en X5. Var första gången jag såg henne och minns aha upplevelsen av hennes utseende.

Minin som jag såg var från en av tennisbanorna på området, den åkte förbi c 75 m bort, så jag kan inte säga om det var KL, eller någon annan.

Varför aha-upplevelse för hennes utseende?
Citera
2019-09-15, 20:27
Medlem
Jag vet att den här frågan varit uppe tidigare i tråden, men jag undrar ändå om kvinnan på bilden från Svea Hovrätts 400-årsjubileum 2014 möjligen är KL? Flera har ju beskrivit KL som Kirsten Dunst fast 10 år äldre och jag tycker att denna kvinna påminner lite om henne?
https://minfil.com/j4g3Oa5bn4/806F9844-A3B8-4930-8E4B-0DFBF08C70E5_png
Citera
2019-09-15, 20:28
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Allmänt fyllesnack kommer inte att fälla henne för anstiftan av mord. Hon ska ha uppfattat att den andra tog det på allvar och att det fanns en betydande risk att personen skulle utföra mordet.
Precis! Och då gör det ju det hela mycket svårt för även OM hon skulle varit skyldig och torpeden gripas så måste det ju bevisas genom penningöverföring, textmeddelanden m.m. Även då kan hon ju slippa undan genom att hävda att hon varit full, minns inget, hjärnblödning m.m. Har hon gjort detta med vilja och vett vet hon nog exakt vad hon ska säga efter alla år i domstolen
Citera
2019-09-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Såg henne i stugområdet för rätt många år sedan i en X5. Var första gången jag såg henne och minns aha upplevelsen av hennes utseende.

Minin som jag såg var från en av tennisbanorna på området, den åkte förbi c 75 m bort, så jag kan inte säga om det var KL, eller någon annan.

Kan du verifiera att detta är KL?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Fj4g3Oa5bn4% 2F806F9844-A3B8-4930-8E4B-0DFBF08C70E5_png
Citera
2019-09-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Precis! Och då gör det ju det hela mycket svårt för även OM hon skulle varit skyldig och torpeden gripas så måste det ju bevisas genom penningöverföring, textmeddelanden m.m. Även då kan hon ju slippa undan genom att hävda att hon varit full, minns inget, hjärnblödning m.m. Har hon gjort detta med vilja och vett vet hon nog exakt vad hon ska säga efter alla år i domstolen

Nåja. Skytten kan ju också, rent teoretiskt då, berätta hur det låg till. Om man finner honom, vapnet, fingeravtryck och kanske DNA från honom på HOL från handgemänget, kanske han kvittrar om vem som förde honom dit - och varför.
Citera
2019-09-15, 20:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Som det verkar har HOL tagit hela föräldraansvaret under många år nu. Han jobbar på och tar helt hand om barnen. Och inget alls i hans beteende pekar på vare sig olämplighet eller olaglighet, även om fantasin blommar hos vissa här inne. Kom ihåg att barnen är stora, så de har berättat sina berättelser.

Om vi utgår från känd fakta: HOL har aldrig sett skytten förr. Vem kan ha motiv att leja en skytt? Vem kan känna eller få kontakt med en skytt? Vem kan skytten vara?

Ni som tänker svara att HOL kanske hyrde någon för att skjuta honom själv: Låt bli bara, det är FÖR dumt.
Efter att HOL fick hela föräldraansvaret 19 dec 2013 så finns det två orosanmälningar från barnens skola. Kan det vara då Karin har besökt skolan full under idrottsutövningar.

Den 14 januari 2014 inleddes återigen Sol utredningar beträffande barnen på grund av två orosanmälningar från barnens skola.
Utredningarna avslutades utan insats den 9 april 2014 utifrån bedömningen att barnens behov av skydd och stöd var tillgodosett av Henrik.

Barnen vill dessutom bo med sin pappa och har det bra.

Den med störst motiv är Karin och hon är fullt kapabel till det med då hon i och med sitt jobb känner många kriminella.
Karin har varit under utredning för misshandel av en polis och det ska finnas en nerlagd utredning om runt 500 sidor om det fallet men ändå blev det nedlagt trots att bevisningen var god
Vill gärna veta mer om det ärendet för är det så att hon gav sig på en polis i hemmet då är hon kapabel till vad som helst.
Varför blev det nedlagt om det fanns så klara bevis?
Har det att göra med hennes tidigare arbete inom rättsväsendet, hennes umgänge med en internutredare och med en inom SU, Särskilda utredningar? Skyddas hon av några?
Vad fan är detta? Rättsröta i kubik
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Var bor KL? Hos vem? det är frågan. Är det hos någon som ingår i SU.

https://polisen.se/om-polisen/sarskilda-utredningar/

https://via.tt.se/pressmeddelande/sarskilda-aklagarkammaren-och-polismyndighetens-avdelning-for-sarskilda-utredningar-bjuder-in-till-m edieseminarium?publisherId=3235540&releaseId=32547 09

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara. Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis. En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU... Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Det påstods i något sammanhang att den "kollega" hon ringde under lägenhetsbråket 2015 var en internutredare. Samma person?
Citera
2019-09-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Efter att HOL fick hela föräldraansvaret 19 dec 2013 så finns det två orosanmälningar från barnens skola. Kan det vara då Karin har besökt skolan full under idrottsutövningar.

Den 14 januari 2014 inleddes återigen Sol utredningar beträffande barnen på grund av två orosanmälningar från barnens skola.
Utredningarna avslutades utan insats den 9 april 2014 utifrån bedömningen att barnens behov av skydd och stöd var tillgodosett av Henrik.

Den med störst motiv är Karin och hon är fullt kapabel till det med då hon i och med sitt jobb känner många kriminella.
Karin har varit under utredning för misshandel av en polis och det ska finnas en nerlagd utredning om runt 500 sidor om det fallet men ändå blev det nedlagt trots att bevisningen var god
Vill gärna veta mer om det ärendet för är det så att hon gav sig på en polis i hemmet då är hon kapabel till vad som helst.
Har det att göra med hennes tidigare arbete inom rättsväsendet, hennes umgänge med en internutredare och med en inom SU, Särskilda utredningar? Skyddas hon av några?
Pratar du om när hon bet AL? Man kunde inte bevisa att blåmärket och skadan kom från den kvällen. Och poliserna minns inte ens att de tittade på skadan just den kvällen. Ord stod mot ord.
Citera
2019-09-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Fetade. Jag får en liknande hunch.

500 sidor? Say what.

Den skulle man vilja glo i. Fast det får man ju inte.

Till skillnad från dem som pekar finger på HOL och hävdar att det är hans person och rikedomar som orsakat att livet är uselt för Karin, tänker jag att det är på grund av hennes person - och kontaktnät - som saken inte hanterats korrekt av rättsvårdande myndigheter.
Citera
2019-09-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Där tror jag du har fel. Det måste till betydligt mer än fyllesnack för att anses som anstiftan. Sida upp och sida ner i denna tråd får vi läsa om toppjuristens fyllevanor och djupa missbruk. Hon klarar inte ens av att inkomma med dokumentation till rätten i tid som skulle kunna vara hennes försvar och framgång.
Att ta en person som har ett djupt alkoholmissbruk på allvar och som säger dylika ting under ett rus är inte hållbart som anstiftan. Du måste förmå gm till brottet och att göra det i ett fylledille tror jag inte håller. Säg nån som blivit dömd på samma kriterier?

Titta på skotten mot greven i Gamla Stan. Mamman och mormodern till barnen besökte regelbundet restaurangen där dörrvakten som senare försökte döda greven jobbade. De talade illa om greven, att han utnyttjade barnen och att mamman riskerade att förlora vårdnaden till en incestiös pedofil. Trots att skotten brann av den dag greven skulle komma på besök till skolan (hur kunde han veta det om mamman inte berättat?) så blev mamman aldrig åtalad för anstiftan vad jag vill minnas

Ja och det går tyvärr allt för många anstiftare obestraffade där ute där det varit stolpe ut för åklagarna.

Killen åkte väl på tio år och borde vara ute igen nu. Inte för att han skjutit denna gång men likheterna i fallen är liiite för slående. Någon har nog sneglat på det fallet och fått någon idé eller två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in