2019-09-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Har missat detta, kan du skriva ut mer hur det hör ihop med den här tråden?

https://www.flashback.org/sp66584736

I länken framgår sammanhanget han varit i. Han har nämnts som den person, enligt tråden, KL var god man för.
Citera
2019-09-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det. Det är en bostadsrätt som fördelats med delvis ett regelverk från hur en hyresrätt handhas vid separation, plus egna påhitt som att inte ens betala ut den dubiösa summan direkt till KL.

Tänk, vad påhittiga dessa advokater kan bli!

Jag undrar om KL tänker tillbaka på sin tid som domare när hon satt och avgjorde vad som var sant och vem som var trovärdig. När det begav sig var väl hennes tilltro stark till myndighetsbeslut och domar. Nu vet hon att det handlar om processvana och om hur saker styrks.

Äh, även villor delas på samma sätt. Så försök inte.

Och om hon visste hur saker styrks så borde hon ha gått med i AA och skippat drickat eftersom som en alkad mamma sänker sina chanser att få vårdnaden. Hon har dessutom gjort sig bostadslös vilket tyder på att hon har dragit slutsatser från mål hon dömt i och att det är så man gör som rövare. Varenda "flykting" som får nej vet att man gör så. Bara de stackare som jobbar och betalar skatt riskerar utvisning. Så vad är hennes brott som gör att hon börjar bete sig som en kriminell med ingen adress och massor med kontantkortstelefoner? Tror inte att hon börjat sälja knark men jag tror att hon helt enkelt blivit paranoid och galen.
Citera
2019-09-15, 17:08
Avslutad
[quote=Larasoft|68711164]
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hur skulle jag ha kunnat vara med vid ett förhör?[/QUOTE

Så var - utöver KLs ord till media - har du stöd för denna uppgift?
Jag inget annat stöd än att det finns uppgifter i tråden om att KL skulle vara inneboende hos någon som jobbar inom SU. Sedan uppgiften som hon själv lämnat. Om du inte tror att det är är ett spår som är trovärdigt så får du ha din egen uppfattning.
Citera
2019-09-15, 17:12
Medlem
Citat:
Hej!

Det är just det saken handlar om. Och hon trodde väl som oss, att om man äger 60% är det tryggt att äga. Hon är högt uppsatt jurist, och kan både sakrätt och avtalsrätt.

Men tji fick hon. Hennes karl är en advokat som vill bo ståndsmässigare än det hans pengar räcker till. Han fixar finansiering genom att manipulera rättssystemet mot sin exfru, längt efter skilsmässa, och när han redan har vårdnad över barnen. Han fixar också bevisning, skriver handlingar som gör att pengar och värden byter ägare i ett nafs, och får till och med en laga kraftvunnen dom på resultatet av sin fiffiga fördelning av KLs pengar.

Det är vidrigt och därför tror folk inte på att det kan ske förrän Leif G W sitter i en morgonsoffa och talar om att det har hänt.
Ätenskapsförord finns det? annars delas väl tillgångar vid skjilsmässa.....av 60%blir hans del 30 och sin egen del 20 alltså har han tjänat 10% ....tänker jag rätt?
Citera
2019-09-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det var då ett jävla tjat och upprepande om lägenheten! Hela tråden fylls av upprepningar om den och annat off topic! Starta en egen tråd om deras fastigheter tack! Här skulle brottet diskuteras!
Det har inte slagit dig att folk försöker förstå vad som fick den tokiga kärringen (Karin Lilja) att anlita en torped för att mörda maken? Två gånger dessutom? På vilket sätt skulle motivet inte ha med brottet att göra?
Citera
2019-09-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nej det var på alla sätt och vis ett galet beslut av HOL att ge sitt godkännande till media att publicera sitt namn. Inte heller blir det vidare med vuxenpoäng till KL när hon öppnade upp för både expressen och aftonbladet.

Ungdomarnas umgängeskretsar känner till vad som hänt, det spridde sig som en löpeld dag 1. Det bor en enda känd advokat på adressen som rikets alla medier livesände från då, och de delar adress och efternamn med honom. Att KL är försupen och läskig är också känt sedan länge, även om få hade kunnat tro någons mamma om just detta (eller om att bli misstänkt för detta).
Citera
2019-09-15, 17:17
Medlem
Citat:
Just det. Det är en bostadsrätt som fördelats med delvis ett regelverk från hur en hyresrätt handhas vid separation, plus egna påhitt som att inte ens betala ut den dubiösa summan direkt till KL.

Tänk, vad påhittiga dessa advokater kan bli!

Jag undrar om KL tänker tillbaka på sin tid som domare när hon satt och avgjorde vad som var sant och vem som var trovärdig. När det begav sig var väl hennes tilltro stark till myndighetsbeslut och domar. Nu vet hon att det handlar om processvana och om hur saker styrks.

Den här bodelningen är inte konstig på något annat sätt än att KLs tillgångar aldrig uppgivits, vilket sannolikt gynnar henne. Varför ljuga?
Citera
2019-09-15, 17:17
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Här är infon:

Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer
Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437
Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger
Pris: 1 500 000 kr
Förvärvare: Olsson Lilja, Nils Henrik
Förvärvare: Lilja, Karin Cecilia
Överlåtare: Advokatfirman Henrik Olsson Lilja Ab

Såvitt jag vet - hennes föräldrars sommarhus tidigare.
Tråden drunknar i falsarium underbyggt av Karin-hat.
När på ett ungefär träffade du henne med någon okänd man?
Klipper in mina tidigare inlägg ang huset i Hälsingland:

Nu hänger jag inte med.
KL:s päron antingen testamenterar eller gåvar sin fritidsbostad, men den överförs FÖRST till HOL:s advokatfirma, innan den senare överförs med 50/50% delägarskap till HOL och KL åe 2013. Varför ?
KL:s syster levde då-hon dog den 8 jan i år 2019 !, hon är inte med i detta "upplägg".
Var det här en "advokatfint" för att hålla systern utanför, tänker på arvslotten.
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-15 kl. 17:32.
Citera
2019-09-15, 17:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Fam Lilja har aldrig haft nåt fritidshus i Fjäle, det de har ligger på Strandstigen 8 i Långvind , inte i Fjäle. Har själv stuga där och har träffat KL vid ett tillfälle, hon + en okänd man satt vid piren nedanför deras stuga, vi talades vid och hon var som många skriver otroligt trevlig. Men något kändes skumt och efter lite googling hittade jag tråden om polismisshandeln här på Flashback.

Hennes föräldrar var för länge sedan aktiva i samfälligheten som suppleant och vice intern revisor. http://www.langvind.se/?page=32&id=360

Vad jag förstår ägs fastigheten fortfarande av familjen , eller KL. Den överläts från Advokatfirman till HOL&KL 2013 http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/

Tyckte jag såg hennes bil där i området under augusti, men det kan ju vara någon annan som har likadan.
Du har rätt. När man söker på Strandstigen 8 så får man resultat på både Strandstigen och Strandvägen i Enånger.
Strandvägen ligger i Fjäleviken och längre in i viken heter det Fjäle.
Strandstigen ligger i Långvind inte långt därifrån och den finns ingen uppgift på att den är såld bara när den köptes.

Adressen är Strandstigen 8, 82596 Enånger
FASTIGHETER 22 mars, 2013 Fastighetsaffärer vecka 12
http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/
Infon om köpet ligger nästan längst ner på sidan.

Här ligger fastigheten https://kartor.eniro.se/m/02P6H

HOL och Karin äger den gemensamt enligt bodelningen och jag har svårt att tänka mig att dom kommer överens om när den ska nyttjas och av vem.
Med tanke på den nästan 6 år långa tvisten som avslutades bara dagar innan skotten så har nu Karin något nytt att bråka om... hoppas det inte tar 6 år till
Senast redigerad av Timeout 2019-09-15 kl. 17:28.
Citera
2019-09-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nu hänger jag inte med.
KL:s päron antingen testamenterar eller gåvar sin fritidsbostad, men den överförs FÖRST till HOL:s advokatfirma, innan den senare överförs med 50/50% delägarskap till HOL och KL. Varför ?
KL:s syster levde då-hon dog väl jan 2018 ?, hon är inte med i detta "upplägg".
Var det här en "advokatfint" för att hålla systern utanför, tänker på arvslotten.
Det finns inga belägg att huset varit KLs föräldrars. Lika lite som det finns belägg att lägenheten tillhörde hennes föräldrar. Och OM det finns det så skulle jag gärna vilja se det istället för att man planterar lögner som blir sanna bara för att man säger dom tillräckligt ofta. Det funkar inte så.
Citera
2019-09-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du har rätt. När man söker på Strandstigen 8 så får man resultat på både Strandstigen och Strandvägen i Enånger.
Strandvägen ligger i Fjäleviken och längre in i viken heter det Fjäle.
Strandstigen ligger i Långvind inte långt därifrån och den finns ingen uppgift på att den är såld bara när den köptes.

Adressen är Strandstigen 8, 82596 Enånger
FASTIGHETER 22 mars, 2013 Fastighetsaffärer vecka 12
http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/
Infon om köpet ligger nästan längst ner på sidan.

Här ligger fastigheten https://kartor.eniro.se/m/02P6H

HOL och Karin äger den gemensamt enligt bodelningen och jag har svårt att tänka mig att dom kommer överens om när den ska nyttjas och av vem.
Med tanke på den nästan 6 år långa tvisten som avslutades bara dagar innan skotten så har nu Karin något nytt att bråka om... hoppas det inte tar 6 år till

Tror inte att de kommer ens överens om när den ska säljas eller hur. Kan någon se framför sig KL vara med och skriva på några handlingar hos mäklaren och banken? Hon kommer inte att dyka upp på grund av att hunden fått nageltrång eller liknande. Att samäga något med den tokan, vilken pärs.
Citera
2019-09-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inga belägg att huset varit KLs föräldrars. Lika lite som det finns belägg att lägenheten tillhörde hennes föräldrar. Och OM det finns det så skulle jag gärna vilja se det istället för att man planterar lögner som blir sanna bara för att man säger dom tillräckligt ofta. Det funkar inte så.

Uppgifter finns i lagfartsregistret hos Lantmäteriet. De har även historiken. Om någon vill kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in