2019-09-15, 16:08
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det var då ett jävla tjat och upprepande om lägenheten! Hela tråden fylls av upprepningar om den och annat off topic! Starta en egen tråd om deras fastigheter tack! Här skulle brottet diskuteras!

Motivet för brottet är en av de mest viktiga beståndsdelarna. Motivet är gissningsvis en blandning av hämnd, vårdnad om barnen samt ekonomiska skäl och där spelar givetvis en våning på i runda slängar 20 mkr stor betydelse.
Citera
2019-09-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Fam Lilja har aldrig haft nåt fritidshus i Fjäle, det de har ligger på Strandstigen 8 i Långvind , inte i Fjäle. Har själv stuga där och har träffat KL vid ett tillfälle, hon + en okänd man satt vid piren nedanför deras stuga, vi talades vid och hon var som många skriver otroligt trevlig. Men något kändes skumt och efter lite googling hittade jag tråden om polismisshandeln här på Flashback.

Hennes föräldrar var för länge sedan aktiva i samfälligheten som suppleant och vice intern revisor. http://www.langvind.se/?page=32&id=360

Vad jag förstår ägs fastigheten fortfarande av familjen , eller KL. Den överläts från Advokatfirman till HOL&KL 2013 http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/

Tyckte jag såg hennes bil där i området under augusti, men det kan ju vara någon annan som har likadan.

Var den okända mannen en norrman? Sa han något? Såg de ut som ett par eller bara kompisar?
Citera
2019-09-15, 16:18
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är intressant om en advokat med höga inkomster kan låna dessa belopp, och hur mycket kontant som ska betalas för lägenheten, för att få ett bolån när han redan har ett.

I det fall lägenheten betingar 23 miljoner kronor i en försäljning skulle KL få mer pengar än HOL Men nu har HOL undvikit det officiella förfaringssättet med opartiskt folk som hanterar boet. Det som sker i normalfallet när folk träter om gemensamma dyra tillgångar tilltalar inte HOL, när han nu kan hantera den alkoholiserade och klandervärda KL som han vill.

Banken tittar på säkerhet. Främst på betalningsförmåga och inkomster. Som ensamstående kan han inte klara detta trots ryktet om att advokater tjänar pengar som gräs.

Han har pengar i firman, men vill han ta ut dessa bokförda tillgångar och beskatta pengarna?

Hans bolag har ju ett eget kapital på 13,5 mkr enligt senaste årsredovisningen men han vill ju självklart inte ta ut för mycket i lön med tanke på marginalskatten utan istället spara det för framtida mer gynsamma kapitalbeskattade utdelningar.
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-09-15 kl. 16:26.
Citera
2019-09-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Inte blir den väl mindre trovärdig eftersom att det är hon själv som uppger i förhör att personen hon bor hos på grund av sitt arbete, som innefattar känsliga polisärenden, inte vill bli indragen i polisutredningen.
Han sa att "han är arg på mig nu" till media. Hon bränner broar hej vilt.
Citera
2019-09-15, 16:27
Medlem
Larasofts avatar
[quote=sherlocksnake|68710922]Hur skulle jag ha kunnat vara med vid ett förhör?[/QUOTE

Så var - utöver KLs ord till media - har du stöd för denna uppgift?
Citera
2019-09-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Han har ju ett eget kapital på 13,5 mkr enligt senaste årsredovisningen men han vill ju självklart inte ta ut för mycket i lön med tanke på marginalskatten utan istället spara det för framtida mer gynsamma kapitalbeskattade utdelningar.

Jag har fått samma uppfattning om hans kapital. Kapitalet krymer vid beskattning. Sen är hans andel på 40% i lägenhet inte cash. Han har bostadslån.

Det är enkelt. Ekonomin går inte ihop för att köpa lägenheten i en normalt upprättad bodelning.
Citera
2019-09-15, 16:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl vara riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har fått samma uppfattning om hans kapital. Kapitalet krymer vid beskattning. Sen är hans andel på 40% i lägenhet inte cash. Han har bostadslån.

Det är enkelt. Ekonomin går inte ihop för att köpa lägenheten i en normalt upprättad bodelning.

Ju mera jag har tänkt på detta ang. HOLs ekonomi så kan du mycket väl ha rätt i det du omnämner.
Citera
2019-09-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Obs lägenheten är en bostadsrätt den kan inte tilldelas HOL hon ÄGER sin del!

Just det. Det är en bostadsrätt som fördelats med delvis ett regelverk från hur en hyresrätt handhas vid separation, plus egna påhitt som att inte ens betala ut den dubiösa summan direkt till KL.

Tänk, vad påhittiga dessa advokater kan bli!

Jag undrar om KL tänker tillbaka på sin tid som domare när hon satt och avgjorde vad som var sant och vem som var trovärdig. När det begav sig var väl hennes tilltro stark till myndighetsbeslut och domar. Nu vet hon att det handlar om processvana och om hur saker styrks.
Citera
2019-09-15, 16:47
Medlem
På tal om den F*redrik O*lafsen som diskuterats här så dyker han upp i en annan tråd

Hot mot Karolinska Sjukhuset augusti 2016

Inlägg #112

Mest kuriosa i detta fallet men ville bara dela med mig av vad jag funnit.
Citera
2019-09-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Obs lägenheten är en bostadsrätt den kan inte tilldelas HOL hon ÄGER sin del!

Hej!

Det är just det saken handlar om. Och hon trodde väl som oss, att om man äger 60% är det tryggt att äga. Hon är högt uppsatt jurist, och kan både sakrätt och avtalsrätt.

Men tji fick hon. Hennes karl är en advokat som vill bo ståndsmässigare än det hans pengar räcker till. Han fixar finansiering genom att manipulera rättssystemet mot sin exfru, längt efter skilsmässa, och när han redan har vårdnad över barnen. Han fixar också bevisning, skriver handlingar som gör att pengar och värden byter ägare i ett nafs, och får till och med en laga kraftvunnen dom på resultatet av sin fiffiga fördelning av KLs pengar.

Det är vidrigt och därför tror folk inte på att det kan ske förrän Leif G W sitter i en morgonsoffa och talar om att det har hänt.
Citera
2019-09-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om den F*redrik O*lafsen som diskuterats här så dyker han upp i en annan tråd

Inlägg #112

Har missat detta, kan du skriva ut mer hur det hör ihop med den här tråden?
Citera
2019-09-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Inlägg #112

Kan du länka? Söker men får inte upp något.

Ok, hittade den. Just det där han sa till åklagaren blev han åtalad för. Läste domen. En vidrig människa och han påstås vara den person som KL varit god man för. När och hur vet jag inte, men det har nämnts i den här tråden att det skulle möjligen kunna vara torpeden. Men - spekulationer. Men att det är en kille som inte drar sig för något alls har vi begripit. Han hotar, slår, stjäl, och är totalt känslokall.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-15 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in