2019-09-15, 13:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Fam Lilja har aldrig haft nåt fritidshus i Fjäle, det de har ligger på Strandstigen 8 i Långvind , inte i Fjäle. Har själv stuga där och har träffat KL vid ett tillfälle, hon + en okänd man satt vid piren nedanför deras stuga, vi talades vid och hon var som många skriver otroligt trevlig. Men något kändes skumt och efter lite googling hittade jag tråden om polismisshandeln här på Flashback.

Hennes föräldrar var för länge sedan aktiva i samfälligheten som suppleant och vice intern revisor. http://www.langvind.se/?page=32&id=360

Vad jag förstår ägs fastigheten fortfarande av familjen , eller KL. Den överläts från Advokatfirman till HOL&KL 2013 http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/

Tyckte jag såg hennes bil där i området under augusti, men det kan ju vara någon annan som har likadan.

Här är infon:
Citat:
Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer

Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437

Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger

Pris: 1 500 000 kr

Förvärvare: Olsson Lilja, Nils Henrik

Förvärvare: Lilja, Karin Cecilia

Överlåtare: Advokatfirman Henrik Olsson Lilja Ab

Såvitt jag vet - hennes föräldrars sommarhus tidigare.
Tråden drunknar i falsarium underbyggt av Karin-hat.

När på ett ungefär träffade du henne med någon okänd man?

Klipper in mina tidigare inlägg ang huset i Hälsingland:
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vet en del, men långt ifrån allt.
Huset/gården är efter föräldrarna och beläget i Hälsingland om jag minns rätt. Hon har i vart fall som senaste två åren spenderat en del tid där.
Citat:
Den enskilda egendomen torde vara huset i Hälsingland.
Enligt uppgifter jag fått till mig är det ett monster till kåk också.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-15 kl. 14:02.
Citera
2019-09-15, 13:58
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag vet att blåingarna inte kan kräva det precis hur som helst.

Det är mera en av mina kanske möjliga scenarion som jag vill testa om det kan hålla, om HOL nu på något sätt skulle ligga bakom alla LOB på K.L. i sin smutskastningskampanj av henne. Jag hade ju liksom KRÄVT av polisen att göra ett alko/drogtest på mig under sådana förhållanden.

Så, kan man själv kräva att polisen gör drogtest om man får ett LOB?? Och/eller ska det dokumenteras någonstans, att man begärt det?
I juristkretsar är det vida känt att KL är gravt alkoholiserad. Hon behöver ingen hjälp på traven för att åstadkomma en LOB.
Citera
2019-09-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
" Ursprungligen postat av MostyBlejsX

Nej, han vill inte sälja, han vill bo kvar och vill köpa ut KL. Men om jag inte minns fel ville han göra det mot en revers fram till dess att barnen flyttar ut."

Det är exakt vad denna bodelning handlar om: Henrik kan INTE LÖSA UT henne och Karin formodligen är tvingad att vänta tills barnen flyttar ut! Om de gör överhuvudtaget!

Det enda vettiga att överklaga bodelningen och den som vill bo kvar skall lösa ut den andra omedelbart och utan undanflykter!!!!

Det makalösa är att han vill sätta punkt för att inte missa ytterligare värdestegring. Han lägger en död hand över KLs kapital, medan lägenheten som var till en större del hennes blir hans nya kassako.

Detta är en ny dimension av att bli rik på att bo.

Hennes investering tas över av honom, när han har fixat finansieringen och övertagandet av bostaden fiffigt med en kreativ bodelning.
Citera
2019-09-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med andra ord, äganderätten sitter löst enligt din rättsuppfattning om man inte uppför sig som folk.

Egendom kan enligt dina resonemang om KL, tas i beslag i bodelning som lite plåster på såret till en stackare som HOL, som enligt dig haft ett oändligt lidande som ensamstående farsa på Norr Mälarstrand. Där hans lidande blir en likvid som han intjänar i bodelningen. För en lägenhet i en prisklass han inte har pengar att köpa.

KL har inte förlorat tvisten om bodelning i domstol. Hon har förlorat möjligheten att överklaga bodelningen genom att inte inkomma i tid med överklagan.

En duktig advokat kan hjälpa henne. Det är inte över bara för att det sägs vara det!
Det handlade om barnens boende tror jag. Hade barnen varit utflyttade, varit myndiga, så hade det nog inte blivit så infekterat och man hade löst det på annat sätt. Men jag spekulerar bara. Ingen kan veta. Det handlade inte om enbart lägenheten. Det handlade om vårdnad och boende.

Det du skriver "enligt dig" är helt fel. Du lägger ord i min mun, som enbart din fantasi i vanlig ordning har listat upp.
Citera
2019-09-15, 14:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bo kvar på Norr Mälarstrand.

Citat:

Nej, han vill inte sälja, han vill bo kvar och vill köpa ut KL. Men om jag inte minns fel ville han göra det mot en revers fram till dess att barnen flyttar ut."

Det är exakt vad denna bodelning handlar om: Henrik kan INTE LÖSA UT henne och Karin formodligen är tvingad att vänta tills barnen flyttar ut! Om de gör överhuvudtaget!

Det enda vettiga att överklaga bodelningen och den som vill bo kvar skall lösa ut den andra omedelbart och utan undanflykter!!!!

Det ligger en hel del i det du omnämner.

HOL kan helt enkelt inte eller så vill han inte. Jag tror mer på det andra alternativet för jag tror att en man med hans inkomster inte skulle ha några problem med att få lån och kunna köpa ut KL.

Deras gemensamma barn skulle mycket väl kunna på kvar där i ytterligare 10 år. Kanske ännu längre? Att flytta ifrån den här paradvåningen med havsutsikt är det nog ingen som har tänkt sig så fort man fyllt 18-19 år. Jag vet personer som bodde kvar hemma hos föräldrarna mycket länge i det här området.
Citera
2019-09-15, 14:09
Avslutad
Citat:
Här är infon:

Såvitt jag vet - hennes föräldrars sommarhus tidigare.
Tråden drunknar i falsarium underbyggt av Karin-hat.

När på ett ungefär träffade du henne med någon okänd man?

2018
Citera
2019-09-15, 14:16
Medlem
Citat:

Det där är ju än så länge bara skvaller. Det är ju dessutom så att hon måste gå med på det för att det ska vara möjligt. Inget han kan bestämma på egen hand.
Citera
2019-09-15, 14:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket stor summa.

Citat:
Allt är relativt om man räknar i andras fickor och jämför med de egna fickorna.

Det blir till att en lägenhet i de dyraste segmenten i Stockholms innerstad, blir en lya när du räknar.

Lägenheten hos en mäklare eller auktion enligt samäganderättslagen, skulle betinga upp mot 25 miljoner kronor, kanske 23 miljoner enligt min bedömning efter en koll på siten Booli.

KL äger 60% och HOL 40%.

Du räknar som en kratta. Hur var det med matte när du gick i skolan?

Det blir ingen dålig summa som HOL måste betala för att lösa ut KL.
Citera
2019-09-15, 14:18
Medlem
Citat:
Allt är relativt om man räknar i andras fickor och jämför med de egna fickorna.

Det blir till att en lägenhet i de dyraste segmenten i Stockholms innerstad, blir en lya när du räknar.

Lägenheten hos en mäklare eller auktion enligt samäganderättslagen, skulle betinga upp mot 25 miljoner kronor, kanske 23 miljoner enligt min bedömning efter en koll på siten Booli.

KL äger 60% och HOL 40%.

Du räknar som en kratta. Hur var det med matte när du gick i skolan?

Du är så söt, dina trollningar räcker inte med ad hominem utan du ägnar dig åt villfarelser.

Kolla själv då.

Med hennes 60 procent och hans 40, är han enligt bodelningen skyldig att betala henne 9 478 627 kr när han tar över lägenheten.

Sid 12.

https://cdn-09.minfil.com/kcG43551nf/1f94b102-1568315576/Bodelning+Lilja.pdf
Citera
2019-09-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är knappast något vidare smakfullt att klandra brottsoffer för att de väljer att ta strid. Varken anhållan av KL, hennes tidigare tvistedomar, hennes spretiga livshållning eller vad media skriver om henne bör HOL lastas för. Eller du kan väl länka till den intervju där han pekar ut henne annars? Vad ett BO säger i sin anmälan är nog inget man ska lägga sig i om det inte är uppenbart rena lögner.

Det är väl rätt uppenbart att både barn och exfru blir offentliga när HOL ger media grönt ljus att publicera hans namn och bild i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Kanske var godkännandet att publicera hans namn ett bra beslut eller kanske var det ett dåligt beslut. Svårt att veta. Han hade precis utsatts för ett mordförsök och bland annat fått ett skott i huvudet. Många i den situationen hade nog hamnat i chock. Kanske var hans enda tanke att han inte ville dö och därför gjorde allt för att få fast anstiftaren och skytten?

Frågan är om det inte i slutändan missgynnar HOL privat, yrkesmässigt polisiärt och medialt att ha gett sin tillåtelse att media får publicera hans namn och bild.
Citera
2019-09-15, 14:19
Medlem
Citat:

Fan skriker du för?
Det sista, om utlösen, är just vad bodelningen fastslår. Det finns inget i bodelningen om revers.

https://cdn-09.minfil.com/kcG43551nf/1f94b102-1568315576/Bodelning+Lilja.pdf
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-15 kl. 14:28.
Citera
2019-09-15, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
2018
Skulle du kunna tänka dig ge en liten beskrivning hur mannen såg ut. Typ längd, hårfärg , ålder osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in