2019-09-06, 20:56
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Vanära KL? Om man dristar sig till allt det som står i domar och obstruerat i vårdnadstvist och om lägenheten. Vad spelar då hennes 'framgångsrika' karriär för roll? Uppenbarligen har hennes omdöme brustit fatalt. Är det på något sätt värt att försvara på något sätt? Finns människor som drabbats hårdare som ändå inte ens är i närheten att begå dessa handlingar.

Det är snarare att inte ens erkänna att någon uppenbarligen tidigare visat prov på omdöme och studieförmåga som jag vänder mig emot. KL har haft en bra karriär till mitten av 2010-talet.
Citera
2019-09-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är i alla fall konsekvent ... vet att du haft samma hållning i en del andra trådar där kvinnan varit B0.

Min åsikt i frågan har ingenting med feminism att göra utan den grundar sig på min människosyn. Man ska respektera sina närmaste (även andra, men framför allt den man har valt att dela sitt liv med och skaffa barn med). Och har man lovat på hedersord - då ska det mycket till innan man sviker sitt löfte.

Men känner man att man inte KAN dela sitt liv med sin make/maka då skilj er för h...te. Istället för att inleda en relation bakom ryggen på den man heligt ha lovat att vara "för evigt trogen tills döden skiljer er åt"..

Nu vet jag inte om det verkligen handlar om otrohet/svartsjuka, men OM det gör det då är detta en bra påminnelse om hur illa det kan gå om man skiter i den andres känslor.

Feminismen handlar om ngt helt annat.
Citera
2019-09-06, 20:58
Medlem
DaMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För hon har kanske inte varit vårdslös i tjänsteutövningen som en del verkar vilja påskina. Någon postare menade att hon aldrig borde fått en sådan tjänst. Det verkar vara totalhaveri i den privata sfären, och hon har väl knappast varit alkis alltid (kan nog också vara annat sjukdomstillstånd av något slag som också påverkar, stroke, hur nära i tid avled familjemedlem etc).

Såvitt jag kan se så har hon inte brustit i sitt ämbete nej. Men oavsett det så borde hon i mitt tycke sökt hjälp och inte blivit någon form av rättshaverist. Jag tror inte på stroke. Snarare EIP som förvärrats pga PTSD. De kan ge dessa symtom.
Citera
2019-09-06, 21:06
Medlem
AnkeborgBombares avatar
Vad har man kommit fram till? Är exet skäligen misstänkt?

Så trött på att läsa sida efter sida här på FB med 90% skitsnack. Det borde införas en funktion där man kan se bekräftade uppgifter i trådstarten
Senast redigerad av AnkeborgBombare 2019-09-06 kl. 21:08.
Citera
2019-09-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
L har troligen inte alltid varit en parasit och vedervärdig människa. I så fall hade nog aldrig HOL intresserat sej för henne. Det har säkert funnits ett tid som sett annorlunda ut så här.

Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är snarare att inte ens erkänna att någon uppenbarligen tidigare visat prov på omdöme och studieförmåga som jag vänder mig emot. KL har haft en bra karriär till mitten av 2010-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Hennes beteende låter mer som borderline. Eller rättare sagt: Emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Vad tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Patalogisk narcissistisk personlighetsstörning.

Case closed. Igen.

Det är klart att en diger journalistisk gärning, som vi så sällan ser numera, skulle vara att granska och gräva i hur L*ljas gärning inom vårt rättsväsende har sett ut. Självklart vill man ju ha fel i att hon inte klarat av att uppfylla sin roll med den objektivitet och opartiskhet som borde kunna krävas.

Utfallet av detta mordförsök borde vara tämligen klart och ge en viss effekt på samhällsandan. Eller har det gått så långt att en högt uppsatt jurist faktiskt kan komma undan trots påfallande uppenbara skäl till att hon är skyldig?

Ska vi fortsätta att granska kvinnliga och manliga mördare med skilda infallsvinklar? Och vad innebär det i sånt fall för samhällsklimatet? Det finns mycket intressant innehåll i denna tråd och egentligen har alla svaren redan presenterats.
Citera
2019-09-06, 21:08
Medlem
Sista inlägget för mig: Henrik har nu pratat med polisen och vaknat upp ordentligt han får nu umgås med sin familj som väntat på sjukhuset hela dagen. Han mår som sagt bra under omständigheterna och sjukhus personal kommer ha ögon på honom hela natten. Hoppas ni alla får en trevlig kväll och tack för er som inte förkastade mig eller Henrik och familjens känslor.
Citera
Medlem
lolita-xs avatar
Angående de som länkades tidigare till på Facebook gällande bråket om hunden, kan det vara samma man som åkte till H som mordhotade personalen i zoobutiken? Kopierar inlägget och klistrar in här för de som inte använder Facebook :

”Tyvärr inte. Då vi inte står som ägare på pappret har vi inga rättigheter. För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester. Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet. Det finns inte så mycket hjälp att få utan det enda vi kan göra är att vänta på att Länsstyrelsen hör av sig nästa gång hon sjabblar till det. Hon har borderline och får inte ens träffa sina barn då hon inte kan sköta om dom så hon kommer strula till det med Ester någon gång. Frågan är bara när? Länsstyrelsen vet om allt och sa att dom ska höra av sig nästa gång dom tar henne. ”
Citera
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Vad har man kommit fram till? Är exet skäligen misstänkt?

Så trött på att läsa sida efter sida här på FB med 90% skitsnack. Det borde införas en funktion där man kan se bekräftade uppgifter i trådstarten

Engång i tiden tog ju moderatorerna sitt ansvar och sammanfattade saker och ting i trådstarten..

Lever gubben än?
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Titta i din inbox
Har skickat åklagarens skrivelse och dagboksbladet
SH är fru liljas nya män, han blev utsatt av älskarinnans dotter.
Jösses! Du blir för f-n inte outad för att du skriver ner att det rör sig om mål nr. 5588-19 vid Solna tingsrätt daterat 2019-06. Och det var målnummer jag efterfrågade, inget annat.

Din trovärdighet sjunker för varje inlägg.

Och de tre dokument du lagt upp på minfil för kontroll styrker inget av det du påstått.
Det ena är ett dagboksblad som enbart visar att Solna tingsrätt behandlat en ansökan om kontaktförbud mot JN från en St*fan H*lmst*m (e, o och ö). Det andra visar på att någon grund för ett kontaktförbud inte fanns enligt rättens bedömning. Det tredje är domen, som visar att SH:s anklagelse och anmälan var bara trams och slöseri med tingsrättens tid.

Anklagelsen mot JN kan alltså – så vitt det går att bedöma objektivt – vara rena påhitt, falska anklagelser och gnäll, eller för den delen ett försök till ofredande från SH mot JN. Du har heller inte lyckats påvisa något som helst samband mellan denna SH och ex-frun KL.

Omständigheterna gör att det ligger närmare till hands att här misstänka att det är SH som gör en okynnesanmälan för att angripa och trakassera JN. För det första är det rätt svårt att utverka ett kontaktförbud (vilket åtminstone KL känner till). Eftersom det är en inskränkning av en persons rörelsefrihet – dvs. ett allvarlig ingrepp i en persons privatliv och frihet – krävs det åtminstone en fällande dom mot den kontaktförbudet ska utfärdas mot.
För det andra är grunden som här anges i ansökan om kontaktförbud något så bagatellartat att SH fått några anonyma mejl, där avsändare inte kan bevisas. Det är därför sannolikt att SH har letat efter skäl att besvära JN med missbruk av svenskt rättsväsende som vapen. Som framgår av domslutet lyckades inte SH framtvinga ett möte öga mot öga med JN, då hon inte kom till den helt tramsiga rättegången.

Ur domen:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Citera
2019-09-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Sista inlägget för mig: Henrik har nu pratat med polisen och vaknat upp ordentligt han får nu umgås med sin familj som väntat på sjukhuset hela dagen. Han mår som sagt bra under omständigheterna och sjukhus personal kommer ha ögon på honom hela natten. Hoppas ni alla får en trevlig kväll och tack för er som inte förkastade mig eller Henrik och familjens känslor.

Tack för att du uppdaterar oss och önskar dig en trevlig kväll också.
Citera
2019-09-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnnnh
En slump att exets namn/namne dyker upp här?

https://m.imdb.com/title/tt5029232/fullcredits/cast?ref_=m_ttfc_3

I nöd och lust. En tv-serie från 90-talet med dramatisering av familjerättsliga fall. Alla juristroller spelas av riktiga jurister. K*rin Lilj* agerar som domare i ett avsnitt. Enligt IMBd.

Vilken familjetragedi. Enligt Expressen har hon beskrivits som oerhört kompetent, mycket hjälpsam och extremt glad och empatiskt av sina tidigare arbetskamrater. Vad hände? Psykisk sjukdom? Hon beskrivs som i princip psykotisk i en artikeln. Psykoser kan komma i samband med barnafödande. Missbruk? Hjärnskada? Misshandel? Hon kan inte alltid varit illa fungerande med tanke på vilken karriär hon gjort innan hon försvann från arbetslivet. Mycket märkligt.

Hoppas att HOL tillfrisknar.
Senast redigerad av Turbohaler666 2019-09-06 kl. 21:24.
Citera
2019-09-06, 21:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Du verkar veta mycket... Känner Karin sen hennes tid i Eskilstuna. Vet att hon hade en syster som är död. Vart är Norröver?

Vet en del, men långt ifrån allt.
Huset/gården är efter föräldrarna och beläget i Hälsingland om jag minns rätt. Hon har i vart fall som senaste två åren spenderat en del tid där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in