2019-09-12, 11:22
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Förutom bröllopsbilden som nämnts så finns det en stackare här som blev nedsablad som icke trovärdig av någon eller några andra användare. Han, som jag inte minns användarnamnet på tyvärr, lade i alla fall ut ett klassfoto från Eskilstuna där KL syns väl. Hon är dock tonåring där men...
Kanske dyker länken upp här igen till det fotot. Hittar det inte just nu men det var igår eller möjligen i förrgår det lades upp.

Tack så jättemycket ! Hon ser ut att påväg bli en vacker kvinna på bilden .
Citera
2019-09-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ligger något i det du skriver... tilltufsade har svårt att försvara sig. Ta lagen i egna händer, tror du att hon lejt en torped som medvetet missat sitt mål eller hur skulle det hela sluta? Har HOL gjort något som kan straffas, eller är det inom lagens råmärken det som skett med värderingen och utköpsförslag?

Din fråga är central för hela fallet och hur det kommer sluta för de inblandade.

Det är en konstig torped, som skjuter 3 skott som träffar HOLs vitala delar på kroppen utan allvarliga skador. Ännu underligare är att en skottskadad person reder ut situationen och är stark och rörlig, och direkt tänker på arbetet.

Signalementet stämmer överens på alla jag känner eftersom alla har grå tröjor hemma i högar. Att torpeden försvann i en svart SUV gör det svårt att hitta bilen eftersom där jag rör mig kryllar det av svarta SUVar med folk som gillar grå tröjor.

En torped som skjuter som en kratta utan att åsamka brottsoffret större skador, med kan försvinna enkelt är ju en gåta.

Om det är en torped, behöver hen per definition inte vara en torped beställd av KL. Det kan vara en gentleman som tycker KL har fått lida nog och vill bjussa på lite rättvisa. Det kan också vara missnöjd klient eller motpart som valt detta sätt att kliaga. Inspirerad av alla andra skjutningar som inte leder till att någon åker fast.

Det vi nu vet är att HOL har retat upp någon till den grad att han blir skjuten i sin bostad på väg till jobbet. Det vi sett med andra skjutningar att oskyldiga kan drabbas. Ingen bra bostad för barnen och oförskyllt otryggt för grannarna.

HOL har hamnat i en knipa, där det han framförde som argument för barnens bästa är plötsligt det sämsta barn kan råka ut för beträffande boendemiljö.

Alkoholistmorsa eller farsa som jagas av torpeder är ingen bra miljö alls för barn. HOL borde skicka iväg barnen till Lundsberg!
Citera
2019-09-12, 11:38
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och hennes mamma var inte skriven på adressen innan Kungsholmstorg? Paret flyttade väl in i lägenheten runt 2004-2005.

KL:s mamma har aldrig varit skriven på N.Mälarstrand, däremot en annan Kungsholms-adress innan Kungsholmstorg. KL bodde runt hörnet från 62:an innan köpet av brf på Ehrensvärdsgatan som också var en brf där hon sitter på en skatteskuld från den försäljningen.

Hennes arv från päronen var enskild egendom, sen hade KL 60% medan HOL hade 40% av äganderätten på lägenheten i 62:an. Man kan också se i bodelningen att KL och HOL värderar på helt olika sätt där faktiskt bouppredningsmannen går på KL:s anmärkningar. Speciellt intressant är aktietjafset med Atlhin-aktierna, firman som HOL fick foten ifrån och sen det sedvanliga bråket om inventarier som i princip alla skilsmässor bråkar om. Det går en röd tråd i HOL:s uppfattning om värderingar som är intressant, och speciellt deras BMW där HOL "prutar" värdet med 25k....
Citera
2019-09-12, 11:39
Medlem
[quote=Enoch.Thulin|68679289]
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Enligt uppgifter i tråden rörde sig om han farsa.

Nej jag tror att dom syftar på polismannen Anders som är Henriks bästa vän

Karin bodde kvar med barnen i deras gemensamma lägenhet
Ett tumult uppstod i Henriks ungkarlslägenhet när Karin en kväll dök upp hos Henrik
Hon gav då Henrik nycklarna till sin o barnens lgh. Henrik gick dit men hon stannade kvar och pratade med denna Anders
Han anmälde henne sedan för att hon ska ha bitit honom i armen när han försökte hindra henne att gå ut i köket

Förmodligen hade Karin besöksförbud på Henrik vid denna tiden och att trotsa domstolsbeslut innebär allvarliga konsekvenser

Min gissning är att hon då förlorade vårdnaden om barnen
Citera
2019-09-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
KL:s mamma har aldrig varit skriven på N.Mälarstrand, däremot en annan Kungsholms-adress innan Kungsholmstorg. KL bodde runt hörnet från 62:an innan köpet av brf på Ehrensvärdsgatan som också var en brf där hon sitter på en skatteskuld från den försäljningen.

Hennes arv från päronen var enskild egendom, sen hade KL 60% medan HOL hade 40% av äganderätten på lägenheten i 62:an. Man kan också se i bodelningen att KL och HOL värderar på helt olika sätt där faktiskt bouppredningsmannen går på KL:s anmärkningar. Speciellt intressant är aktietjafset med Atlhin-aktierna, firman som HOL fick foten ifrån och sen det sedvanliga bråket om inventarier som i princip alla skilsmässor bråkar om. Det går en röd tråd i HOL:s uppfattning om värderingar som är intressant, och speciellt deras BMW där HOL "prutar" värdet med 25k....
KL anser att hon skall ha kvarsittningsrätten då hon beräknar att vårdnaden inte kommer kvarstå hos HOL samt att det var genom hennes kontakter man kunde köpa lägenheten från början.

Vilken soppa.

Och i förra veckan kom det slutgiltiga beskedet från Svea Hovrätt. Hennes överklagande avvisas och lägenheten skall, som bodelningen säger, tillges HOL med ett utköpande av KL.
Citera
2019-09-12, 11:51
Medlem
[quote=Kleopatra2013|68679426]
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Nej jag tror att dom syftar på polismannen Anders som är Henriks bästa vän

Karin bodde kvar med barnen i deras gemensamma lägenhet
Ett tumult uppstod i Henriks ungkarlslägenhet när Karin en kväll dök upp hos Henrik
Hon gav då Henrik nycklarna till sin o barnens lgh. Henrik gick dit men hon stannade kvar och pratade med denna Anders
Han anmälde henne sedan för att hon ska ha bitit honom i armen när han försökte hindra henne att gå ut i köket

Förmodligen hade Karin besöksförbud på Henrik vid denna tiden och att trotsa domstolsbeslut innebär allvarliga konsekvenser

Min gissning är att hon då förlorade vårdnaden om barnen

Det är i en dom 2015-12-07 ((mål nr T 15411-13) som han tillerkändes vårdnaden av barnen. Den där misshandeln skedde 2013 och den frikändes hon ifrån så småningom. Besöksförbudet var under 4 månader 2015 efter att den där torpeden traskat in och berättat att han blivit lejd av KL. Det kan ju vara så att han ansökte om vårdnaden efter att hon bitit AL i armen och hon dessutom haft den dåliga smaken att dra med barnen till restaurang Göken där AL och Henrik var. Blev lite taskig stämning där också tydligen. Begriper inte hur hon lyckats med alltihop.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-12 kl. 11:57.
Citera
2019-09-12, 11:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Du klagar på alla andra men ditt hat mot HOL kan man undra över.

Jag har inget hat mot HOL. Jag läser det som kommer fram och jag håller mig objektiv, mer än dig i alla fall. Och jag är nu mycket övertygad om att HOL inte är så oskyldig i denna soppa. Jag tror att han utnyttjat K.L. på många sätt. Även inom hennes yrkesutövning. Mycket oegentligheter. Små "tips", läckor. Men det är min spekulation.

En person som K.L. som lyckats ta sig så långt helt själv, klassats som "mer än "normal" av samhället i många år, blir inte bindgalen hur som helst. Hennes liv började gå utför den dag hon träffade HOL. Det första som händer är ju tydligen att hon redan då blir lurad på lägenheten, egentligen. Fast hon vet inte om det då. Men det är min teori.

Och jag klagar inte på "alla andra", jag "klagar" (mer har åsikter om) på några.

Det är det som är felet med dig, att du överdriver allt samt underbygger dig själv med att "jag och ALLA andra tycker si och tycker så.

Fatta någon gång att "alla andra" faktiskt inte tycker eller tror som du. Jag är en av dem bl.a.

Du ger ett mycket svagt intryck när du hela tiden förtrycker andra med att du och "alla andra".....

Låt "alla andra" själva få säga sin mening!!

Att vara "bostadslös" är den bästa skyddade adressen. Speciellt om polisväsendet och/eller andra myndigheter ofta råkar "läcka".

Det ska bli intressant att se om HOL nu tänker bo kvar på adressen med de enormt omhuldade stackars övre tonåriga rikemansbarnen, eller om han nu verkligen tvingas sätta "barnens bästa" först.

Ibland kan saker komma tillbaka och bita en i arselet.

Jag anar en större hundkyrkogård här.

Edit: stavfel
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-09-12 kl. 12:42. Anledning: stavfel
Citera
2019-09-12, 12:02
Medlem
vittne-xs avatar
Mer skumma grejor:

I dagboksbladet finns en Tommy Bulut, 28-taggare i Södertälje, han jobbar inom psykvården (Mora Park), som KL använder som något slags "ombud" som Tingsrätten får maila till för att kunna kontakta KL. Minns AB:s intervju med KL där man ser ett sjukhusarmband på höger handled, då uppstår frågan om KL satt eller sitter på en inrättning i Södertälje, då stämmer iaf tidsåtgången med taxiresa.

https://se.linkedin.com/in/tommy-bulut-8008a3169

Dagboksbladet: https://minfil.com/T0N73f5en5/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf
(cred till "avd.9")
Citera
2019-09-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har inget hat mot HOL. Jag läser det som kommer fram och jag håller mig objektiv, mer än dig i alla fall. Och jag är nu mycket övertygad om att HOL inte är så oskyldig i denna soppa. Jag tror att han utnyttjat K.L. på många sätt. Även inom hennes yrkesutövning. Mycket oegentligheter. Små "tips", läckor. Men det är min spekulation.

En person som K.L. som lyckats ta sig så långt helt själv, klassats som "mer än "normal" av samhället i många år, blir inte bindgalen hur som helst. Hennes liv började gå utför den dag hon träffade HOL. Det första som händer är ju tydligen att hon redan då blir lurad på lägenheten, egentligen. Fast hon vet inte om det då. Men det är min teori.

Och jag klagar inte på "alla andra", jag "klagar" (mer har åsikter om) på några.

Det är det som är felet mig dig, att du överdriver allt samt underbygger dig själv med att "jag och ALLA andra tycker si och tycker så.

Fatta någon gång att "alla andra" faktiskt inte tycker eller tror som du. Jag är en av dem bl.a.

Du ger ett mycket svagt intryck när du hela tiden förtrycker andra med att du och "alla andra".....

Låt "alla andra" själva få säga sin mening!!

Att vara "bostadslös" är den bästa skyddade adressen.

Det ska bli intressant att se om HOL nu tänker bo kvar på adressen med de enormt omhuldade stackars övre tonåriga rikemansbarnen, eller om han nu verkligen tvingas sätta "barnens bästa" först.

Ibland kan saker komma tillbaka och bita en i arselet.

Att med alla medel få ensam vårdnad av barnen gav också en lgh mot alla odds. Den snubben som gick till polisen med info att KL hade försökt anlita honom för mord var nyckeln till 204 kvm på norr Mälarstrand.
Citera
2019-09-12, 12:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x

Den enskilda egendomen torde vara huset i Hälsingland.
Enligt uppgifter jag fått till mig är det ett monster till kåk också.
Citera
2019-09-12, 12:08
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den enskilda egendomen torde vara huset i Hälsingland.
Enligt uppgifter jag fått till mig är det ett monster till kåk också.

Gäller detta föräldrahuset i Hudiksvall eller deras "sommarnöje".?
Kolla in dagboksbladet, Tommy Bulut, Mora Park-Södertälje.
Har du hört något om att KL suttit på en psykinrättning ?
Om inte-hur fan blir en 28-årig skötare indragen i detta så att han blir "kontak-ombud" för KL ?
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-12 kl. 12:12.
Citera
2019-09-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Att med alla medel få ensam vårdnad av barnen gav också en lgh mot alla odds. Den snubben som gick till polisen med info att KL hade försökt anlita honom för mord var nyckeln till 204 kvm på norr Mälarstrand.
Det är "bara" en lägenhet. Båda parterna kan lätt köpa en nytt boende. Själv begriper jag inte hur man under fyra år orkar slåss över en sån sak. Vårdnadsbiten kan jag begripa - men vårdnaden och lägenheten är i samma tvist och samma mål.nr. Nu kan HOL lägga upp närmare 10 mille, köpa ut KL och äntligen få lite lugn och ro. Och framförallt får barnen lite lugn och ro. Förhoppningsvis. Men än har vi kanske inte sett slutet av det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in