Citat:
Ursprungligen postat av
El-Strutso
Du klagar på alla andra men ditt hat mot HOL kan man undra över.
Jag har inget hat mot HOL. Jag läser det som kommer fram och jag håller mig objektiv, mer än dig i alla fall. Och jag är nu mycket övertygad om att HOL inte är så oskyldig i denna soppa. Jag tror att han utnyttjat K.L. på många sätt. Även inom hennes yrkesutövning. Mycket oegentligheter. Små "tips", läckor. Men det är min spekulation.
En person som K.L. som lyckats ta sig så långt helt själv, klassats som "mer än "normal" av samhället i många år, blir inte bindgalen hur som helst. Hennes liv började gå utför den dag hon träffade HOL. Det första som händer är ju tydligen att hon redan då blir lurad på lägenheten, egentligen. Fast hon vet inte om det då. Men det är min teori.
Och jag klagar inte på "alla andra", jag "klagar" (mer har åsikter om) på några.
Det är det som är felet med dig, att du överdriver allt samt underbygger dig själv med att "jag och ALLA andra tycker si och tycker så.
Fatta någon gång att "alla andra" faktiskt inte tycker eller tror som du. Jag är en av dem bl.a.
Du ger ett mycket svagt intryck när du hela tiden förtrycker andra med att du och "alla andra".....
Låt "alla andra" själva få säga sin mening!!
Att vara "bostadslös" är den bästa skyddade adressen. Speciellt om polisväsendet och/eller andra myndigheter ofta råkar "läcka".
Det ska bli intressant att se om HOL nu tänker bo kvar på adressen med de enormt omhuldade stackars övre tonåriga rikemansbarnen, eller om han nu verkligen tvingas sätta "barnens bästa" först.
Ibland kan saker komma tillbaka och bita en i arselet.
Jag anar en större hundkyrkogård här.
Edit: stavfel