2019-09-14, 21:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja men tyvärr var detta inlägg inte lika roligt utan endast otroligt dumt.

Det är ingen som far illa på vägen av att en man köper sex av en kvinna som valt att prostituera sig. Du har uppenbarligen ingen som helst aning om "torskar" och hur de tänker/agerar utan bara spyr ur ditt ogrundade känslomässiga hat mot dessa människor.

"Torsken utgår från sitt eget behov och inget annat" - Hör du själv hur du låter? Vad vet du om det? Din bild av en så kallad "torsk" är alltså en fullständigt respektlös, impulsiv människa som bara gör precis som han vill utan någon hänsyn alls till andra människor, som inte bryr sig om andra människor far illa. För det första en extremt grov generalisering, och för det andra en generalisering som inte ens är i sann för de allra flesta.

Fråga: Har du varit på en bordell eller sitter du bara och tjejgissar? Vet du hur det ser ut och hur interaktioner går till? Nej det vet du inte, du har inte en jävla aning.

Nej, kvinnan vinner inte vad gäller rationellt tänkande i prostitutionsfrågan, hon baserar endast sina idiotiska åsikter på att hennes eget sexuella värde och makt försämras när män har möjlighet att köpa sex. Det är det som gör att ni är så instinktivt emot det hela. Ni bryr inte ett skit om kvinnor som är prostituerade för hade ni verkligen gjort det hade ni varit för en legalisering då detta skulle leda till en mycket tryggare och säkrare miljö för alla inblandade. Sexhandel och människohandel skulle sannolikt minska etc. Behovet av prostituerade och sex kommer inte försvinna för att det förbjuds. Men du vill hellre att kvinnor som prostituerar sig riskerar att fara illa i osäkra miljöer än att din sexuella makt ska bli hotad. Så självisk är du, och som om inte det vore osmakligt nog så kallar du det dessutom för "rationellt".

Det är extremt orationellt och känslomässigt baserad åsikt. Kvinnor är inte rationella vad gäller något alls och prostitutionsfrågan är inget undantag.

Jag säger inte att prostitution och sexköp är bra, och vad som är tragiskt är att vi lever i ett samhälle där det ens ska behövas. Som jag skrev tidigare i tråden är det dock en oundviklig effekt av det vänsterliberala samhället. Jag antar att ni kvinnor och motståndare till sexköp inte vill att vi ska återinföra restriktioner på kvinnan, och återinföra patriarkatet, monogami, kärnfamiljen, moral som grundpelare i samhället? Om inte så kan ni inte heller klaga på att det finns prostitution och sexköpare. Alla annan jävla form av dekadens som hbtq, pride, instagram, tinder, porrmodet hos dagens unga tjejer = självklart, feminism, kvinnlig frigörelse, progressivt etc., men sexköp, nej fy!

Jag säger, fine förbjud prostitution och sexköp, om vi först förbjuder allt det jag nämnde ovan.

I ett samhälle där kvinnors hypergami inte får löpa fritt som idag kommer efterfrågan på horor också minska. Bara att välja, för ni kan inte ha både och. Samhället är anpassat efter mannens sexualitet, det är dealen/haken för er kvinnor. Gillar ni det inte så ta erat liv för det finns absolut inget ni kan göra åt saken, ni kan inte ändra på naturen.

Prostitition har existerat alltid, även när det var patriarkala tider. Så det är rent babbel bara.
Sen är det rätt svårt att diskutera någonting när det enda som återkommer är argumentet om att kvinnor skulle vara rädda för att tappa sitt eget sexuella värde. Det är så fullständigt fel utgångsläge. Det finns absolut kvinnor som man måste konkurrera med för att fånga den man man vill ha, men för gössse namn det är inte de prostituerade. Det är de där av naturen extremt vackra kvinnor som dessutom är vettig och trevliga. De utgör konkurrensen, inte en prostituerad eftersom män sällan är intresserade av förhållande eller giftermål med prostituerade.
Det i sig är ju också nånting att diskutera kring detta, för er som påstår att det är ungefär som vilket jobb som helst. Ni gifter er ogärna med prostituerade, varför? Borde inte spela någon roll, det är ju bara ett yrke, vilket som helst.
Citera
2019-09-14, 21:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men lilla, lilla människa. Sansa dig i ditt vansinne. Du går ju långt utanför komiken i radikalfeministernas svartvita borderlinevärld. Har du själv varit utanför dörren undrar man?

Inte så mycket idag nä. Ute med hunden ett par vändor. Annars har jag städat lite. Målat lite. Och läst lite om kriminalitet i vårt avlånga land.
Kul att jag kan underhålla dig också idag!
Citera
2019-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Inte så mycket idag nä. Ute med hunden ett par vändor. Annars har jag städat lite. Målat lite. Och läst lite om kriminalitet i vårt avlånga land.
Kul att jag kan underhålla dig också idag!
Pappas flicka lärarinnan. Fyyyyyy för världen. Kan ingen bara trolla bort den?
Citera
2019-09-14, 21:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Pappas flicka lärarinnan. Fyyyyyy för världen. Kan ingen bara trolla bort den?

Lite så ja.
Citera
2019-09-14, 21:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja det är en maktobalans det också. Och som jag tidigare skrev hade jag aldrig velat ha en städare eller hemhjälp från ett fattigt land (t.e.x. Indien) som slet i mitt hem mitt framför ögonen på mig.
Jag hade heller inte velat sitta och svulla på en restaurang i ett fattigt land när jag på andra sidan fönstret möter blicken från ett drogat gatubarn eller hemlösa hungriga taniga människor. Ej heller hade jag använt dessa människor till att utföra njutningsfulla tjänster för min del bara för att jag kan.
Därmed kommer jag aldrig att kunna förstå hur en man kan möta en horas antagligen tomma blick, när han kommer som fjärde kunden för kvällen. Vetskapen om att hon har noll intresse av att göra det hon gör, och att som kund ändå genomföra sitt ärende, är fullständigt obegripligt. Ur mitt perspektiv måste en sådan man fattas någonting, kanske är det medkänsla för andra människor?

Wow, detta är din bild alltså. Drogade gatubarn, hungriga, hemlösa, taniga kvinnor med tomma blickar. Du har verkligen ingen som helst jävla aning om vad du pratar om. Fruktansvärd jämförelse. Jag brukar själv undvika att yttra bestämda åsikter om ämnen jag inte vet något om, och jag råder dig att tänka likadant framöver så minskar du risken att göra bort dig.

1. Som jag skrev tidigare i tråden som du aldrig svarade på. Många tjejer på bordellerna i t ex Tyskland är sannolikt betydligt rikare än den genomsnittlige mannen.

2. Hur vet du att hon har "noll intresse av att göra det hon gör"?

"Helt obegripligt" - Kvinnlig solipsism i sitt esse.
Citera
2019-09-14, 21:39
Medlem
Citat:
Prostitition har existerat alltid, även när det var patriarkala tider. Så det är rent babbel bara.
Sen är det rätt svårt att diskutera någonting när det enda som återkommer är argumentet om att kvinnor skulle vara rädda för att tappa sitt eget sexuella värde. Det är så fullständigt fel utgångsläge. Det finns absolut kvinnor som man måste konkurrera med för att fånga den man man vill ha, men för gössse namn det är inte de prostituerade. Det är de där av naturen extremt vackra kvinnor som dessutom är vettig och trevliga. De utgör konkurrensen, inte en prostituerad eftersom män sällan är intresserade av förhållande eller giftermål med prostituerade.
Det i sig är ju också nånting att diskutera kring detta, för er som påstår att det är ungefär som vilket jobb som helst. Ni gifter er ogärna med prostituerade, varför? Borde inte spela någon roll, det är ju bara ett yrke, vilket som helst.
Du har nte förstått vad vi menar med kvinnans sexuella värde och makt. I ett sexliberalt samhälle där en man kan köpa sex lätt blir kvinnan tvungen att göra sig till för mannen i en relation, inte tvärtom. Det duger alltså inte med lite ögonflört för att få hjälp av en man, han skiter väl i dig. Med en kvinnlig restriktiv sextilldelning till män kan kvinnor få män att plocka ner sthärnorna till henne bara med en flörtig antydan. Trots att hon är en dussinhora och ingen prinsessa. Get the picture?
Citera
2019-09-14, 21:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Wow, detta är din bild alltså. Drogade gatubarn, hungriga, hemlösa, taniga kvinnor med tomma blickar. Du har verkligen ingen som helst jävla aning om vad du pratar om. Fruktansvärd jämförelse. Jag brukar själv undvika att yttra bestämda åsikter om ämnen jag inte vet något om, och jag råder dig att tänka likadant framöver så minskar du risken att göra bort dig.

1. Som jag skrev tidigare i tråden som du aldrig svarade på. Många tjejer på bordellerna i t ex Tyskland är sannolikt betydligt rikare än den genomsnittlige mannen.

2. Hur vet du att hon har "noll intresse av att göra det hon gör"?

"Helt obegripligt" - Kvinnlig solipsism i sitt esse.

Jag skrev att kvinnorna antagligen har tom blick. Inte att de var utmärglade.
Men jag jämför maktobalansen ja.

Du, det finns gott om män som går till heroinister på gatan, för fan alltså!
Sluta försköna torsken samt verksamheten som helhet.

Vad tror du själv? Tror du kvinnan gillar att ligga med flera män under samma dag? Du har nog inte förstått någonting om kvinnans sexualitet. Bara för att en man verkar uppskatta det lösaktiga upplägget så gör de flesta kvinnor inte det. Det finns en anledning till att män är mycket mer pigga på ONS än vad kvinnor är. Vad får dig att tro att de prostituerade plötsligt skulle vara kvinnor som vill ligga med flera män på en dag?

Och nä jag har inte varit på en bordell, skulle aldrig sätta min fot där. Du har antar jag?
Citera
2019-09-14, 21:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja har inte påstått nåt annat. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas, oavsett vad. I vettiga patriarkala samhällen byggda på monogami och kärnfamilj kommer det inte existera i lika stor utsträckning som i dagens dekadenta, feministiska, översexualiserade globohomosmörja till samhälle. Klart att efterfrågan på horor kommer öka i takt med större andel ensamma män.

Poängen som du missade är att när män har möjlighet att när som helst köpa sex kan vanliga kvinnor inte längre använda sex som vapen mot män, och detta är i stort sett det enda vapen ni har, så jag förstår att tanken är oerhört provocerande för er. SÅ jo, tyvärr det är exakt just den utgångspunkten man måste ha här. För det finns ingen rationell anledning till varför sexköp ska förbjudas i dagens redan dekadenta samhälle. INGEN skulle må bättre av det, tvärtom riskerar de inblandade att hamna i betydligt otryggare miljöer. Men som sagt, det bryr du dig inte om.

Och jag har inte påstått att det är som vilket yrke som helst.
Citera
2019-09-14, 21:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har nte förstått vad vi menar med kvinnans sexuella värde och makt. I ett sexliberalt samhälle där en man kan köpa sex lätt blir kvinnan tvungen att göra sig till för mannen i en relation, inte tvärtom. Det duger alltså inte med lite ögonflört för att få hjälp av en man, han skiter väl i dig. Med en kvinnlig restriktiv sextilldelning till män kan kvinnor få män att plocka ner sthärnorna till henne bara med en flörtig antydan. Trots att hon är en dussinhora och ingen prinsessa. Get the picture?

Det kan inte alls kvinnor i allmänhet tror jag. Det kan de absolut mest eftertraktade kvinnorna och samma gäller omvänt för män. Eftertraktade män har noll problem med att fixa den kvinna han vill ha. Oftast fixar dessa varandra dessutom.

Och om du tror att en respektabel kvinna skulle göra sig till för en man som annars ränner hos prostituerade så tror du fel. Varför skulle hon vilja ha honom överhuvudtaget?
Citera
2019-09-14, 21:53
Medlem
Citat:
Det kan inte alls kvinnor i allmänhet tror jag. Det kan de absolut mest eftertraktade kvinnorna och samma gäller omvänt för män. Eftertraktade män har noll problem med att fixa den kvinna han vill ha. Oftast fixar dessa varandra dessutom.
När sex är lättilgängligt för män måste kvinnor ta fram sina kvalitetr för att locka till sig en man. När kvinnor styr mäns sextilldelning räcker det med att vifta på fittan för att få en man att göra som hon vill. I feministiska Sverige är kvinnor undermåliga, både som partners och som människor. Men sex får vilken pantad ful fitta som helst. Du är helt enkelt dum och förstår dig inte på världen, finn dig i det.
Citera
2019-09-14, 21:56
Medlem
Citat:

Och om du tror att en respektabel kvinna skulle göra sig till för en man som annars ränner hos prostituerade så tror du fel. Varför skulle hon vilja ha honom överhuvudtaget?
Vad exakt stör dig med att en man förlöses sexuellt i en hora? Det är ju där skon klämmer ......
Citera
2019-09-14, 21:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
När sex är lättilgängligt för män måste kvinnor ta fram sina kvalitetr för att locka till sig en man. När kvinnor styr mäns sextilldelning räcker det med att vifta på fittan för att få en man att göra som hon vill. I feministiska Sverige är kvinnor undermåliga, både som partners och som människor. Men sex får vilken pantad ful fitta som helst. Du är helt enkelt dum och förstår dig inte på världen, finn dig i det.

Okej då säger vi det. Jag är dum och du fortsätter gå på horhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in