Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag skulle nog vilja säga att det är ett ganska så rationellt beslut ja. Förbjud prostitition gör att inte medverka till ett yrke som förstör människor och skapar ett samhällsklimat som är högst tvivelaktigt. Förbjud det även om en del män blir ledsna och en del horor kommer fortsätta arbeta svart.
Sexköpare/torskar agerar fullständigt utifrån egna känslor av kåthet och oförmågan att hålla denna känsla i styr genom att tillfredsställa sig själv istället för att till prostituerade.
Torsken tänker utifrån sitt eget behov och ingenting annat, alldeles oavsett vem som far illa på vägen.
Så gällande rationellt tänkande i prostitutionsfrågan vinner kvinnan.
Men det var kul att höra att jag kunde bjuda på ett skratt idag!
Ja men tyvärr var detta inlägg inte lika roligt utan endast otroligt dumt.
Det är ingen som far illa på vägen av att en man köper sex av en kvinna som valt att prostituera sig. Du har uppenbarligen ingen som helst aning om "torskar" och hur de tänker/agerar utan bara spyr ur ditt ogrundade känslomässiga hat mot dessa människor.
"Torsken utgår från sitt eget behov och inget annat" - Hör du själv hur du låter? Vad vet du om det? Din bild av en så kallad "torsk" är alltså en fullständigt respektlös, impulsiv människa som bara gör precis som han vill utan någon hänsyn alls till andra människor, som inte bryr sig om andra människor far illa. För det första en extremt grov generalisering, och för det andra en generalisering som inte ens är i sann för de allra flesta.
Fråga: Har du varit på en bordell eller sitter du bara och tjejgissar? Vet du hur det ser ut och hur interaktioner går till? Nej det vet du inte, du har inte en jävla aning.
Nej, kvinnan vinner inte vad gäller rationellt tänkande i prostitutionsfrågan, hon baserar endast sina idiotiska åsikter på att hennes eget sexuella värde och makt försämras när män har möjlighet att köpa sex. Det är det som gör att ni är så instinktivt emot det hela. Ni bryr inte ett skit om kvinnor som är prostituerade för hade ni verkligen gjort det hade ni varit för en legalisering då detta skulle leda till en mycket tryggare och säkrare miljö för alla inblandade. Sexhandel och människohandel skulle sannolikt minska etc. Behovet av prostituerade och sex kommer inte försvinna för att det förbjuds. Men du vill hellre att kvinnor som prostituerar sig riskerar att fara illa i osäkra miljöer än att din sexuella makt ska bli hotad. Så självisk är du, och som om inte det vore osmakligt nog så kallar du det dessutom för "rationellt".
Det är extremt orationellt och känslomässigt baserad åsikt. Kvinnor är inte rationella vad gäller något alls och prostitutionsfrågan är inget undantag.
Jag säger inte att prostitution och sexköp är bra, och vad som är tragiskt är att vi lever i ett samhälle där det ens ska behövas. Som jag skrev tidigare i tråden är det dock en oundviklig effekt av det vänsterliberala samhället. Jag antar att ni kvinnor och motståndare till sexköp inte vill att vi ska återinföra restriktioner på kvinnan, och återinföra patriarkatet, monogami, kärnfamiljen, moral som grundpelare i samhället? Om inte så kan ni inte heller klaga på att det finns prostitution och sexköpare. Alla annan jävla form av dekadens som hbtq, pride, instagram, tinder, porrmodet hos dagens unga tjejer = självklart, feminism, kvinnlig frigörelse, progressivt etc., men sexköp, nej fy!
Jag säger, fine förbjud prostitution och sexköp, om vi först förbjuder allt det jag nämnde ovan.
I ett samhälle där kvinnors hypergami inte får löpa fritt som idag kommer efterfrågan på horor också minska. Bara att välja, för ni kan inte ha både och. Samhället är anpassat efter mannens sexualitet, det är dealen/haken för er kvinnor. Gillar ni det inte så ta erat liv för det finns absolut inget ni kan göra åt saken, ni kan inte ändra på naturen.