2019-09-14, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns massor av yrken som i teorin inte kräver utbildning men där man i praktiken lyckas bättre om man både har utbildning och kompetens. Varför har du ett sådant stort behov av att nedvärdera prostituerade då de säkerligen ligger skyhögt över din kompetens, mindervärdeskomplex?
Är vi överens eller inte, din riktigt dumma jävla fan?
Citera
2019-09-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är vi överens eller inte, din riktigt dumma jävla fan?

Nej det är nog ingen som är överens med dig ditt spån, du verkar vara från en annan planet där allt är tvärtom.
Citera
2019-09-14, 20:36
Avslutad
Citat:
Nej det är nog ingen som är överens med dig ditt spån, du verkar vara från en annan planet där allt är tvärtom.
Krävs det utbildning för att sälja sex eller inte, dumfan?

Annars, vad tjafsar du om?
Citera
2019-09-14, 20:38
Medlem
Citat:
Krävs det utbildning för att sälja sex eller inte, dumfan?

Annars, vad tjafsar du om?

Som i alla andra yrken klarar man sig bättre om man har kompetens men få yrken har absoluta krav på utbildning.
Citera
2019-09-14, 20:41
Avslutad
Citat:
Som i alla andra yrken klarar man sig bättre om man har kompetens men få yrken har absoluta krav på utbildning.
Så vad fan tjafsar du om din dumma fan?
Citera
2019-09-14, 20:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Det var olagligt att vara "kontra-revolutionär" i Sovjet och att verka för ett annat ekonomiskt system. Lyckades man därmed normera in kommunismen?? Hela det här med att normera är en väldigt komplicerad fråga och i fallet med prostitution så verkar vissa människor glömma att man försökt normera mot det i tusentals år utan att lyckas.. Men visst i Sverige - de dummas land där kommer vi så klart att lyckas med allt. Det är väl därför det går så bra för Sverige på alla sätt och viss.

Och när det gäller maktobalans som du skrev om här tidigare i samband med prostitution så kan man ställa en del frågor. Är det då en maktobalans att en rikare person köper städhjälp? Är det en maktobalöans att människor i ett land med högre levnadsstandard köper produkter som tillverkats i ett fattigare land och för sämre löner än de egna? Är det en maktobalans att överhuvudtaget turista i ett billigare land? osv osv.

Ja det är en maktobalans det också. Och som jag tidigare skrev hade jag aldrig velat ha en städare eller hemhjälp från ett fattigt land (t.e.x. Indien) som slet i mitt hem mitt framför ögonen på mig.
Jag hade heller inte velat sitta och svulla på en restaurang i ett fattigt land när jag på andra sidan fönstret möter blicken från ett drogat gatubarn eller hemlösa hungriga taniga människor. Ej heller hade jag använt dessa människor till att utföra njutningsfulla tjänster för min del bara för att jag kan.
Därmed kommer jag aldrig att kunna förstå hur en man kan möta en horas antagligen tomma blick, när han kommer som fjärde kunden för kvällen. Vetskapen om att hon har noll intresse av att göra det hon gör, och att som kund ändå genomföra sitt ärende, är fullständigt obegripligt. Ur mitt perspektiv måste en sådan man fattas någonting, kanske är det medkänsla för andra människor?

Vi lär aldrig kunna se varandras perspektiv i denna fråga eftersom jag anser att sälja sex inte är som vilket annat jobb som helst. Det är ett intrång på en persons integritet (bokstavligt talat därtill). Det är inte ovidkommande i sammanhanget att flera prostituerade vittnat om psykisk ohälsa, drogproblematik e.t.c.
Men eftersom din med fleras utgånspunkt verkar vara att prostitution är ungefär likt vilket jobb som helst och går att jämföra med maktbalansen mellan en konsument i ett i-land vs en fabriksarbetare i ett U-land, så är det egentligen rätt meningslöst att diskutera frågan. Detta eftersom min ståndpunkt är att det inte är vilket jobb som helst, och min övertygelse är att många av de prostituerade har tagit det "yrket" som sista utväg. Jag tänker överhuvudtaget inte kalla det för ett yrke.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-09-14 kl. 20:47.
Citera
2019-09-14, 20:47
Medlem
Citat:
Så vad fan tjafsar du om din dumma fan?

Jösses sök behandling för dina psykiska besvär, du verkar helt väck ipsi. Du måste ha fått en snedtändning av de där svamparna för så här väck brukar inte ens du vara.
Citera
2019-09-14, 20:51
Avslutad
Citat:
Jösses sök behandling för dina psykiska besvär, du verkar helt väck ipsi. Du måste ha fått en snedtändning av de där svamparna för så här väck brukar inte ens du vara.
Förlåt, kan du berätta igen om du hade nåt du ville diskutera och i så fall vad?
Citera
2019-09-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är en maktobalans det också. Och som jag tidigare skrev hade jag aldrig velat ha en städare eller hemhjälp från ett fattigt land (t.e.x. Indien) som slet i mitt hem mitt framför ögonen på mig.
Jag hade heller inte velat sitta och svulla på en restaurang i ett fattigt land när jag på andra sidan fönstret möter blicken från ett drogat gatubarn eller hemlösa hungriga taniga människor. Ej heller hade jag använt dessa människor till att utföra njutningsfulla tjänster för min del bara för att jag kan.

Skulle du acceptera att de serverar dig te? Finns det några tjänster du kan tänka dig köpa av dem eller är det bättre att låta dem svälta? Är tiggeri bättre än att sälja någon tjänst?

Citat:
Förlåt, kan du berätta igen om du hade nåt du ville diskutera och i så fall vad?

Gå och nyktra till.
Citera
2019-09-14, 21:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag skulle nog vilja säga att det är ett ganska så rationellt beslut ja. Förbjud prostitition gör att inte medverka till ett yrke som förstör människor och skapar ett samhällsklimat som är högst tvivelaktigt. Förbjud det även om en del män blir ledsna och en del horor kommer fortsätta arbeta svart.

Sexköpare/torskar agerar fullständigt utifrån egna känslor av kåthet och oförmågan att hålla denna känsla i styr genom att tillfredsställa sig själv istället för att till prostituerade.
Torsken tänker utifrån sitt eget behov och ingenting annat, alldeles oavsett vem som far illa på vägen.

Så gällande rationellt tänkande i prostitutionsfrågan vinner kvinnan.
Men det var kul att höra att jag kunde bjuda på ett skratt idag!

Ja men tyvärr var detta inlägg inte lika roligt utan endast otroligt dumt.

Det är ingen som far illa på vägen av att en man köper sex av en kvinna som valt att prostituera sig. Du har uppenbarligen ingen som helst aning om "torskar" och hur de tänker/agerar utan bara spyr ur ditt ogrundade känslomässiga hat mot dessa människor.

"Torsken utgår från sitt eget behov och inget annat" - Hör du själv hur du låter? Vad vet du om det? Din bild av en så kallad "torsk" är alltså en fullständigt respektlös, impulsiv människa som bara gör precis som han vill utan någon hänsyn alls till andra människor, som inte bryr sig om andra människor far illa. För det första en extremt grov generalisering, och för det andra en generalisering som inte ens är i sann för de allra flesta.

Fråga: Har du varit på en bordell eller sitter du bara och tjejgissar? Vet du hur det ser ut och hur interaktioner går till? Nej det vet du inte, du har inte en jävla aning.

Nej, kvinnan vinner inte vad gäller rationellt tänkande i prostitutionsfrågan, hon baserar endast sina idiotiska åsikter på att hennes eget sexuella värde och makt försämras när män har möjlighet att köpa sex. Det är det som gör att ni är så instinktivt emot det hela. Ni bryr inte ett skit om kvinnor som är prostituerade för hade ni verkligen gjort det hade ni varit för en legalisering då detta skulle leda till en mycket tryggare och säkrare miljö för alla inblandade. Sexhandel och människohandel skulle sannolikt minska etc. Behovet av prostituerade och sex kommer inte försvinna för att det förbjuds. Men du vill hellre att kvinnor som prostituerar sig riskerar att fara illa i osäkra miljöer än att din sexuella makt ska bli hotad. Så självisk är du, och som om inte det vore osmakligt nog så kallar du det dessutom för "rationellt".

Det är extremt orationellt och känslomässigt baserad åsikt. Kvinnor är inte rationella vad gäller något alls och prostitutionsfrågan är inget undantag.

Jag säger inte att prostitution och sexköp är bra, och vad som är tragiskt är att vi lever i ett samhälle där det ens ska behövas. Som jag skrev tidigare i tråden är det dock en oundviklig effekt av det vänsterliberala samhället. Jag antar att ni kvinnor och motståndare till sexköp inte vill att vi ska återinföra restriktioner på kvinnan, och återinföra patriarkatet, monogami, kärnfamiljen, moral som grundpelare i samhället? Om inte så kan ni inte heller klaga på att det finns prostitution och sexköpare. Alla annan jävla form av dekadens som hbtq, pride, instagram, tinder, porrmodet hos dagens unga tjejer = självklart, feminism, kvinnlig frigörelse, progressivt etc., men sexköp, nej fy!

Jag säger, fine förbjud prostitution och sexköp, om vi först förbjuder allt det jag nämnde ovan.

I ett samhälle där kvinnors hypergami inte får löpa fritt som idag kommer efterfrågan på horor också minska. Bara att välja, för ni kan inte ha både och. Samhället är anpassat efter mannens sexualitet, det är dealen/haken för er kvinnor. Gillar ni det inte så ta erat liv för det finns absolut inget ni kan göra åt saken, ni kan inte ändra på naturen.
Citera
2019-09-14, 21:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
menar du att män som köper sex med en människa de vet inte är speciellt intresserad av att ha sex med just honom, skulle vara speciellt "rationella" och itne styras av känslor....låt mig påminna herrn om att kåthet nog räknas som just en känsla och att så fatalt styras av denna känsla är själka essensen av vad man menar med känslostyrning.

Snarare en drift än en känsla. De styrs av driften när de väljer att köpa sex, absolut.

Vad jag sa var att kvinnors motstånd mot prostitution är allt annat än rationellt men jag antar att du håller med där eftersom du väljer att inte kommentera det.
Citera
2019-09-14, 21:31
Medlem
Citat:
Därmed kommer jag aldrig att kunna förstå hur en man kan möta en horas antagligen tomma blick, när han kommer som fjärde kunden för kvällen. Vetskapen om att hon har noll intresse av att göra det hon gör, och att som kund ändå genomföra sitt ärende, är fullständigt obegripligt. Ur mitt perspektiv måste en sådan man fattas någonting, kanske är det medkänsla för andra människor?

Vi lär aldrig kunna se varandras perspektiv i denna fråga eftersom jag anser att sälja sex inte är som vilket annat jobb som helst. Det är ett intrång på en persons integritet (bokstavligt talat därtill). Det är inte ovidkommande i sammanhanget att flera prostituerade vittnat om psykisk ohälsa, drogproblematik e.t.c.
Men eftersom din med fleras utgånspunkt verkar vara att prostitution är ungefär likt vilket jobb som helst och går att jämföra med maktbalansen mellan en konsument i ett i-land vs en fabriksarbetare i ett U-land, så är det egentligen rätt meningslöst att diskutera frågan. Detta eftersom min ståndpunkt är att det inte är vilket jobb som helst, och min övertygelse är att många av de prostituerade har tagit det "yrket" som sista utväg. Jag tänker överhuvudtaget inte kalla det för ett yrke.
Men lilla, lilla människa. Sansa dig i ditt vansinne. Du går ju långt utanför komiken i radikalfeministernas svartvita borderlinevärld. Har du själv varit utanför dörren undrar man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in