Citat:
Ursprungligen postat av
KonstApel006
Håller med till viss del, att det är mycket troligt att den åtalade mycket väl kan känt sig ansatt av LW sanningar om vad som hänt och pågått under de sex åren han fått henne att ljuga för hans skull, särskilt om hon förstått att han medvetet, med noga planering, grundlurat henne med lögner om sitt äktenskap och sin fru, samt lika medveten planering grundlurat LW för att få endast sex genom att planera framtiden tillsammans med henne, med sån övertygelse att hon tror på den?
Är det på detta sätt, kan man ana då hur LW mådde när SD lögner och allt rycks undan för henne? Den man hon litat på över sex år har förlett henne totalt, kan hon varit chockad och mått väldigt dåligt om hon upptäckte detta? Är det möjligt att hon stressade den åtalade och är det logiskt att hon krävde förklaringar på hans lögner och hur han kunde utsätta henne och sin fru, för att finna ro i sina tankar och känslor?
Är det då möjligt att den åtalade inte alls ville be om ursäkt för alla sina lögner och nonchalant vägrar ta ansvar för vad han orsakat någon av de båda kvinnorna, kan man ana att han där kommer med efterkonstruktion till omgivningen, och att han därför till sist greps av fullständig panik och inte klarade att möta sanningen och därför kan ha ett motiv att mörda LW?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Det var jag som tryckte på att du negligerar LW,s roll helt . Hur får du det till att LW,s känslor inte får belysas här?
Nej det finns många offer i denna oerhört tragiska historia.
Låt mig vara tydlig om SD. Såtillvida det inte är så att paret D hade ett sk, öppet förhållande så ska en man som inte kan/vill motstå sina lustar står upp för vad han vill och skilja sig isf. Aldrig någonsin lurar eller går man bakom ryggen på den man delar sitt liv med som SD förmodat gjort med sin fru. En man gör inte så ,,,Aldrig.
Vet inte hur du får det till att jag negligerar LW roll? Jag tyckte jag var tydlig med det jag skrev, missade du följande: Är det på detta sätt, kan man ana då hur LW mådde när SD lögner och allt rycks undan för henne? Den man hon litat på över sex år har förlett henne totalt, kan hon varit chockad och mått väldigt dåligt om hon upptäckte detta? Är det möjligt att hon stressade den åtalade och är det logiskt att hon krävde förklaringar på hans lögner och hur han kunde utsätta henne och sin fru, för att finna ro i sina tankar och känslor?
Är det då möjligt att den åtalade inte alls ville be om ursäkt för alla sina lögner och nonchalant vägrar ta ansvar för vad han orsakat någon av de båda kvinnorna, kan man ana att han där kommer med efterkonstruktion till omgivningen, och att han därför till sist greps av fullständig panik och inte klarade att möta sanningen och därför kan ha ett motiv att mörda LW?[/quote]
Helt riktigt SnorJohan, en MAN som är man för sin hatt, har respekt för sig själv och vet bättre än att bete sig som en slusk och bedra sin fru och ljuga, inte heller skaffar sig en gift MAN en älskarinna och grundlurar även henne fullkomligt.
Men nu pratar vi inte om en MAN, utan om SD, så vi återgår till det.
Om paret D hade ett öppet förhållande eller ej, det vet vi inte, men vi kan diskutera vilket som är troligast, av de två alternativen..
Om de hade ett öppet förhållande, så minskar HD motiv till svarsjuka, och SD behov av att ljuga för LW minskar också drastiskt, varför skulle han då grundlura henne, han behöver ju inte vara rädd för att LW ska skvallra till HD om paret D har ett öppet förhållande?
Och känns ju fullkomligt onödigt att medvetet grundlura LW för enbart sex, då kunde han ju valt en annan kvinna som endast ville samma sak som honom själv..det är över sex år det handlar om dessutom, det hade onekligen blivit så mycket lättare och smidigare med en kvinna med lika behov och utan krav som han inte behöver just grundlura?
Därav tror jag inte att paret D hade ett sk, öppet förhållande, men jag kan ju ha fel givetvis?
SÅ den biten att han grundlurade LW, som mycket troligtvis orsakade henne mycket psykisk smärta och lidande, som hon garanterat, och med all rätt, ständigt ville ha svar på och därför också troligtvis var just anledningen att SD stalkade honom som om hon vore besatt av honom, enligt honom låter det ju förstås bra att säga så. Men då är hon ju inte besatt av SD utan besatt av sanningen som han fegt undviker och flyr undan ifrån.
När han då gör allt för att slippa konfrontation med sanningen, stegras LW frustration och hon pratar med vännerna om sina sårade känslor i det läget? Ja troligtvis, och SD falska fasad som krackelerat en aning, kan vi gissa här att den spricker sönder mer och mer?
Kan det vara här SD börjar hota?
Kanske HD med hatar detta om hon är introvert, även om hon vet att det LW säger är sant...och HD ilska över att behöva bli indragen i deras skit, stressar SD ytterligare, och här har nu har sprickorna i SD fasad blivit så djupa och allvarliga, att hans fasad granskas av alla och ser igenom hans lögner?
Nu bubblar nog ilskan för fullt, ingen tycker om honom men han kapitulerar inte, han tänker inte bekänna färg och erkänna något, han tänker inte stå i skamvrån pga LW, han försöker på alla sätt få allt till att vara LW som är problemet och lyckas smutskasta henne och vända några ifrån LW. Och LW spar inte på krutet, sanningen ska fram, nu ska han få så han tiger...och sista droppen får bägaren att rinna över, och han begår ett mord?
Ja typ något sånt tror jag har hänt, men det kan säkert vara annat motiv förstås?!
Och ja, det är många offer i allt tragiskt som hänt.