2019-09-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk! Her står det også:
"Klokka 09.14, samme dag som Anne-Elisabeth Hagen forsvant, var det en utgående samtale til et identifisert nummer og at det var Anne-Elisabeth Hagen som selv snakket.
Hun snakket da med et familiemedlem og det var det siste livstegnet fra Hagen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/her-kan-svaret-ligge/71283855

Også interessant:
"– Mobiltelefonen betraktes som et potensielt bevis. Dette gjelder selve telefonen, men også innholdet. Det er derfor gjort ulike undersøkelser knyttet opp til telefonen, uten at vi ønsker å gå i ytterligere detaljer om hvilke type undersøkelser eller hvilke funn som eventuelt er gjort, sier politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt til avisen.

Naturlig funnsted
Politiet beskriver funnstedet som et naturlig sted å legge fra seg en telefon, og det skal ikke ha vært spor i umiddelbar nærhet som tyder på tegn til kamp.

Det er ikke kjent om det er det er Anne-Elisabeth Hagen selv som skal ha lagt fra seg mobilen, men VG skriver at funnstedet skal være i boligens førsteetasje.

Det er denne etasjen politiet mener at Hagen skal ha befunnet seg i dagen hun forsvant
"
https://www.rb.no/kidnappingssaken/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/vg-fant-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-i-huset/s/5-43-1078976

Hva er poenget ditt ?

Hvis TH har forklart at det var AE selv som snakket så er ikke det bevis for noe som helst, you see ?
Citera
2019-09-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva er poenget ditt ?
Poenget var å finne avisartikler der det skrives at det var en utgående samtale fra AEH's telefon kl. 9:14 den dagen.
Citera
2019-09-14, 14:35
Medlem
Citat:
Poenget var å finne avisartikler der det skrives at det var en utgående samtale fra AEH's telefon kl. 9:14 den dagen.
Ja det er alt diskutert på ca 500 sider så det har alle fått med seg
Citera
2019-09-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det er alt diskutert på ca 500 sider så det har alle fått med seg
Ok. Beklager!
Citera
2019-09-14, 14:46
Medlem
[quote=Lonnrot|68699615]
Citat:

Det vore intressant om det av fiber från kläder (damm) skulle kunna gå att åtminstone gissa hur AE var klädd när hon överfölls. Om hon överfölls på toa. Likaså om hunden gjort ifrån sig i rummet den blev instängd i. Skulle det gå att avgöra om det var på kvällen eller morgonen?

Om th är morgonpigg så kan han ha dräpt henne i anslutning till att hon förberedde sig för sin morgontur med jycken. (Eller kvällstur).

Och sen jobbat ganska raskt då, om det var på morgonen.

Det kan virke som om politiet tror det har skjedd på natten/morgenen. De har gått langt i å si dette. De har sagt 31.10 Og i denne saken sier de ikke så mye, så da tenker jeg de har noe som indikerer det. Utover samtalen 09:14, som de kategorisk ikke nevner. Jeg tenker biologiske spor, eller noe med valpen. at den ikke har fått turen sin feks.
Citera
2019-09-14, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Men tror man få mord i affekt är det sannolikare att mordet utförs i strumplästen och sedan planläggs som fingerad kidnappning i strumplästen, för att sist utföras i sproxskor, med varianter på det. Där avtryck kan ha placerats ut i ett sent skede när trusselbrevet lagts på plats.

Är saken planerad i förväg så har GM kanske haft sproxisarna på sig hela tiden.

För oss dödliga tidningsläsare kan bara spekulation råda tror jag.
När det gäller skoavtrycket, sa polisen att det som var speciellt med detta, var sättet det avlagts. Nu hoppas jag att "cirkeln" mitt i skoavtrycket är något skarpt (t.ex. glasbitar) GM har trampat på, och förhoppningsvis lämnat DNA efter sig. Nära "cirkeln" kan man se att det finns skador på kakelet.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-14 kl. 15:53.
Citera
2019-09-14, 15:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förberedelser kan ju tyckas vara gjorda för slöraveien snarare än kvittfjell. Skorna exv. Alibit. Men det är klart att han teoretiskt kan ha arbetat med alternativ eller paniklösningar. Sproxskorna kan ha inköpts utan specifik tanke på brottet men legat på lager hemmavid. Alibit kan ha snotts ihop.

AE kan ha meddelat att hon inte ville följa med till kvitfjell längre utan vara hemma (och flörta med larmkillen; eller förbereda utflytt ur hemmet). Tanken kan ha varit att AE skulle försvinna på fjellet eller längs vägen, med en annan cover-historia. Trillat i en ravin, blivit olyckligt påkörd. Men det kan nog vara svårt att få med sig nån med aldrig så lite överdriven nit.

Men det kan ju exv ha funnits en grav förberedd längs vägen norrut. Eller ett hål, kanske riktigare, och en bit från allfartsvägen förstås. Om han kan ha kört på natten och undgått kameror.

Bara en tankegång.
Har TH storlek 45 i skor tro?
Citera
2019-09-14, 15:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har TH storlek 45 i skor tro?

Nån tör veta. Som sparkjöp i lørenskog.
Citera
2019-09-14, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror de har en idé om at kroppen kan være i nærområdet. Minnimus hadde en post som omtalte mulige steder. Jeg tenker at at kroppen er hel. MGM må ha unngått å bi fanget opp av kameraer. Politiet har selv sagt at de har mengder av materiale å gå igjennom. Jeg vil tro de prøver å identifisere alle biler som er sett på kameraer i en gitt radius. Så godt det er mulig. For å utelukke bilen de er interessert i.
Jeg har også tenkt på denne turen til Kvitfjell. Kan det være at planen var at hun skulle forsvinne der? Men så skjedde det noe som gjorde at den ble fremskyndet. Det kan være Verisure-besøket, det kan være en krangel som oppsto, og det ble ukontrollert, sinne og psyke kokte over? Eller AE ombestemte deg, ville ikke dra allikevel? Det kan virke som om planen feilet her et sted. At det som var planlagt i måneder, plutselig endte i noe ukontrollert. Hvis vi tenker at det ikke er flere involvert enn en. Jeg tror det er biologiske spor på åstedet, som indikerer traume, og at Sprox-skoen har tråkket i noe av det. Men hvorfor bare dette ene avtrykket? Og 09:14, som ble ringt til et "familiemedlem". Og som danner grunnlaget for et alibi. Jeg tror ikke det er et av barna det ble ringt til. Men til arbeidsplassen, hvor det vel vitterlig jobber en annen som er et "familiemedlem", og som det kanskje ville være naturlig å ringe til hvis TH er i møte med ham, og ikke svarer på egen telefon. Men vil noen lyve om at de var den siste som snakket med AE i en slik sak? Da skal du være iskald, eller ha mye å tape.

Stoppet helt opp når jeg leste dette. Det kanskje er slik som du sier. Kanskje skulle hun bli borte på en tur til Kvitfjell. Kanskje ante hun uråd. Man har jo noe som heter magefølelse. At man føler at noe er alvorlig galt. Det kan være merkelige blikk fra TH, skråblikk og blikk som ikke faller naturlig inn, måten han prater på, kanskje han tok en telefonsamtale og trakk seg litt unna osv.

Familiemedlem skriver du.
Jeg skjønner ikke hvorfor VG skreiv at det var TH som det ble ringt til. Riktignok bare en eller to ganger at de har skrevet det, men innleggene ble aldri slettet eller redigert,
Kan det være at VG har blitt feilinformert, eller at det er basert på antakelser?
Citera
2019-09-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Stoppet helt opp når jeg leste dette. Det kanskje er slik som du sier. Kanskje skulle hun bli borte på en tur til Kvitfjell. Kanskje ante hun uråd. Man har jo noe som heter magefølelse. At man føler at noe er alvorlig galt. Det kan være merkelige blikk fra TH, skråblikk og blikk som ikke faller naturlig inn, måten han prater på, kanskje han tok en telefonsamtale og trakk seg litt unna osv.

Familiemedlem skriver du.
Jeg skjønner ikke hvorfor VG skreiv at det var TH som det ble ringt til. Riktignok bare en eller to ganger at de har skrevet det, men innleggene ble aldri slettet eller redigert,
Kan det være at VG har blitt feilinformert, eller at det er basert på antakelser?
Tenker du i så fall at samme planer (trusselbrev, Sprox-sko m.m.) skulle ha bli brukt i et slikt tilfelle?
Citera
2019-09-14, 17:02
Medlem
En ting jeg har tenkt på angående skosåleavtrykkene. På fotografiene i avisartiklene fremstår jo avtrykkene svært tydelige. Men det har vel bl.a. med fotograferingsprosessen å gjøre? Avtrykkene trenger jo slettes ikke å være synlige for det blotte øyet, og skosålene trenger vel ikke å ha tråkket i hverken gjørme, jord, blod, vann eller noe annet for at etterforskerne skal greie å få frem et tydelig bilde av avtrykket?

"Kriminalteknikere kan få fram detaljerte skoavtrykk fra et åsted ved hjelp av en spesiallaget folie"
https://www.rb.no/anne-elisabeth-hagen/anne-elisabeth-falkevik-hagen/lorenskog-kommune/politiet-jakter-pa-sko-i-forbindelse-med-hagen-forsvinningen/s/5-43-1068549
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-14 kl. 17:04.
Citera
2019-09-14, 17:07
Medlem
Citat:
En ting jeg har tenkt på angående skosåleavtrykkene. På fotografiene i avisartiklene fremstår jo avtrykkene svært tydelige. Men det har vel bl.a. med fotograferingsprosessen å gjøre? Avtrykkene trenger jo slettes ikke å være synlige for det blotte øyet, og skosålene trenger vel ikke å ha tråkket i hverken gjørme, jord, blod, vann eller noe annet for at etterforskerne skal greie å få frem et tydelig bilde av avtrykket?

"Kriminalteknikere kan få fram detaljerte skoavtrykk fra et åsted ved hjelp av en spesiallaget folie"
https://www.rb.no/anne-elisabeth-hagen/anne-elisabeth-falkevik-hagen/lorenskog-kommune/politiet-jakter-pa-sko-i-forbindelse-med-hagen-forsvinningen/s/5-43-1068549
Det er helt tydelig at bildet er tatt av golvet og ikke av en folie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in