2019-09-14, 16:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, problemet här när det gäller LOB är väl att det saknas riktiga/äkta bevis.

Har det tagits utandningsprov (som vid rattfyllor),pissprov eller blodprov?? S.k. faktiska bevis?

Och LOB är väl inget man blir dömd för, det gäller ju där och då, tills vederbörande "sovit ruset av sig.

Slira inte på sanningen igen!!!

Du har ju klart och tydligt en agenda, du är inte ett dugg trovärdig och förgiftar bara tråden med dina utvalda delar av dokumentation.
Är domar bevis nog när flera vittnen samstämmigt beskriver Karin som full?
Vid LOB behövs inte tas något alkoprov om inte personen har gjort sig skyldig till ett grovt brott.
Men i din värld är det väl helt ok att man spottar på poliser, sparkar, slår och bär sig allmänt illa åt.
Och skyll inte på den lilla blödningen för den ger inte dom här symptomen och man luktar inte alkohol.
Du vet mer än väl att när hon låg inne på rehab så blev hon LOBad också så värre var det inte med den blödningen.

Från domen
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

Hur länge ska vi dra detta i långbänk?

Karin Lilja Dom 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel TR B 633-14
https://minfil.com/ndYfl0bfb6

Karin Lilja Dom 2018-09-26 två fall av våldsamt motstånd Södertörn tingsrätt mål nr B 13967-17
https://minfil.com/448ac15an2/S_dert...B_13967-17_pdf
Citera
2019-09-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Bor man på Norr Mälarstrand är det möjligt att man har råd att bekosta det själv. Men kanske under en begränsad tid så kan nog staten ta kostnaden.

Jag tror inte staten bekostar livvakter till Henrik pga att han känner sig hotad av sin exfru

Möjligtvis kan han gå före i kön till skyddat boende om han har kontakter inom polisen

Men då måste han kanske hyra ut eller sälja paradvåningen på 200 kvm
Citera
2019-09-14, 16:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Att inte behöva utsättas för kroppsliga undersökningar som alkohol- och drogtest från statliga representanter är reglerad i grundlag (regeringsformens rättighetskapitel). Undantag från detta kan göras med särskilt lagstöd. Att polisen ska ha ryggen fri är inte ett sådant undantag.

Ja, jag vet att blåingarna inte kan kräva det precis hur som helst.

Det är mera en av mina kanske möjliga scenarion som jag vill testa om det kan hålla, om HOL nu på något sätt skulle ligga bakom alla LOB på K.L. i sin smutskastningskampanj av henne. Jag hade ju liksom KRÄVT av polisen att göra ett alko/drogtest på mig under sådana förhållanden.

Så, kan man själv kräva att polisen gör drogtest om man får ett LOB?? Och/eller ska det dokumenteras någonstans, att man begärt det?
Citera
2019-09-14, 16:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag tror inte skytten är beställd av HOL, absolut inte men jag anser att advokat Lilja dragit nytta av dådet. Att be en granne om att få låna dennes telefon för att själv påkalla hjälp(ge sin version) skottskadad tillhör nog inte vanligheterna. Därtill har Lilja tagit sig ut på allmän plats blodig, ingen rädsla för skytten där inte.

Jag undrar varför grannen inte anses duglig att ringa 112 likaså undrar jag varför karln inte tar sig in till grannen och söker skydd i väntan på polis och ambulans. Nej då HOL agerar bakslugt och vill sköta saken själv på sitt egna vis oavsett om han just skjutits med tre skott. Snacka om att vara en lömsk dramaqueen som utnyttjar en dödsallvarlig situation till sin egen fördel.

Förhoppningsvis är det endast tidningarnas påhitt att Lilja ville tala själv i grannens telefo likaså får vi hoppas att det bara är hittepå av media att drama Lilja kravlat sig ut på öppen gatan utanrädsla för skytten men tyvärr är nog risken rätt stor att det finns bäring i medias uppgifter .....

Hur man uppträder efter att ha blivit skjuten är nog väldigt individuellt. Att säga hur någon bör eller inte bör agera efter ett mordförsök är väl att ta i.
Citera
2019-09-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är domar bevis nog när flera vittnen samstämmigt beskriver Karin som full?
Vid LOB behövs inte tas något alkoprov om inte personen har gjort sig skyldig till ett grovt brott.
Men i din värld är det väl helt ok att man spottar på poliser, sparkar, slår och bär sig allmänt illa åt.
Och skyll inte på den lilla blödningen för den ger inte dom här symptomen och man luktar inte alkohol.
Du vet mer än väl att när hon låg inne på rehab så blev hon LOBad också så värre var det inte med den blödningen.

Från domen
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

Hur länge ska vi dra detta i långbänk?

Karin Lilja Dom 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel TR B 633-14
https://minfil.com/ndYfl0bfb6

Karin Lilja Dom 2018-09-26 två fall av våldsamt motstånd Södertörn tingsrätt mål nr B 13967-17
https://minfil.com/448ac15an2/S_dert...B_13967-17_pdf

Det är ingen idé. Det är två läger här. För och emot. Du kan lägga upp hela domen, och vissa kommer ändå säga att det är falsarier. Man blir bara så trött.

Karin är den felande här. Det spelar ingen roll HUR man ser det. Det räcker med alla LOBar, det räcker med alla domar, det räcker med socialförvaltningens utredningar. Kan man tycka. Men för vissa räcker det inte. Och inte att förglömma: en privat intervention för att få Karin att ta sitt förnuft till fånga och skaffa professionell hjälp. Men inget hjälper. Hon blev av med barnen. Hon blev av med äktenskapet. Hon blev av med sitt boende. Och hon blev av med jobbet. När hamnar man på botten? När skaffar man hjälp? När man varit häktad för mordförsök?
Citera
2019-09-14, 16:21
Medlem
Citat:

Så, kan man själv kräva att polisen gör drogtest om man får ett LOB?? Och/eller ska det dokumenteras någonstans, att man begärt det?

LOB är inget straff utan ett omhändertagande så du inte skadar dig själv eller andra. Vet inte hur det fungerar med identifiering sådana gånger. Men tillräckligt många gånger så får Soc reda på det och kan kräva leverprover för att du ska få behålla körkortet.

Så släng plånboken i kanalen och lås telefonen för att förhindra identifiering. Sätt dig inte till motvärn för då kan de tvinga fram en identifiering då du begått ett brott.

Och vad du än gör så skriv inte på något när du släpps. De säger att du är tvungen att skriva under för att få tillbaka dina tillhörigheter. VÄGRA!
Citera
2019-09-14, 16:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja, jag vet att blåingarna inte kan kräva det precis hur som helst.

Det är mera en av mina kanske möjliga scenarion som jag vill testa om det kan hålla, om HOL nu på något sätt skulle ligga bakom alla LOB på K.L. i sin smutskastningskampanj av henne. Jag hade ju liksom KRÄVT av polisen att göra ett alko/drogtest på mig under sådana förhållanden.

Nej dom har ingen skyldighet att ta prov, du åker i arresten i sex timmar och sen ut med huvudet före när du nyktrat till, oavsett om du var full eller inte.
Citera
2019-09-14, 16:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
LOB är inget straff utan ett omhändertagande så du inte skadar dig själv eller andra. Vet inte hur det fungerar med identifiering sådana gånger. Men tillräckligt många gånger så får Soc reda på det och kan kräva leverprover för att du ska få behålla körkortet.

Så släng plånboken i kanalen och lås telefonen för att förhindra identifiering. Sätt dig inte till motvärn för då kan de tvinga fram en identifiering då du begått ett brott.

Och vad du än gör så skriv inte på något när du släpps. De säger att du är tvungen att skriva under för att få tillbaka dina tillhörigheter. VÄGRA!

Nej nej så fungerar det inte i Svärje, du måste identifiera dig om du blir omhändertagen.
Citera
2019-09-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nej nej så fungerar det inte i Svärje, du måste identifiera dig om du blir omhändertagen.

Vad händer om du vägrar? Blir du sittandes hos Farbror Blå då tills identifiering gjorts?
Citera
2019-09-14, 16:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kommisarie J*esper R*undeberg?

Routsou (?, shit dåligt minne jag har, och så lite tid ) har postat inläggen igen, samt gräver vidare.
Citera
2019-09-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men det är inte villkorslöst med personskydd ska du veta, som mannen du nämner som tackat nej. Han hade fått börja sjunga ut precis allt han vet om sina kriminella kontakter och fått flytta förmodligen till nån håla i tex frankrike, med veckopeng på 1500:- typ.

Saxat från polisen.se:

Polisen avgör om det finns ett behov av skydd och vilket sorts skydd som ska användas i det enskilda fallet. Bedömningen utgår från hur allvarligt brottet är och hur stor risken är att det genomförs.

Ja att killen tackade nej gjorde varken mig eller polisen förvånad.

Personskydd kan vara kontaktförbud, skyddat boende, polis utanför huset med termos o dyl. Någon åtgärd har nog gjorts i det här caset.
Citera
2019-09-14, 16:37
Avslutad
Är SU sveriges hemliga byrå för interna utredningar angående poiliser domare osv. Vilka personer är utsedda att ha hand om polisens interna utredningar. Är det hemligt? eller finns en namnlista på vilka som ingår i SU?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in