2019-09-12, 11:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
HD kan och bör ha förstått för länge sedan hur SD fungerar, det finns någon uppgift i tråden nånstans om att det varit mycket bråk och osämja dem två emellan.
Ingen verkar ha en susning om vad HD haft för sig eller tänkt om SD innan hon fick vetskap om SD relation med Lw, förutom någon arbetskamrat till HD, som berättat att hon pratat om att lämna SD flera år innan mordet, sånt tyder på att hon haft stora problem med SD som hon tröttnat på, kanske hon insett att det var bättre för både henne och barnen att foga sig och stryka honom medhårs, många kvinnor väljer att vara till lags för att skydda..vilket dessa män gillar, de känner då makt.
Utåt, fasaden gentemot andra, blir dessa kvinnor många ggr den styrande, kan du hjälpa mig med det detta, kan du fixa? Osv för att passa på att få lite makt men också för att skydda våldsmän. Det låter lite konstigt men dessa kvinnor vill inte att andra ser att de är kuvade offer, för börjar folk märka det får kvinnan skit för det av mannen. Det kan vara svårt att se signalerna.

Ja man möter många män med tuff attityd som kränker kvinnor och hånar både fysisk och psykisk misshandel samt våldtäkter. De bagatelliserar förde är helt enkelt inte bättre själva, samma skrot och korn helt enkelt.

Om SD velat få ur Lw ur bilen, varför gick han inte ur bilen själv då?
Jag tror att de bråkade om något, SD blev förbannad och visade med våld sin makt att Lw var i underläge helt enkelt..”se sä lätt jag kan..” var budskapet tror jag.

Så Lw ljög för andra om hur hennes blåmärken och brutna naglar uppstått, då gjorde hon garanterat det för att han inte skulle konfronteras av hennes vänner som skulle blivit arga...för då hade hon fått ännu mer problem...hon kunde inte lita på dom vännerna helt enkelt, de agerade ju utan att förstå allvaret.
Det är viktigt att man tänker sig för noga när det handlar om utsatta kvinnor.

Din beskrivning stämmer väl överens med hur kvinnor brukar bete sig i våldsamma relationer.

Det var en skribent som nämnde häromdagen att SD verkade som en omtänksam make mot HD, t.ex. gjorde han de saker hon bad om.

Som du säger kan det dock vara en fasad de haft utåt för att dölja sanningen.
Citera
2019-09-12, 11:29
Medlem
👤 Det mycket intressanta inom ramen av denna mordhistorien, var JG's👤 dåvarande kännedom om att det verkligen var Lena Wesström som då hade bragts om livet och som då vid det aktuella tillfället ... å` Lördagen den 19 Maj år 2018 hade upptäckts av två stycken privatpersoner bakom ett bullerplank inom Nya Hjärsta, dessa två personerna, och nu ifråga, upptäckte den då för dom misstänkta avlidna människokroppen approximativt klockan 🕞14:30 och kontaktade strax därefter polisen klockan 🕞14:33.

Jag tar det ifrån början.

Efter det, att de två privatpersonerna kontaktat☎📞 polisen gällande upptäckten av den då stilla-liggande människokroppen bakom bullerplanket, kom polisen sedan till den då aktuella fyndplatsen för att därstädes inspektera platsen och den stilla-liggande människokroppen, så småningom anlände sedan Kriminal-teknikerna för att på platsen påbörja en kriminal-teknisk brottsplats-undersökning, detta med anledning av att man redan i själva inlednings-skedet misstänkte att det var frågan om ett brott, det vill säga, att ett mord hade begåtts.

Därnäst kom RättsLäkarna till den då aktuella och mordmisstänkta brottsplatsen, för att därstädes inledningsvis göra en okulär besiktning primärt av den tidigare upptäckta människokroppen. RättsLäkarna hade redan då varit på platsen sedan strax efter klockan 🕔17:30 ... till observandum, det fanns inte tillstymmelse för varken, RättsLäkarna, Kriminal-teknikerna, så som då dithörande poliser att kunna identifiera den tidigare upptäckta människokroppen.

Redan klockan 🕖19:03 samma kväll och Lördagen den 19 Maj år 2018, skriver JG👤 på sin Facebooks-sida enligt följande citat: / "Vila i frid Softis" .... Det finns ingen tvivel över huvud taget till att JG👤 var fullständigt medveten om, och även därtill sagt, kände till, att det var just Lena Wesström, som å ena sidan, låg bakom bullerplanket, och å andra sidan, hade bragts om livet. Personen JG👤 som kände till mer än vad både RättsLäkarna, Kriminal-teknikerna samt polisen då vid det aktuella tillfället gjorde.

Ett högst partikuljärt sammanträffande som faktiskt är svårt att bortförklara relaterat till de dåvarande omständigheterna.

RättsLäkarna arbetade approximativt 5 timmar och 10 minuter på den då aktuella brottsplatsen, först klockan 🕙22:45 transporterades den avlidna kvinnokroppen bort från brottsplatsen till så kallad lik-förvaring. Föst på Tisdagen den 22 Maj år 2018 inom RättsMedicinalverket's obduktions-enhet, kunde den avlidna människokroppen få sin egentliga identifiering.

Frågan avslutas med: Är JG👤 en form av en synsk mänsklig individ ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du vet redan svaret, strof. Genom att LW lämnat paret ifred så dom fick tid att läka.

Du verkar alltid veta hur det gått till.
Aldrig skriver du att det är en spekulation.
Inte heller skriver du att du tror.
Inte ens att du har en källa.

Nä, du VET.
Du vet bättre än de som har kopplingar till de berörda.
Hur kommer det sig?

Jag förmodar att din info och tro inte kommer från kaffedrickande skvallerkärringar(som du brukar hänvisa till).

Har du suttit i baksätet på bilen?
Har du varit med i sovrummet?

Berätta varför du av alla skribenter inte behöver visa att du spekulerar, tror, gissar, eller hänvisa till någon slags källa?

Med tanke på att det numera här många nya skribenter i tråden, kan dina påståenden tas som sanningar, att det finns bevis för att det är så det ligger till. Detta trots att det inte finns bevis för det du påstår.

Jag förmodar att dina uppgifter kommer från riktiga män, sådana som talar sanning och inte svamlar?

Hur vet du bättre än Strof?

Visa hur du VET det du hävdar!

Klarar du av att argumentera, genom att lägga upp argument för och emot, lägga upp källor och i en tankekedja försöka få oss förstå hur du tänker?

Eller tror du att det räcker med att skrika ut påståenden med ordet PUNKT?
Blir det trovärdigt?

Försök med samma taktik i rätten!
Citera
2019-09-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Det mycket intressanta inom ramen av denna mordhistorien, var JG's👤 dåvarande kännedom om att det verkligen var Lena Wesström som då hade bragts om livet och som då vid det aktuella tillfället ... å` Lördagen den 19 Maj år 2018 hade upptäckts av två stycken privatpersoner bakom ett bullerplank inom Nya Hjärsta, dessa två personerna, och nu ifråga, upptäckte den då för dom misstänkta avlidna människokroppen approximativt klockan 🕞14:30 och kontaktade strax därefter polisen klockan 🕞14:33.

Jag tar det ifrån början.

Efter det, att de två privatpersonerna kontaktat☎📞 polisen gällande upptäckten av den då stilla-liggande människokroppen bakom bullerplanket, kom polisen sedan till den då aktuella fyndplatsen för att därstädes inspektera platsen och den stilla-liggande människokroppen, så småningom anlände sedan Kriminal-teknikerna för att på platsen påbörja en kriminal-teknisk brottsplats-undersökning, detta med anledning av att man redan i själva inlednings-skedet misstänkte att det var frågan om ett brott, det vill säga, att ett mord hade begåtts.

Därnäst kom RättsLäkarna till den då aktuella och mordmisstänkta brottsplatsen, för att därstädes inledningsvis göra en okulär besiktning primärt av den tidigare upptäckta människokroppen. RättsLäkarna hade redan då varit på platsen sedan strax efter klockan 🕔17:30 ... till observandum, det fanns inte tillstymmelse för varken, RättsLäkarna, Kriminal-teknikerna, så som då dithörande poliser att kunna identifiera den tidigare upptäckta människokroppen.

Redan klockan 🕖19:03 samma kväll och Lördagen den 19 Maj år 2018, skriver JG👤 på sin Facebooks-sida enligt följande citat: / "Vila i frid Softis" .... Det finns ingen tvivel över huvud taget till att JG👤 var fullständigt medveten om, och även därtill sagt, kände till, att det var just Lena Wesström, som å ena sidan, låg bakom bullerplanket, och å andra sidan, hade bragts om livet. Personen JG👤 som kände till mer än vad både RättsLäkarna, Kriminal-teknikerna samt polisen då vid det aktuella tillfället gjorde.

Ett högst partikuljärt sammanträffande som faktiskt är svårt att bortförklara relaterat till de dåvarande omständigheterna.

RättsLäkarna arbetade approximativt 5 timmar och 10 minuter på den då aktuella brottsplatsen, först klockan 🕙22:45 transporterades den avlidna kvinnokroppen bort från brottsplatsen till så kallad lik-förvaring. Föst på Tisdagen den 22 Maj år 2018 inom RättsMedicinalverket's obduktions-enhet, kunde den avlidna människokroppen få sin egentliga identifiering.

Frågan avslutas med: Är JG👤 en form av en synsk mänsklig individ ?

Mvh/ @JokerMannen

Jag håller med om att det var plumpt agerat utav JG. Men jag antar att de flesta som följde fallet var tämligen övertygade om att det var LW man funnit. Detta inklusive undertecknad. Att benämna JG med att han visste för mycket baserat enbart på denna incident är att överdriva enligt mig. Så när du skriver så utgår jag ifrån att du tycker det finns fler saker än just bara detta som pekar mot det.
Citera
2019-09-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Din beskrivning stämmer väl överens med hur kvinnor brukar bete sig i våldsamma relationer.

Det var en skribent som nämnde häromdagen att SD verkade som en omtänksam make mot HD, t.ex. gjorde han de saker hon bad om.

Som du säger kan det dock vara en fasad de haft utåt för att dölja sanningen.

Ja det är inte ovanligt att det för andra verkar helt normalt. De kvinnorna ibrukar nte ha så mycket åsikter vid diskussioner, säger de något håller de med gubben för att just garantera gubben att hon står på hans sida, bara för att slippa skit hemma, även om hon innerst inne inte bör hålla med honom. Umgås man ofta med ett par som beter sig på detta sättet så märker man det väldigt tydligt om kvinnan är just nedtryckt och rädd, och inte till sin natur är just bara tyst förstås.
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-12 kl. 11:55.
Citera
2019-09-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag håller med om att det var plumpt agerat utav JG. Men jag antar att de flesta som följde fallet var tämligen övertygade om att det var LW man funnit. Detta inklusive undertecknad. Att benämna JG med att han visste för mycket baserat enbart på denna incident är att överdriva enligt mig. Så när du skriver så utgår jag ifrån att du tycker det finns fler saker än just bara detta som pekar mot det.

Är han själv inblandad i mordet tror jag inte att han skriver så, men eftersom han kände henne så borde han hoppats på att det var någon annan in i det sista, och därför inget skrivit.
Jag tror han ville informera paret D, utan att behöva skriva ett sms eller ringa, det var viktig info helt enkelt och inget annat.
Citera
2019-09-12, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Scenario:
En polis sitter och tittar på bilderna som togs på SD när han anhölls på tisdagen, ett drygt halvt dygn efter LW försvann.
Hen har bra koll på beslagsprotokollet och vad som är inskickat till NFC. Eftersom skadorna är som dom är tittar polisen en extra gång på bilden av SD och inser att skorna han hade på sig vid 1:a anhållandet inte finns i listan till NFC...

Skorna?
Är de borta??

Eller har de "bara" missat dom vid första husrannsakan, kroppsbesiktningen/visitationen, och att de sedan kan vara tvättade/rengjorda?
Citera
2019-09-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var efter morden på Max och Saga som maskningen av obduktionsresultat blev betydligt hårdare. Många verkade frossa i bilder på de misshandlade och dödade, t.ex. här på Flashback.

Även i den här tråden finns det personer som frossar i våldsskildringar, om och om igen.

Det är mycket bra att sådana obduktionsbilder och texter maskas i offentliga handlingar.

Den lille pojken hette faktiskt Maximilian, annars var det korrekt, Saga är däremot riktigt.

Jag håller helt och hållet med dig i detta fallet, att det är viktigt att TingsRätter, så och även HovRätten övertäcker emotionellt stötande bilder på svårt misshandlade dödsoffer inom obduktions-protokollet's fotografier före det blir till allmänheten's åskådande, det är också mycket bra att man även svärtar över vissa RättsMedicinska beskrivningar av ett brutalt och hänsynslöst sönderslaget offer, vissa beskrivningar i sådana här sammanhang, kan bli otroligt kraftfulla och magstarka att ta till sig för gemene man.

Jag känner själv mycket väl till, att till och med poliserna själva kan börja kräkas när dom kommer i nära ögonkontakt med svårt sönderslagna brottsoffer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 12:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du menar att SD fick ont i knogarna vid bilincidenten? Möjligt. Kan tänka mig att han vill ha ett litet avbrott mellan dessa knoggnuggningar då de säkert tär på krafterna.

SD verkar ju inte ha värdesatt HD speciellt högt eller finns det något annat sätt att tolka det på när hans affär med LW uppdagades, han svor att sluta träffa henne inför HD och bröt sedan det löftet omedelbart.

Eller vad är det du har tänkt skall läka? Dina inlägg blir märkligare och märkligare här inne för var dag som går.

Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?

Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte tu tal om att SD också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men att den tävlingsinriktade LW satte käppar i hjulen för dom.

Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt. Inte vackert.

Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att ens nämna den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser personliga och allmänna upprättelse av kvinnor som utsätts för våldsamma män.

Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.

Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.

Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det nog än svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD?

Nu är vi troligtvis så lyckligt lottade att då SD är häktad på sannolika så innebär det att FUP kommrr svara på dom frågor vi dryftar. Hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW från triangeldramat kommer inte offrets person neglieras i FUP
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-12 kl. 13:10.
Citera
2019-09-12, 12:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och försvarsadvokaten sa "svaga bevis från början som inte stärkts". Med tanke på att det inte ens blev häktningsförhandling så känns den versionen närmare sanningen. Men ÅH kan ha blivit felciterad eller så ligger det något avancerat "taktiserande" bakom, fan vet .

Det kan ju vara något fel från journalistens sida, att det skulle stå skäligen?
ÅK verkar ju inte öppna munnen i första taget. Jag får en känsla av att hon noga har bestämt sig för att inte svara på frågor eller säga mer än det som är förutbestämt.

Jag misstänker i första hand någon slags missförstånd.
Men visst, ÅK har haft en hektiskt period, och vem som helst kan göra fel, dvs försäga sig.

Vänta och se, det är det enda vi kan göra.
Hoppas att vi inte måste vänta 1.5 år till bara...
Citera
2019-09-12, 12:35
Medlem
Citat:

Det är en omöjlighet att säga sig vara övertygad om att den då upptäckta människokroppen var just Lena Wesström och ingen annan person, detta med anledning sagt, av att någon identifiering aldrig hade behövt göras under Tisdagen den 22 Maj år 2018 om man redan då vid det aktuella tillfället, det vill säga, Lördagen den 19 Maj år 2018 hade kunnat identifiera den då avlidna människokroppen.

Jag kompletterar ovan skrivet med följande sagt, att det var ett flertalet personer som noggrant iakttog den avlidna kroppen's ansikte, men om ett människo-ansikte har blivit oidentifierbart, så kan det bland annat bero på att offret's ansikte har av Gärningspersonen transformerats till något okulärt horribelt, om du nu kan förstå vad jag menar ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-12, 12:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är en omöjlighet att säga sig vara övertygad om att den då upptäckta människokroppen var just Lena Wesström och ingen annan person, detta med anledning sagt, av att någon identifiering aldrig hade behövt göras under Tisdagen den 22 Maj år 2018 om man redan då vid det aktuella tillfället, det vill säga, Lördagen den 19 Maj år 2018 hade kunnat identifiera den då avlidna människokroppen.

Jag kompletterar ovan skrivet med följande sagt, att det var ett flertalet personer som noggrant iakttog den avlidna kroppen's ansikte, men om ett människo-ansikte har blivit oidentifierbart, så kan det bland annat bero på att offret's ansikte har av Gärningspersonen transformerats till något okulärt horribelt, om du nu kan förstå vad jag menar ?

Mvh/ @JokerMannen

Om verklighetens Hjärsta nu vore så att det jämnt utspritt någorlunda konstant, med 161 m avstånd emellan dessa, brukar ligga avlidna kvinnliga vuxna kroppar; då vore JG:s skrivna ord rörande "vila i frid" vara något att ta i beaktande. Men nu är verklighetens Hjärsta, som ovan nämnt, ej beskaffat på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in