2019-09-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Hon är en manipulativ missbrukare. Det är känt för alla som ens varit i närheten av hennes kretsar. Och ja, människor har blivit skrämda av beteendet
(...)

Har du sett henne balla ur någon gång?
Citera
2019-09-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge de inte publicerar hennes namn så är de skyddade. Vi visste ju vem det var från dag ett, och det gjorde nog övrig allmänhet också. Samt hennes gamla kollegor, vänner. Det är ingen hemlighet direkt. Men publicerar de namnet kan hon kanske stämma dom. Den kvinnan drar sig inte för något alls, oaktat sin egen del i det hela.

Mja.. jag visste att det var så här iofs men för ordningens skull; en länk:

”Kan anmälan om förtal gå igenom trots att inga namn nämns?

Det är inte en förutsättning för förtal att den utpekade personen nämns vid namn, men man ska kunna koppla uppgifterna till personen.”

https://lawline.se/answers/fortal-trots-att-inga-namn-namns
Citera
2019-09-14, 11:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet någon från vilket underlag det pixlade fotot av KL i länkade artikeln är hämtat?

Det var någon bild hon själv skickat in i samband med något rättsmaterial. Så någon som sitter på olika rättegångsbeslut och domar kanske har sett bilden?
Citera
2019-09-14, 11:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Försöker förstå det här med att någon tidigare promenerat in på polisstation och meddelat att han blivit ombedd av KL att ta HOL av daga är ju inte en helt oväsentlig detalj i sammanhanget. Men kan det snarare varit så att:

KL har under en tid härjat med HOL (och i viss mån vice versa?) och i samband med det, under kraftig berusning, uttalat hot om att hon ville se HOL död. Per telefon eller face-to-face utan vittnen. HOL kan ha frågat ”vadå ska du döda mig?” varpå hon uttrycker sig som ”ja jag eller så ber jag min bekant X eller nån annan göra det”.

HOL anmäler hotet och meddelar polisen namnet på den KL nämnt.

Mr X blir kallad till förhör och kommer in och talar om att ”jo KL har pratat illa om HOL och hon sa nåt om att hon ville jag skulle döda HOL men hon sa det när hon var väldigt berusad och upprörd”.

Polisen har inget mer att gå på då inga vittnen finns och lägger ner utredningen.

MEN den rad av händelser/härjande som föranledde det uttalade hotet mot HOL kan ha vägts samman och då klubbades ett kontaktförbud så situationen inte skulle eskalera. Helt enkelt ett förbud så barnen skulle få ro och inte ha modern härjande i kullisserna var dag.

Själv verkar hon helt förneka att hon alla blivit kontaktad i ärendet om jag har tolkat intervjun rätt. Den biten av intervjun är den konstigaste i mitt tycke. Ja vore intressant att få ta del av råmaterialet som filmats med henne.

Vilken intervju pratar du nu om? Länk?
Citera
2019-09-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Mja.. jag visste att det var så här iofs men för ordningens skull; en länk:

”Kan anmälan om förtal gå igenom trots att inga namn nämns?

Det är inte en förutsättning för förtal att den utpekade personen nämns vid namn, men man ska kunna koppla uppgifterna till personen.”

https://lawline.se/answers/fortal-trots-att-inga-namn-namns
Intressant. Tack för den länken. Vi får väl se vad damen gör framöver. Men hon gillar ju att stämma och skicka inlagor. Så helt otroligt är det väl inte att hon stämmer dom. Blir ju spännande.
Citera
2019-09-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Mhm. Vi får hoppas att skytten hittas snart och kan bindas till KL, annars kan det bli dyrt för Expressen.

Hennes identitet är ju bara ett klick bort.
Vet inte om tidningarna medvetet får gå polisens ärende på det sättet, men artiklar av den här sorten kan ju få KL ur balans så att hon i sitt kränkta tillstånd gör förhastade saker eller uttalanden som leder framåt i utredningen.
Citera
2019-09-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Anledningen till att diskutera hennes leverne och konstaterat falska anmälningar mot HOL är att bemöta de försök som görs i tråden att misstänkliggöra HOL. Han har utsatts för ett våldsamt mordförsök där KL är huvudmisstänkt som anstiftare. Att det då framförs påståenden om att mordförsöket skulle vara ett svar på någon slags terror från hans sida riktad mot KL eller att han t om skulle ha iscensatt mordförsöket själv i syfte att misstänkliggöra "stackars" KL måste vederläggas så att man kan gå vidare och koncentrera sig på den egentliga frågan - mordförsöket på HOL. Om man ser nyktert och sakligt på det vi vet så talar väldigt mycket för att KL på något sätt står bakom detta, att mordförsöket är en logisk upptrappning av det uppvisade beteendet med falska anmälningar och samtal till 112 när det inte fått önskat resultat. Det går kanske inte att helt utesluta att skytten är en gammal missnöjd klient som spårat ur, men den teorin känns rätt onödig att fundera kring när det finns ett så starkt huvudspår för polisen att jobba med.

En gammal klient borde HOL ha känt igen eftersom de t o m brottades. Vi vet inte om skytten sa något. Men om det är så att det finns ett pris på HOLs huvud på stan och polisen inte vet vem som beställaren är då kan det vara en gammal klient. HOL verkar inte vara på det klara med vem skytten var, utan hade två teorier: ex-frun och en gammal klient. Känns som att han utgick ifrån beställningsmord.
Citera
2019-09-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror att du efterfrågar något som vi människor i regel förstår i en kommunikation med andra:

Vi uppfattar skillnaden mellan fyllesnack och försök att förmå någon att begå brott.

I rättsliga sammanhang blir det till slut en fråga om trovärdighet.

Jag känner inte till graden av KL’s missbruk men skulle polisen utreda en random klassisk missbrukares anstiftan så skulle man nog kika i missbrukarkretsarna efter gärningsmannen. Givetvis kan denna tidigare prominent ha frågat runt i sina nyktra kretsar men oddsen rätt låga att så även skett i de lite mer blöta sammanhangen.
Citera
2019-09-14, 11:37
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, men misströsta inte för att du har ärvt intellektuell svaghet. Du kan vara duktig på annat. T ex på att gräva gropar eller hoppa bock.

I fallet som diskuteras i tråden finns det ju i dagsläget ingen MGM, inte heller någon häktad anstiftare till brottet. Står polisen och stampar eller fokuserar de bara på den misstänkta anstiftarens mobil(er) för att hitta fram den vägen?

Kan inte ta åt mig mindre med över 500 HP och förlitar mig på att det är uppenbart för läsaren vem som är intellektuellt svag.
Du saknar argument och är således irrelevant.
Alkoholism är inte en sjukdom; det är social design och ett sätt för mentalt svaga att ursäkta sina brister.

Punkt.
Citera
2019-09-14, 11:52
Medlem
Citat:
Jag känner inte till graden av KL’s missbruk men skulle polisen utreda en random klassisk missbrukares anstiftan så skulle man nog kika i missbrukarkretsarna efter gärningsmannen. Givetvis kan denna tidigare prominent ha frågat runt i sina nyktra kretsar men oddsen rätt låga att så även skett i de lite mer blöta sammanhangen.

I vilka tidigare nyktra kretsar insinuerar du till att KL skulle leta torped?
Citera
2019-09-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Vet inte om tidningarna medvetet får gå polisens ärende på det sättet, men artiklar av den här sorten kan ju få KL ur balans så att hon i sitt kränkta tillstånd gör förhastade saker eller uttalanden som leder framåt i utredningen.

Nä det var inte så jag tänkte, att de vore polisens högra hand på nåt sätt.
Expressen vill hålla igång fallet förstås, det är kittlande och har högt läsvärde.

Det tycker ju vi också.

Jag bara hoppas att snubben inte blir skjuten igen och att skytten med eller utan anstiftare åker fast.

Det bästa för Karin vore att ta de tio millarna, försvinna från stan och köpa sig en bungalows nånstans i ett billigt land.

Fast det verkar hon inte ha vett att begripa.
Citera
2019-09-14, 12:12
Medlem
Larasofts avatar
KL har själv gjort sig till en offentlig person genom ett antal intervjuer. Därmed får hon tåla granskningen av (offentliga) domar där hon är part - till en viss gräns. Expressen och Aftonbladet vet nog hur de ska hantera dessa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in