2019-09-14, 09:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Att gå bakom planket är ju inte att gömma sig, "baksidan" av planket vetter ut mot motorvägen. Om någon fajtas där så skulle bilisterna se det.

Men det verkar inte varit andra vittnen ute vid platsen, så varför skulle man behöva in i buskarna?
Citera
2019-09-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
"SD som sägs vara med vid begravningen och gråta" - var har du fått
den uppgiften ifrån? Var du med på Lenas begravning och sett det
med egna ögon?

Vad som skrivits x flera i tråden är att SD hade uttryckt en önskan att
få vara med på hennes begravning.

Det har aldrig kommit fram att SD var med på begravningen, har
väldigt svårt att tro att han var välkommen dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det sägs här i tråden att HD förbjudit SD att besöka LW.
Av vilken anledning då?
Kände hon till deras affär?
Det sägs vidare att HD inte brydde sig?Hur kan man vara så säker på det?

Ingen vet vad som rör sig i en annan människas huvud.

Det sägs att SD ändå var på LW:s begravning.Att han grät.Varför var han på hans älskarinnas begravning?En kvinna som hans fd fru hade förbjudit honom att träffa..
Hade han lovat HD att inte träffa LW dessutom?

Min spekulation:
Det sistnämnda (begravningen samt gråten)är enligt min mening ett spel för gallerian.Ett försök av dem att framstå som oskyldiga inför den stora massan.

Mordet var planerat sedan länge av dem.Gemensamt trot jag.

Hon för medhjälp/anstiftan om hon mot förmodan blir fälld vilket jag inte tror.HD behöver ju inte varit med vid utförandet.

Varför fortsätter du att skriva att SD var på Lenas begravning?
Varför svarar du inte på min fråga om du i så fall var med på
begravningen och såg SD där?

Läs sommarljums inlägg nedan, där hittar du
information om att SD troligtvis ej var önskvärd när Lena
begravdes och var han befann sig den dagen:

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det har spekulerats i hurvida SD dök upp på LWs begravning eller ej. Han gav ju uttryck för att han ville gå, men av självklara skäl tror jag inte att hans närvaro skulle uppskattats av anhöriga till LW!

Jag har för mig att LW begravdes 16/11 2018, och då befann sig SD enligt honom själv på en tvådagars kurs i Stockholm, där han även passade på att frivilligt besöka polisens högkvarter 😊

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b455d921-871b-4a60-b83d-c0e6e6be1e03
Citera
2019-09-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW verkade inte vara hemlig och dessutom var hon Trackable genom sitt maniska GC:ande. SD och andra kunde följa henne hela tiden. Enligt hans ord var de bästa vänner till slutet, fast hon var besviken på honom vintern 16/17. Han skrev också att hon var oskicklig i sina kontakter med män... (Undrar vad han byggde den åsikten på).

Jag tror de hade kommunikation via messenger även efter anmälningarna
Om SD varit osmart och trakasserat LW, finns det nog bevis som han får bemöta i förhör.

Jag har inte läst i tråden att HD har upplevt SD som påträngande, gränslös och intensiv, men kan ha missat inlägg. Tacksam om du kan länka till källa.

( Off t: Jag har sett att du (och SM) klämmer in ett "c" ordet trakassera. Finns det en särskild tanke med felstavningen? )

Det fetade: om hennes anmälningar avser saker som gjorts som respons på hennes eget agerande kan det ju vara det han syftar på. Att försöka tvinga fram ett samtal för att man vill höra vad andra parten kanske inte vill säga?
Citera
2019-09-14, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tro får ni göra själva, jag tror ingenting. Det där om att polisen sade att motivet var en gåta stod i tidningen Dagen, men det kan ju tidningen lika gärna ha hittat på själv. Vad vet man, den kristna tidningen Dagen kanske har en liberal teologisk syn i moralfrågor och helt enkelt hittar på saker. Väldigt svårt att veta vad som är sant i den här soppan. Och naturligtvis skall man även ta uppgifter som faktiskt kommer från polis och åklagare med en nypa salt.
Tack för svaret.
Läste du det precis efter mordet eller nu nyligen?

När Knutby-morden begicks fick jag en mycket positiv bild av Dagen (eller också var det någon annan kristen tidning?). Då var det en kristen tidning som hade betydligt bättre artiklar med mycket mer information än vad man kunde läsa i vanliga medier.
Citera
2019-09-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tror snarare att det finns personer som antingen tror/medvetet förvrängt fakta, att hon hade flera samtidigt som SD. LW försökte ju umgås med SD som vän när hon tröttnat på honom, bara för att få honom sluta trackassera och hota henne. Då kunde hon inte annat än hålla den hon hade en relation med väldigt hemlig, annars hade garanterat SD flippat ännu mer och gett sig på även honom? Såvida hon inte ljög om att hon hade ett nytt förhållande för att slippa SD påträngade och gränslösa beteende, du vet väl att det finns uppgifter i tråden, att även HD tycker att SD är intensivt påträngande?

Men det är väl inte ens visat att han trakasserat och hotat henne? (Än mindre att hon skulle fortsatt umgås som vän med anledning av detta) Hon verkar ha berättat det för åtskilliga i gemensamma bekantskapskretsen om hot och trakasserier men inte anmält något hot, som är mer att anmäla än den situation hon själv gav incitament till?
Citera
2019-09-14, 10:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det stod i media från dag 1. Minns inte heller om polisen gått ut med motivet? Ja vi får verkligen hoppas att dom har full kontroll på hur det gick till!! Jag tror sålunda aldrig att SD kommer redogöra händelseförloppet in i detalj, han är inte typen som kommer erkänna tyvärr.
Det som stod i media dag 1 om polisens kunskap lär inte stämma med vad polisen vet idag.
Sedan dess har de skaffat sig betydligt mera kunskap.

Även om polisen inte har gått ut med motivet så kan de mycket väl ha starka misstankar om vad det var.
Citera
2019-09-14, 10:07
Medlem
Citat:
Att gå bakom planket är ju inte att gömma sig, "baksidan" av planket vetter ut mot motorvägen. Om någon fajtas där så skulle bilisterna se det.

Jag tror att hen menar att LW eventuellt släpades några meter in till planksidan där hon hittades.
Citera
2019-09-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror jag med.
Jag tror att det började på den lilla gångvägen.
Det finns liksom ingen logisk förklaring till att gå bakom planket i första skedet.
Varför skulle dom gå bakom där...?
Nä, jag tycker din spekulation låter rimlig.

God förmiddag @Avd.9

Låt oss säga att vi nu endast leker lite med våra tankar kring detta mordfallet, och detta gällande och angående möjligheter i komparation med omöjligheter.

Låt oss säga, att under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 befann sig Lena Wesström inom sin bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan klockan 🕚23:28 och höll på med sina sysslor, som till exempel, förberedandet till henne's son's då kommande bemärkelsedag den 15 Maj år 2018.

Klockan 🕚23:30 kontaktar en person Lena Wesström, och under samtalets gång bestämmer sig ifrågavarande att därnäst möta upp personen på Rättarevägen. Låt oss då säga att Lena Wesström och personen samtalade från approximativt klockan 🕚23:30 och avslutade samtalet ungefär klockan 🕚23:32

Vi antar då vidare sagt enligt ovan, att Lena Wesström lämnade sin bostadsrätt approximativt klockan 🕚23:35 och via sin [gång]-promenad sedan tog sig fram till Rättarevägen och därstädes hon en stund tidigare hade bestämt sitt möte med personen.

Antag då vidare, att själva den då aktuella promenad-sträckan från bostadsrätten och sedan därifrån till Rättarevägen, tog någon stans från 60 upp till 120 sekunder.

Låt oss då antaga att den då aktuella promenad-sträckan gjordes på 120 sekunder.

Det vill säga enligt ovan skrivet, att Lena Wesström då befann sig på Rättarevägen klockan 🕚23:37 och därstädes stod öga mot öga tillsammans med personen hon tidigare hade bestämt ett möte med.

Till observandum, nu skall jag inte skildra vidare enligt detta ovan skrivet, utan jag skall i stället överbringa frågan till dig och vilken följande lyder,

Beskriv nu vidare och utifrån dina egna tankar, vad du tror kan ha ägt rum kort, och strax efter klockan 🕚23:37 ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW verkade inte vara hemlig och dessutom var hon Trackable genom sitt maniska GC:ande. SD och andra kunde följa henne hela tiden. Enligt hans ord var de bästa vänner till slutet, fast hon var besviken på honom vintern 16/17. Han skrev också att hon var oskicklig i sina kontakter med män... (Undrar vad han byggde den åsikten på).

Jag tror de hade kommunikation via messenger även efter anmälningarna
Om SD varit osmart och trakasserat LW, finns det nog bevis som han får bemöta i förhör.

Jag har inte läst i tråden att HD har upplevt SD som påträngande, gränslös och intensiv, men kan ha missat inlägg. Tacksam om du kan länka till källa.

( Off t: Jag har sett att du (och SM) klämmer in ett "c" ordet trakassera. Finns det en särskild tanke med felstavningen? )

SD får nog frågor även om det skulle förhålla sig tvärtom, att LW trakasserat honom via messenger eller liknande.
Citera
2019-09-14, 10:11
Medlem
Citat:

Det är buskar i vägen, nivåmässigt ligger motorvägen betydligt lägre än FP.
Dessutom va det becksvart, ganska svårt för bilister å få någon insyn där.

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4P20181012-212613

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4O20181012-202008
Citera
2019-09-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
HD har inte med detta att göra. En kvinna slår inte en annan kvinna som är fysiskt starkare. Hon sticker möjligen. Modus operandi stämmer inte in på en kvinna helt enkelt.
De två tillsammans nej nej faller bort. Hur skulle två personer kunna avlägsnat sig från platsen osedda och ta sig hem, risk. Det kan inte varit planerat så det är en väldigt konstig plats för ett sammanträde. Då kunde de setts hemma hos någon och pratat igenom saken över en fika.

LW lurades till platsen av en ensam mördare, vem återstår att klura ut. Att det är en man torde vara ställt utom tvivel. Använd ert kära statistiktänkande då faller en kvinna bort. Kvinnliga mördare är ofta förhärdade, känslokalla personer i samhällets utkant.
Finns andra scenarios, typ det religiösa spåret, moralist spåret. Spår efter en tidigare relation fallen i glömska och kanske taget i bruk för hämnd i skydd av den näraliggande konflikten.

Polisen vill ha HD medskyldig till i samförstånd eller i sämsta fall få henne att skylla allt på honom. Att hon släpptes tyder på att det inte lyckades.
De låter pressen på henne finnas kvar genom att inte avskriva henne från misstankar. Det är vanligt i ett desperat utredningsläge där de letar efter varje möjlig ledtråd. Nästan alltid släpper man ut och låter misstankarna hänga kvar.

Frågan om HD motiv ligger på om hon verkligen var svartsjuk eller inte, där går meningarna isär, vet någon hur det verkligen var?
Var hon verkligen svartsjuk har hon givetvis motiv, eller kan hon möjligtvis haft ett helt annat motiv, kan man utesluta det, och vad kan det i så fall varit?

Det oerhört kraftiga våldet mot kroppen, eventuellt även mot huvudet, tyder på ett extremt hat, men om motivet är just svartsjuka eller hämd eller helt andra orsaker, tror jag ingen här kan svara säkert på idag?

Statistik över mord, ja hur ser statistiken ut när män är GM?
Strypning är väl det vanligaste men då kommer man i närkontakt och män är i regel inte i underläge. Har då ett redskap använts så kan det väl lika gärna vara just en kvinna i fysiskt underläge, i just detta fallet?

Är SD motiv svartsjuka eller något helt annat?
Är HD involverad och har motiv, har SD och HD samma motiv eller olika motiv?
Citera
2019-09-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är buskar i vägen, nivåmässigt ligger motorvägen betydligt lägre än FP.
Dessutom va det becksvart, ganska svårt för bilister å få någon insyn där.

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4P20181012-212613

https://www.bildtagg.se/bild/H8D4O20181012-202008
Jag känner väl till platsen och den passeras av ett stort antal långtradare, alla tider på dygnet. Men...de som passerade då kanske inte direkt noterde vad som pågick, vilket ju är mänskligt. Doch är det så att en person som står upp,, syns från en lastbilshytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in