Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Det tror jag med.
Jag tror att det började på den lilla gångvägen.
Det finns liksom ingen logisk förklaring till att gå bakom planket i första skedet.
Varför skulle dom gå bakom där...?
Nä, jag tycker din spekulation låter rimlig.
God förmiddag @Avd.9
Låt oss säga att vi nu endast leker lite med våra tankar kring detta mordfallet, och detta gällande och angående möjligheter i komparation med omöjligheter.
Låt oss säga, att under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 befann sig Lena Wesström inom sin bostadsrätt, adresserad på Byalagsgatan klockan 🕚23:28 och höll på med sina sysslor, som till exempel, förberedandet till henne's son's då kommande bemärkelsedag den 15 Maj år 2018.
Klockan 🕚23:30 kontaktar en person Lena Wesström, och under samtalets gång bestämmer sig ifrågavarande att därnäst möta upp personen på Rättarevägen. Låt oss då säga att Lena Wesström och personen samtalade från approximativt klockan 🕚23:30 och avslutade samtalet ungefär klockan 🕚23:32
Vi antar då vidare sagt enligt ovan, att Lena Wesström lämnade sin bostadsrätt approximativt klockan 🕚23:35 och via sin [gång]-promenad sedan tog sig fram till Rättarevägen och därstädes hon en stund tidigare hade bestämt sitt möte med personen.
Antag då vidare, att själva den då aktuella promenad-sträckan från bostadsrätten och sedan därifrån till Rättarevägen, tog någon stans från 60 upp till 120 sekunder.
Låt oss då antaga att den då aktuella promenad-sträckan gjordes på 120 sekunder.
Det vill säga enligt ovan skrivet, att Lena Wesström då befann sig på Rättarevägen klockan 🕚23:37 och därstädes stod öga mot öga tillsammans med personen hon tidigare hade bestämt ett möte med.
Till observandum, nu skall jag inte skildra vidare enligt detta ovan skrivet, utan jag skall i stället överbringa frågan till dig och vilken följande lyder,
Beskriv nu vidare och utifrån dina egna tankar, vad du tror kan ha ägt rum kort, och strax efter klockan 🕚23:37 ?
Mvh/ @JokerMannen