2019-09-14, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Kvinnan från Åkersberga, bild med sallad och röd dricka. Går du in o kikar på de som gillat bilden så hittar du HOL...

Nope. Åtminstone inte nu längre..
Citera
2019-09-14, 04:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta har jag missat. Kan du försöka hitta det inlägget? Strongt av dig att vara så aktiv här trots småbarn runt dig.

Tack ska du ha .

Tyvärr hittar jag det inte efter mer än 6 timmars letande, och ingen har citerat det. Det måste ha tagits bort mycket fort. Jag kan faktiskt förstå varför, det var postat av någon med ordentlig insyn i polisväsendet är min tolkning. Det var ganska långt. Jag trodde att det skulle "ta alla med storm" här i tråden, därför varken svarade jag, eller sparade det, det var lite "sprängstoff" över det. Troligen hade jag just då inte tid att svara på det, eller spara det, jag var på väg för att lämna eller hämta lillkillen från skolan. Men jag var riktigt glad över inlägget för det var så intressant, jag verkligen gick och väntade hela dagen på nästa inlägg från samma användare och/eller reaktioner på det.

Jag har letat i tråden sedan den 9/11, och jag känner igen andra inlägg "runt om", om du förstår vad jag menar, och det postades då torsdag kväll/natt eller fredag förmiddag, troligast fredag förmiddag.

Och det jag kommer ihåg ordentligt var just att "torpeden från år 2015 skulle ha "ett mycket intressant namn".

Det är kanske därför som HOL (i mitt tycke) rustar med Sveriges bäste försvarsadvokat (enligt en användare i tråden) som sitt målsägarbiträde, innan någon ens vet om det blir en rättegång. Ganska ovanligt tycker jag, normalt brukar ju MGM vara häktad åtminstone.

I mitt tycke och tolkning av inlägget, så var det utformat som om HOL har en hel del att frukta. Men det är min amatörmässiga tolkning, men jag är akademiker i ett ämnesområde som kräver att man ser likheter och samband över stora områden och tidsperioder, Jag har ett tränat öga för detaljer, typ.

Sorry att jag gick bet, lärdomen är att alltid spara och/eller svara.
Citera
2019-09-14, 05:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Paret träffades 1997

Är det inte enklare att skriva ut LOBarna och domarna i stället för endast målnummer?
LOB 31 augusti 2013 frikänd från misshandel, ett bett.
LOB 14 april 2014 under rehab från liten blödning i hjärnan
LOB och dömd för Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd 2015-03-21
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-04-22
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-05-22

Well, problemet här när det gäller LOB är väl att det saknas riktiga/äkta bevis.

Har det tagits utandningsprov (som vid rattfyllor),pissprov eller blodprov?? S.k. faktiska bevis?

Och LOB är väl inget man blir dömd för, det gäller ju där och då, tills vederbörande "sovit ruset av sig.

Slira inte på sanningen igen!!!

Du har ju klart och tydligt en agenda, du är inte ett dugg trovärdig och förgiftar bara tråden med dina utvalda delar av dokumentation.
Citera
2019-09-14, 05:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Det handlar nu mer om att förfölja/stalka hennes personliga liv än att faktiskt få fram relevant information om detta fall snarare än oönskad information..

Jag håller helt med dig.

HOLs anhägnare är rädda, därför trappar de upp.
Citera
2019-09-14, 05:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Precis vad jag sa inatt men vissa människor är helt dumma i huvudet, argumentera med dessa är meningslöst eftersom dom redan har en klar bild av vad som hänt, fast dom inte har en aning.
99% håller på advokaten och 1% försöker ge domaren en möjlighet att hon kanske inte är skyldig trots allt, men hon är ju både alkoholist och har varit LOBad, så självklart är hon en mördare.

edit, stavfel

Exakt.

Väldigt svårt för vissa att ens låtsas att de är objektiva, och förstör tråden med en enorm mängd genomskinlig "info".
Citera
2019-09-14, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nope. Åtminstone inte nu längre..
Jo då. Titta igen.
Citera
2019-09-14, 05:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tack för svar Marie.
Jakten går vidare. Här är min teori hur polisen kunde knäcka var KL var inneboende. I intervjun som KL ger i AB säger hon att det som trilskades i förhöret var att hon inte ville uppge var hon bodde pga att innehavaren av lägenheten skulle hamna i problem. Det gick, har jag för mig ett dygn innan polisen skaffade fram uppgiften var hon bodde utan hennes hjälp.
Hur det gick till vet vi inte. En teori skulle kunna vara att hon kom ju till brottsplatsen i Taxi dessutom som hon själv säger i stort sett i pyjamas. Polisen har tidsangivelsen när hon anlände till norr Mälarstrand 62. (KL identifierade sig själv med id kort till polis på plats)Jag tror att polisen har tagit in listor ifrån taxibolag i regionen som haft en körning till norr Mälarstrand 62 vid den tiden hon anlände. Har man då fått napp om en körning dit så var det bara att få taxichauffören att identifiera KL att han kört henne dit. Men det är inte det viktiga utan det som är intressant är ju vilken adress beställde KL taxin ifrån. Hon måste ju ha stigit in i taxin från en angiven hämtningsadress. Sedan var det nog en smal sak för polisen att kolla upp vilken som bodde där och kopplingen till KL.

Ja, så kan det absolut ha gått till. Namnet på hennes "hyresvärd" finns ju i tråden....

Den bästa skyddade och hemligaste adress man kan ha är "bostadslös"

Det känns bra att hon har några vänner kvar, som dessutom är så bra vänner att de riskerar någonting för henne.
Citera
2019-09-14, 06:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, så kan det absolut ha gått till. Namnet på hennes "hyresvärd" finns ju i tråden....

Den bästa skyddade och hemligaste adress man kan ha är "bostadslös"

Det känns bra att hon har några vänner kvar, som dessutom är så bra vänner att de riskerar någonting för henne.

Hur länge har KL varit bostadslös? Att hon är en "soffsurfare" utan fast bostad kan ha bidragit till att hon anses vara olämplig som vårdnadshavare.
Citera
2019-09-14, 06:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hur länge har KL varit bostadslös? Att hon är en "soffsurfare" utan fast bostad kan ha bidragit till att hon anses vara olämplig som vårdnadshavare.

Jag vet inte hur länge "bostadslös", men hon är väl fortfarande skriven på Norr Mälarstrand. Enligt uppgifter i tråden har hon genom arv ett jättestort hus i norra Sverige, samt ett stort arv i kontanter om man kan tro på detta.

Om man åtminstone tar dessa uppgifter i en beräkning, så landar man väl i att hon nog "väljer" att vara officiellt bostadslös.

Jag är inte direkt feminist, men jag har mött en hel del kvinnor/partners till poliser/personal inom rättsväsendet/polisväsendet som har mycket svårt att få sina anmälningar utredda.

Kanske är K.L. något av en Lisbeth Salander.

Spekulation av mig.
Citera
2019-09-14, 07:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så en kvinnomisshandlare stöttar en annan kvinnomisshandlare. Vi får se när Silvias karriär faller ihop precis som Karins. Bilden börjar klarna

Oj, utveckla gärna, jag hänger inte med. Sorry...
Citera
2019-09-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Jo då. Titta igen.

Profilbilden (den enda som finns bland bilderna) är uppdaterad 21.3.2016 och den gillades av 10 personer och kommenterades av 2personer. HOL finns inte bland dessa 12..

Förstår inte hur du kan hitta honom där...

P.S. Dessutom måste jag säga att den Pia ser inte ut som 57år och inte alkoholiserad heller - OM man nu betänker att detta skulle ha varit nappt 3 år innan hennes död i alkoholism och dess relaterade sjukdomar. Om man jämför med systern så ser ju systern nedgången ut och hon är ju bara 51år (vill jag minnas)...
Senast redigerad av sno 2019-09-14 kl. 07:37.
Citera
2019-09-14, 07:31
Medlem
Jag hänger inte heller med - kvinnomisshandlare...?

Jag kan inte låta bli att undra över varför skrev inte dessa båda ett äktenskapsförord när dom gifte sig? Dom är ju jurister för h-----e

FÖ tror jag inte ett smack på att Karin har hyrt torpeder - svaret på skjutningen har Henrik
Vad sa t.ex mördaren till H innan skott avlossades?
Vilka klienter har han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in