Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Detta har jag missat. Kan du försöka hitta det inlägget? Strongt av dig att vara så aktiv här trots småbarn runt dig.
Tack ska du ha

.
Tyvärr hittar jag det inte efter mer än 6 timmars letande, och ingen har citerat det. Det måste ha tagits bort mycket fort. Jag kan faktiskt förstå varför, det var postat av någon med ordentlig insyn i polisväsendet är min tolkning. Det var ganska långt. Jag trodde att det skulle "ta alla med storm" här i tråden, därför varken svarade jag, eller sparade det, det var lite "sprängstoff" över det. Troligen hade jag just då inte tid att svara på det, eller spara det, jag var på väg för att lämna eller hämta lillkillen från skolan. Men jag var riktigt glad över inlägget för det var så intressant, jag verkligen gick och väntade hela dagen på nästa inlägg från samma användare och/eller reaktioner på det.
Jag har letat i tråden sedan den 9/11, och jag känner igen andra inlägg "runt om", om du förstår vad jag menar, och det postades då torsdag kväll/natt eller fredag förmiddag, troligast fredag förmiddag.
Och det jag kommer ihåg ordentligt var just att "torpeden från år 2015 skulle ha "ett mycket intressant namn".
Det är kanske därför som HOL (i mitt tycke) rustar med Sveriges bäste försvarsadvokat (enligt en användare i tråden) som sitt målsägarbiträde, innan någon ens vet om det blir en rättegång. Ganska ovanligt tycker jag, normalt brukar ju MGM vara häktad åtminstone.
I mitt tycke och tolkning av inlägget, så var det utformat som om HOL har en hel del att frukta. Men det är min amatörmässiga tolkning, men jag är akademiker i ett ämnesområde som kräver att man ser likheter och samband över stora områden och tidsperioder, Jag har ett tränat öga för detaljer, typ.
Sorry att jag gick bet, lärdomen är att alltid spara och/eller svara.