2019-09-12, 19:06
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det vet jag. Och...?
Han skall utbetala ca 9 500 000 kr till henne samt ta över de bostadslån som står på henne.

Vad är lägenheten värd ? 18 millar?
Det känns lite mycket men är det en stor våning så kanske det stämmer
Citera
2019-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det var HOL som begärde skilsmässa.
Allt finns i en dom som jag inte är bekväm med att lägga ut i tråden då det handlar mycket om barnen och deras fullständiga namn och personnummer finns med där.
Dom är från STOCKHOLMS TINGSRÄTT DOM 2015-12-07.
Du kan maska det mesta om du sparar filen, gör om den till Word-dokument och maskar. Lite jobb men... Jag tror dig. Faktiskt. Just det målnumret har jag, men har inte begärt ut själva domen.
Citera
2019-09-12, 19:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Din fråga är central för hela fallet och hur det kommer sluta för de inblandade.

Det är en konstig torped, som skjuter 3 skott som träffar HOLs vitala delar på kroppen utan allvarliga skador. Ännu underligare är att en skottskadad person reder ut situationen och är stark och rörlig, och direkt tänker på arbetet.

Signalementet stämmer överens på alla jag känner eftersom alla har grå tröjor hemma i högar. Att torpeden försvann i en svart SUV gör det svårt att hitta bilen eftersom där jag rör mig kryllar det av svarta SUVar med folk som gillar grå tröjor.

En torped som skjuter som en kratta utan att åsamka brottsoffret större skador, med kan försvinna enkelt är ju en gåta.

Om det är en torped, behöver hen per definition inte vara en torped beställd av KL. Det kan vara en gentleman som tycker KL har fått lida nog och vill bjussa på lite rättvisa. Det kan också vara missnöjd klient eller motpart som valt detta sätt att kliaga. Inspirerad av alla andra skjutningar som inte leder till att någon åker fast.

Det vi nu vet är att HOL har retat upp någon till den grad att han blir skjuten i sin bostad på väg till jobbet. Det vi sett med andra skjutningar att oskyldiga kan drabbas. Ingen bra bostad för barnen och oförskyllt otryggt för grannarna.

HOL har hamnat i en knipa, där det han framförde som argument för barnens bästa är plötsligt det sämsta barn kan råka ut för beträffande boendemiljö.

Alkoholistmorsa eller farsa som jagas av torpeder är ingen bra miljö alls för barn. HOL borde skicka iväg barnen till Lundsberg!
Anser du att kvinnor som blir dödade av sina män blir det för att de"retat upp" sina män?
Citera
2019-09-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vad är lägenheten värd ? 18 millar?
Det känns lite mycket men är det en stor våning så kanske det stämmer
Det är höga kvadratmeterpriser där. Mellan 80 000 och 100 000 kr per kvm/år. Man höjde värdet till 20 000 000 under resans gång. Med avräkning på mäklararvode och renovering.
Citera
2019-09-12, 19:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försäljning av lägenheten?

Citat:
Ja, det vet jag. Och...?
Han skall utbetala ca 9 500 000 kr till henne samt ta över de bostadslån som står på henne.

Och då slutar de i a f att kunna bråka om just lägenheten.

Antingen gör de detta eller också får paradvåningen försäljas till det högsta budet som går att få på den öppna marknaden. Ingen av dem kan sitta kvar i orubbat bo.
Citera
2019-09-12, 19:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad tror du om borderline? Klarar inte av att bli övergiven...
Ja, det glömde jag. Att bli övergiven är för en borderline en dödssynd OCH den känslomässiga logiken bir då att döda tillbaka.
Citera
2019-09-12, 19:12
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Det är bådas hem och självklart vill man bo där. KL bodde där i 9 år, och nu har HOL bott där i 14 år. Och barnen hela sitt liv. Ett hem är ett hem vare sig det är 204 kvm, 2000 kvm eller 80 kvm.

Äh!
Det hela är sjukligt det handlar om två Egon som inte vill ge med sig.
Hade han också varit frisk och klar i sitt tänkande hade han lämnat våningen och köpt något nytt eget även för barnens skull
Vad är det viktigaste i livet? En lägenhet?
Han tjänar väl så bra och mer än många så han hade kunna göra något bra av sitt liv.
Många är idag så mycket ’ jag ska minsann ha ’
Självklart har han varit en stor del i den skiten han fått uppleva och nu lever i.
Barnen eller en våning på Kungsholmen?
Citera
2019-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, det glömde jag. Att bli övergiven är för en borderline en dödssynd OCH den känslomässiga logiken bir då att döda tillbaka.

Om en brottsling kan bevisas ha borderline, är det något som kan ge strafflindring vid till exempel sådana brott som anstiftan till mord? Perrsonen är inte sjuk, men personlighetsstörd.
Citera
2019-09-12, 19:15
Medlem
Citat:
Äh!
Hade han också varit frisk och klar i sitt tänkande hade han lämnat våningen och köpt något nytt eget även för barnens skull
Han tjänar väl så bra och mer än många så han hade kunna göra något bra av sitt liv.
Självklart har han varit en stor del i den skiten han fått uppleva och nu lever i.

Tror inte man tänker så om man kämpar med en fru som har många svåra problem. Då är man nog bara tacksam för att ha tack över huvudet och att klara dagen med två barn som antagligen inte mår så bra av att mamman lämnat in.

När en hel familj kämpar för att överleva så är inte en flytt det man vill genomföra. Det räcker med ett stort uppbrott. Många verkar inte förstå att lägenheten är ett hem...
Citera
2019-09-12, 19:15
Medlem
Citat:
Allt finns i en dom som jag inte är bekväm med att lägga ut i tråden då det handlar mycket om barnen och deras fullständiga namn och personnummer finns med där.

Bra val att hålla inne på den.

Det viktiga i sammanhanget är att vi får veta vad som hänt. Bland annat att KL är en rättshavererad jurist och domare!

Du är efterlängtad här idag! Det finns en vresros och en marie antoinette som förpestat dagen med evinnerligt pladder. Inte värda att spendera tid på.
Citera
2019-09-12, 19:16
Medlem
Citat:

När kom första anklagelsen om anstiftan till mord?
Citera
2019-09-12, 19:16
Medlem
Citat:
Äh!
Tror det handlar om prestige. Men även att barnen växt upp i bostaden. Åtminstone är det just det som man nu har dömt till. Barnens bostad, hans vårdnad, deras hem. Det är barnen man tagit hänsyn till här misstänker jag - eftersom det handlar om vem som har mest behov av den.

Men - mycket prestige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in