2019-09-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Precis som Avel säger så är informationen från en av intervjuerna när hon precis blivit släppt ur häktet.

När de konfronterade KL med att hon tidigare blivit anmäld för anstiftan till mord så sade hon något i stil med ”jag visste inte att det fanns en anmälan förra gången. Det var ett mycket speciellt namn [som torpeden/anmälaren hade] så det skulle jag ha kommit ihåg” OBS ej citat utan sammanfattning av det jag minns.

Det intressanta var att KL fokuserade på att hon borde ha kommit ihåg namnet, att det var ett speciellt/annorlunda namn samt att hon sade ”förra gången”.

Bra, du mindes bättre än jag, tack.
Skulle dubbelkolla men intervjun verkar ligga bakom betalvägg nu.
Citera
2019-09-13, 22:57
Medlem
En tråkig historia och det slutar säkert med att någon tar livet av sig. I många år har Karin haft problem. Barnen måste ha drabbats hårt av att mamman har problem. Advokaten gillar väl pengar och är därför tillbaks på jobbet så fort.
Citera
2019-09-13, 23:23
Avslutad
Nja, det är nog inte bara att studsa upp och köra på som vanligt igen efter en skottskada på levern.
Så här lät det gällande operationen av Anna Lindh.

22.15 Pressekreterare Dan Svanell meddelade från Karolinska sjukhuset att Anna Lindh fortfarande opereras och att hennes tillstånd betecknades som mycket allvarligt. Hon hade förlorat mycket blod.

01.00 Operationen avbröts, eftersom blödningens omfattning minskat väsentligt.

02.00 Operationen fortsatte när läkarna märkte att blödningen inte avstannat helt.

03.00 Läkarna Lars Irestedt och Göran Wallin redogjorde inför den samlade världspressen för Anna Lindhs tillstånd. De uppgav att det var bättre, men att läget fortfarande var kritiskt för utrikesministern.

05.29 Anna Lindh avled på operationsbordet efter en massiv blödning orsakad av knivskador på lever och flera av de stora blodkärlen i buken.
Citera
2019-09-13, 23:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Uppdatering tidslinje av det som är trolig fakta i tråden . . . uppdatera gärna om något är fel eller att det finns fler viktiga fakta. 2015 saknas månad te.x.

1998 - 2001 KL arbete Svea Hovrätt.
1998 KL sambo HOL.
2002 KL Barn.
2003 KL Giftermål HOL.
2002 - 2007 KL arbete Åklagarmyndigheten.
2004 KL Barn.
2004 Köp lgh Norr Mälarstrand KL60% HOL40%.
2007 – 2008 KL arbete Tingsrätten.
2009 – 2012 KL arbete Svea Hovrätt.
2012_01 KL mor död.
2012_07 KL far död.
2012_09 Intervention om Karins alkoholmissbruk
2012_10 Utredning orosanmälan från polis ang våld i hemmet.
2013_09 KL händelsedatum dom B633-14 T-rätt.
2013_10 Ansökan äktenskapsskillnad.
2014_08 Äktenskapsskillnad laga kraft.
2015_?? KL ANSTIFTAN 1 en man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord.
2015_?? HOL ansöker och erhåller kontaktförbud på KL.
2015_12 Vårdnadstvist T15411-13. HOL tilldöms ensam vårdnad samt rätt att kvarsitta i lägenhet.
2016_11 Bodelning klar.
2017_04 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_05 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_10 KL dom överklagan B633-14 T-rätt H-rätt.
2017_11 överklagan bodelning avvisas i T-rätt.
2019_01 KL syster död.
2019_09 överklagan bodelning avvisas i H-rätt.
2019_09 HOL blir skjuten.
2019_09 KL ANSTIFTAN 2 anhållen och frisläppt.
Paret träffades 1997

Är det inte enklare att skriva ut LOBarna och domarna i stället för endast målnummer?
LOB 31 augusti 2013 frikänd från misshandel, ett bett.
LOB 14 april 2014 under rehab från liten blödning i hjärnan
LOB och dömd för Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd 2015-03-21
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-04-22
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-05-22
Citera
2019-09-13, 23:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Och fortsättningen visar på hjärnblödning vilket du inte tog med.
De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än H i K närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för K psykiska hälsa.
Att K lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som
K fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen
i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon
påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före
förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014

K har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014. Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan. Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av K som
gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre
veckor gammal. Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014
inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga
journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos,
samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den
7 – 21 april 2014. Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som
K uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem
med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad.
Hon
har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till K ”faller ihop” eller
svimmar, något som K hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att
blödningen i sig inte påverkat K omsorgsförmåga om barnen.

Lätt att tänka sig att någon med framgångsrik karriär och med hårda krav på sig själv kan gå ner för räkning av något sådant (även om själva hjärnblödningen hade god prognos).

"K uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem
med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad."

Jag kan tänka mig att högpresterande har svårare att handskas med en sådan förändring.

Bara juristutbildningen är mycket tuff, om hon ovanpå det blivit framgångsrik jurist, så kan mycket väl den kravfyllda karriären utlösa hjärnblödningen?
Speciellt om man har osunda alkoholvanor bredvid.

Om vi sen lägger till det rättshaveristiska (vanligt hos jurister) och det manipulativa beteendet hos henne (enligt media och uppgifter här i tråden) samt hennes alkoholism så kan hon ha utvecklat en ganska osympatisk personlighetsförändring.
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-14 kl. 00:20.
Citera
2019-09-13, 23:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Du citerar vad ett vittne uppger:
– Det var väldigt blodigt. Personer som bodde i porten kom ner och berättade att han blivit skjuten i trapphuset, där det också låg hylsor på marken."

Det borde väl betyda att han befann sig på marknivå inne trapphuset när skotten avlossades annars skulle väl inte hylsorna ligga på "marken". Hade det varit på 5 våningen så skulle ju tomhylsorna ha legat på "golvet". GM kan ju knappast ha tagit vara på hylsorna på 5 vån och slängt dom utanför porten.

Ursäkta sent svar.

Jag tror att grannen de intervjuade var invandrare. Jag tror att reportern skrev ordagrant vad vittnet sa.
I U.K. säger numera mer än hälften av befolkningen "ground" istället för "floor" fast de menar golvet inomhus.

Jag tolkar och förstår det som att det var utanför HOLs ytterdörr på plan/våning 5 som skotten sköts och tomhylsor hittades. Men det är vad jag tror.
Citera
2019-09-13, 23:52
Medlem
Efter Expressens artikel om KL:s "osanningar" som bland annat innefattar en rad falska anmälningar mot HOL så får skvallerspåret om misshandel och missförhållanden inom och efter äktenskapet riktat mot KL anses definitivt avfärdat. Finns ingen anledning för KL att ljuga ihop falska anklagelser kring saker som inte skett om det finns verkliga övergrepp att vittna om. Det finns det alltså inte.
Citera
2019-09-13, 23:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hittar inget om henne. Men det känns trist att hon skall åka med syrrans alkoholism om det inte finns minsta belägg för det. Skulle tro att det mer är cancer hon avled av, än av dryckenskap (som det så vackert kan heta). Levern är tålig. Hjärtat likaså. Att dö av alkoholism vid 60 känns inte helt troligt, men jag kan självklart ha fel.
Det första inlägg jag hittar om systern Pia att hon söp ihjäl sig är detta och det kommer från en postare som troligen har lite insyn i familjen.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Citat:
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.

Källa?

Mig själv.
Citat:
Systern jobbade med ekonomi. Kan inte ge ett bättre svar än så.
För många är det här en osannolik händelse, men de som vet vad hon är kapabel till är inte förvånade.
Citera
2019-09-14, 00:02
Medlem
Det handlar nu mer om att förfölja/stalka hennes personliga liv än att faktiskt få fram relevant information om detta fall snarare än oönskad information..
Citera
2019-09-14, 00:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Här har då denne Advokat försvarat blattar som mördat, våldtäktsmän, bankrånare, pedofiler, med flera.
Jag vill ju inte önska livet ur killen, men jag hoppas att ha har fått sig en ordentlig tankeställare, trots att det var exet som gjorde det.
Hur menar du nu?
Dom flesta brottmålsadvokater har väl försvarat den typen av klientel.
Alla har rätt till en försvarsadvokat oavsett vilka dom är och vad dom har gjort.
Vill man inte försvara såna då inriktar man sig på affärsjuridik eller fastighetsrätt.
Citera
2019-09-14, 00:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
"Enligt Aftonbladets uppgifter var mannen på väg till jobbet när han överrumplades och besköts – skottlossningen ska ha ägt rum då han larmade och låste lägenheten."

"Mannen kunde dock själv ta sig ut på gatan, enligt källor till Aftonbladet, och ska ha kunnat ge polisen ledtrådar om dådet. "

"I trapphuset ligger enligt uppgifter fullt med tomhylsor – samt mannens portfölj. En granne berättar hur det är blodigt i trappuppgången.

– Jag låg i sovrummet och efter det hörde jag en smäll och någon som skrek ”hjälp mig, hjälp mig, jag har blivit skjuten”. Sedan när jag gick ut i trapphuset såg jag en väska som låg där, och en massa blod, säger grannen."

"En gärningsman ska ha setts fly från platsen till fots."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rala-stockholm

" Flera personer blev vittnen till händelsen på Norr Mälarstrand på fredagsmorgonen. En av dem berättar att Henrik Olsson Lilja brottades stående med en person i ett trapphus på Norr Mälarstrand, varefter han blev skjuten."

"En granne i huset hörde skotten och öppnade dörren – då möttes hon av advokaten somlånade en telefon och larmade polisen innan han sprang vidare ner på gatan för att möta upp polisen.

En kvinna som var ute och joggade fick syn på den skjutne advokaten på trottoaren och ringde SOS Alarm.

– Han låg då på marken och blödde från ett hål i magen. En annan person höll för hålet, berättar hon."

" Till ett vittne sa han att det antingen är kvinnan – hon som nu anhållits – som ”lejt” någon, eller att det är en klient som ligger bakom.

Ett vittne säger:

– Det var väldigt blodigt. Personer som bodde i porten kom ner och berättade att han blivit skjuten i trapphuset, där det också låg hylsor på marken."

"Advokatsamfundets generalsekreterare Mia Edwall Insulander säger att det är ”oerhört allvarligt” att en advokat skjutits.

– Det är klart att det här är otroligt allvarligt och jag och många av mina kolleger sitter som på nålar får att få reda på vad det handlar om, säger hon.

– Vi gjorde en undersökning 2018 som visade att ungefär var fjärde advokat utsatts av hot. Bland de som arbetar med humanjuridik, alltså familjejuridik och brottmål, är andelen högre, det vet vi."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...la-stockholm1/

Kan HOL ha ringt någon annan polis än SOS Alarm första gången?

Advokatförbundet lämnar statistik.

En kvinna som var ute och joggade fick syn på den skjutne advokaten på trottoaren och ringde SOS Alarm.

– Han låg då på marken och blödde från ett hål i magen. En annan person höll för hålet, berättar hon."

" Till ett vittne sa han att det antingen är kvinnan – hon som nu anhållits – som ”lejt” någon, eller att det är en klient som ligger bakom.

Ett vittne säger:

"Advokatsamfundets generalsekreterare Mia Edwall Insulander säger att det är ”oerhört allvarligt” att en advokat skjutits.

– Det är klart att det här är otroligt allvarligt och jag och många av mina kolleger sitter som på nålar får att få reda på vad det handlar om, säger hon.

– Vi gjorde en undersökning 2018 som visade att ungefär var fjärde advokat utsatts av hot. Bland de som arbetar med humanjuridik, alltså familjejuridik och brottmål, är andelen högre, det vet vi."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...la-stockholm1/
Igår, 23:09
Citera
2019-09-14, 00:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ursäkta sent svar.

Jag tror att grannen de intervjuade var invandrare. Jag tror att reportern skrev ordagrant vad vittnet sa.
I U.K. säger numera mer än hälften av befolkningen "ground" istället för "floor" fast de menar golvet inomhus.

Jag tolkar och förstår det som att det var utanför HOLs ytterdörr på plan/våning 5 som skotten sköts och tomhylsor hittades. Men det är vad jag tror.

Precis vad jag sa inatt men vissa människor är helt dumma i huvudet, argumentera med dessa är meningslöst eftersom dom redan har en klar bild av vad som hänt, fast dom inte har en aning.
99% håller på advokaten och 1% försöker ge domaren en möjlighet att hon kanske inte är skyldig trots allt, men hon är ju både alkoholist och har varit LOBad, så självklart är hon en mördare.

edit, stavfel
Senast redigerad av Flaskbackare 2019-09-14 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in