2019-09-13, 19:00
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenskrafter
Hade mer än gärna erkänt här och nu att jag myttar. Tyvärr så är fallet inte så.

Till er alla: Sök in bara, jag försöker inte hindra er. Jag talar bara om vad som kommer ske vare sig ni vill det eller inte. Jobbet funkar helt perfekt..Till en viss gräns, en gräns som alla kommer passera, vissa har redan passerat gränsen och sitter i skiten, vissa andra skriver glatt och är helt omedveten om vad som komma skall.

Så kort sagt, jobbet funkar, men jobbet kommer tillslut även bita dig i röven så otroligt hårt.

Lika bra du slutar mytta, du har inte gett någonting som styrker dina uppgifter om att du åkt dit. Det är lätt att göra, stryk över alla personliga uppgifter bara. Men inget har du gett oss. Alltså, mytoman.
2019-09-13, 21:02
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Hade mer än gärna erkänt här och nu att jag myttar. Tyvärr så är fallet inte så.

Till er alla: Sök in bara, jag försöker inte hindra er. Jag talar bara om vad som kommer ske vare sig ni vill det eller inte. Jobbet funkar helt perfekt..Till en viss gräns, en gräns som alla kommer passera, vissa har redan passerat gränsen och sitter i skiten, vissa andra skriver glatt och är helt omedveten om vad som komma skall.

Så kort sagt, jobbet funkar, men jobbet kommer tillslut även bita dig i röven så otroligt hårt.

I 20+ år har jobb som dessa funnits. Sms-tjänster, telefonsex, brevvänner.

Har du en enda dom som styrker på att någon arbetare som inte har gjort grovt tjänstefel t.ex sparat uppgifter, stulit bankuppgifter eller utpressat folk råkat illa ut under alla dessa år?

Det är alltid lustigt att mytomaner på Flashback alltid ska vara så gåtfulla och skriva så diffust och mystiskt.
"Jag har bevis på att X har hänt, tro mig detta är allvarligt... Det kommer en dag när allt kommer slå er mer, jag vet detta... Det har hänt... Min polare Z har råkat ut för X och det var inte kul för honom. Spring för era liv, innan allt är för sent åh världen kommer gå under och polisen har span på er tro mig! En dag kommer ni förstå... Ta chansen ni, det är lukrativt men en dag är ni i skiten oj oj oj ni kommer önska ni lyssnade på mig då..."

Bara för att du skriver mystiskt och gåtfullt helt utan ett enda konkret bevis eller förklaring på vad som kan ske, betyder inte det att det är sant. Snarare motsatsen, det är bara fearmongering.

Du borde bli politiker och inte desperat sexchattare!
Senast redigerad av MandySkolman 2019-09-13 kl. 21:42.
2019-09-13, 22:46
Medlem
Så, dags att ställa de riktiga frågorna.

Ni som använder Payoneer, när ni väl tar ut pengar från en bankomat. Väljer ni att "debit in eur" eller "debit in sek" .

Jag väljer olika varje gång, vet inte riktigt hur jag ska göra där. Känns som att jag ändå förlorar en 60-80 kr för varje 2000 kr som jag drar ut.

Hur gör ni? Någon som vill förklara lite vilket det bästa av de alternativen är vid uttag?

Förövrigt kan man ta ut mer än 2k? Försökte dra ut 8k en gång men fan de blir ju 4 helvetesuttag.
2019-09-14, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Lika bra du slutar mytta, du har inte gett någonting som styrker dina uppgifter om att du åkt dit. Det är lätt att göra, stryk över alla personliga uppgifter bara. Men inget har du gett oss. Alltså, mytoman.

Dåså, ännu en skribent som inte tror på mig, din förlust. Jag skriver knappt med gubbarna längre, jag har info som jag delar ut här, så tro mig eller tro mig inte, svårare än så är det ej.

Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
I 20+ år har jobb som dessa funnits. Sms-tjänster, telefonsex, brevvänner.

Har du en enda dom som styrker på att någon arbetare som inte har gjort grovt tjänstefel t.ex sparat uppgifter, stulit bankuppgifter eller utpressat folk råkat illa ut under alla dessa år?

Det är alltid lustigt att mytomaner på Flashback alltid ska vara så gåtfulla och skriva så diffust och mystiskt.
"Jag har bevis på att X har hänt, tro mig detta är allvarligt... Det kommer en dag när allt kommer slå er mer, jag vet detta... Det har hänt... Min polare Z har råkat ut för X och det var inte kul för honom. Spring för era liv, innan allt är för sent åh världen kommer gå under och polisen har span på er tro mig! En dag kommer ni förstå... Ta chansen ni, det är lukrativt men en dag är ni i skiten oj oj oj ni kommer önska ni lyssnade på mig då..."

Bara för att du skriver mystiskt och gåtfullt helt utan ett enda konkret bevis eller förklaring på vad som kan ske, betyder inte det att det är sant. Snarare motsatsen, det är bara fearmongering.

Du borde bli politiker och inte desperat sexchattare!

Finns många som styrker detta, du kommer bli varse med tiden..Var så säker Mandy.
Tiderna förändras alltid, det vet du väl?

Just nu beter du dig som en kärring som inte kan bestämma dig, jag märker på dig att du tar in vad jag skriver, du tänker efter mer än vad vissa andra gör härinne. Ett plus till dig.

Det är många som läser denna tråd dagligen, det är oerhört många som läser men som aldrig skriver något. Är det så att jag kan få den människan på bättre tankar än att hoppa på detta smutsiga tåg så gör jag det mer än gärna.
2019-09-14, 03:37
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Dåså, ännu en skribent som inte tror på mig, din förlust. Jag skriver knappt med gubbarna längre, jag har info som jag delar ut här, så tro mig eller tro mig inte, svårare än så är det ej.

Finns många som styrker detta, du kommer bli varse med tiden..Var så säker Mandy.

Just nu beter du dig som en kärring som inte kan bestämma dig, jag märker på dig att du tar in vad jag skriver, du tänker efter mer än vad vissa andra gör härinne. Ett plus till dig.

Det är många som läser denna tråd dagligen, det är oerhört många som läser men som aldrig skriver något. Är det så att jag kan få den människan på bättre tankar än att hoppa på detta smutsiga tåg så gör jag det mer än gärna.

Mannen, jag vill tro att det du skriver är i välvilja och inte försöker fucka folk, vill ju att du ljuger för min egna säkerhet såklart men vill du få slagkraft i det du säger så uppmanar jag dig till att lägga upp bild på dessa bevis du säger dig ha, för ingenting annat kommer att fungera för folk här inne inkl mig. Att denna branschen är smutsig på många olika sätt är ganska uppenbart med tanke på sättet utbetalning sker etc.

Att folk måste vara jävligt försiktiga med sättet de hanterar pengarna de får in är också viktigt, folk tror att det är hur lätt som helst att tvätta pengar. Varför jag tror de flesta här kommer åka fast förr eller senare. Men ja, jag likväl som många andra här inne kommer inte att kunna ta det du säger på allvar ifall vi inte får se bevis på detta.
Jag vill inte heller att fler ska börja jobba, både för att dem tar meddelanden men också för att majoriteten av folk är naiva, dumma i huvudet och kommer dra uppmärksamhet till det här och göra det omöjligt längre fram.
2019-09-14, 03:57
Medlem
sebastian66s avatar
Den här tråden börjar bara bli mer och mer skoj för varje dag som går
Det finns ett fåtal här som mest bara famlar och fumlar i blindo skjuter knallskott men
kommer aldrig till skott.
Vad är problemet fattar jag inte det kastas bara ut en massa teorier om ditt och datt bla bla bla
mycket snack och lite verkstad om man nu vet och har en massa saker som kan hjälpa andra så
borde det vara en baggis att lägga fram konkreta bevis och inte snacka rappakalja.
Sen blir man inte förvånad över hur folk kan kasta ut saker för har man arbetat eller arbetar som operatör så blir man slipad och vet hur man ska dupera folk enkelt det är en erfarenhet.
Men för faan ni som lallar i blindo öka tempot visa lite action och inte bete er som fegisar.
Hade jag vetat något som kan skada folk så hade jag utan vidare försökt hjälpa medmänniskor
inte snackat massa bla bla bla och fått folk förvirrade i huvudet så grabbar skärp er lägg ner allt
bladdrande och springa runt gröten.
Snart dax att låsa tråden för just nu är det fåtal mytomaner som lever i en fantasi
2019-09-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
ATM utomlands då?

Det vet jag inte, är intresserad själv av att veta det inför framtida flytt.
Men borde väl gå att ta reda på någonstans?
2019-09-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Det vet jag inte, är intresserad själv av att veta det inför framtida flytt.
Men borde väl gå att ta reda på någonstans?

Det är klart att du kan ta ut pengar med kortet från bankomater i hela världen samt även betala med det i butiker.

Skulle du förlora kortet beställer du ett nytt till den adress du vistas på. T ex ett hotell i Bangkok, så postar dem antagligen via DHL och du får hämta ut det nya bankkortet hos DHL-kontor.
2019-09-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Det är klart att du kan ta ut pengar med kortet från bankomater i hela världen samt även betala med det i butiker.

Skulle du förlora kortet beställer du ett nytt till den adress du vistas på. T ex ett hotell i Bangkok, så postar dem antagligen via DHL och du får hämta ut det nya bankkortet hos DHL-kontor.

Var dock inte det vi pratade om ifall du hade läst hans första fråga innan "citeringen".
2019-09-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Var dock inte det vi pratade om ifall du hade läst hans första fråga innan "citeringen".

Om jag inte är ute och cyklar igen:

Skatteverket reggar inga uttag, det är banken eller Payoneer.

Skatteverket kan endast på begäran till banken få ta del av hur mycket pengar som finns på kontot, och ifall särskilda grunder finns, erhålla information om transaktioner/överföringar tillbaka i tiden.

Edit: Och det gäller oavsett överföringar/uttag, annat - i både Sverige och utlandet.
2019-09-14, 14:22
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:

Du skriver på ett väldigt obehagligt sätt, som en riktig politiker. Det är där du brister. Du säger dig vilja hjälpa folk, men det enda du gör är att tala i gåtor och försöka dupera.

Varför vet ingen av oss, men att du inte är fullt normal i huvudet och skriver på sättet du gör får en bara att betvivla varenda sak du skriver.

Gå med i en domedagssekt istället för att sitta och leka här, ingen kmr sluta eller undvika detta för att du leker mystisk riddare på internet.

Det är 2019 - fearmongering är runt oss konstant på forum, internet, nyheter, bland politiker, i filmer.
Det är superenkelt att skapa rädsla utan något konkret och det är även superenkelt att helt enkelt avvisa varenda källa som uppenbarligen slingrar sig eunt konkret fakta och endast talar i gåtor och känslorelaterande berättelser.

Vill du som du säger hjälpa människor, så skriver man inte på det sättet du gör och därför är du alltså en mytoman
2019-09-14, 18:17
Medlem
Tokfan tror det kommer göra skillnad om han kan avskräcka tio pers i tråden från att söka jobb. Samtidigt rekryterar företagen massvis dagligen så att dom hela tiden har täckning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in