Citat:
Ursprungligen postat av
Capitanogaliano86
Jag får överfört av - en svensk privatperson - till mitt utländska bankkonto.
Skulle banken i utlandet fråga mig(vilket ej har skett på dessa åren) så säger jag att det är privat stöd per månad.
Jag själv har förr, stöttat en utsatt kvinna i Asien under 2 år med Ca 1500 kr per månad.
Det står väl inte på ert bankutdrag, lön från CW eller Jobba H-företag?? och man säger väl inte själv att det är jobbinkomster??
Enda som står på bankutdraget är en sifferkod, inget mer!
Betalningar veckovis som kan skilja från 4000 Euro till 50 euro - bara påstå att man har verksamhet eller lön utomlands som går in på ens Payoneer - varför nu skatteverket skulle kolla ens Payoneerinbetalningar.
Payoneer är välkänt för att inte bry sig ett skit om dina skatteuppgifter så har svårt att köpa att det skulle vara särskilt stor risk med det.
Överföring direkt till svensk bank kanske är dumt i längden, det förstår jag men veckovis betalningar till Payoneer där man har ett bankkort via dem och använder deras tjänster plus avgifter vilket genererar dem väldigt mycket pengar bör vara en anledning nog till att tvivla att de skulle bry sig vad skatteverket i Sverige säger eller ens möda sig att rapportera ca 10 000 kronor i månaden till ett av deras konton...
Finns ju som sagt en anledning till att just JH använder sig av det
Har många vänner som betalar sina hyror genom att swisha allt från 4 till 10 lax varje månad direkt till folks konton. Aldrig hört ett dyft om att banken skulle ifrågasätta sådana swishbetalningar så tror ännu mindre att de skulle bry sig om veckovis udda utbetalningar till en annan tjänst i utlandet.
Folk gillar att försöka skrämmas här för att folk ska undvika att söka jobben i sig, på så sätt blir det mer meddelanden till oss som jobbar.