2019-09-13, 21:52
Medlem
Från det att släpspåren startar och till fyndplatsen borde ta minst 5 minuter att släpa en tung människokropp på.Det är en lång tid att hinna omvärdera en mordplan på.
Det tyder på en eller flera otroligt störda människor.Troligtvis flera.
Citera
2019-09-13, 21:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hur många meter från LW .s hem börjar släpspåren?
En människa som blir övermannad ger ju sparkmärken och tecken på strid.Det står släpspår.
(Var det där hon fick en spruta som slog ut henne??..HD hade ju tillgång till sprutor och medicin som sjuksköterska)De var med all sannolikhet två som hjälpts åt då en utslagen människa(som ger släpspår) är otroligt tung att släpa på ensam. Man måste va hyfsat vältränad för att orka.
(till fyndplatsen)Snabbt måste det ju gå.Då någon låst fast LW s arm bakom ryggen har den andre satt sprutan i blodådern då det måste gå snabbt att slå ut LW.Det är där och då LW skriker.
Troligtvis har HD i alla fall bistått med medicin som slagit ut LW där släpspåren börjat.

(Har SD anförtrott JG detta? Behövde JG lätta på trycket när de hittat människokroppen?Visste JG att LW var död?)

Min fundering.

Varifrån har du fått att LW skulle blivit utslagen av en spruta med någon substans?

LW vägde väl inte så mycket, jag tror inte en person behöver vara överdrivet stark för att släpa en död, medvetslös eller omtöcknad person på ca 50 kg, LW var kort och med späd kroppsbyggnad. Det har inte gått snabbt att slå ut LW om du antar att skriken som omtalats kom från henne.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-13 kl. 22:01.
Citera
2019-09-13, 21:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Inte särskilt med tanke på att det slutar i ett mord.

Nej. Hon går helt levande ut ur bilen efter knoggnuggningen och in till sin lägenhet i radhuset varpå hon fullt vid liv ringer polisen.
Citera
2019-09-13, 22:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också är bevisen så övertygande att det inte skulle spela någon roll om domaren var man eller kvinna.
Bevisningen mot SD har hela tiden varit övertygande:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är bevisningen mot HD som är mer oklar.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-13 kl. 22:21.
Citera
2019-09-13, 22:06
Medlem
Citat:
Från det att släpspåren startar och till fyndplatsen borde ta minst 5 minuter att släpa en tung människokropp på.Det är en lång tid att hinna omvärdera en mordplan på.
Det tyder på en eller flera otroligt störda människor.Troligtvis flera.

Nej, från Rättarevägen till BP/MP är det en kort sträcka. LW vägde max 55 kg gissningsvis. För en välmotiverad och tränad person går det fort. Han skulle inte ens bära, bara släpa.
Citera
2019-09-13, 22:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På något sätt har han sedermera insett detta, då han via en budbärare - vars nick jag glömt - undanbad sig stöd här i tråden. Han hade tappat kontrollen över den info han själv spridit som nu negativt studsade tillbaka. Ja.

Problemet är att när bollen väl är satt i rullning så går den inte att stoppa.

Ja. Det bästa en misstänkt kan göra i förhör vid relationsmord är att hålla tyst så mycket det bara går. Det nästbästa är att säga liknande detta: "Det fanns ingenting som hon gjorde som störde mig."
Citera
2019-09-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja. Det bästa en misstänkt kan göra i förhör vid relationsmord är att hålla tyst så mycket det bara går. Det nästbästa är att säga liknande detta: "Det fanns ingenting som hon gjorde som störde mig."

Visst. Men SD har ett stort bekräftelsebehov. Helst omedelbart. En klick-maskin.
Citera
2019-09-13, 22:17
Medlem
Citat:
Hur många meter från LW .s hem börjar släpspåren?
En människa som blir övermannad ger ju sparkmärken och tecken på strid.Det står släpspår.
(Var det där hon fick en spruta som slog ut henne??..HD hade ju tillgång till sprutor och medicin som sjuksköterska)De var med all sannolikhet två som hjälpts åt då en utslagen människa(som ger släpspår) är otroligt tung att släpa på ensam. Man måste va hyfsat vältränad för att orka.
(till fyndplatsen)Snabbt måste det ju gå.Då någon låst fast LW s arm bakom ryggen har den andre satt sprutan i blodådern då det måste gå snabbt att slå ut LW.Det är där och då LW skriker.
Troligtvis har HD i alla fall bistått med medicin som slagit ut LW där släpspåren börjat.

(Har SD anförtrott JG detta? Behövde JG lätta på trycket när de hittat människokroppen?Visste JG att LW var död?)

Min fundering.

Var har du läst om släpspår? Var/Är det inte fastslaget att FP är BP?
Citera
2019-09-13, 22:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Något som "det fanns inget som störde mig" är nog det värsta man kan säga. Då blir man påkommen med att ljuga och det är bara skyldiga som har behov av att dölja saker och fara med osanning inför polisen i ett mordfall.

Eller du tror inte det finns många som i de 700 förhör vittnat om att SD och LW båda behandlade varandra illa?
Citera
2019-09-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varifrån har du fått att LW skulle blivit utslagen av en spruta med någon substans?

LW vägde väl inte så mycket, jag tror inte en person behöver vara överdrivet stark för att släpa en död, medvetslös eller omtöcknad person på ca 50 kg, LW var kort och med späd kroppsbyggnad. Det har inte gått snabbt att slå ut LW om du antar att skriken som omtalats kom från henne.

Det är enbart min egen spekulering.(ang neddrogning)
En människa blir otroligt tung i medvetslöst tillstånd trots liten kroppsvikt.Jo,man behöver vara hyfsat stark för att släpa en människokropp som är avsvimmad/neddrogad/avliden.Och dessutom snabbt.
Jag tror inte det är en person som gjort detta.
Citera
2019-09-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var har du läst om släpspår? Var/Är det inte fastslaget att FP är BP?
Jag läste att det stod släpspår någon stans här i denna tråd.
Citera
2019-09-13, 22:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Något som "det fanns inget som störde mig" är nog det värsta man kan säga. Då blir man påkommen med att ljuga och det är bara skyldiga som har behov av att dölja saker och fara med osanning inför polisen i ett mordfall.

Eller du tror inte det finns många som i de 700 förhör vittnat om att SD och LW båda behandlade varandra illa?

Nej. Det värsta är att servera utredarna en motivbild på ett silverfat. Man ska inte underskatta kraften och vikten som en motivbild har i en mordutredning.

Edit: Det blir väldigt svårt för utredare att bevisa vad någon känner eller inte känner. Det vet ju bara en själv. Inte sant?
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-13 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in